Bist 100
9530,47
0%
Bist 100
Dolar/TL
32,5259
0,4394%
Dolar/TL
Euro/TL
34,7507
0,5416%
Euro/TL
Euro/Dolar
1,0683
0,0932%
Euro/Dolar
Altın/Gram
2489,45
1,07%
Altın/Gram
Piyasaları
İncele
USD/TRY
Döviz Çevirici
TRY
USD
EUR
Hesapla
Ayşegül Sakarya Pehlivan
Ayşegül Sakarya Pehlivan




Diğer Yazıları

Çocuklara yönelik internet girişimleri

25 Temmuz 2019
Çocuklara yönelik internet girişimleri

Son dönemde çocuklara yönelik internet girişimlerinin sayısı artıyor. Eğitimden güvenli internet kullanımına kadar pek çok farklı alanda yeni girişimler ortaya çıkıyor. Buradaki potansiyeli gören Türk Telekom gibi dev şirketler de bu alana yatırım yapmaya başladı.





AYŞEGÜL SAKARYA PEHLİVAN
asakarya@ekonomist.com.tr





Mental Up, CiciKutu, Otsimo, Pakolino ve Lella Kids farklı alanlarda faaliyet gösteren girişimler ama ortak bir noktaları var. Hepsi çocuklara yönelik teknoloji girişimleri olarak kuruldu. Teknolojinin hayatımızın her alanına girmesi çocuklara özel ihtiyaçların ortaya çıkmasına neden oldu.





Bunu fark eden girişimciler de online eğitimden güvenli internet kullanımına kadar pek çok farklı alanda faaliyet gösteren yeni iş fikirleri yarattı. Bu trendi gören Türk Telekom gibi büyük şirketler de bu alana yatırım yapmaya başladı. Çocuklara yönelik internet girişimlerinin önümüzdeki dönemde de artmaya devam etmesi bekleniyor.





MENTALUP'A DESTEK OLDU
MentalUP, çocuklara yönelik bu internet girişimlerinden biri. MentalUP, Reşit Doğan ve Emre Özgündüz tarafından 2015 yılında kuruldu. Şirket, 5-12 yaş aralığındaki çocukların dikkat, hafıza, problem çözme, görsel ve sözel zeka alanlarında gelişmelerini sağlamayı amaçlıyor.





Türk Telekom, MentalUP'a destek oldu. Türk Telekom'un kurduğu kurumsal girişim sermayesi şirketi TT Ventures'ın yatırımı ve ortaklığıyla MentalUP hızla büyüdü. Üye sayısı şu an itibariyle 60 ülkeden 3 milyon üyeyi aşmış durumda. Son iki yılda yıllık üç kat büyüyen şirket, 2019 ve 2020 yıllarında da yıllık üç kat büyüme hedefliyor.









YAŞ GRUBUNA GÖRE KİTAP
Geçen yıl kurulan CiciKutu, ailelere, çocuklarının gelişimlerine faydalı ve yaş gruplarına uygun doğru kitapları ulaştırmayı amaç edinen bir girişim. Cicikutu.com web sitesinden üyelik oluşturarakçocuğunuza uygun kutuları sepete ekleyebiliyor ve kredi kartınız veya banka havalesi ödeme seçenekleriyle abonelik başlatabiliyorsunuz.





CiciKutu.com'un kurucu ortaklarından Levent Bali, 250 civarında aboneleri olduğunu söylüyor. Şirket, yıl sonuna kadar yüzde 30-40 büyüme bekliyor. Bali, kuruldukları günden itibaren yurtdışından yoğun bir ilgiyle karşılaştıklarını söylüyor.





Bunu görünce satışlarını tüm dünyaya açtıklarını da ifade ediyor. Bali, "Ayrıca operasyonun tamamen Avrupa'dan yürüdüğü farklı bir markayı hayata geçirmek üzereyiz" diyor.





1 MİLYON TL YATIRIM ALDI
Özel çocuklar için tasarlanmış bir mobil eğitim platformu olan Otsimo 2016'da kuruldu. Kardeşine otizm tanısı konan Zafer Elçik, özel çocuklara yönelik bir uygulama olmadığını fark ederek bu alana odaklanmaya karar verdi.





Otsimo, dünya çapında 120 bin kayıtlı kullanıcıya ulaşmış durumda. Otsimo CEO'su Zafer Elçik, 2019'un ikinci yarısı ve 2020'de Fransa ve Almanya pazarlarına açılmayı hedeflediklerini söylüyor.





Otsimo'nun iki tip gelir modeli var. Birincisi ailelere ve bağımsız özel öğretmenlere sunulan Otsimo uygulaması, ikincisi ise hükümetler veya büyük şirketlerle beraber geliştirilen bölgesel lisanslama modeli. Şu ana kadar 1 milyon TL melek yatırım alan şirket, önümüzdeki süreç için özellikle eğitim alanında çalışan Venture Capital'ler ile görüşüyor.





ALMANYA'YA AÇILIYOR
Pakolino aktivite kutuları, çocuklarıyla kaliteli zaman geçirirken onların gelişimine de destek olmak isteyen anne ve babalara pratik, ekonomik ve eğlenceli bir çözüm sunmaya çalışıyor.





Üyelik sistemiyle çalışan Pakolino, her ay farklı bir temaya ait pedagog onaylı üç aktivite için gerekli tüm özel üretim malzemelerini üyelerinin adresine gönderiyor.





Şirket, bugüne kadar tüm Türkiye'de 30 binden fazla üyeye 200 binden fazla kutu gönderdi. Pako-lino'nun kurucusu Pınar Gül, bu adımların da etkisiyle önümüzdeki iki yıl üye sayısını Türkiye'de üçe katlamayı hedeflediklerini söylüyor.





Pakolino bugüne kadar 1 milyon dolardan fazla yatırım aldı. Şu anda da ikinci yatırım turunun içinde. Şirket bu sonbaharda Almanya'ya açılmayı hedefliyor. Pınar Gül, "İlk olarak Almanya pazarını hedefleyeceğiz. 2020 yılında Avusturya, Belçika, Hollanda, İsviçre'ye de açılacağız" diye konuşuyor.





ÇOCUKLARA GÜVENLİ VİDEO
Lella Kids, psikolog onaylı bir çocuk video uygulaması. Son dönemde kötü içerikli videoların artması bu fikrin ortaya çıkmasına neden oldu. Uygulama çocukların izlediği videolar üzerinden muhtemel ilgi analizleri yapıp ebeveynlere raporluyor. Uygulamanın aylık ve yıllık farklı ödeme modelleri bulunuyor.





Geçen yıl Emrah Uzunok ve Necmi Erdil tarafından kurulan cocukyeri.com, çocuk etkinlik ve hizmetlerini ebeveynlerle buluşturan bir platform olarak faaliyet gösteriyor. Şu anda sadece İstanbul'da faaliyetlerini sürdürüyor. Çocuk Yeri, çocukların kültürel, eğitim ve sosyal ihtiyaçlarını tek bir platformdan ebeveynlere ulaştırmayı hedefliyor.





50 BİN ÇOCUĞA EĞİTİM
Maker Çocuk & Maker Atölye, önce çocuklara, daha sonra gençlere, yetişkinlere ve eğitimcilere yeni nesil üretim araçlarını ve üretme kültürünü öğretmeyi hedefliyor. Ekip, okullar, kurumlar, sivil toplum örgütleri ve bireysel atölyelere ek olarak Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı, Milli Eğitim Bakanlığı, TÜBİTAK gibi kamusal ve özel kurumlar ile de çalışıyor.





Intel gibi şirketlerle çalışan Maker Çocuk & Maker Atölye, bugüne kadar kodlama ve robotik uygulamaları, üç boyutlu yazıcılar, yapay zeka gibi konularda 50 binden fazla çocuğa eğitim verdi.





Maker Çocuk Kurucu Ortağı Zeynep Karagöz, bugüne kadar yatırım alma girişiminde bulunmadan organik bir şekilde büyüdüklerini söylüyor. Karagöz, gelen yoğun talep üzerine bayilik modeli geliştirildiğini ancak henüz uygulamaya geçilmediğini ifade ediyor.





DİJİTAL HARÇLIK UYGULAMASI
Manibux, psikolojik danışman olan bir annenin girişimi olarak ortaya çıktı. Çocuklara finansal okuryazarlık eğitimini erken yaşlarda vermek gerektiğini düşünen Canan Akmanoğlu Bayrak, 2017 yılında, bir dijital harçlık uygulaması olan Manibux'ı hayata geçirdi.





Manibux, 8-18 yaş aralığındaki çocuklara, akıllı telefonlara yüklenen bir uygulamayla, Visa ve Troy güvencesinde kolayca harçlık gönderilmesini sağlıyor. Şu ana kadar okul işbirliklerinin artmasıyla birlikte 70 bin çocuğa ve 30 bin aileye ulaşıldı.





Şirket, Türkiye'deki her çocuğa ulaşmayı hedefliyor. Bayrak, "2019 yılı başı itibarıyla yurtdışı açılımımızı da başlattık. Avrupa'da üç ülkede başlattığımız işbirliklerini arttıracağız" diyor.


0

Ayşegül Sakarya Pehlivan
Ayşegül Sakarya Pehlivan




Diğer Yazıları
Günün En Çok Okunanları
EKONOMİST YENİ SAYI
Ekonomist Dergisini takip etmek için abone olun.
ABONE OL