MUSTAFA KEMAL ÇOLAK
mcolak@ekonomist.com.tr
Twitter: @mk_colak
Kısa bir tarihçe vermek gerekirse, minibüs üretmek amacıyla 269 ortak tarafından kurulan Karsan'ın çoğunluk hissesi 1979'da Koç Holding'e geçti. 1981'de ilk lisanslı üretime başlayan şirketin çoğunluk hissesi, 1998'de Kıraça Holding bünyesine dahil oldu. O tarihten itibaren de Kıraça Holding'in amiral gemisi konumunda.
Yakın geçmişte New York'un taksi ihalesinde finale kalarak büyük sükse yapan şirket, halihazırda Bursa'daki tesislerinde Hyundai Motor Company'ye ait H350 model panelvanları, minibüs ve şasi kamyonetleri, IIA'ya (Industria Italiana Autobus) ait Menarinibus marka otobüsleri üretiyor. Ayrıca kendi markası altında Karsan JEST, Karsan ATAK ve Karsan STAR araçlarının üretimini gerçekleştiriyor.
Pazarlama şirketi ile birlikte bin 182 kişinin çalıştığı Karsan Otomotiv'de bu ay içinde önemli bir görev değişikliği oldu. Şirketin 2008 tarihinden bu yana CEO'luk görevini yürüten Murat Selek, 30 Haziran itibariyle görevinden ayrılıyor. Yerine ise önümüzdeki aydan itibaren Okan Baş geçecek. Selek'in murahhas aza danışmanı olarak Karsan'a hizmet vereceğini belirtelim.