Yeni yatırımla cirosu 200 milyon TL artacak

24 Ekim 2017
Aldığı 100 milyon TL’lik teşvik belgesiyle günlük 300 ton kapasiteli irmik değirmeni, bir kesme ve bir spagetti
makarna hattı yatırımına soyunan Nuh’un Ankara Makarnası, yıllık 240 bin tonluk üretim kapasitesine ulaşacak. Yeni yatırım ilave 100 kişilik istihdam sağlayacak.

ÖZLEM BAY YILMAZ
obay@ekonomist.com.tr

Şirketin bu yıl 575 milyon TL olacağı tahmin edilen cirosunun da yeni yatırımla birlikte 200 milyon TL artması bekleniyor. Yeni yatırımlarla kapasite artışına giden makarnacılar sektörün önünü açmaya devam ediyor. Temelleri 1940 yılında atılan Nuh’un Ankara Makarnası da onların arasında yer alıyor.

Şirket, aldığı 100 milyon TL’lik yatırım teşvik belgesiyle günlük 300 ton kapasiteli irmik değirmeni, bir kesme ve bir spagetti makarna hattı yatırımına soyundu.

Bu yatırımla şirketin üretim kapasitesi yıllık 185 bin tondan 240 bin tona çıkacak. Yeni yatırım ilave 100 kişilik de istihdam sağlayacak. Şirketin halihazırda 500 çalışanı bulunuyor.

Yeni yatırımın değirmen bölümünün 2018’in ocak ayında, makarna bölümünün ise 2018’in eylül ayında devreye girmesi planlanıyor. Nuh’un Ankara Makarnası’nın ticaretten sorumlu yöneticisi Nihat Uysallı, ‘Yeni yatırım yıllık yaklaşık 200 milyon TL ciro artışı sağlayacak” diyor. Geçen yıl 500 milyon TL ciroya ulaşan şirketin bu yılki ciro hedefi ise 575 milyon TL’yi buluyor.

ÜÇ MARKASI VAR
Nuh Grup, makarna sektörünün köklü şirketlerinden biri. Nuh’un Ankara Makarnası’nın yanı sıra Veronelli ve Elif markaları da bulunan şirket, yaklaşık 108 çeşit ürünü tüketicilerle buluşturuyor. Ankara Sincan’daki tesisinde aylık 15 bin tonluk makarna üretimi yapıyor. Çankırı’daki tesisinde ise sadece irmik üretiyor.

Nuh Grup, üretiminin yüzde 30’unu 71 ülkeye ihraç ediyor. Geçen yıl 21 milyon dolarlık ihracat yaptı. Bu yıl ise 30 milyon dolarlık ihracat hedefliyor. Nihat Uysallı, yeni yatırımın ihracat pazarlarına da çok pozitif etkisi olacağını vurguluyor.

Uysallı, “Türkiye’den Avrupa Birliği’ne yapılan makarna ihracatının yaklaşık yarısı firmamız tarafından yapılıyor. Ayrıca son yıllarda Asya-Pasifik ve Güney Amerika ile yüksek volümlü çalışmaya başladık. Özellikle Asya-Pasifik bölgesi en çok ihracat yaptığımız bölgelerde üst sıralara geldi” diyor.

GLÜTENSİZ MAKARNA ÜRETİYOR
Şirket ürünlerinde yenilemeler de yaptı. Nuh’un Gemisi, Nuh’un Ankara Sebzeli, Nuh’un Ankara Kepekli ve Nuh’un Ankara Vakumlu Kepek serisi ambalaj ve ürün gamı dahil tamamen yenilendi. Yeni ürünler 1 Kasım itibariyle yeni şekliyle piyasada olacak.

Öte yandan şirket glütensiz makarnasını da piyasaya sundu. Bu konuyu ticari değil sosyal sorumluluk projesi olarak gördüklerini söyleyen Nihat Uysallı, şunları ekliyor: “İlk etapta bu ürünü ithal ettik. Sonra kendi fabrikamızda glütensiz makarna üretim bölümünü hazırladık. Piyasadaki oluşacak talebe göre miktarı belirleyeceğiz. Üretim kapasitesi 500kg/saat kesme glütensiz, 500 kg/saat spagetti. Yatırım maliyeti 4,6 milyon dolar.”

MAKARNADA DÜNYA ÜÇÜNCÜSÜYUZ
Türkiye, 2016 yılında gerçekleşen 1,5 milyon tonluk makarna üretimiyle, dünyada İtalya ve ABD'nin ardından üçüncü sırada yer alıyor. 152 ülkeye yaptığı 833 bin tonluk makarna ihracatıyla da İtalya'nın ardından ikinci sırada bulunuyor. Türkiye'de biri yabancı sermayeli olmak üzere 24 firma makarna üretimi yapıyor.