DOLAR
34,95
0,17%
DOLAR
EURO
36,76
0,37%
EURO
GRAM ALTIN
2976,55
-0,98%
GRAM ALTIN
BIST 100
10125,46
0,66%
BIST 100
USD/TRY
Döviz Çevirici
TRY
USD
EUR
Hesapla

Şirketlerin 2024 projeksiyonları

Geçen yıl Rusya-Ukrayna savaşı ardından gelen gıda ve enerji krizi dünya ekonomilerini resesyona sürüklerken ihracat odaklı büyüyen Türkiye ekonomisi bu süreçten olumsuz etkilenmişti.

31 Aralık 2023 | 00:18
Son Güncellenme: 11 Ocak 2024 | 01:38
Şirketlerin 2024 projeksiyonları

Geçen yıl Rusya-Ukrayna savaşı ardından gelen gıda ve enerji krizi dünya ekonomilerini resesyona sürüklerken ihracat odaklı büyüyen Türkiye ekonomisi bu süreçten olumsuz etkilenmişti. 2023 yılına ise deprem felaketiyle başlayan Türkiye için ilk yarı zorlayıcı bir süreç oldu. 

24 Aralık 2023 - 06 Ocak 2024 tarihli sayıdan

Dışarıda Filistin-İsrail savaşı tüm bu olumsuzluklara eklenirken genel seçimler sonrası ekonomi politikalarında değişiklik olmasına rağmen içeride yüksek kur ve enflasyonla mücadele devam etti. Yüksek kur ve enflasyon sorunlarıyla 2024 yılına girecek olan Türkiye'yi bir de yerel seçimler bekliyor. Ancak şirketler tüm olumsuzluklara rağmen yatirımlarına devam edecek. 

Krizi tirsata çevirmeye odaklanan şirketler üretimden sürdürülebilirliğe farklı alanlara yatırım yaparak fark yaratmaya çalışıyor. Farklı sektörlerden 21 şirket, 2024 projeksiyonlarını Almanak özel sayısı için anlatti.

GÖRKEM ALAPALA / ALAPALA CEO'SU

"Dünyada değirmencilik sektörüne değer katmaya devam edeceğiz"

"Yenilikçi yaklaşımlarımız ve AR-GE yatırımlarımızla güçlendirdiğimiz çözümlerimiz sayesinde, 120'den fazla ülkede kurduğumuz binden fazla referans projemizde işletme verimliliklerini en üst seviyeye çıkarırken, gıda proses sektörüne de katma değer sağlıyoruz.

İLERİ TEKNOLOJİ ENTEGRE TESİSLER KURUYOR

Modern gıda proses çözümlerimizle dört kıtada ileri teknoloji entegre tesisler kuruyor, ülke ofislerimiz ve temsilciliklerimiz aracılığıyla 48'den fazla ülkede yerel olarak hizmet sunuyoruz. Yüksek kapasiteli anahtar teslim projelerimizle her türlü tahıl unu, makarna ve yem proseslerinde üretim, planlama, proje yönetimi, mühendislik, endüstriyel otomasyon, kurulum, satış sonrası hizmetler ve AR-GE yatırımlarımızla öne çıkıyoruz. 2021'de makarna proses teknolojileri konusunda faaliyet gösteren İtalyan Axor Srl hisselerinin yüzde 70'ini satın alarak gıda endüstrisinde entegre tesisler kurma hedefimizi gerçekleştirdik.

IAOM İŞ BİRLİĞİYLE DÜNYAYA AÇILIYOR 

‘2022 Yılı AR-GE Harcamalarına Göre En Büyük 250 Şirket' listesinde yer alıyoruz. 2023'te kurduğumuz Alapala Akademi ve İno-vasyon Merkezi ise Türkiye'de bir ilk olmasının yanı sıra Uluslararası Operasyonel Değirmenciler Birliği (IAOM) ortaklığıyla dünya genelindeki değirmencilik profesyonellerine eğitimler vererek sektöre öncülük ediyor. 

Merkezimiz, AR-GE çalışmalarımız için bir uygulama merkezi olma vizyonuyla da Türkiye'de bir ilk. Alapala bünyesinde yetişmiş 20 yılı aşkın deneyime sahip proje yöneticileri, değirmen mühendisleri, teknisyenleri ve değirmen ustaları ile konusunda profesyonel akademisyenlerden oluşan eğitmen kadrosu ile Alapala Akademi, sektörde önemli bir ihtiyacı da karşılamış oluyor. AR-GE ve inovasyona yatırımlarımızla dünyada değirmencilik sektörüne değer katmaya devam edeceğiz."

OLCAY DOĞAN / ASTOR ENERJİ AŞ GENEL MÜDÜR YARDIMCISI

Enerji sektöründeki yelpazemizi genişletiyoruz"

2023 HASILAT HEDEFİ 540 MİLYON DOLAR 

2023'te üretim ve satış performansımız oldukça verimli ve kârlı olarak gerçekleşti. 2022 yıl sonunda 6,4 milyar TL olan bilanço büyüklüğümüz, Eylül 2023 itibarıyla yüzde 91 artışla 12.2 milyar TL'ye yükseldi. Son derece likit ve net ihracatçı olan şirketimizin bilançosu yüzde 62 oranında özkaynaklarla finanse ediliyor. 

Eylül 2022 itibarıyla 4,6 milyar TL olan net satışlarımız, Eylül 2023'te yüzde 92 artışla 8,9 milyar TL, dolar bazında da Eylül 2022'ye göre yüzde 40 artışla 407 milyon dolar oldu. 2023'te satışlarının yüzde 40'ı olan ihracat hedefimizi başarılı bir performansla gerçekleştiriyoruz. Eylül 2023 itibarıyla 3 milyar TL net kâr ürettik, FVAÖK ve net kâr marjlarımız sırasıyla yüzde 33 ve yüzde 34.3 olarak gerçekleşti. 2023 yılı hasılat hedefimiz ise 540 milyon dolar.

ŞARJ AĞI İŞLETMECİLİĞİ VE GES YATIRIMLARI 

Siparişlerimizin dolu olması ve kapasite artışına yönelik önlemler almamız neticesinde 2024'te faaliyet hacmimizin 2023'ün üzerinde gerçekleşeceğini, kâr marjlarımızın yüzde 33-34 seviyesinde devam edeceğini ve gerek mutlak değer gerekse oransal olarak bilanço ve hasılatta 2023'ün üzerinde bir performans sergileyeceğimizi öngörüyoruz. Şarj ağı işletmeciliği ve GES yatırımlarımız da var. 

2023 yıl sonu itibarıyla 300 adet şarj istasyonu planlandığı gibi faaliyette olacak ve yatırımlara 2024'te de devam edilecek. Bala/Ankara'da yapılan GES yatırımımız tamamlanma aşamasında ve 2024'ün ilk çeyreğinde faaliyete geçecek. ASO OSB içinde şirketimize tahsis edilmiş olan 140 dönümlük arsa üzerindeki yeni fabrika yatırımımızın da 2024'te devreye alınması planlanıyor. Özetle enerji sektöründeki yelpazemizi genişleterek ülkemizin üretim, ihracat ve istihdamına katkı vermeye devam edeceğiz.

BARAN ÇELİK / BEYÇELİK HOLDİNG CEO'SU

"İmalat sanayinde yatırıma devam edeceğiz"

Beyçelik Holding otomotiv yan sanayi, enerji, iklimlendirme ve sigorta alanlarında 23 şirketi ve 6 bini aşkın çalışanı ile faaliyetlerini sürdürüyor. Bu yıl faaliyet gösterdiğimiz tüm alanlarda 2021 yılından bu yana devam eden ve 350 milyon dolara ulaşan yeni fabrika yatırımlarımızın tamamlanacağı yıldı.

100. YIL HEDEFLERİ 

Cumhuriyetimizin 100. yılında tüm bu yeni üretim tesisi yatırımlarımızda üretime geçmeye odaklanmıştık. Bu hedefimizi başardığımızı belirtebilirim. 2023 yılında büyümemizi sürdürdük. 2023 yılında ciromuzda 1 milyar doları geçmeyi hedeflemiştik. Bu hedefimize ulaşacağımızı öngörüyoruz. İhracat için belirlediğimiz 275 milyon dolar hedefimize de ulaşacağız. 2023 yılında 2022 yılına oranla istihdamımızda yüzde 15'lik bir artış sağladık. 2024 yılında Beyçelik Holding şirketleri olarak ciromuzu Euro bazında
yüzde 25 civarında, ihracatımızda ise yüzde 30'luk bir artış hedefliyoruz.

YATIRIMA DEVAM 

Holding olarak otomotiv ağırlıklı olmak üzere imalat sanayi alanında faaliyetlerimize ve yatırımlarımıza devam edeceğiz. 2024 yılı için 50 milyon Euro yatırım bütçemiz olacak. Yenilenebilir enerji alanında büyüme hedefimiz var. Tüm RES'le-rimizde kademeli olarak kapasite artışı planlıyoruz. Rüzgar enerjisi ile birlikte portföyümüze güneş santralini de eklemek üzere yatırımlarımıza başladık. 2024'ün ilk çeyreğinde devreye almayı planlıyoruz. Yurt dışındaki yatırımlarımızda ise; Romanya'daki fabrikamızda elektrikli araçların batarya taşıyıcı ünitesi üzerine yeni bir yatırıma başladık. Otomotiv yan sanayi alanında Romanya pazarına 2017 yılında yabancı bir şirketi satın alarak girmiştik. Romanya'da mevcut fabrikamıza gerçekleştireceğimiz ilave üretim tesisi yatırımı ile ciromuzu daha da genişletmeyi ve 150 milyon Euro'luk bir hacme ulaşmayı hedefliyoruz.”

EROL KAYA / BERA HOLDİNG YÖNETİM KURULU BAŞKANI

"Yatırım önerilerini ince eleyip sık dokuyoruz"
'Herkesin de bildiği üzere, yüksek enflasyon dönemlerinde şirket satışları artmasa dahi ciroları sürekli bir artış gösterir. 2023 yılı enflasyon oranlarının yüksekliği nedeniyle Türkiye'deki birçok firmanın ciroları yüksek artışlar gösterdi.

YÜZDE 38 BÜYÜME 

Bu çerçevede 6,2 milyar TL olan 2022 yılı dokuz aylık konsolide cirosu da yüzde 38'lik bir artışla 2023 yılı aynı dönem için 8,6 milyar TL'ye çıktı. Ancak işin realitesine baktığımızda satış miktarlarında böyle bir artış görünmüyor. Bazı firmalarımızın satışları miktar bazında artmış, bazılarının satışlarında bir miktar düşme olmuş ve bazı firmalarımızın satışları da aynı seviyelerde kaldı. Sonuçta 2023'te şirket satışları aynı kalmasına rağmen cirolar kayda değer oranda artış gösterdi.

DEKOR KAĞIT YATIRIMI 

Şirketlerimizin birçoğunda yeni yatırımlar yapmak, işi büyütmek, sektördeki payımızı artırmak isteği ve arzusu olmasına karşın, yatırım önerilerini ince eleyip sık dokuyoruz. Yatırım kararlarını alırken, yatırımın rantabilitesinin yanı sıra finansal döngünün iyi hesaplanması bir zorunluluk. Halihazır finansman imkanlarına baktığımız zaman, TL cinsinden kredilerin hem vade hem de maliyet açısından yatırımlarda kullanımının pek de mümkün olmadığı gerçeği karşımıza çıkıyor. Yabancı para cinsinden krediler ise hem kur riski taşımayı gerektiriyor ve yüksek faizler söz konusu oluyor. 

Bu durum karşısında, grup olarak 2024 yılında sadece tevzi yatırımlarla yetinmenin uygun olacağı düşüncesindeyiz. Ancak daha önce KAP'da da açıkladığımız, yeni yatırım mahiyetindeki Dekor Kağıt yatırımı sürecini devam ettireceğiz. Bu yatırımın finansmanı için T.C. Merkez Bankası tarafından uygun koşullarla sağlanan Yatırım Taahhütlü Avans Kredisi imkanını kullanarak yukarıda ifade ettiğim riskleri asgariye indirmeyi planladık.

YILMAZ BAĞ / ERCİYAS HOLDİNG YÖNETİM KURULU VE İCRA KURULU ÜYESİ

"2024'te de sürdürülebilirlik yatırımlarımız ön planda olacak"

‘'2023 yılı enflasyon döneminde yatırımlarımız ve projelerimiz devam etti. Erciyas Holding, faaliyette bulunduğu sektörlerde 2022'de toplam 4 milyar TL ciro elde ederken, 2023'te cironun 7,5 milyar TL'ye ulaşarak yaklaşık iki kat artmasını bekliyoruz.

CİRODA ARTIŞ BEKLİYOR 

Dolar bazında ise 2022'de 242 milyon dolar olan toplam cironun 2023'te 337 milyon dolara yükseleceğini öngörüyoruz. Ülkemiz ekonomisi açısından en önemli konulardan biri olan döviz kazandırıcı faaliyetler konusunda Erciyas Holding Grubu şirketleri, gösterdiği performansla en üst sıralarda yerini almış durumda. 2024'te de sürdürülebilirlik yatırımlarımız ön planda olacak. 

Enerji verimlilik çalışmalarımızı artırarak büyümemizi sürdüreceğiz. RES'te stratejimiz; mevcut kurulu güce ek olarak EPDK'dan aldığımız ek kapasite tahsis iznine dayalı yatırımı devreye almak olacak. ‘Hyperloop' borusu alanındaki çalışmalarımıza devam edeceğiz. Erciyas Çelik Boru'nun faaliyet gösterdiği pazarlarda yerel üretici olması adına üretim merkezi yatırımlarını değerlendiriyoruz.

YENİ YATIRIM PLANLARI 

2024'te; demiryolu sektöründe bölgesel liderlik vizyonuna uygun olarak ihracat odaklı büyümenin sürdürülmesi, vagon üretimine ek olarak başta boji olmak üzere farklı raylı sistem ürünlerinin ürün gamımıza eklenmesiyle müşteri portföyümüzü genişleteceğiz. 

Sakarya ve Sivas'taki üretim operasyonlarımızı Kayseri Serbest Bölge'de kurulacak tesisle tek noktada birleştirerek operasyonel ve yönetimsel verimlilik elde etmeyi amaçlıyoruz. Mobilitede Bimas Bikes (Bike Masters) markamızla ürün çeşitliliği avantajı yaratarak hem uluslararası müşteri portföyümüzü hem de yurtdışı ve yurtiçi firmalara doğrudan yatırım veya iş birlikleriyle sektörün farklı alanlarında faaliyetlerimizi genişleteceğiz.''

ERALP ERTÜRK / ERT MEKANİK VE MÜHENDİSLİK CEO'SU

"İstikrarlı yatırım performansımızı hız kesmeden sürdüreceğiz"

“2023 yılını, ciro ve pazar payı açısından beklentimizin üstünde kapatıyoruz diyebiliriz. Gerçekleştirdiğimiz projeler ve güçlü yatırım bağlantılarımız sayesinde bu yıl, geçen yılın aynı dönemine göre yaklaşık yüzde 70 oranında büyüme oranı yakaladık. Bununla birlikte enflasyon kaynaklı işçilik maliyetlerinin artması ve finansal maliyetlerin yüksek olması, kârlılık hedeflerimizde beklentilerimizin altında kalmamıza neden oldu.

FOSİL YAKIT TÜKETİMİ DÜŞECEK 

Mekanik tesisat uygulama tarafında, sözleşmesi imzalanmış yaklaşık 1 milyon metrekarelik iş anlaşmalarımız mevcut. Bu rakamı 1,5 milyon metrekarenin üzerine çıkarmayı hedefliyoruz. 2024 yılından itibaren yatırım önceliğimizi fosil yakıt tüketimini düşürerek sürdürülebilir enerji bakımından daha avantajlı olan sistemler üzerindeki pazar payımızı artırmak olarak belirledik. 

Şirketimizin önemli hedeflerinden bir diğeri de
ülkemizde planlı olarak üretimi artan sürdürülebilir enerji olan hidrojeni, ev ve endüstriyel tip cihazlarda kullanımının yaygınlaşmasını sağlamak. Daha iyi bir gelecek için sürdürülebilirlik kavramına öncülük etme vizyonumuz doğrultusunda, istikrarlı yatırım performansımızı önümüzdeki dönemlerde de artırarak, büyüme hedeflerimiz doğrultusunda hız kesmeden ve emin adımlarla çalışmalarımızı sürdürmeyi planlıyoruz.

KADIN İSTİHDAMI YÜZDE 80’E ÇIKACAK

Kadınların konumunun iş ve toplum yaşamında güçlendirilmesine ERT Mekanik olarak destek verirken, sektörde de kadınlarımızın daha fazla yer almasına imkân sağlamak ve kadın istihdamının artırılması bizim en önemli hedeflerimizden biridir. İdari kadromuzda yüzde 50 oranında kadın personelimiz bulunuyor. Hedefimiz bu oranı yüzde 80'lere çıkarmak.”

EYÜP AKBAL / FUZUL TASARRUF FİNANSMAN AŞ YKB

"Memnuniyet ve verimliliği odağımıza aldık"

‘'2023'te de en iyisi için çalışmalara devam ettik. Daha fazla kişinin ev ve araç ihtiyacına çözüm sunabilmek adına çeşitli kampanyalar geliştirdik ve insanların istifadesine sunduk. 2022 yılında 2023'ü planlarken müşteri memnuniyetini ve verimliliği merkeze alan bir strateji belirledik.

İŞ MODELİNDE DEĞİŞİKLİĞE GİTTİK 

Yaptığımız tesli-matlarla kişilerin olumlu bir müşteri deneyimi yaşamasını temin ediyor ve tasarruf sahipleri nezdinde güven kazanıyoruz. Bunun için de tasarruf sahiplerinin deneyimini iyileştirmek adına iş modelimizde de birtakım değişikliklere gittik. Örneğin; Operasyonda Mükemmellik Merkezi'ni kurarak sektörde bir ilke imza attık. Bu minvalde bazı, yönetimsel adımlarımız da oldu. Reklam politikalarımızda değişikliğe gittik, pazarlama iletişimimizin daha basit ve anlaşılır bir hâle getirdik. 

Satışlarda organik bir yöne yani referans veren müşteriye odaklandık. Tabii ki tüm bu adımların meyvelerini de mutlu müşteri, verimli ve mutlu çalışma arkadaşları olarak topladık. Böylelikle hem Fuzul'ün hem de faaliyet gösterdiğimiz tasarruf finansman sektörünün büyümesine destek verdik. Dolayısıyla da Türkiye ekonomisi ve istihdamına da katkı sunmuş olduk.

BÜTÇEYE UYGUN KAMPANYALAR 

Fuzul olarak 32 yıldır olduğu gibi 2024'te de daha çok kişinin ev, araç ve çatılı iş yeri sahibi olabilmesi için herkesin bütçesine uygun kampanyalar gerçekleştirmeyi sürdüreceğiz. İnsanların yüksek faiz oranlarıyla mücadelesine, verilmeyen kredileri sonuçsuz bekleyişlerine çözüm olmaya onları ev, araç ve çatılı iş yeri sahibi yapmaya devam edeceğiz. 

Diğer yandan Türkiye'nin dört bir yanında yeni şubeler açmayı da sürdüreceğiz. Tabii şube açmayı, iş gücü ihtiyacımız olacak şeklinde de okumak gerekiyor. Bu da demek oluyor ki 2024 istihdama katkıda bulunacağımız bir dönem olacak.”

NİLHAN ONAL GÖKÇETEKİN / HEPSİBURADA CEO'SU

"Yakın zamanda farklı ülkelere açılacağız"

“Yılın başında tüm ekiplerimizle 2023 için güçlü bir strateji ortaya koyduk. Toplam işlem hacmimizi enflasyonun üzerinde büyütürken müşterilerimizin sipariş sıklığı da arttı. Hep-siburada Premium ile önemli bir momentum yakaladık. Türkiye'de e-ticaret sektöründe hayata geçirilen ilk ve tek sadakat programı olma özelliğine sahip. Stratejik önceliklerimizden biri de sürdürülebilir kârlı büyüme sağlamak. Bu konuda da önemli kazanımlar elde ettiğimiz bir yarı yılı geride bıraktık. Yılın tamamını da pozitif FVAÖK ile bitireceğimizi tahmin ediyoruz.

ANAHTAR TESLİM ÇÖZÜMLER 

Hem müşterilerimize hem de perakendecilere e-ticaret için anahtar teslim çözümler sunuyoruz. E-ticaret kargo şirketimiz HepsiJET bugün 2 bine yakın dış müşteriye hizmet veriyor. Yine ekosistemi-mizde olan fintek çözümümüz olan Hepsipay de birbirinden farklı yenilikçi ödeme çözümleriyle e-ticaret ve perakende oyuncularının en büyük çözüm ortağı oluyor. Ayrıca HepsiAd markamızla da iş ortaklarımızı reklam çözümleri anlamında destekliyoruz ki onlar da kendi işlerine odaklanarak globalde ülkemizi temsil edecek büyük markalar çıkarabilsinler.

KÂRLI BÜYÜME STRATEJİSİ 

Sürdürülebilir ve kârlı büyüme stratejimize ve B2B alanlarındaki yatırımlarımıza devam edeceğiz. HepsiJET ve Hepsipay ile sahip olduğumuz lojistik ve teknolojik kaslarımızı ülkemizin perakendecilerine sunmaya başladık. 2024'teki bir diğer önceliğimiz de e-ihracat olacak, bu alanda da yatırımlarımız devam edecek. Şu anda Azerbaycan pazarında Hepsiburada Global ile faaliyet gösteriyoruz. Yakın zamanda da yakın coğrafyamızda ve kültürel tarihi bağımız olan ülkelerde farklı modellerle faaliyete geçmek üzere planlamalarımızı yaptık, farklı ülkelere açılmaya devam edeceğiz.”

NİHAT NARİN / İBB İŞTİRAKLER TEKNOLOJİ GRUP BAŞ. VE BELBİM AŞ GENEL MÜDÜRÜ

"Bir fintek şirketi olarak İstanbul'da dijital devrim yaptık"

“Bir İBB iştiraki olarak, 2023 yılında, küresel ölçekte yayılmakta olan dijital devrimi, Avrupa'nın en gözde şehirlerinden olan mega kentimiz İstanbul'da hayata geçirmek üzere atılım-lar yaptık. Dijitalleşme yolunda çok önemli adımlar attığımız bir yıl oldu. İstanbulkart Mobil ile İstanbullulara ulaşımda yüzde 100 dijital ulaşım seçeneği sunarken bir fintek şirketi olarak yıl içerisinde İstanbulkart Mobil'den çeşitli fintek hizmetleri sunduk.

DÜNYADA KULLANILABİLECEK 

İstanbulkart ile ulaşım ödemelerinde tüm İstanbulluların cebindeyiz. Ulaşım dışı ödeme kanallarında da iş birliklerimizi artırarak ve ödeme noktalarımızı genişleterek 23 milyon kullanıcımızın cebindeki en fonksiyonel kart olması için çalışıyoruz. 2023'ün güzel haberlerinden biri de BKM lisansımız oldu. Böylece Şemalı İstanbulkartlarımız kullanıcılarımızla buluşacak. 

Yeni İstanbulkartlar, dünyanın her yerinde, e-ticarette ve tüm fiziki ödeme noktalarında kullanılabilecek. Dijital dünyamız İstanbulkart Mobil ile de 13 milyon indirilmeye ulaştık. Burada artırdığımız hizmet çeşitliliğimiz, işlem hacimlerimizdeki artış olarak bize geri dönüyor.

FİNTEK ÇÖZÜMLERİ KANALI 

Hedefimiz İstanbulkart Mobil'in İstanbullunun yeni fintek çözümleri kanalı olmasını sağlamak. Bu kapsamda hayata geçecek projelerimiz arasında, dijital kimlik doğrulama, İstanbulkart Cüzdanıyla online alışveriş, İstanbulkart Mobil'den fatura ödeme, açık bankacılık ve var. Çok yakında kullanıcılarımız tarafından sabırsızlıkla beklenen İstanbulkartlar arası para transferi ve FAST/KOLAS ile 7/24 tüm bankalar ve ödeme kuruluşları arasında para transferi işlemlerini hayata geçireceğiz. Yatırım planlarımız arasında ise BELBİM'i bir fintek şirketinden dijital bankacılık hizmetleri sunan bir şirkete dönüştürmek var.

ERSAN TÜFEKÇİ / KALYON PV CEO'SU

Teknoloji dönüşümüne 100 milyon dolarlık yatırım hedefliyoruz"

"Kalyon Holding'in, güneş enerjisi alanındaki ilk yatırımı olarak 2020'de kurulan Kalyon Güneş Teknolojileri Fabrikası, dört fabrika ve bir AR-GE merkeziyle dünyanın ilk ve tek entegre tesisi olma unvanına sahip. Kalyon PV olarak, Türkiye'nin merkezinde 250 bin m2'lik bir tesis kurduk.

İLK VE TEK ENTEGRE TESİS 

Bu tesis, Çin'in dışında dünyadaki ilk ve tek entegre tesis özelliğini taşıyor. 3,5 yılda, yerli ve milli kaynaklarla ürettiğimiz güneş panelleri ve Türk mühendislerinin geliştirdiği yeni teknolojilerle, güneş enerjisinin verimini sanayiden tarıma hayatın her aşamasına taşıyarak küresel rekabette öncü bir rol üstlendik. 

Yüzde 80'in üzerinde yerlilik oranındaki üretimimizle güneş enerjisi teknolojilerini Türkiye'nin ve dünyanın dört bir noktasına ulaştırıyoruz. Bu tesis aynı zamanda çip üretimi için gerekli olan, yarı iletken madde üretim altyapısına da sahip. Avrupa'da ve Amerika'da örneği olmayan bu tesis ile Türkiye ekonomisine yüksek bir katkı sağlıyoruz.

ENERJİ İTHALATINI DURDURMA HEDEFİ

Geçtiğimiz aylarda ABD'ye ilk yüksek tonajlı ihracatımızı gerçekleştirdik. 2024'te teknoloji dönüşümümüzü tamamladıktan sonra, 2025'te 500 MW ihracat hedefliyoruz. 2024'te teknoloji dönüşümü kapsamında 100 milyon dolarlık bir yatırım hedefliyoruz. Türkiye'nin ve dünyanın çeşitli noktalarındaki güneş enerjisi santrali kurulumunun panel tedarikçiliğini üstleniyoruz ve toplamda 3 GVV'ın üzerinde santral kurulumunun da bir parçasıyız. Türkiye'deki tüm YEKA'ların panel tedarikçisiyiz. 

Avrupa'nın en büyük, dünyanın ise sayılı büyüklükteki güneş enerjisi santrallerinden biri olan Kalyon Karapınar Güneş Enerjisi Santrali'nin de panel sağlayıcısıyız. Hedefimiz, üretim kapasitemizi artırarak, Türkiye'nin yenilenebilir ve sürdürülebilir enerji ihtiyacını tamamen yerli ve milli kaynaklarımızla sağlayıp enerji ithalatının önüne geçebilmek.''

YAMAN TUNAOGLU / KAREL GENEL MÜDÜRÜ

"İşletme sermayesinde iyileşme hedefliyoruz'

"Karel altı ayrı iş kolunu barındıran bir şirket, sunduğu hizmetler ve üretimi ile farklı satış kanalları üzerinden nihai kullanıcıya hizmet veriyor. 2023 yılı içinde maliyet kalemlerine isabet eden enflasyon etkisinin bir kısmı satış fiyatlarına yansıtıldı, direkt ve endirekt yurt dışı satışlarımızda ise enflasyon ve devalüasyon arasındaki farkı büyük oranda fiyatlarımıza yansıtabildik.

TASARRUF VE VERİMLİLİK 

Aynı sabit giderlerimizde ve değişken maliyetlerimizde tasarruf ve verimlilik gibi konularda önemli çalışmalar başlattık. 2023 yılını büyüme yolculuğunun baz yılı olarak tanımlayabiliriz. Enflasyondan ayrılıp bakıldığında ciddi bir cirosal büyüme sağladık. EBITDA seviyesinde de artış oldu ancak kur farkı tahakkuku kaynaklı net karda beklediğimiz büyüme gelmedi. 2024 yılı için önemli hedeflerimizden birisi borçluluğumuzu azaltıp, işletme sermayesi ve net karda iyileşme sağlamak olacak.

YENİ YATIRIM 

2024 yılında ise tamamlamayı hedeflediğimiz 12 milyon dolar tutarında bir üretim modernizasyon yatırımını başlattık. Bu bize hem esneklik hem verimlilik, hem de müşteri ihtiyaçlarını anında karşılayacak bir çeviklik sağlayacak. Ayrıca katma değerli çözümlerimizin yurt içi ve özellikle yurt dışı satışlarını artırmak yönünde 2023 yılında başlattığımız iş geliştirme çalışmalarını 2024 yılında arttırarak devam ettireceğiz. 

Karel'in EBITDA ve net kârında hedeflediğimiz seviyelere ulaşmak için bunun çok önemli olduğunu düşünüyoruz. 2024 bütçemizin ana hatlarını bu bazda oluşturduk. Detaylar için çalışmaya devam ediyoruz.”

BANU ARIDURU / LITTLE CAESARS PIZZA TÜRKİYE VE ÇELEBİ HOLDİNG GIDA A.Ş CEO'SU

"2024'te Türkiye ekonomisi açısından beklentilerimiz daha olumlu"

"Little Caesars Pizza Türkiye, 2023 yılında; Türkiye pizza pazarındaki büyümenin çok daha üzerinde bir performans sergiledi. Geçen yıla göre sipariş adetlerimiz yüzde 34 artarken, satışlarımız yüzde 127 oranında rekor artışa imza attı. Bu başarılı sonuçlar; hem yeni müşterilerimizin artması nedeniyle pazar payımızın artması hem de lezzetli ürün ve hizmetlerimizi beğenen müşterilerimizin sipariş sıklığını da artırması sonucunda gerçekleşti.

VERİMLİLİĞİ SAĞLAYACAK 

2024 te Türkiye ekonomisi açısından beklentilerimiz 2023'e göre daha olumlu. Yılın ikinci yarısında enflasyonun da aşağıya seyri ile ekonomimizin güçlü bir performans yakalamasını öngörüyoruz. Ekonomik beklentilere yönelik stratejilerimizi belirlerken, temel hedefimiz verimliliği artırmak ve maliyetleri optimize etmek olacak. Tedarik zincirini optimize etmek konusunda kesintisiz çalışıyoruz. Tüm süreçlerde teknolojiyi doğru kulla-
narak verimlilik sağlamayı sürdüreceğiz. 

Yüksek döviz ve enflasyon oranları her zamanki gibi risk, müşterilerimizi mutsuz edecek fiyat artışları yapmamak için verimli süreçler yönetmek zorundayız. Hızlı gıda sektörü ve markamızın avantajı talepte keskin azalmalar olmaması. Little Caesars olarak bu yıl içinde uygulamaya başladığımız dip fiyat ve ‘gel-al' servis indirimlerinin bize avantaj getirmeye devam edeceğini düşünüyorum.

RESTORAN SAYISI 

300’E ÇIKACAK Dijital dönüşüm ve yeni satış kanallarına anlık entegrasyon sağlayan 2,5 milyon dolarlık bir teknoloji yatırımını son iki senede gerçekleştirdik. Şu anda siparişlerimizin 75'i dijitalden geliyor. Bu alanda kesintisiz yatırım yapmayı sürdürüyoruz çünkü verimliliğin dijitali doğru kullanmaktan geldiğine inanıyoruz. Şu anda 120 olan restoran sayımızı, önümüzdeki iki yıl boyunca (2025 sonunda) 300'e çıkarmayı hedefliyoruz.”

ÖZGÜR TORT / MİGROS GRUBU İCRA BAŞKANI

"Perakende sektörüne yepyeni iş kolları kazandırdık"

‘'Cumhuriyet'in 100 yılının 70'ine tanıklık eden gıda perakende sektörünün önemli oyuncularından Migros, farklı alanlardaki hizmet ağıyla yıllar içinde müşterilerin her ihtiyacını karşılayan ve sürekli genişleyen bir yaşam evrenine dönüştü.

3 BİN 300 MAĞAZA 

Perakendenin bilinen sınırlarının dışına çıkarak, içimizden doğan yeni şirketlerle sektöre yepyeni iş kolları kazandırdık. Müşterilerimizin bize her kanaldan rahatça ulaşabilmesi için fiziki mağazacılığı ve online kanallarımızı her formatımız için beraber büyütüyoruz. 81 ilimizde bulunan 3 bin 300 mağazamız, omni-channel güçlü altyapımız, inovatif çözümlerimiz ve bütçe dostu fiyatlama stratejimizle hane erişimimiz yüzde 100'e ulaştı.

ONLINE ÜÇE KATLANACAK 

Migros Sanal Market, Migros Hemen, Migros Extra, Tazedirekt, Macroonline, Mion ve Migros Yemek markalarını Migros One çatısı altında birleştirdik. Türkiye'nin dört bir yanına yaygınlaşmış olan online operasyonlarımızla online işlem hacmini üç yıl içerisinde üçe katlamayı hedefliyoruz. Verimliliği işleyişimizin temelinde tutarak mağazadan depoya, merkez yönetimden bölgesel yönetime kadar dijitalleşme ve inovasyona kesintisiz yatırım gerçekleştiriyoruz. Önümüzdeki iki yılda tedarik zinciri açısından büyümeyi besleyecek şekilde dağıtım merkez alanını yüzde 50'nin üzerinde artıracağız. Yılda yaklaşık 500 bin ton meyve-sebze ile Türkiye'nin en fazla taze ürün satan perakendecisi olarak Türkiye'deki en fazla coğrafi işaretli ürünü de biz sunuyoruz. Yerel üreticiye verdiğimiz destekle istihdamı, yerel kalkınmayı, sürdürülebilir tarımı destekliyoruz. Gıda israfıyla mücadele için gıda atıklarının 2030 yılına kadar yüzde 50 azaltılması konusunda etkin adımlarla ilerliyoruz.''

DERYA EKEMEN FİDAN / OCTET TÜRKİYE CEO'SU

"Bu yıl finteklerin sunduğu çözümlere talep arttı"

"Yerel ve global çapta ciddi zorlukların ve belirsizliklerin yaşandığı bir yılda, fintek sektörü hem büyümeye hem de finans dünyasını dönüştürmeye devam etti. Bu yıl içinde finteklerin sunduğu çözümlere talebin arttığını gördük.

YILDIZ OYUNCU 

Fintekler olarak finansal hizmetleri yeniden tanımlayan, “game changer" bir sektörüz. Bu kritik sektörde Octet Türkiye olarak sürekli ürün geliştirip firmaların nakit akışını dijital ortamda yönetmelerini kolaylaştırmaya çalışıyoruz. 2022 yıl sonunda geliştirdiğimiz Master Merchant ürünümüzü yaygın olarak 2023 yılında müşterilerimizin kullanımına sunduk ve oldukça fazla talep aldık. 

Mevcut ürünlerimiz ve müşterilerimizin tedarikçilerine hemen ödeme yapmalarına kendilerine ise vade tanımalarına olanak sağlanan yeni ürünümüz Master Merchant ile kısa sürede öne çıkan yıldız bir oyuncu olduk. 2023'ü geçen yıl sonu ile karşılaştırdığımızda kıyaslama konularına göre 7 ila 9 kat büyüyerek kapatıyoruz.

YENİ ÜRÜNLER 

2024'te de Octet olarak tahsilat yöntemleri ve ödeme çözümlerimizle müşterilerimizin iş süreçlerini kolaylaştırmaya devam edeceğiz. 2024'ün ilk çeyreğinde NFC ve açık bankacılık gibi alanlarda geliştirdiğimiz ürünleri sunmayı hedefliyoruz. Vadeli ve bayi ağı ile çalışan tüm sektörlere dönük özelleştirilmiş çözümlerimiz, nakit akışının dijitalleşerek yönetilmesine hizmet etmeye devam edecek. 

Yapay zekâ, dünyanın ve ülkemizin gündemindeki en sıcak konulardan biri. En yoğun odaklandığımız bu alanda çalışmalarımız hızlanarak sürecek. Finans ve fintek sektöründe yapay zekâda 2024'te önemli gelişmeler görürken Octet Türkiye de bu gelişmelerin bir parçası olacak. 2023'ün yıldız sektörü olan fintek ve bu sektörde başarılı ürünleri ile hizmet veren Octet Türkiye bu konumlarını yeni yılda da sürdürecek."

ALİM OZAN EVLİYAOGLU / THE PUREST SOLITIONS KURUCUSU

"Yeni fabrika yatırımına 2024'te başlayacağız"

“2023 yılında hedeflediğimiz 4,8 milyon adetlik satışı aşarak, başarılı stratejiler, etkili pazar penetrasyon planları ve doğru pazarlama yatırımlarıyla yılı ortalama 7 milyon adetle tamamladık. Özellikle yüksek enflasyon sürecinde stratejik fiyat geçişlerimiz, kullanıcılarımızda pozitif bir yansıma oluşturdu. 2023 yılının başında ciromuzun yüzde 60'ı online satış kanallarından, yüzde 40'ını offline kanallarından gelmekteydi.

CİRO BÜYÜYECEK 

2023 yılını ciromuzun yüzde 55'i offline ve yüzde 45'i online satış kanallarından şeklinde kapattık. Ciro büyümemizi adet büyümesine tercih etme stratejimiz, sektörde fark yaratmamıza ve müşteri tabanımızı genişletmemize olanak sağladı. Bu durum, markamızın doğuş hikayesi, konumlandırması ve teknolojiye uygun altyapısı sayesinde dijital pazarlama ve sosyal medya kanallarında gücümüzü koruduğumuzun bir göstergesidir.

 2024'te iç pazar ve ihracat alanlarında adet ve ciro büyümesini artırmayı hedefliyoruz. Türkiye kozmetik sektöründe hem fiziksel mağazalarda hem de online kanallarda kategoride lider olma hedefi için özel stratejiler geliştiriyoruz. İhracat ve e-ihracat tarafında büyümeyi planlıyoruz.

YENİ İŞ BİRLİKLERİ 

Pazarlama ve marka bilinirliği çalışmalarına odaklanarak tüketici kitlesini genişletmeyi amaçlıyoruz. İç piyasada marka bilinirliğini artırmak için stratejik pazarlama kampanyaları ve etkileşimli iletişim faaliyetleri planlıyoruz. 

Teknoloji yatırımlarını artırarak, 2024'te ‘Beauty Tech' alanında yeni iş birlikleri ve projeler açıklayacağız. Müşteri deneyimini inovatif çözümlerle geliştirmeyi amaçlıyoruz. 2024'te arazi yatırımını tamamladığımız fabrika için altyapı çalışmalarını ve projelendirme süreçlerini sürdürüyoruz. Fizibilite çalışmalarının ardından yatırım süreçlerine başlamayı planlıyoruz."

EDA ULUCA ÖZCAN / PLUXEE TÜRKİYE CEO'SU

"Yeni dönemde yatırımlarımızı altı kat artıracağız"
"Sodexo olarak yıllar içerisinde çalışanların iş ve özel hayatlarına yönelik kişiselleştirilmiş deneyimler sunan, uçtan uca dijital bir platforma dönüştük. 2023'te de bu dönüşümümüzü bir adım ileri taşıma kararı aldık ve Sodexo Grubu çatısında edindiğimiz deneyim ve değerlerin gücünü de arkamıza alarak yepyeni kimliğimiz için ilk adımlarımızı attık. Artık faaliyetlerimize tüm dünyada ‘Pluxee' markası ile devam edeceğiz. 2023 yılında enflasyona karşı reel finansal büyüklüğümüzü koruduğumuz bir büyüme yakalamayı başardık.

KUSURSUZ DİJİTAL DENEYİM 

Yeni markamız Pluxee ile 2024 yılını benzer büyüme ve kârlılık oranları ile tamamlamayı hedefliyoruz. Türkiye'deki şirketler; çalışanlarına yan hak olarak yemek kartına ek olarak pek çok farklı yan haklar sağlıyor. Dijital hediye platformunun işlem hacmi son dört yılda 10 katına çıktı. 

Bu farkındalığı Pluxee ile artırmayı ve daha çok sayıda çalışanın yemek kartı ve ötesindeki yan hak dünyası zenginliğiyle buluşmasını sağlamayı hedefliyoruz. Bununla birlikte dijital deneyimi kusursuzlaştırmaya devam etmek istiyor ve yüzde 94'ünü dijital yatırımlar üzerine olan teknoloji yatırımlarımızı beş yıl içinde altı kat artırmayı hedefliyoruz.

KARBON NÖTR HEDEFİ 

Ayrıca, 2026 yılına kadar küçük esnaf ve işletmeler için yarattığımız iş hacmini üç katına çıkarmayı hedefliyoruz. Çevresel etkilerimizi azaltmak için de global olarak yürüttüğümüz hedefimiz, 2035'te karbon nötr olmak. Küresel ölçekte ilham veren çalışmalarla, kadının iş hayatında güçlenmesini destekliyoruz. 

Bugün çalışanlarımızın yüzde 46'sı, orta kademe yöneticilerimizin yüzde 42'si, üst yönetim ekibimizin yüzde 44'ü, globaldeki yönetim komitemizin yüzde 50'si kadın çalışanlardan oluşuyor. Bu oranların daha da yükselmesi önceliklerimiz arasında yer alıyor.”

CEM ÖZTÜRK / SANOFİ TÜRKİYE ÜLKE VE TÜRKİYE, AFRİKA VE O.DOĞU TEMEL ÜRÜN. BŞK.

"İthalatı yerli üretime çevirmek için çalışıyoruz"

‘'2023 yılı Sanofi Türkiye adına, yeniliklere imza attığımız, hedeflerimize doğru, güçlü adımlarla yürüdüğümüz bir sene oldu. Türkiye'de sürdürülebilir büyüme, rekabetçi bir yatırım ortamı oluşturma ve ekonomiye katma değer sağlama hedeflerimize yönelik olarak, sağlık ekosisteminde hastaların yenilikçi tedavi çözümlerine erişimini destekleyecek çalışmalar yürüttüğümüz, yatırımlar yaptığımız bir dönemin içerisindeyiz.

YATIRIM DÖNEMİ 

Geçmişten günümüze bakıldığında Türkiye’deki 1 milyar Euro’nun üzerindeki yatırımımızla en yüksek yatırımı yapan ilaç şirketlerinden biri olmak bizim için mutluluk kaynağı. Bu yıl şubat ayında üç katmanlı bir tableti mümkün kılan Geomatrix üretim teknolojisini ülkemize transfer ederek ilaç üretiminde ülkemiz için bir ilke imza attık. İthalatı yerli üretime çevirmek için çalışıyor, yılda 110 milyon Euro'ya ulaşan yerel üretimimizle
ülke ekonomisine katkımızı artan şekilde sürdürüyoruz.

AR-GE KİLİT NOKTADA 

İlaç sektöründe geleceği şekillendirmek, yeni tedaviler geliştirmek için AR-GE yatırımları kilit bir noktada duruyor. Biz Sanofi olarak, dünya genelindeki ciromuzun yaklaşık yüzde 15'ini AR-GE yatırımlarına ayırıyoruz. Bu sayede, bugüne kadar, hasta ihtiyacını merkezine alan yeni ve dönüştürücü ürünler sunduk ve sektöre öncülük etme potansiyeline sahip olabilecek bir araştırma programı inşa ettik. 

AR-GE yatırımlarımızı derinleştiriyor, odaklı bir biyofarma şirketi olma yolunda adımlar atıyoruz. Önümüzdeki sene de geleceğin tedavilerini keşfetme yolundaki iddiamızı daha da pekiştirmek üzere ürün geliştirme için 700 milyon Euro daha ilave yatırım yapacağız. İnovasyona istikrarlı bir şekilde yatırım yapmaya kararlıyız.”

MURAT KÖSEREİSOĞLU / SECURİTAS TÜRKİYE ÜLKE BAŞKANI

"Önümüzdeki yıl 2 bin 500 kişiye istihdam sağlayacağız"

"Bu yılı yüzde 100'ün biraz üzerinde bir büyüme oranı ve 7,1 milyar TL ciro ile kapatmayı planlıyoruz. 2024 yılı için ise ciro hedefimiz 11 milyar TL'nin üzerinde olacak. Ciromuzdaki teknoloji çözümlerinin oranı her geçen yıl artıyor. Topladığımız verileri anlamlı bilgiye çevirebilmek son derece önemli. Dijital altyapı ve teknoloji destekli çözümlerimizle riskleri minimize ederken, etkin maliyet kontrolünü sağlıyoruz. 

Gerçek zamanlı raporlama, iş süreçleri takibindeki anlık bilgilendirmeler bizi güvenlik sektöründe diğerlerinden ayıran en önemli özellik. Hem globalde hem de Türkiye'de veri analizi üzerine çalışan ekiplerimiz mevcut. Ülke, segment, zaman ve olay bazlı kırılımlar yapabiliyor, verileri bilgiye çeviriyor ve bunları güvenliğe entegre ediyoruz.

YATIRIMLAR DEVAM EDECEK 

İnsan kaynağımıza, teknolojiye ve dijitalleşmeye yatırım yapmaya devam edeceğiz, müşterilerimize daha etkin hizmet sağladığımız entegre çözümleri 2024 yatırım bütçemizden yaklaşık 50 milyon TL alacak, dijital altyapı ve yazılımlara yatırımlar için yaklaşık 40 milyon TL bütçeledik ve insan kaynağımızın gelişmesi için yaklaşık 25 milyon TL bütçe ayırdık. Ciromuzdaki teknoloji oranı her geçen gün artsa da biz insan odaklı bir markayız ve bu yılı 22 bin çalışan ile kapatmayı planlıyoruz. Önümüzdeki yıl için ise 2 bin 500 yeni istihdam hedefimiz var.

YETİŞMİŞ İNSAN KAYNAĞI 

Hedeflerimizden bir tanesi güvenlik alanında uzman, yetkinlik alanı geniş insan kaynağı yetiştirmeye devam etmek, kadın çalışan sayımızı artırmak. Bir diğeri ise sahip olduğumuz bilgi birikimini en iyi şekilde daha da iletiye taşıyarak geleceğin güvenliğine yön veren olmaya devam etmemiz. Bunun için de insan kaynağımızı, teknolojimizi ve dijital dünyamızı geliştirmeyi sürdüreceğiz.”

MUSTAFA NURİ ÇOMU / SUNAR TOPLULUĞU YÖNETİM KURULU BAŞKANI

"2024 grubumuzun 50. yaşında dönüşüm yılı olacak"

‘’2023 Sunar için zorlukların arasında yeniliklerin olduğu bir yıl oldu. Devam eden Rusya-Ukrayna gerilimi, dünya genelindeki gıda enflasyonu, üstüne üstlük Adana ve Osmaniye’deki işletmelerimizi etkileyen deprem felaketine rağmen, geçtiğimiz yıllarda yaptığımız kapasite artışlarının ve yüksek katma değerli ürünlere geçişlerin sonuçlarını aldık.

CİRO ARTIŞI 

Bir önceki yılda 10,5 milyar TL olan ciromuzu döviz bazında kimi ürünlerde yarı yarıyı bulan düşüşlere rağmen yılın sonunda 15 milyar TL civarına çıkartmayı hedefliyoruz. 2023 yılında özellikle Konya'da devraldığımız yeni yem tesisinin devreye girmesi, bitkisel sıvı yağ kırım tesisimizdeki kapasite artışı ve toz sorbitol, sodyum glukonat, dekstrin ve modifiye nişastalar gibi ürünlerdeki kapasite artışlarımız ciro artışımızın gerçekleşmesinde etkili oldu.

600 MİLYON TL YATIRIM 

50’nci yılımızı kutlayacağımız 2024, Sunar için dönüşüm yılı olacak. Öncelikle bütün enerjimizi sürdürülebilir kaynaklardan sağlamak üzere 60MW’ı aşan güneş enerjisi yatırımımızı hızlandırmayı planlıyoruz. 2024'te Sunar Un ve Yem tesislerimizde, toplamda 600 milyon TL'lik yatırımımızı tamamlayarak un üretim kapasitemizin iki katına çıkartacağız. 

Bir diğer şirketimiz Sunar Mısır uzun yıllardır AR-GE çalışmasını yürüttüğü yeni ithal ikamesi ürünlerle alakalı yatırımlarını hızlandıracak. Gıda ve endüstriyel uygulamalara yönelik modifiye nişasta üretim kabiliyetlerimizi ve ürün çeşitliliğimizi, yeni yatırımlarla, 2023 yılı sonu ile devreye almış durumdayız. 

Bu alandaki çeşitliliğimizi 2024'te artırarak devam ettirmek istiyoruz. En genç ve inovatif şirketimiz olan Sunar NP’nin ürettiği biyopolimerlerin pazar payını artıracak hamlelerimiz yine 2024 yılında gündemimizde yer alacak.''

HAKAN AYDOĞDU / TEZMAKSAN GENEL MÜDÜRÜ

"CNC makine sektöründe fark yaratacağız"

“Bu yıl yaptığımız yatırımlar ve ihracatlar ile dolar bazlı yüzde 4 büyüdük ve ihracat gerçekleştirdiğimiz ülke sayısını da 40'a çıkardık. 2024 yılı hedeflerimizin temelini Sivas fabrikamız oluşturuyor. Üretim kapasitemizin yüzde 70'ini otomasyon sistemleri, yüzde 20'sini ise CNC makine imalatı olacak şekilde planladık. 

Şu aşamada planlarımıza paralel olarak, Cube-BOX serisi modellerimizin seri imalatına da başlamış bulunuyoruz. 2024 yılının ilk çeyreğinde ise CNC gövdelerini işlemeye başlayıp CNC üretimine başlayacağız.

KIRGIZİSTAN’DA YENİ PROJE 

Ayrıca şu an AR-GE çalışmaları devam eden ve altın prototipini 2024 yılının üçüncü çeyreğinde çıkartmayı hedeflediğimiz çok amaçlı tornayla oldukça prestijli ve katma değeri yüksek bir ürün sayesinde CNC makine sektöründe de fark yaratacağız. Bunun yanında EMAG firmasının otomasyon çözüm ortağı olduk ve Kırgızistan’da otomotiv üretimi yapan bir firmada 10 hatlık bir tesisin robotlu otomasyon projesini gerçekleştireceğiz. Proje 2024 yılı mayıs ayında tümü ile teslim edilecek. Tüm bunlarla birlikte 2024’te dolar bazında yüzde 3 büyümeyi hedefliyoruz.

2 MİLYON TL’LİK YATIRIM 

Türkiye talaşlı imalat sanayine kazandırdığı yeniliklerle öncülüğüne devam eden Tezmaksan’ın 2 milyon TL’lik bedelle hayata geçirdiği yeni yatırımı ‘Parkurda Pazaryeri’ hizmete girdi. Halihazırda 15 ana kategori ve 200 müşteriyle sektör özelinde ilk olma özelliğini taşıyan Parkurda Pazaryeri, tüm Türkiye’deki tedarikçilerin kendi online mağazalarını açarak ürünlerinin satışını vakit kaybetmeden yapmasına imkan tanıyor. 

Platformda yer alan mağaza sayısını 100’ün üzerine çıkarıp 30 alt kategoriyi ilk yılın sonunda 70’e yükseltmeyi hedefleyen Tezmaksan, 2024 yılı içinde 3 milyon TL’lik hacim yaratmayı amaçlıyor.”

KEREM MAYBEK / İSTANBUL SABİHA GÖKÇEN HAVALİMANI STR. PLN. VE HAZ. YÖN. DİR.

"İlk defa uzun mesafe uçuşuna kavuşacağız"

“2023 yılının ilk üç çeyreğinde başarılı veriler elde ettik. Bu dönemde uçuş sayılarımızda yüzde 15, yolcu sayılarında ise yüzde 23 oranında büyümeye ulaştık. 2022’nin ilk yarısında dış hat yolcu kategorisinde pandemi öncesi rakamları yakaladığımız gibi 2023 yılı sonu itibarıyla toplam yolcu sayısı kategorisinde de pandeminin etkilerini tamamen geride bırakarak, 2019 yılı kapanışındaki tarihi yolcu rekorumuz olan 35.5 milyonu aşacağımızı öngörüyoruz.

OPERASYONLAR GENİŞLEYECEK 

İkinci pistimizle birlikte 2024’te operasyonlarımızı genişleterek, yolcu ve uçuş sayılarında daha da artış bekliyoruz. 2023 yılında da İstanbul’a yeni havayolları ve yeni rotalar kazandırmaya devam ettik; iki yeni havayolu şirketi ve 14 yeni dış hat destinasyonunu uçuş ağımıza ekledik. 46 hava yoluyla 54 ülkede 163 destinasyona hizmet veriyoruz ve ‘Yılın Dijital Havalimanı’ unvanımızla gurur duyuyoruz. Teknolojik altyapımızı güçlendirmeye devam edeceğiz.

EKONOMİK UÇUŞLARIN MERKEZİ 

Önümüzdeki dönemde önceliğimiz, terminal ve otopark kapasitemizi yolcu artışını karşılayacak şekilde genişletmek olacak. Terminal içinde oluşabilecek yoğunlukları engellemek için yapılması gereken çalışmaları planladık ve 2024 yılı içinde hayata geçireceğiz. Mevcut terminal içerisinde saatlik kapasitemizi de artırıyoruz. 

2024 Şubat ayında başlayacak olan Malezya - Kuala Lumpur uçuşlarıyla Sabiha Gökçen ilk defa uzun mesafe uçuşuna kavuşacak. Bu güzergah üzerinden bütün Asya ve Avustralya destinasyonlarına bağlantı sağlayacağız. İç hatlarda ise yerli hava taşıyıcılarından olan AJet’in Sabiha Gökçen’den operasyonlarına devam etme kararıyla birlikte, ekonomik uçuşların merkezi olma iddiamız daha da güçlendi.”

 

 

0

  • ALTIN GRAM - TL 2976,55 -0,98%
  • ALTIN ONS 2648,82 -1,16%
  • BIST 100 10125,46 0,66%
  • DOLAR/JAPON YENI 153,659 0,65%
  • DOLAR/KANADA DOLARI 1,42361 0,0724%
  • DOLAR/RUS RUBLESI 104,5 -0,1932%
  • DOLAR/TURK LIRASI 34,9519 0,1703%
  • EURO/DOLAR 1,0504 0,3482%
  • EURO/TURK LIRASI 36,7644 0,3705%
  • STERLIN/DOLAR 1,26194 -0,39033%
EKONOMİST YENİ SAYI
Ekonomist Dergisini takip etmek için abone olun.
ABONE OL