Mcdodo’yu Türkiye’de üretime ikna etti

05 Aralık 2021
Özlem Bay Yılmaz obay@ekonomist.com.tr

Dünyanın en büyük mobil aksesuar şirketlerinden Mcdodo'nun Türkiye distrübitörlüğünü 2018 yılında alan ve üç yıl içinde hızla büyüten Mcdodo Türkiye Genel Müdürü Mehmet Uçurum, Çinli dev ile Türkiye'de üretim yapma konusunda görüşmelere başladı. Başlangıç aşaması için 1 milyon dolarlık bir yatırım öngörülüyor.

KOBİ Girişim Kasım 2021 tarihli sayıdan

Türkiye’de son yıllarda hızlı bir büyüme grafiği yakalayan Çinli Aksesuar devi Mcdodo’nun ardında Doğubank’tan başlayan bir hikaye var. Bir dönem İstanbulluların, hatta tüm Türkiye’nin son teknoloji elektronik aletleri satın almak için uğradığı ilk adres olan Doğubank, Mcdodo Türkiye Genel Müdürü Mehmet Uçurum’un da başlangıç noktası.

2000’li yılların sonlarına doğru buradan ayrılarak sektörde farklı yatırımlar yapan Mehmet Uçurum, 2018 yılında tanıştığı Mcdodo’yu Türkiye’ye getirmesiyle, rekabetin çok yoğun olduğu bir sektöre getirdiği bu fiyat/performans markasıyla dikkat çekti. Ardından pandeminin de etkisiyle büyük bir büyüme ivmesi yakalayan Mcdodo Türkiye, Çinli global üreticiyle Türkiye’de yatırım planlarını görüşmeye başladı.

HEDEF 10 MİLYON DOLAR


Mcdodo markasının Türkiye’ye geldiğinden beri istikrarlı bir büyüme içinde olduğunu söyleyen Mcdodo Türkiye Genel Müdürü Mehmet Uçurum, “Türkiye’de üretim yapma planlarımız var. 2020 ciro hedefimiz 20 milyon TL idi ve bunu yüzde 90-95 oranında gerçekleştirdik.

2-3 yıl içinde de yıllık ciro hedefimiz 10 milyon dolar. Eğer her şey planlandığı gibi gider ve bu hedefe ulaşırsak, Türkiye’de de bir fabrika kurmayı planlıyoruz” diyor.

Bu fabrikanın sadece yurtdışından gelen parçaların birleştirildiği sınırlı bir üretim tesisi olmayacağının da altını çizen Uçurum sözlerine şöyle devam ediyor: “Her şeyi sıfırdan burada ürettiğimiz, teknolojiyi ve altyapıyı da getirip uyguladığımız bir fabrika olacak.

Başlangıç aşaması için 1 milyon dolarlık bir yatırım ön görüyoruz. Sonrasında kademeli olarak artacak.”

“LOJİSTİK AVANTAJIMIZ VAR”


Şirket ilk etapta Türkiye’de pazar payını daha da artırdıktan sonra, Azerbaycan, Gürcistan gibi ülkelere ihracat yapmayı planlıyor. Daha sonraki dönemde Avrupa, Ortadoğu ve hatta ABD’ye de ihracat yapma planları var.

Mcdodo’nun bu ülkelerin hepsine ürün gönderdiğini ve markanın şu an sadece Çin’de üretim yaptığını belirten Uçurum, “Biz Türkiye’de üretim planlarımızı hayata geçirdiğimizde lojistik avantajlar sebebiyle de bu ülkelere yüklü ihracatlar yapmayı hedefliyoruz.

İstihdam olarak da ilk etapta 50-100 arası bir çalışan sayısıyla başlayıp, üretim bantlarının artışına göre bu sayı da artacak” diye konuşuyor.

ÜRÜN PORTFÖYÜ GENİŞ


Mcdodo şu an piyasada satışı yapılan tüm akıllı telefon markalarıyla uyumlu aksesuarlar üretiyor. Araç içi aksesuarlardan şarj kabloları ve adaptörlere, kulaklıklara kadar her markaya uyan ürün seçenekleri mevcut. Uçurum, özellikle yeni nesil hızlı şarj adaptörleri ve kablolar konusunda da iddialı bir marka olduklarını belirtiyor.

25 MİLYON ADETLİK PAZAR


Aksesuar pazarının büyüklüğünün pandemiyle birlikte 25 milyon adet yani ortalama 10 milyar TL’ye ulaştığı tahmin ediliyor. Satış olarak ilk sırada akıllı telefonların artık hayatımızın ayrılmaz bir parçası olması ve kesintisiz iletişim ihtiyacı nedeniyle şarj adaptörleri ve kabloları var.

İkinci sırayı ise ekran koruyucu camlar ve kılıflar alıyor. Araç içi aksesuarlar da çok satan ürünler arasında yer alıyor. Bu pazarın hızlı büyüyeceğini öngören Uçurum, “Çünkü akıllı telefonların hayatımızda kapladığı yer her geçen gün daha da artıyor. Artık neredeyse diğer elektronik aletleri kullanmaya vakit kalmıyor. Dolayısıyla mobil aksesuarlara olan talep ve ihtiyaç da aynı hızla büyüyecektir” diyor.