Kuluçka merkeziyle üyeleri 'melek' yapacak!

29 Ağustos 2017
Yaklaşık 400 bin üyesi bulunan İstanbul Ticaret Odası (İTO), Bilgiyi Ticarileştirme Merkezi (BTM) adıyla Türkiye’nin en büyük kuluçka merkezlerinden birini kurdu.

BURCU TUVAY
btuvay@ekonomist.com.tr

İstanbul Ticaret Üniversitesi’nin Eminönü’nde bulunan eski binasında kurulan BTM ile İTO üyesi iş insanlarını melek yatırımcı yapmak hedefleniyor. BTM, henüz iş fikri aşamasında olan girişimci adaylarını da kabul ediyor.

İstanbul Ticaret Odası (İTO), Bilgiyi Ticarileştirme Merkezi (BTM) adıyla yeni bir kuluçka merkezi kurdu. 7 bin metrekare alan üzerine Eminönü’ndeki İstanbul Ticaret Üniversitesi’nin eski binasında kurulan BTM, inşaat çalışmaları tamamlandıktan sonra kasım ayında tam anlamıyla faaliyete geçmeye hazırlanıyor. BTM binasına ait inşaat çalışmaları bittiği zaman Türkiye’nin en büyük girişimcilik ve kuluçka merkezlerinden birinin devreye girmesi hedefleniyor.

6 MİLYON TL’LİK BÜTÇE
Merkezin içerisinde birebir danışmanlıklar, seminerler, eğitimler, söyleşiler, mentorluklar, koçluk hizmetleri, bilirkişi hizmetleri, yatırımcı eşleştirme programları ve yatırımcı buluşmaları ile girişimcilerin ihtiyaçlarına yönelik çalışmalar gerçekleştirilecek. Ayrıca uzaktan eğitim imkanı da verilecek.

BTM Direktörü İbrahim Elbaşı, hedeflerinin 81 meslek komitesi ve 400 bine yakın üyeden oluşan İTO bünyesinde yer alan iş insanlarının melek yatırımcı olmalarını sağlamak olduğunu ifade ediyor. Henüz iş fikri aşamasında olan girişimci adaylarını da kabul edeceklerinin ve böylece diğer kuluçka merkezlerinden ayrılacaklarının altını çizen Elbaşı, haziran ayından bu yana yaklaşık bin başvuru aldıklarını belirtiyor.

Elbaşı, “Sektör ayrımı yapmıyoruz. İTO’da birçok sektörden iş insanı bulunuyor. Özellikle tekstil, inşaat, mücevherat ve meyve-sebze sektörlerindeki iş insanlarımız melek yatırımcılık konusuna ilgi duyuyor. Her hafta yatırımcı adaylarımızla girişimcilerimizi buluşturacağız” diyor.

BTM’nin faaliyetleri, İstanbul Kalkınma Ajansı’nın (İSTKA) güdümlü proje desteği kapsamında destekleniyor. 6 milyon TL’lik bütçeyle kurulan BTM’ye 1,5 milyon TL’lik destek İTO tarafından veriliyor.

KÜRESEL GİRİŞİMCİ HEDEFİ
BTM’de 2 bin m2’lik kuluçka merkezi yer alacak. Hedeflerinin İstanbul merkezli küresel girişimler çıkarmak olduğunu vurgulayan İbrahim Elbaşı, yılda 200 start up’ı merkezlerinde ağırlamayı hedeflediklerini ifade ediyor.