Tüketicilerin içinde kelebekler uçuracak

Türkiye’de perakende sektörü, ekonominin can damarı niteliğinde. İstihdamdan vergi gelirlerine, tüketici alışkanlıklarından dijital dönüşüme kadar birçok alanda belirleyici bir rol oynayan bu sektör, tüketiciye doğrudan dokunuyor.

17 Mart 2025

5 trilyon TL’yi aşan bir hacme sahip olduğu tahmin edilen sektör, yatırımcıların gözdesi olmayı sürdürüyor. Soykan Kurtulmuş tarafından geçen yıl kurulan yeni nesil ev dekorasyonu ve yaşam stili markası Zsa Zsa Zsu da sektörün yeni oyuncularından. English Home, Madame Cocco ve Chakra gibi markalarda görev alan Gökhan Sezer’in genel müdürlüğünü yürüttüğü Zsa Zsa Zsu, ‘Solid Mağazacılık’ bünyesinde faaliyet gösteriyor. Marka, tasarımlarının yanı sıra dışı ismiyle de dikkat çekiyor.

Ekonomist’in 16 Mart-29 Mart 2025 tarihli sayısından

İngilizce ‘butterflies in stomach’ olarak dile getirilen ‘birinden çok etkilendiğimizde midemizde kelebekler uçuşması’ anlamına gelen Zsa Zsa Zsu, ünlü Sex and The City dizisinde geçen repliklerden hatırlanıyor. Yani marka, ürün karmasıyla tüketicilerin içinde kelebekler uçurmayı, onlara heyecanlı bir deneyim sunmayı vadediyor.

YURT DIŞINA DA AÇILACAK

Bugün İstanbul, Bodrum, Çeşme ve Ankara’da toplam dokuz mağazası bulunan Zsa Zsa Zsu, 2025 yılında bu sayıyı 16’ya çıkarmayı ve 25 milyon dolar ciroya ulaşmayı planlıyor. Türkiye’nin yanı sıra global ölçekte de büyümeyi hedefleyen marka, öncelikle Cidde, Riyad ve Dubai’de mağaza açmak, ağırlıklı olarak MENA Bölgesi’nde mağazalaşmak istiyor. Uzun dönemli planları arasında ise ABD’ye açılmak var.

Deneyim odaklı yaklaşımını online alışveriş platformuna da taşıyan Zsa Zsa Zsu, 2 bin farklı ürünü satışa sunuyor. Dünyanın dört bir yanından ürün tedarik ettiklerini belirten Zsa Zsa Zsu Pazarlama Direktörü Sanem Karacan, “Ürün portföyümüzde kadın zanaatkarların ellerinden çıkan pek çok tasarım da mevcut. 8 Mart Dünya Kadınlar Günü için hazırladığı bir projede de sekiz kadın illüstratör ile iş birliğine gittik. Elif Yemenici, Hande Koçhan, Cansu Dinç, Eda Çağıl, Zeynep Özatalay, Sibel Akgün, Selin Tahtakılıç ve Selin Çınar gibi alanında ilham veren kadın illüstratörler, kadınların renkli evrenini yansıtan eserlere imza attılar” diyor. ‘Kadın dostu’ bir marka olduklarını da söyleyen Karaca, merkez ofislerinde çalışan kadın oranının yüzde 55, mağazalardaki oranın ise yüzde 75’lerde olduğunu belirtiyor.