Silk & Cashmere bayilik atağında

17 Mayıs 2017
Perakendede çeyrek asırdır kendi mağazalarını açarak ya da corner’larda yer alarak büyüyen Silk & Cashmere, strateji değiştirerek bayilikler vermeye hazırlanıyor. Şirket, üç yılda yurtiçi ve yurtdışında yaklaşık 20 bayilik verecek.

BURCU TUVAY
btuvay@ekonomist.com.tr

Silk & Cashmere Yönetim Kurulu Başkanı Ayşen Zamanpur, “Bayilerin kâr marjını ve ödeme planlarını kazan-kazan yaklaşımıyla çok avantajlı hale getirdik” diyor. Silk & Cashmere, perakende sektöründe faaliyet gösteren 25 yıllık bir marka. Çin, Moğolistan ve Hindistan’dan 60’a yakın fabrikadan ürün tedarik eden Silk & Cashmere, yıllık 150 bin adede yakın ipek, 150 bin adede yakın da kaşmir ürettiriyor.

300’e yakın kişiye doğrudan, 600 kişiye de dolaylı istihdam sağlayan Silk & Cashmere, bugüne kadar kendi açtığı mağazalar ve corner’larla büyüdü. Marka, şimdi ise bir strateji değişikliğine giderek, 2017-2018 kış sezonunda yurtiçi ve yurtdışında bayilik ağına yatırım yapmaya hazırlanıyor.

20 BAYİLİK VERECEK
Bugün yurtiçi ve yurtdışı olmak üzere toplam 38 mağazayla faaliyet gösteren Silk & Cashmere’in corner’larla birlikte toplam 200 satış noktası bulunuyor. Üç yıl içerisinde sezon başına üç yurtiçi ve üç de yurtdışı bayiliği vermeyi planladıklarını söyleyen Silk & Cashmere Yönetim Kurulu Başkanı Ayşen Zamanpur, böylece yaklaşık 20 mağaza açmayı hedeflediklerini ifade ediyor.

Bayilik verirken söz konusu ülkenin koşullarına göre koleksiyonlar hazırlayacaklarını ve bunu paketler halinde bayilere sunacaklarını belirten Zamanpur, “Bayilik için bir ekip kurduk. Tercihen perakendede deneyimli kişilerle çalışmayı istiyoruz. Ciddi avantajlı ödeme koşulları oluşturduk” diyor.

Yurtdışında Almanya, Belçika, Avusturya, İskandinav ülkeleri, Çek Cumhuriyeti, Azerbaycan, Kanada, Katar ve Kıbrıs’a bayilik verilmesi hedefleniyor. Yurtiçinde ise İstanbul Bağdat Caddesi ve Emaar, Denizli, Eskişehir, Gaziantep, Adana, Antalya ve Mersin mağaza açılması planlanan şehir ve lokasyonlar arasında bulunuyor.

Ayşen Zamanpur, “Stok yapımızı bile yeni bayilere sürekli ürün sağlayacak şekilde planladık. Tüm bunlar sayesinde global bayilik için son derece hazır haldeyiz. Kâr marjını ve ödeme planlarını da kazan-kazan yaklaşımıyla çok avantajlı hale getirdik" diye konuşuyor.

130 BİN DOLARA AÇILABİLİR
Ayşen Zamanpur, franchise bedelinin ödeme koşullarını altı aya uzattıklarını belirtiyor. Giriş bedelini minimuma indirdiklerini de vurgulayan Zamanpur, corner bayiliğinin 20 bin dolardan başladığı bilgisini veriyor. Büyük bir mağazanın açılış maliyeti ise m2 başına 700 dolar olarak ifade ediliyor.

Ciro üzerinden herhangi bir bedel alınmıyor. Zamanpur, bayilerin sezonluk ortalama 60 bin ile 80 bin dolar arasında ürün alımı yapabileceğini, bununla birlikte ortalama bir mağazanın 130 bin dolara açılabileceğini sözlerine ekliyor.