Ekonomist
  • GÜNCEL
    • Kapak Konusu
    • Son Dakika
    • Haberler
    • Dünya
    • Video Galeri
    • Şirketler
    • Çalışma Hayatı ve Sosyal Güvenlik
    • Kulis
    • Dosya
    • Yatırımcı Köşesi
    • Üniversitelerden
  • Altın Fiyatları
  • Piyasalar
    • Altın
    • Bes
    • Borsa
    • Finans
  • Araştırmalar
  • Girişim / Kobi
  • Sektörler
    • Eğitim
    • Enerji
    • Gıda
    • Holdingler
    • Emlak
    • Medya
    • Otomotiv
    • Perakende
    • Teknoloji
    • Tekstil
    • Turizm
    • Yönetim / Kariyer
  • Etkinlikler
  • YAZARLAR
    • Aram Ekin Duran
    • Abdülkadir Kahraman
    • Ayşegül Sakarya Pehlivan
    • Aysun Karabıyık Sarıkaya
    • Burcu Tuvay
    • Ceren Oral
    • Dr. Orhan Karaca
    • Talat Yeşiloğlu
    • Gözde Yeniova
    • Levent Gökmen
    • M. Fatih Köprü
    • Özlem Bay Yılmaz
    • Servet Topaloğlu
    • Sibel Atik
    • Talip Yılmaz
Sonuç yok
Bütün sonuçları gör
  • GÜNCEL
    • Kapak Konusu
    • Son Dakika
    • Haberler
    • Dünya
    • Video Galeri
    • Şirketler
    • Çalışma Hayatı ve Sosyal Güvenlik
    • Kulis
    • Dosya
    • Yatırımcı Köşesi
    • Üniversitelerden
  • Altın Fiyatları
  • Piyasalar
    • Altın
    • Bes
    • Borsa
    • Finans
  • Araştırmalar
  • Girişim / Kobi
  • Sektörler
    • Eğitim
    • Enerji
    • Gıda
    • Holdingler
    • Emlak
    • Medya
    • Otomotiv
    • Perakende
    • Teknoloji
    • Tekstil
    • Turizm
    • Yönetim / Kariyer
  • Etkinlikler
  • YAZARLAR
    • Aram Ekin Duran
    • Abdülkadir Kahraman
    • Ayşegül Sakarya Pehlivan
    • Aysun Karabıyık Sarıkaya
    • Burcu Tuvay
    • Ceren Oral
    • Dr. Orhan Karaca
    • Talat Yeşiloğlu
    • Gözde Yeniova
    • Levent Gökmen
    • M. Fatih Köprü
    • Özlem Bay Yılmaz
    • Servet Topaloğlu
    • Sibel Atik
    • Talip Yılmaz
Sonuç yok
Bütün sonuçları gör
Ekonomist
Sonuç yok
Bütün sonuçları gör
Anasayfa Araştırmalar

25 marka 890 yeni mağaza açacak

31 Mayıs 2021 | 11:52:46
Araştırmalar, Haberler, Özel Haberler
A A
0
Son Güncellenme: 01 Haziran 2021 | 11:07:56
25 marka 890 yeni mağaza açacak
Facebook ile paylaşTwitter ile paylaşWhatsApp ile Paylaş
İÇİNDEKİLER
  1. İYİ LOKASYON ÖNEMLİ
  2. DENEYİM ÖNE ÇIKIYOR
  3. KANALLAR ENTEGRE OLDU
  4. FİZİKİ MAĞAZALAR HALA ANA KANAL
Ayşegül Sakarya Pehlivan asakarya@ekonomist.com.tr

Pandemiden büyük darbe alan perakende sektörünün oyuncuları olumsuz koşullara rağmen 2021’de büyümeye devam edecek. Bu dönemde de şirketlerin yeni mağaza açma iştahı devam ediyor. 25 marka yıl sonuna kadar 890 mağaza açacak.

16 Mayıs 2021 tarihli sayıdan

Hazır giyimden mobilyaya, ev ürünlerinden teknolojiye farklı sektörleri bünyesinde barındıran perakende pazarında pandeminin etkisiyle taşlar yerinden oynadı.

Covid-19 kapsamında yapılan kısıtlamalar tüketicilerin e-ticarete yönelmesine neden oldu. Bu durum ‘mağazacılık ölecek mi?’ sorularının daha sık gündeme gelmesine neden olsa da ne tüketiciler ne de şirketler fiziksel mağazalardan vazgeçmeye niyetli.

İYİ LOKASYON ÖNEMLİ

Eskisi kadar çok sayıda olmasa da şirketler krizi fırsata çevirerek iyi lokasyonlarda mağazacılığa yatırım yapmaya devam ediyor. Bir kısmı yeni mağazalar açarken, bu süreci mağazalarını yenilemek ve genişletmek için kullananlar da var. Araştırmamıza göre, 25 marka 2021 sonuna kadar 890 mağaza açacak.

Tabloyu görmek için görsele tıklayın.

167 şirket ve 421 markayı temsil eden Birleşmiş Markalar Derneği’nin (BMD) anketine göre salgın döneminin bütün olumsuz koşullarına rağmen üyelerin yüzde 21’i AVM’lerdeki, yüzde 16’sı ise caddelerdeki mağaza sayılarını artırdı.

BMD Başkanı Sinan Öncel, “Salgın önlemleri ve kapanmalar nedeniyle market, elektronik gibi sınırlı bazı kategoriler dışında ciroların normal dönemin yüzde 50 – 60’ını ancak bulduğu bir dönemden geçiyoruz. Dolayısıyla bu dönemde markalarımız ağırlıklı olarak verimliliğe odaklandılar. Ancak uygun kiralama koşullarının olduğu AVM’lerde ve caddelerde yeni mağaza açma iştahı devam ediyor” diye konuşuyor.

DENEYİM ÖNE ÇIKIYOR

E-ticaret ve fiziksel mağazalar iç içe geçerken, fiziksel mağazalarda deneyim alanları oluşturuluyor. Şirketler pop-up mağaza olarak isimlendirilen dönemsel mağazalar açıyor. Birçok marka da yatırımlarını yeni trendler doğrultusunda şekillendiriyor.

40 mağazası bulunan SPX bunlardan biri. Yıl sonuna kadar üç yeni mağaza açmayı planlayan şirket, bu mağazaların yanı sıra dönemsel/pop-up mağaza seçeneklerini de değerlendiriyor.

Olgar Genel Müdürü Barış Andırınlı, ayrıca yeni mağazalarda oluşturulacak deneyim alanları ile pek çok kişiyi yepyeni spor dallarıyla buluşturacaklarını söylüyor.

Boyner ise 36 ilde 98 mağazasıyla hizmet veriyor. Şirket, yeni nesil mağazacılık konseptiyle hayata geçirmeyi planladığı Bağdat Caddesi’ndeki yeni mağazası için çalışmlara başladı.

İzmir İstinyepark da şirketin öncelik verdiği lokasyonlar arasında. Boyner Büyük Mağazacılık CEO’su Eren Çamurdan, bu iki mağaza dışında üç yeni mağaza açmayı planladıklarını söylüyor.

Beymen Club, NetWork ve Divarese markalarıyla 245 mağazada hizmet veren Beymen Grup, 2021 boyunca lüks moda pazarındaki lider konunu koruyarak daha ileriye taşırken servis kalitesi, müşteri deneyimi, sürdürülebilir büyüme, dijitalleşme ve omni-channel alanlarında yatırımlara devam edecek.

Beymen Grup yıl boyu mevcut mağazalarında yapacağı yenileme çalışmalarının yanı sıra sonuna kadar 11 yeni mağaza açmayı planlıyor. Beymen Grup CEO Elif Çapçı, pek çok mevcut mağazada renovasyon çalışmaları gerçekleştireceklerini belirtiyor.

Penti de 2021’de büyümesine hız kesmeden devam edecek markalar arasında yer alıyor. Şirket 2021 yılında 50 yeni mağaza açmayı planlıyor.

2020 yılı içerisinde 45 yeni mağaza açtıklarını ve 42 mağazayı da yeni müşteri ihtiyaçlarına cevap verebilecek şekilde tasarlayarak yenilediklerini söyleyen Penti Giyim CEO’su Mert Karaibrahimoğlu, “Planlarımız ve değişen tüketici ihtiyaçları neticesinde mağazalarımızın rollerini yeniden tasarladık.

Çoklu mağaza stratejimizi gözden geçirerek, verimsiz olan mağazalarımızı kapatıp, kapanan mağazalarımızı bir noktada birleştirdik” diyor.

KANALLAR ENTEGRE OLDU

Mağazalaşmadaki büyüme hazır giyimle sınırlı değil. Jumbo, Karaca, Koçtaş gibi ev ürünlerine yönelik markalar da e-ticaretin yanı sıra fiziksel mağazalarla büyüyor. Türkiye genelinde 47 mağazası olan Jumbo, 2020’de pek çok marka gibi e-ticaret ve fiziksel mağazayı entegre etti.

2021 yılında İstanbul, İzmir, Gaziantep, Antalya illerinde olmak üzere 10 mağaza açmayı hedefleyen şirket, yıllık bazda e-ticaret hacmini beş kata yakın büyüttü. Jumbo Genel Müdürü Sami Hotak, 2021 için de hedefin e-ticarette üç kat büyümek olduğunu söylüyor.

Türkiye’de 140 Karaca ve 21 Karaca Home mağazasıyla faaliyet gösteren Karaca, bu yılın sonunda toplamda 185 mağazaya ulaşmayı hedefliyor. Karaca da hem fiziksel hem de online kanalda büyümesini sürdürüyor.

Karaca Grup CEO’su Fatih Karaca, “Tüketicilerimizin mağazalarımızda olduğu kadar online satış kanalımızda da en iyi deneyimi yaşayacak kurguları oluşturuyoruz.

Pandemi koşulları sonrasında değişen tüketici alışkanlıklarını göz önünde bulundurduğumuzda, 2021 sonunda e-ticarette yüzde 70’in üzerinde büyüme gerçekleştirmeyi planlıyoruz” diyor.

Edirne’den Artvin’e, Sinop’tan Hatay’a kadar toplam 173 mağazasıyla hizmet veren Koçtaş’ın ise bu yılki hedefi 100 yeni mağaza daha açmak.

Şirket, 2021 sonuna kadar beş bölgede 38 ilde toplam 240 mağazasıyla hizmet vermeyi planlıyor. Koçtaş Genel Müdürü Devrim Kılıçoğlu, “Tüketicilere hem web sitemiz, hem mobil uygulamamız hem de mağazalarda bulunan hızlı sipariş ekranlarımız ile

FİZİKİ MAĞAZALAR HALA ANA KANAL

BMD’nin Mart 2021’de yaptığı ankete göre üyelerin yüzde 26’sı toplam cirolarının en az yüzde 21’inin e-ticaretten geldiğini beyan ediyor. Öte yandan, müşteriye ürünü sanal ortamda deneyimleme imkânı sunan uygulamalar geliştiriliyor.

Bütün bunlara rağmen fiziki mağazalar markalar için “ana kanal” olmaya devam edecek. BMD Başkanı Sinan Öncel, mağazacılığın ölmeyeceğini ama yeni fonksiyonlar üstleneceğini söylüyor. Örneğin alacağı ürüne dokunmak, deneyimlemek isteyen tüketici yine mağazayı tercih edecek.

Ürünü dokunup deneyimledikten sonra belki yine e-ticaret kanallarından alacak ama yolu bir şekilde mağazaya düşecek. Öncel, “Özellikle hazır giyim mağazalarında deneme kabinlerinde olası bir bulaşmaya meydan vermeyecek koşullar sağlanıyor.

Öte yandan, Japonya’da örneklerini görmeye başladığımız gibi mağazadaki bazı işleri robotların üstleneceği bir döneme doğru gittiğimizi söyleyebilirim” diyor.

Etiketler: Ayşegül Sakarya PehlivanCovid-19e-ticaretmağazacılıkManşet
PaylaşımTweetGönder
Önceki Haber

Türk-İş ve Hak-İş, kamu işçisi için zam teklifini açıkladı

Sonraki Haber

Piyasaların tatile çıkması zor

Benzer Haberler

‘Uzay yolcusu’ için başvuru sayısını açıklayan Bakan Varank: Şartları sağlasaydım başvurmayı düşünürdüm
Haberler

‘Uzay yolcusu’ için başvuru sayısını açıklayan Bakan Varank: Şartları sağlasaydım başvurmayı düşünürdüm

24 Mayıs 2022
Opel’in yeni CEO’su belli oldu
Haberler

Opel’in yeni CEO’su belli oldu

24 Mayıs 2022
McDonald’s’ın Rusya’daki restoranları kime satacağı belli oldu
Haberler

Tabelalar iniyor: McDonald’s restoranlarının Rusya’daki yeni ismi belli oldu

24 Mayıs 2022
Çarpıcı rapor: Her 30 saatte bir milyarder doğdu
Dünya

Çarpıcı rapor: Her 30 saatte bir milyarder doğdu

24 Mayıs 2022
Rusya’da piyasaya tuşlu telefon yağdı, yüzde 43 arttı
Dünya

Rusya’da piyasaya tuşlu telefon yağdı, yüzde 43 arttı

24 Mayıs 2022
4,3 milyar dolar serveti var, ayda 2500 sterlinden fazla harcaması yasak: Dava açıldı
Dünya

4,3 milyar dolar serveti var, ayda 2500 sterlinden fazla harcaması yasak: Dava açıldı

24 Mayıs 2022

Bir cevap yazın Cevabı iptal et

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Haftanın Öne Çıkanları

4,3 milyar dolar serveti var, ayda 2500 sterlinden fazla harcaması yasak: Dava açıldı
Dünya

4,3 milyar dolar serveti var, ayda 2500 sterlinden fazla harcaması yasak: Dava açıldı

24 Mayıs 2022

İngiltere'de yaşayan Rus milyarder Pyotr Aven'e dava açıldı. Rus haber ajansı TASS'a göre Rus oligark yaptırımları ihlalle suçlanıyor. Aven'in, yaptırım...

Daha fazla oku

Samsung’tan stratejik sektörlere 356 milyar dolarlık yatırım kararı

“Ekosistemi güçlendirmeye kararlıyız”

Sigorta sektörü de zamlardan şikayetçi

WhatsApp’ta fotoğraf ve videoları otomatik indirme (galeriye kaydetme) nasıl kapatılır?

Satın almak için tıklayın

Abone olmak için tıklayın

 


Son Haberler

‘Uzay yolcusu’ için başvuru sayısını açıklayan Bakan Varank: Şartları sağlasaydım başvurmayı düşünürdüm

‘Uzay yolcusu’ için başvuru sayısını açıklayan Bakan Varank: Şartları sağlasaydım başvurmayı düşünürdüm

24 Mayıs 2022
Opel’in yeni CEO’su belli oldu

Opel’in yeni CEO’su belli oldu

24 Mayıs 2022
McDonald’s’ın Rusya’daki restoranları kime satacağı belli oldu

Tabelalar iniyor: McDonald’s restoranlarının Rusya’daki yeni ismi belli oldu

24 Mayıs 2022
Çarpıcı rapor: Her 30 saatte bir milyarder doğdu

Çarpıcı rapor: Her 30 saatte bir milyarder doğdu

24 Mayıs 2022

Dünya Haberleri

Çarpıcı rapor: Her 30 saatte bir milyarder doğdu
Dünya

Çarpıcı rapor: Her 30 saatte bir milyarder doğdu

İngiliz uluslararası yardım kuruluşu Oxfam'ın "Acıdan kâr ediyorlar” raporunda COVID-19 pandemisi sürecinde her 30 saatte yeni bir milyarderin doğduğuna yer...

24 Mayıs 2022
Rusya’da piyasaya tuşlu telefon yağdı, yüzde 43 arttı
Dünya

Rusya’da piyasaya tuşlu telefon yağdı, yüzde 43 arttı

Rusya'da ilk çeyrekte tuşlu telefon tedariki %43 artarak 2017 seviyesine ulaştı. Rus sitesi RBC'nin haberine göre bu durum lojistikle ilgili...

24 Mayıs 2022
4,3 milyar dolar serveti var, ayda 2500 sterlinden fazla harcaması yasak: Dava açıldı
Dünya

4,3 milyar dolar serveti var, ayda 2500 sterlinden fazla harcaması yasak: Dava açıldı

İngiltere'de yaşayan Rus milyarder Pyotr Aven'e dava açıldı. Rus haber ajansı TASS'a göre Rus oligark yaptırımları ihlalle suçlanıyor. Aven'in, yaptırım...

24 Mayıs 2022
Küresel şirketlerin Rusya’dan göçü hızla devam ediyor
Dünya

Rusya’da ihracatçılara yönelik döviz satma zorunluluğu hafifletildi

Rusya Maliye Bakanlığı, Rus ihracatçılarının döviz kazançlarındaki mecburi satış oranını yüzde 80’den yüzde 50’ye düşürdü. Maliye Bakanlığından yapılan yazılı açıklamada,...

23 Mayıs 2022

  • ALTIN FİYATLARI
  • EKONOMİ TERİMLERİ SÖZLÜĞÜ
  • KREDİ HESAPLAMA
  • ARŞİV
  • KÜNYE
  • YAYIN İLKELERİ
  • AYDINLATMA METNİ
  • İŞ DÜNYASI ABONELİK PAKETİ
  • ÇEREZ POLİTİKASI
  • ABONE OL
  • SATIN AL

© 2016-2020 Ekonomist Dergisi. Bütün hakları gizlidir.

Sonuç yok
Bütün sonuçları gör
  • GÜNCEL
    • Kapak Konusu
    • Son Dakika
    • Haberler
    • Dünya
    • Video Galeri
    • Şirketler
    • Çalışma Hayatı ve Sosyal Güvenlik
    • Kulis
    • Dosya
    • Yatırımcı Köşesi
    • Üniversitelerden
  • Altın Fiyatları
  • Piyasalar
    • Altın
    • Bes
    • Borsa
    • Finans
  • Araştırmalar
  • Girişim / Kobi
  • Sektörler
    • Eğitim
    • Enerji
    • Gıda
    • Holdingler
    • Emlak
    • Medya
    • Otomotiv
    • Perakende
    • Teknoloji
    • Tekstil
    • Turizm
    • Yönetim / Kariyer
  • Etkinlikler
  • YAZARLAR
    • Aram Ekin Duran
    • Abdülkadir Kahraman
    • Ayşegül Sakarya Pehlivan
    • Aysun Karabıyık Sarıkaya
    • Burcu Tuvay
    • Ceren Oral
    • Dr. Orhan Karaca
    • Talat Yeşiloğlu
    • Gözde Yeniova
    • Levent Gökmen
    • M. Fatih Köprü
    • Özlem Bay Yılmaz
    • Servet Topaloğlu
    • Sibel Atik
    • Talip Yılmaz

© 2016-2020 Ekonomist Dergisi. Bütün hakları gizlidir.