Türkiye’nin global ölçekli reklam ajansı olabilir mi?

14 Mayıs 2019





Türkiye'nin yerli network ajanslarından Puck Global, yedi yıldır sektörde başarılı işlere imza atıyor.





ÖZLEM BAY YILMAZ 
obay@ekonomist.com.tr





Bugüne kadar 72 ödül kazanan ajans; Albaraka, Anadolu Isuzu, Betek Boya Kimya, Hobby Kozmetik, İstikbal, KidzMondo, Uğur Motorlu Araçlar, Tadelle, Sarelle, Trump AVM ve Uğur Soğutma gibi markalara halihazırda hizmet veriyor.





Son olarak çelik, porselen ve cam ürünlerden oluşan 120'den fazla endüstriyel tasarıma sahip olan Jumbo, tüm iletişim çalışmalarını Puck Global'e emanet etti.





Uluslararası bir ajans olmayı planladıklarını belirten Puck Global Ajans Başkanı Haluk Erkmen, öncelikli hedef pazarlarının ise Balkanlar olduğunu dile getiriyor. Sektörlerindeki bazı sorunlara da dikkat çeken Erkmen, bağımsız reklam ajanslarının uluslararası ajanslarla rekabette zorlandığından bahsediyor.





Erkmen, şunları anlatıyor: "Network reklam ajansları sistemleri ve marka gücü olan müşterilerle çalıştığı için avantajlılar. Bağımsız ajansların özgürlükleri kendilerine alan açsa da ekonomik olarak daha zorlu bir yol yürümek zorunda kalabiliyorlar.





Yerli markalarımız özellikle Doğu Avrupa, Ortadoğu, Türki Cumhuriyetler'de çok popüler. Ancak marka konumlandırmaları olmaksızın ve yeterince uluslararası reklamı olmadan bunu yapıyorlar. Bizim amacımız yerel markalarımızı yurtiçi ve yurtdışında bu çizgiye getirebilmek. Eğer bunu başarabilirsek global ölçekte bir reklam ajansımız da olabilir."





Sektörün geleceğine ilişkin değerlendirmelerde de bulunan Erkmen, üniversitelerde reklamcılık bölümlerinin popülerliğinin azaldığının altını çiziyor. Gençlerin reklamcılıktan uzaklaştığına dikkat çeken Erkmen, "Reklamın reklamını yapmalıyız.





Anadolu'daki üniversitelere giderek 3-4 saat süren çalışmaların bile birçok öğrencinin reklamcılığa karşı bakış açısını nasıl değiştirdiğini gördüm"diyor.