Mağaza sayısını üçe katlayacak

30 Mayıs 2017
Dört yıl önce online mobilya markası olarak faaliyete geçen Vivense, son dönemde mağazalaşmaya yöneldi. Şirketin İstanbul’da başlayan mağaza yolculuğu, Türkiye’deki diğer şehirlerle sürüyor. Mobilyanın yanı sıra yaşam ürünleri de satan şirket, şu anda 10 olan mağaza sayısını 2017 sonunda 30’a çıkarmayı planlıyor.

ÖZLEM BAY YILMAZ
obay@ekonomist.com.tr

Bu yıl cironun da üç kat artışla 100 milyon TL’ye ulaşması hedefleniyor. Vivense, Türkiye’nin önemli girişim öykülerinden biri. Üreticiden tüketiciye mobilya satışıyla online platformda 2013 yılında yola çıkan marka, Türkiye’nin farklı bölgelerinde üretilen mobilyaları, tüketicilere fiyat ve kalite avantajıyla ulaştırıyor. Bugüne kadar çektiği toplam 8 milyon dolarlık yatırımla hedef büyüten şirket mağazalaşmaya başladı.

İstanbul, Ankara, İzmir, Adana, Antalya ve Bursa’da showroom’lar açan Vivense’nin bugün 10 mağazası var. Mayıs sonunda 11’inci şubelerini İzmir Alsancak’ta açacaklarını belirten Vivense Kurucusu Kemal Erol, “Yıl sonunda Türkiye geneline yayılmış şekilde 30 mağazaya ulaşmayı hedefliyoruz.

Ciromuzu her geçen yıl artırıyoruz. 2013 yılında ciromuz 2 milyon TL’ydi. 2017’de üç kat büyüyerek 100 milyon TL ciroyu geçmeyi planlıyoruz. İlk beş ayda hedeflerimizin önündeyiz” diyor.

YENİ MERKEZ AÇACAK
Vivense şu anda sadece mobilya değil, aynı zamanda yaşam ürünleri de satışa sunuyor. Şirket, ‘living’ kategorisinde, nevresim takımından havluya, sofra setinden aksesuara kadar pek çok çeşit ürünü tüketicisiyle buluşturuyor.

Bugüne kadar 100 bin eve ürünleriyle giren şirket, önümüzdeki dönemde Türkiye’de ilk üç mobilya markası arasında yer almayı hedefliyor. 2018 yılında yurtdışına da açılmayı planladıklarını belirten Kemal Erol, yeni planlarıyla ilgili olarak şunları anlatıyor: “2018’de hem yurtiçi hem de yurtdı-şında yeni iş modelleri hedefliyoruz. Ülkemizi AB ve ABD pazarlarında Vivense markasıyla temsil edeceğiz.

Başlangıç için dört pazar belirledik. Öncelikle yurtdışında mağazalar açacağız. Ardından online modelimizi de uygun olan ülkelere götüreceğiz. Öte yandan İstanbul’da perakende ve teknolojinin buluştuğu büyük bir ev ve yaşam merkezi açacağız. Vivense takipçilerine mobilyanın dışında pek çok özelliklerin olduğu internetin ve mağazanın birleştiği bir mobil uygulama sunacağız.”

REKOR SATIŞ BEKLİYOR
Vivense, mobilya alanında önemli bir sorunu kendine özgü iş modeliyle çözüyor. Kendi geliştirdiği teknolojiyle çok fazla sayıdaki üreticiyi tek bir marka altında birleştiriyor. Tüm operasyon sürecini yönetiyor, ürünü müşterinin evine kadar teslim ediyor ve kurulumunu gerçekleştiriyor. Özel tasarım kumaş kartelası ile yüzlerce döşemeli ürün için özelleştirme imkanı sunuyor.

Showroom’ları ile müşterilerine iç mimari hizmeti sunuyor. Kendi özel tasarım ürünleriyle en uygun fiyatlara sunulabilecek kaliteli mobilyaların üretimini sağladıklarını belirten Kemal Erol, “2017’de ilk dört yılda yaptığımız satıştan daha fazla satış hedefliyoruz” diyor.