KOBİ ve girişimcilere dijital reklam desteği

24 Ekim 2021
Levent Gökmen Demirciler lgokmen@ekonomist.com.tr

Dijital Reklam Yönetim Platformu Magnetiq, pazarlama ekibi olmayan KOBİ ve girişimlerin, tüm dijital reklamlarını verimli, kolay ve tek bir platform üzerinden yönetmesini sağlıyor. Geçtiğimiz aylarda QNBEYOND Ventures'tan 375 bin dolarlık yatırım alan Magnetiq, bir yıl içerisinde yurt dışına açılma ve ürün geliştirme çalışmalarına odaklanacak.

KOBİ Girişim Ekim 2021 tarihli sayıdan

Teknoloji çağı ile birlikte artan rekabet şirketler için reklam çalışmalarını daha da önemli hale getirdi. Çünkü kendini iyi tanıtan, hedef kitlesine ulaşmayı başaran şirketler için başarı kaçınılmaz bir son oluyor. Ancak kendini tanıtamayanlar da yok olmaya mahkum oluyorlar.

İşte böyle bir süreçte hele ki bir de pandeminin gölgesinde olduğumuz şu dönemde reklam çalışmalarına kaynak ayırmak KOBİ'ler ve küçük girişimciler için ekstra maliyet anlamını taşıyor. KOBİ'lerin yaklaşık yüzde 70'i dijital pazarlama çalışmalarını kendileri yürütürken, reklam verme arayüzleri ve platformlarının kolay olmaması, görsel tasarım tarafında yaşanan sıkıntılar gibi nedenlerden sorunlar yaşanıyor.

Bu noktada etkin bir çözüm sunma hedefiyle yola çıkan Magnetiq, pazarlama ekibi olmayan KOBİ ve girişimlerin, tüm dijital reklamlarını verimli ve kolay bir şekilde yönetebilmesini sağlıyor.

Uzun süredir dijital pazarlama dünyasında Google, Unilever, Loreal, letgo, Scotty, Bitaksi gibi önemli şirketlerde tecrübe edinen Magnetiq, kurucuları Berkay Yavuz ve Ömer Ersin tarafından 14 kişiye ulaşan ekiple birlikte bir yıl içerisinde geliştirildi. 300'den fazla kullanıcıya sahip olan platform, küçük ve orta ölçekli işletmelerin, dijital pazarlama alanında hayatlarını kolaylaştırıyor.

Magnetiq Kurucu Ortağı ve CEO'su Berkay Yavuz, KOBİ ve girişimcilerden yoğun ilgi gören platformlarının 300'den fazla kullanıcıya sahip olduğunu ve her geçen ay kullanıcı sayılarının arttığını söylüyor.

Konusunda uzman ekipleriyle birlikte yeni çalışmalar yaptıklarını belirten Yavuz, geliştirdikleri hedef odaklı algoritmalarla hizmet verdikleri firmalara en verimli reklam geri dönüşünü sağlamak üzere üstün performans sunduklarını vurguluyor.

NASIL İŞLİYOR?


İçinde bulunduğumuz dönemde özellikle dijital ortamlardan ve sosyal medya üzerinden yapılan reklamlar kolayca hedef kitleye ulaşıp reklam yapan firmalara olumlu geri bildirimler gelmesine, işlerini geliştirmelerine katkı sağlıyor.

Bu nedenle birçok şirket bu yöntemi kullanarak işlerini geliştirme konusunda çalışmalar yapıyor. Bir kısmı da pandemi etkisi ile daralan bütçeleri nede-niyle bu tür çalışmalara kaynak ayıramıyorlar. İşte bu noktada reklam yapmak isteyip de yapa-mayan KOBİ ve girişimcilerin imdadına Magnetiq yetişiyor.

Dijital reklam görsellerinin dakikalar içinde hazırlanmasına olanak tanıyan platform, Google, Facebook ve Instagram gibi en popüler sosyal mecralarda kullanıcı dostu tek bir arayüzden reklamlarını yayına alabiliyorlar.

Hedef odaklı algoritmalar ile geliştirilen Magnetiq, en verimli reklam geri dönüşü sağlamak üzere üstün performans sunuyor. Böylece reklam yönetimi tek bir platformda toplanıyor.

Magnetiq, KOBİ'lerin dijital reklam tasarım ihtiyacını sektörlerine uygun hazır şablonlar ile hızlıca çözerken, Google, Facebook ve Instagram gibi ayrı ayrı olan reklam yönetim platformlarını tek bir arayüzde topluyor. Platformda şu anda Google, Facebook ve Instagram reklam panelleri yönetilirken, yıl sonuna kadar TikTok ve Twitter gibi platformların da dahil edilmesi planlanıyor.

YATIRIM ALDI


Google, Facebook ve Instagram reklamlarının tek bir platformdan hızlı, kolay ve daha verimli şekilde yönetilmesine olanak tanıyan Magnetiq, QNBEYOND Ventures’dan 375 bin dolarlık yatırım aldı. QNBEYOND Ventures’tan aldığı 375 bin dolarlık yatırımla Magnetiq, önümüzdeki bir yıl içinde yurt dışına açılma ve ürün geliştirme çalışmalarına odaklanacak.

Magnetiq Kurucu Ortağı ve CEO’su Berkay Yavuz, QNBEYOND Ventures’tan aldıkları erken aşama yatırımının ardından ürün geliştirme çalışmalarına daha da hız vereceklerini söylüyor.

Yatırım sonrası çalışmalara başladıklarına dikkat çeken Yavuz, yaptıkları çalışmaları şöyle özet-liyor: “Hız kesmeden bir sonraki yatırım turumuzun hazırlıklarına da başladık. Bir yıl içerisinde de bu turu, daha da büyüyecek olan ekibimizle, yeni ülke açılımları ve ürün gelişimi için kullanacağız.

Eylül ayında Google entegrasyonu ile arama ve görüntülü reklam ağlarını, yılı sonuna kadar ise TikTok ve Twitter’ı platforma dahil edeceğiz.” Magnetiq’in başarılı çalışmalarını daha da ilerilere taşımak üzere QNBEYOND Ventures’ın yaptığı yatırımla, şirketin önümüzdeki dönemde başarı çıtasını yükseltilmesi hedefleniyor.

Magnetiq Kurucu Ortağı ve COO’su Ömer Ersin ise, QNBEYOND Ventures ile kurdukları yakın ilişkinin yatırımın ötesinde yol gösterici bir iş ortaklığına dönüştüğünü vurguluyor.

Ersin, “Bu çalışmalarımız, QNB Finansbank’ın önemli markalarından, Enpara ile de devam ede-cek. Bu yatırım turu sonrasında Türkiye’de büyümemizi perçinleyip, başta 200 milyar dolar pa-zar hacmine sahip Amerika Birleşik Devletleri olmak üzere yeni ülkelere kısa sürede ulaşmayı planlıyoruz” diye konuşuyor.

ERKEN DÖNEM YATIRIMI ALDI


Magnetiq, geçtiğimiz aylarda QNBEYOND Ventures’tan 375 bin dolarlık erken dönem yatırımı aldı. Magnetiq, bu yatırımla önümüzdeki bir yıl içinde yurt dışına açılma ve ürün geliştirme çalışmalarına odaklanacak.

QNBEYOND Ventures Yönetici Ortağı Özge Öz, “Dünyada hızla artan bir ihtiyacı karşılamak için yola çıkan Magnetiq kurucu ekibinin KOBİ’lerle birlikte çalışma ve pazarlama teknolojileri konusundaki tecrübeleri sayesinde globalde çok önemli başarılara imza atacağına inandıklarını söylüyor.

YURTDIŞINA AÇILACAK


Girişimciler Berkay Yavuz ve Ömer Ersin tarafından kurulan Magnetiq, KOBİ’ler ve girişimlerin tek bir arayüzden tüm dijital reklamlarını üretmelerine ve yönetmelerine olanak tanıyarak, yüksek performans elde etmelerini sağlıyor. Kısa zamanda gösterdiği başarı ile yatırım alan şirket, bir yıl içinde yurtdışına açılma planları yapıyor.