İnoksan, Bursa’da yeni fabrika açıyor

02 Mayıs 2017
Endüstriyel mutfak ürünleri üreticisi inoksan, yeni bir fabrika kurmaya hazırlanıyor. Bursa’da temeli atılan Teknosab bölgesinde yaklaşık 40 bin metrekarelik alanda hayata geçecek yeni tesis için 60 milyon TL’lik yatırım öngörülüyor. Inoksan Yönetim Kurulu Başkanı Vehbi Varlık, Amerika’da kurdukları yeni ortaklık ve yurtdışında büyüme hedefiyle bu yatırıma karar verdiklerini söylüyor.

SİBEL ATİK
satik@ekonomist.com.tr

Endüstriyel mutfak sektöründe 36 yılı geride bırakan ve bu yıl Turquality programına katılarak yurtdışına odaklanan İnoksan, yeni bir yatırıma hazırlanıyor. Bursa OSB’de yer alan 20 bin metrekare kapalı alana sahip mevcut fabrikada bulaşık makinesi, dondurucu, ocak, fırın gibi endüstriyel ürünler üreten şirket, bulaşık makinesinde üretimi ayırmak üzere yatırım çalışmalarına başladı. Bursa’da temeli atılan Teknosab bölgesinde yaklaşık 40 bin metrekarelik bir alanda hayata geçirilmesi planlanan yeni tesis için 60 milyon TL’lik yatırım öngörülüyor.

ORTAKLIĞIN MEYVESİ
Yılda 3 milyon adet endüstriyel mutfak ürünleri üreten ve yaklaşık 150 milyon TL ciroya ulaşan şirket, yurtdı-şında yaptığı yeni işbirlikleri nedeniyle bu yatırımı gündeme aldı.

Şirket olarak 80 ülkeye ihracat yaptıklarını ve önümüzdeki süreçte gelirlerin yarısını yurtdışı satışlardan elde etmeyi planladıklarını söyleyen İnoksan Yönetim Kurulu Başkanı Vehbi Varlık, Amerika’da kurdukları yeni ortaklığın etkisiyle bu fabrika yatırımına karar verdiklerini söylüyor. Varlık, “Yurtdışındaki güçlü yapılanma gereği, Bursa’daki fabrikamızda bulaşık makinesi üretimini ayırmak gerekiyor. Biz de bu doğrultuda çalışmalarımıza hız verdik” diyor.

İnoksan, bundan sekiz yıl önce Amerika pazarına girmesine vesile olan Naskonix şirketinin yüzde 50’sini kısa bir süre önce satın alarak ortaklığa gitti. Vehbi Varlık, bu işbirliğiyle öncelikle New York’ta 50 bayi açacaklarını, ardından diğer eyaletlere de açılmayı planladıklarını ifade ediyor.

HEDEF İHRACAT OLACAK
Vehbi Varlık, Naskonix şirketinin gıda ve Türk mutfak ürünlerinin pazarlamasını yaptığını ve güçlü bir ağa sahip olduğunu belirtiyor. Varlık, gelecek döneme ilişkin planları hakkında ise şunları anlatıyor: “Naskonix, hedef kitlemize her gün gidip gıda dağıtan bir şirket. Doğru bir damar yakaladığımızı düşünüyoruz. Gıda verdikleri noktalara makine de verecekler.

Amerika’da eyaletlere bayilikler vererek ilerleyeceğiz. Pazarlama ve dağıtımı birebir üstleneceğiz. Bu yolla ihracatımızda önemli bir artış bekliyoruz. Bugün gelirlerimiz içinde yüzde 30 olan ihracatın payını yüzde 50’lere çıkarmayı planlıyoruz. Sadece Amerika değil, zenginleşen Çin, Hindistan, Rusya gibi ülkelere de ürünlerimizi taşımak istiyoruz.”