Yoğun rekabetçi sektörde görev üstlendiler

14 Şubat 2016 | 22:27
Son Güncellenme: 27 Ekim 2022 | 08:18


Asansörün başına geçti

Türkiye'de büyük küçük fark etmiyor, tüm şehirlerde bina boyları hızla yükseliyor. Doğal olarak asansörlere de her zamankinden daha fazla gereksinim duyuluyor. Piyasada boy gösteren yüzlerce asansör şirketi var.

MUSTAFA KEMAL ÇOLAK
mcolak@ekonomist.com.tr
Twitter: @mk_colak

Geçenlerde görüştDüğüm bir inşaat şirketinin yetkilisi, Türkiye asansör piyasasının pazar liderinin yüzde 4'lük bir paya sahip olduğunu dile getiriyordu. Yalnızca bu rakam dahi asansör pazarındaki rekabeti gözler önüne sermeye yetiyor sanırım.

Piyasanın etkin şirketlerinden Thyssenkrupp Asansör'ün pazarlama ve iletişim müdürlüğü görevine Figen Dumlu'nun getirilmesine ilişkin duyuruyu gördüğümde ilk bunları düşündüm. Dumlu'yu bu açılardan baktığımızda zorlu bir görev bekliyor.

Lise eğitimini Antalya Koleji'nde tamamlayan Dumlu, İstanbul Üniversitesi'nde Amerikan Kültürü ve Edebiyatı, Anadolu Üniversitesi'nde Uluslararası İlişkiler bölümlerinde eğitim aldı. Çok iyi derecede İngilizce ve Almanca bilmesi, yeni görevindeki en büyük şanslarından olacak.

 

 

Çok uzaklardan geldi

Bir diğer yoğun rekabet ortamını da tütün ve tütün mamülleri sektörüne yönelik ifade etmek mümkün. Bu alandaki rekabet, yan sütunda bahsettiğim asansör sektöründen çok farklı. Sektörde oyuncu sayısı az, ancak marka sayısı çok fazla.

Pazarın kendine özgü şartları ise hemen herkesin malumu. Türkiye'deki faaliyetlerinde 14'üncü yılına giren British American Tobacco (BAT), tüm dünyada olduğu gibi Türkiye'de de pazarlama faaliyetleri daralan sektöre son derece deneyimli bir yönetici atadı. BAT Türkiye'nin pazarlama direktörlüğü görevine, BAT'de uluslararası tecrübesiyle bilinen Federico Castro getirildi.

Castro, 15 yıllık BAT'li. BAT'deki kariyerine Kosta Rika'da başladı. 2006'da BAT Dominik Cumhuriyeti'ne pazarlama müdürü olarak atanan Castro, ardından üst segment markalardan sorumlu grup pazarlama müdürlüğüne terfi etti. BAT Japonya'da kıdemli marka müdürü olarak çalışan Castro, ardından BAT CCA (Orta Amerika ve Karayipler Bölgesi) pazarlama grup müdürü olarak görev yaptı.