Konsept mağazalarla ciroyu katlayacak

15 Ocak 2020

Beyçelik Holding'in iştiraki olan kombi ve radyatör üreticisi Warmhaus, mağazalaşma kararı aldı. Şirket, üç yıl içinde doğalgaz kullanılan her ilde konsept mağazalar açacak. Warmhaus, bu atakla 2020'de 500 milyon TL, 2023'te ise 1 milyar TL ciro hedefliyor.





ARAM EKİN DURAN
eduran@ekonomist.com.tr





Türkiye'de iklimlendirme sektörü her geçen yıl büyüyor. Bunda son yıllarda doğalgazın ülkenin en ücra köşesine kadar ulaşmasının payı büyük. Bu durum sektörde faaliyet gösteren oyuncuların yeni yatırım planları yapmasının da önünü açıyor.





Bu şirketlerden biri de Beyçelik Holding'in iklimlendirme sektöründe faaliyet gösteren şirketi olan Warmhaus.





Mağazalaşma kararı aldıklarını ve üç yıl içinde doğalgaz kullanılan her ilde konsept mağazalar açacaklarını kaydeden Warmhaus Genel Müdürü M. Kağan Turan, 2020'de 500 milyon TL, 2023'te ise 1 milyar TL ciro hedeflediklerini söylüyor.





1996'da doğalgazın Türkiye'ye yeni geldiği dönemlerde radyatöre ihtiyaç oluşmasıyla Çelikpan adı altında iklimlendirme sektörüne adım atan şirket, 2000'lerin başında radyatör üretimine ve 2016 yılında kombi üretimine başladı.





Warmhaus, bugün Bursa'da bulunan ve toplam üretim alanı 35 bin 500 metrekare olan iki fabrikasında panel radyatör, kombi ve duvar tipi yoğuşmalı kazan üretiyor. Şirket şu anda Türkiye'de 425 satış noktası ve 117 yetkili servis noktası ile faaliyet gösteriyor.









1 MİLYAR TL CİRO HEDEFİ





Warmhaus, 2019'u yüzde 10 büyümeyle 370 milyon TL ciroya ulaşarak kapattı. M. Kağan Turan, "Bu cironun yüzde 60'ı ihracattan geliyor. Şu anda 400 kişiye istihdam sağlıyoruz. 2020'de 500 milyon TL, 2023'te ise 1 milyar TL ciro hedefliyoruz" diyor.





Warmhaus için ihracat odaklı üretim büyük önem taşıyor. Şirket bugün 35 ülkeye kombi ve radyatör satışı gerçekleştiriyor. Bunlardan 19'una kendi markasıyla kombi ihraç ediyor.





2020 yılında kendi markasıyla kombi ihraç ettiği ülke sayısını 25'e çıkarmayı planlıyor. M. Kağan Turan, yüzde 100 yerli sermaye ile ürettikleri ürünlerle globalleşme stratejisi kapsamında yeni pazarlara da girmeyi hedeflediklerini ifade ediyor.





KONSEPT MAĞAZA ATAĞI
Şirket, yurtiçinde yeni dönemde doğalgazın kullanıldığı her ilde Warmhaus konsept mağazaları açmayı planlıyor.





Bu hedefe de üç yıl içerisinde ulaşmayı istiyor. M. Kağan Turan, "Yurtdışı müşteri mağazalarında ise Turquality'den de aldığımız destekle görünürlüğümüzü artırmak için çalışmalarımızı sürdürüyoruz.





Dünya pazarlarında ikinci konumda olan İngiltere'de ise burada bulunan satış ofisimiz kanalıyla pazar payımızı artırmayı hedefliyoruz" diye konuşuyor.





AR-GE'YE 10 MİLYON TL AYIRDI
Warmhaus Genel Müdürü M. Kağan Turan, Türkiye'nin ilk gaz adaptif kombisini ürettiklerini, ayrıca sınıfında dünyanın en küçük kombisi Minerwa'yı piyasaya sunduklarını anlatıyor.





Turan, "Warmhaus olarak yıllık olarak AR-GE'ye bütçemizin yüzde 2'sini ayırıyoruz. AR-GE harcamamız 2019'da 8 milyon TL oldu. 2020'de ise 10 milyon TL olmasını öngörüyoruz" diyor.