Tektekçi franchising ile büyüyecek

07 Şubat 2016
Burcu Tuvay


Osmanlı şerbetlerinden esinlenerek yaptığı shot’larla ünlenen Tektekçi, franchising ile büyüme kararı aldı. Bodrum, Eskişehir, Adana, Bursa ve Mersin’de yeni şubeler açmayı hedeflediklerini söyleyen Tektekçi’nin kurucu ortağı Berti Palambo konseptlerini Berlin, Bükreş, Miami, Ibiza’ya da taşımayı planladıklarını belirtiyor.

BURCU TUVAY
btuvay@ekonomist.com.tr

17 yıldır organizasyon sektörünün içinde olan Berti Palambo, bu sektörde çalışmaya, lise son sınıfta bir yılbaşı partisine bilet satarak başladı.

472Üniversiteye girdiğinde ise üniversite öğrencilerine yönelik parti, festival, geziler düzenleyen, organizasyonların tamamen üniversitelerdeki temsilci arkadaşları tarafından tanıtıldığı ve satıldığı bir yapıya sahip olan Unigroup'u kurdu.

Sonrasında Unigroup'un da üniversite yapılanmasını oluşturduğu, Ajan İstanbul adında bir etkinlik pazarlaması şirketini hayata geçirdi.

Tektekçi’yi kurmadan önce, o sıralarda, “Bu eğlenceyi bütün geceye yayacak, sadece shot satan bir bar olsa, tüm ekibin enerjisi, insanları mutlu hissettirecek müzikler ve farklı içki sunum şekilleri de bu eğlenceye eşlik etse nasıl olur?” fikri kafasında canlandırmaya başladı.

Ortağına bir gün bu gözleminden bahsetti. O da Osmanlı şerbetlerinden alkollü shot yapan, renkli bir bar açmak istediğini belirtti. Bu iki fikrin birleşmesiyle Tektekçi’yi 2011 yılında hayata geçti.

BU YIL 3 ŞUBE AÇACAK
Tektekçi bugün Beyoğlu, Ankara, Alaçatı ve Antalya’da 4 noktayla hizmet veriyor. Franchising ile büyüyeceklerini söyleyen Berti Palambo, Bodrum, Eskişehir, Adana, Bursa ve Mersin’de bazı yatırımcılarla görüştüklerini, bunlardan 3’ünü 2016’da açmayı planladıklarını sözlerine ekliyor.

Şehre, bölgeye, Tektekçi'nin açılacağı yerin lokasyonuna ve ciro potansiyeline göre franchise giriş bedeli değişkenlik gösteriyor. Toplam yatırım maliyeti ise yerin altyapısına ve büyüklüğüne göre 150 bin ile 300 bin TL arasında değişiyor.

Özellikle genç nüfusun fazla olduğu, şehirdeki gece hayatının merkezi olan bölgelere öncelik tanıdıklarını ifade eden Palambo, “Yatırım yapılacak şehirdeki Beyoğlu neresiyse orası ideal yer diyebiliriz” diyor.

Dükkanın lokasyonuna, metrekaresine ve maliyetine göre ciro hedefi değişiklik gösteriyor. Kâr marjı ise yüzde 25-30 arasında. Royalty de franchise bedeliyle orantılı olarak şehre, bölgeye, açılacak yerin lokas-yonuna ve ciro potansiyeline göre değişiyor.

GÖÇEBE TEKTEKÇİ
2016 yılının sonuna kadar Türkiye’de toplam 6 adet Tektekçi olmasını planladıklarını kaydeden Palam-bo, hedeflerini ise şöyle anlatıyor:

“Ayrıca Göçebe Tektekçi ile birçok farklı şehre gitmek istiyoruz. Bazı şehirlerde Göçebe Tektekçi ile pop-up dükkanlar açacağız. Sirk mantığında o lokasyonlara gidip 15 gün-1 ay sürelerle o şehirde Tektekçi eğlencesini yaşatıp ardından başka bir şehre gideceğiz.

Tektekçi'yi öncelikle Türkiye'nin daha sonra da dünyanın çeşitli noktalarında açma planımız var. Türkiye’deki girişimlerimizi tamamladıktan sonra yurtdışı-na açılmak gibi bir hedefimiz mevcut. İşbirliği yapabileceğimiz doğru kişi veya kurumları bulursak düşündüğümüz yerlerin başında Berlin, Bükreş, Miami, Ibiza geliyor.”

İŞİN AYNASI
Uygun yer: Bodrum, Eskişehir, Adana, Bursa ve Mersin.
İlk sermaye: Toplam yatırım maliyeti yerin altyapısına ve büyüklüğüne göre 150 bin ile 300 bin TL arasında değişiyor.
Ciro hedefi: Lokasyona göre değişiyor. Kâr marjı: Yüzde 25 ile 30 arasında. Bayilerde aranan özellikler: Bulunduğu şehirde bu işi yapabilecek çevreye sahip olan, markayı temsil edebilecek, aynı vizyonunun paylaşıldığı kişiler.
Başvuru için: franchise@tektekci.com.tr