Pizzayı Anadolu kentlerinde açacak

23 Nisan 2019

Türkiye'de 91 şubesi bulunan pizza zinciri Little Caesars, 2019'da 15 yeni şube açarak Anadolu'da büyümeyi hedefliyor. Little Caesars Türkiye Genel Müdürü Banu Arıduru, "Bu yıl Ankara'da genişleyeceğiz. Adana ve Antalya'da ise ilk şubelerimizi açacağız" diyor.





ARAM EKİN DURAN
eduran@ekonomist.com.tr





Dünyanın en hızlı büyüyen pizza zincirlerinden biri olan Little Caesars, 5 kıtada 6 bine yakın şubesiyle hizmet veriyor. 1959 yılında Mike ve Marion Ilitch çifti tarafından ABD'de kurulan Little Caesars, Türkiye'de ise 1996 yılından beri faaliyet sürdürüyor.





Bugün itibariyle İstanbul yoğunluklu olmak üzere ülke genelinde 91 şubesi bulunan ve 2018'i 120 milyon TL ciro ile kapatan şirket, 2019'da 15 yeni şube açarak Anadolu şehirlerinde büyümeyi hedefliyor.





Little Caesars Türkiye Genel Müdürü Banu Arıduru, "Bu yıl Ankara'da genişleyeceğiz. Adana ve Antalya'da ise ilk şubelerimizi açacağız" diyor.





6 BİN ŞUBESİ VAR
Şu anda dünya genelinde 6 bine yakın şubesi bulunan Little Caesars'ın Amerika, Kanada, Meksika ve Suudi Arabistan'dan sonra en fazla şubeye sahip franchise ağı, Türkiye'de bulunuyor.





Hali hazırda 65'i İstanbul olmak üzere 91 şube ile hizmet veriyor. Hizmet verdiği şehirler İstanbul, Ankara, Mersin, Bursa, Çanakkale, Eskişehir, İskenderun, Kocaeli, Sakarya, Samsun, Tekirdağ, Balıkesir ve Zonguldak.





Şubelerin yüzde 76'sı franchise olarak hizmet veriyor. Türkiye'deki toplam istihdamı ise bin 700'e ulaşmış durumda. Şubelerde ortalama 13 kişi görev yaparken, yaş ortalaması ise 25.





"SİPARİŞLERİN YÜZDE 55'İ DİJİTALDEN"
Açtıkları şubelerde iki kilometreden uzağa sipariş teslim etmediklerini anlatan Banu Arıduru, "Çok genç bir ekip ile çalışıyoruz ve özellikle kuryelerimizin can güvenliğine çok dikkat ediyoruz.





Sipariş yetiştirmek için uzak mesafelere hızla gitmelerini asla istemiyoruz" diye konuşuyor. Son 3 yılda toplam satışların yüzde 55'inin dijital kanalardan gelmeye başladığını dile getiren Arıduru, Türkiye'de evlere servis hizmetinin dijital kanallarla birlikte patlama yaptığını söylüyor.





Little Caesars'ın diğer pizza zincirlerinden farklı olarak, pizza yapımında her şubesinde günlük hamur kullandığının altını çizen Arıduru, "Bizim çok fazla şube açmamamızın bir nedeni de bu.





Diğer firmalar fabrikalarda hamur üretip şubelerine dağıtır ve genelde iki haftalık hamurlar kullanılır. Biz ise tüm şubelerimizden günlük hamur yapmalarını istiyoruz" şeklinde konuşuyor.





"EKONOMİDE DURGUNLUK CİROMUZU ARTIRDI"
dönemde yaşanan olumsuz atmosferin tüketicilerin harcama kalemlerinde de etkisini gösterdiğini dile getiren Banu Arıduru, "Ancak bu dönemde bizim cirolarımız önemli artış kaydetti" diyor.





Bunun nedenini gıda ürünlerindeki pahalılık nedeniyle vatandaşların dışarıda hesaplı ve ulaşılabilir yemeğe yönelmesi olarak gördüklerini anlatan Arıduru, şöyle konuşuyor: "Türkiye'de insanlar ekonominin küçüldüğü dönemlerde yeni kıyafet veya tatil yapmaktan vazgeçebiliyor.





Ama iş beslenmeye geldi mi, kolay ödün vermiyorlar. Mesela biz mart ayında tarihimizin en yüksek cirosuna ulaştık. İlk çeyrekteki ciro artışı ise yüzde 21 oldu. 2019 sonunda ciromuzun önceki yıla göre yüzde 25 artacağını öngörüyoruz."