NETFLIX'in rakipleri kim?

09 Mayıs 2019





25 Nisan'da UNIQ İstanbul'da gerçekleşen Marketing Meetup 2019'un özel konuşmacılarından biri de 'Sinema Pazarlaması' danışmanı Peter Adee'ydi.





ÖZLEM BAY YILMAZ 
obay@ekonomist.com.tr





Hollywood dünyasına danışmanlık hizmeti veren Adee, günümüzde seyircinin ilgisinin çok fazla seçenek arasında dağıldığını ve verilen mesajla bir yankı yaratmanın giderek daha da zorlaştığını vurguluyor.





Adee, pazarlama sektöründeki trendlere yönelik şunları anlatıyor: "Geleneksel TV reklamcılığında yüksek reyting getiren yapımlar ve canlı spor karşılaşmaları zorunlu olmasa da gerekli.





Çünkü, seyirci bu yapımlarda reklamları atlayarak izlemeye daha az meyilli. Film pazarlamasında ise filmin ruhuna uygun kurumsal sponsorlarla yaratılacak ticari işbirlikleri giderek önem kazanıyor.





Bu işbirlikleri film konusunda farkındalık yaratabilir ama genellikle filmin daha çok satmasını sağlamaz. Bu alandaki en büyük değişim, dijital ve sosyal medyanın yükselişi tarafında. Artık daha fazla insan önce filmin fragmanını online izleyip ondan sonra sinema salonuna gidecek."





Öte yandan Netflix sinema filmlerinin gösteriminde bir değişim yaratıyor. 2018 yılı sonunda Netflix, Oscar iddiası olan Birdbox, The Ballad of Buster Scruggs ve Roma gibi bazı filmlerin sinema salonlarında özel olarak gösterimini sağladı.





2-3 hafta sonra da kendi platformu üzerinden gösterimine başladı.





OSCAR'A ETKİSİ
Peter Adee, sinemalardaki bu sınırlı gösterimin filmlerin Oscar'a gidebilmesi için gerekli olduğunu ve daha çok konuşulmalarını sağladığını söylüyor.





Adee, "Bu aynı zamanda film dağıtımının bir pazarlama aracına dönüşmesini sağladı ki işin en can alıcı noktası da bu" diyor.





Netflix'in sinema salonlarının rakibi olduğunu düşünmeyen Peter Adee, "Netflix'in gerçek rakipleri Disney Plus, Amazon, Hulu, Warner Media, Comcast/Uni-versal ve Apple Plus.





Apple'ı küçümsemek onlar için risk olur. Rakipler arası savaşı izlemek eğlenceli olacak" diye konuşuyor.