Ekonomist
  • BIST 100
    1330,48
    %-2,55
    En Düşük
    1308,52
    En Yüksek
    1365,50
  • DOLAR
    8,19
    %0,89
    Alış
    8,1835
    Satış
    8,1935
    EN YÜKSEK
    8,2059
  • EURO
    9,88
    %1,05
    Alış
    9,8653
    Satış
    9,8803
    EN YÜKSEK
    9,8828
  • EURO/USD
    1,20
    %-0,0
    Alış
    1,2034
    Satış
    1,2035
    EN YÜKSEK
    1,2045
  • ALTIN
    472,706
    %1,78
    Alış
    472,1297
    Satış
    472,7066
    EN YÜKSEK
    473,4499
İNTEGRAL YATIRIM
  • BIST 100
    1330,48
    %-2,55
    En Düşük
    1308,52
    En Yüksek
    1365,50
  • DOLAR
    8,19
    %0,89
    Alış
    8,1835
    Satış
    8,1935
    EN YÜKSEK
    8,2059
  • EURO
    9,88
    %1,05
    Alış
    9,8653
    Satış
    9,8803
    EN YÜKSEK
    9,8828
  • ALTIN
    472,706
    %1,78
    Alış
    472,1297
    Satış
    472,7066
    EN YÜKSEK
    473,4499
  • GÜNCEL
    • Kapak Konusu
    • Son Dakika
    • Haberler
    • Dünya
    • Video Galeri
    • Şirketler
    • Çalışma Hayatı ve Sosyal Güvenlik
    • Kulis
    • Dosya
    • Yatırımcı Köşesi
    • Üniversitelerden
  • Altın Fiyatları
  • Piyasalar
    • Altın
    • Bes
    • Borsa
    • Finans
  • Araştırmalar
  • Girişim / Kobi
  • Sektörler
    • Eğitim
    • Enerji
    • Gıda
    • Holdingler
    • Emlak
    • Medya
    • Otomotiv
    • Perakende
    • Teknoloji
    • Tekstil
    • Turizm
    • Yönetim / Kariyer
  • Etkinlikler
  • YAZARLAR
    • Aram Ekin Duran
    • Abdülkadir Kahraman
    • Ayşegül Sakarya Pehlivan
    • Aysun Karabıyık Sarıkaya
    • Burcu Tuvay
    • Ceren Oral
    • Dr. Orhan Karaca
    • Talat Yeşiloğlu
    • Gözde Yeniova
    • Levent Gökmen
    • M. Fatih Köprü
    • Özlem Bay Yılmaz
    • Servet Topaloğlu
    • Sibel Atik
    • Talip Yılmaz
Sonuç yok
Bütün sonuçları gör
  • GÜNCEL
    • Kapak Konusu
    • Son Dakika
    • Haberler
    • Dünya
    • Video Galeri
    • Şirketler
    • Çalışma Hayatı ve Sosyal Güvenlik
    • Kulis
    • Dosya
    • Yatırımcı Köşesi
    • Üniversitelerden
  • Altın Fiyatları
  • Piyasalar
    • Altın
    • Bes
    • Borsa
    • Finans
  • Araştırmalar
  • Girişim / Kobi
  • Sektörler
    • Eğitim
    • Enerji
    • Gıda
    • Holdingler
    • Emlak
    • Medya
    • Otomotiv
    • Perakende
    • Teknoloji
    • Tekstil
    • Turizm
    • Yönetim / Kariyer
  • Etkinlikler
  • YAZARLAR
    • Aram Ekin Duran
    • Abdülkadir Kahraman
    • Ayşegül Sakarya Pehlivan
    • Aysun Karabıyık Sarıkaya
    • Burcu Tuvay
    • Ceren Oral
    • Dr. Orhan Karaca
    • Talat Yeşiloğlu
    • Gözde Yeniova
    • Levent Gökmen
    • M. Fatih Köprü
    • Özlem Bay Yılmaz
    • Servet Topaloğlu
    • Sibel Atik
    • Talip Yılmaz
Sonuç yok
Bütün sonuçları gör
Ekonomist
Sonuç yok
Bütün sonuçları gör
  • BIST 100
    1330,48
    %-2,55
    En Düşük
    1308,52
    En Yüksek
    1365,50
  • DOLAR
    8,19
    %0,89
    Alış
    8,1835
    Satış
    8,1935
    EN YÜKSEK
    8,2059
  • EURO
    9,88
    %1,05
    Alış
    9,8653
    Satış
    9,8803
    EN YÜKSEK
    9,8828
  • EURO/USD
    1,20
    %-0,0
    Alış
    1,2034
    Satış
    1,2035
    EN YÜKSEK
    1,2045
  • ALTIN
    472,706
    %1,78
    Alış
    472,1297
    Satış
    472,7066
    EN YÜKSEK
    473,4499
İNTEGRAL YATIRIM
  • BIST 100
    1330,48
    %-2,55
    En Düşük
    1308,52
    En Yüksek
    1365,50
  • DOLAR
    8,19
    %0,89
    Alış
    8,1835
    Satış
    8,1935
    EN YÜKSEK
    8,2059
  • EURO
    9,88
    %1,05
    Alış
    9,8653
    Satış
    9,8803
    EN YÜKSEK
    9,8828
  • ALTIN
    472,706
    %1,78
    Alış
    472,1297
    Satış
    472,7066
    EN YÜKSEK
    473,4499
Anasayfa Dünya

Dünyanın konuştuğu dev geminin sahibi özür diledi: Günlük zararı 9,6 milyar dolar

26 Mart 2021 | 12:38:09
Dünya, Haberler
A A
0
Son Güncellenme: 26 Mart 2021 | 17:32:09
Dünyanın konuştuğu dev geminin sahibi özür diledi: Günlük zararı 9,6 milyar dolar
Facebook ile paylaşTwitter ile paylaşWhatsApp ile Paylaş
İÇİNDEKİLER
  1. Dünya lojistik sektörünün gündemini değiştirdi
  2. Günlük yaklaşık 10 milyar dolar değerinde mal kanaldan geçiyor
  3. Geminin kurtarılması
  4. Mısır ekonomisinin 3’üncü büyük döviz kaynağı: Süveyş Kanalı

Dünyanın en önemli su yollarından Mısır’daki Süveyş Kanalı’nda karaya oturarak deniz trafiğinin durmasına neden olan  “The Ever Given” isimli dev konteyner gemisinin sahibi Japon firma, geminin yeniden yüzdürülmesine yönelik “güçlüklerle karşılaşıldığını” bildirdi. Firmanın sahibi Shoei Kisen, geminin Mısır’daki Süveyş Kanalı’nda karaya oturması sonucu, seyrüseferin aksamasından doğrudan etkilenen gemilerin operatörlerinden özür diledi. Geminin karaya oturmasının ardından 200’den fazla gemi kanalda geçiş için beklediği, her gün tahmini olarak 9,6 milyar dolarlık (yaklaşık 77 milyar TL) bir zarara neden olduğu ifade ediliyor. Kanalın açılmasının haftalar alabileceği düşünülüyor.

Geminin yeniden yüzdürülmesine yönelik girişimlerin “zorluklarla karşılaştığını” kabul eden Japon firma, yerel otoriteler ile geminin operatörü firmanın iş birliği halinde tüm çabanın gösterileceğini bildirdi.

Shoe Kisen’in sahibi olduğu ve Tayvanlı “Evergreen” firmasınca işletilen 400 metre uzunluğundaki yük gemisi 24 Mart’ta kanal yolunda yakalandığı kum fırtınası sonrası rotadan çıkıp, kıyıya çarparak kanalda sıkışıp kalmıştı.

Kamu yayıncısı NHK’nın haberine göre çok sayıda çekici römorkör ile hafriyat makinası, geminin oturduğu bölgeden hareket ettirilerek yeniden seyrine dönmesi için çaba gösteriyor.

Japonya’nın en büyük tersanelerinden kabul edilen Ehime eyaletindeki Imabari Shipbuilding tarafından 2018’de üretilen “The Ever Given” gemisinin Çin’den yola çıkarak Hollanda’ya gitmekte olduğu öğrenilmişti.

Dünya lojistik sektörünün gündemini değiştirdi

Akdeniz’i Kızıldeniz’e bağlayan Süveyş Kanalı’nda karaya oturarak deniz trafiğinin durmasına neden olan “The Ever Given” isimli yük gemisi, yapay su geçidinin “gemilere yakıt tasarrufu sağladığı için” küresel ticarette ve petrol taşımacılığında önemini tekrar gündeme getirdi.

Her yıl yaklaşık 18 bin geminin geçtiği, Asya ve Avrupa arasında ticari gemilerin en önemli güzergahlarından Süveyş Kanalı, dünyanın en önemli su yollarından biri olarak gösteriliyor.

Tüm küresel ticaretin yaklaşık yüzde 12’si, Asya ve Avrupa arasında giden tankerlerin ve konteyner gemilerinin Afrika çevresinde uzun bir yolculuğa çıkmasını engelleyerek yakıt tasarrufu sağlayan 193 km uzunluğundaki kanaldan geçiyor.

Japon firma Shoe Kisen’in sahibi olduğu 400 metre uzunluğundaki (yaklaşık dört futbol sahası) 20 bin konteyner taşıma kapasiteli yük gemisi 24 Mart’ta kanal yolunda yakalandığı kum fırtınası sonrası rotadan çıkıp, kıyıya çarparak kanalda sıkışmıştı.

Panama bandıralı gemi, Çin’den Hollanda’nın Rotterdam Limanı’na giderken karaya oturmuştu.

220 bin tonluk geminin kurtarılması için römorklar ve iş makineleriyle çalışmalar üçüncü gününe girerken, geminin tekrar yüzdürülmesi sağlanamadı.

Avrupa ile Asya’yı birbirine bağlayan 24 metre derinliğe ve 205 metre genişliğe sahip kanalda trafiğin askıya alınması, yeni tip koronavirüs (Kovid-19) nedeniyle sıkıntı yaşayan lojistik hatlarındaki sorunları derinleştirdi.

The Ever Given gemisinin karaya oturmasının ardından 200’den fazla gemi kanalda geçiş için beklerken, bunların 30’dan fazlasının petrol taşıyan gemi olduğu ifade ediliyor.

Bu tıkanıklık nedeniyle, petrol tankerlerinin nakliye ücretleri bu hafta neredeyse iki katına çıkarken, birçok geminin de rotasını değiştirmesine neden oldu.

Günlük yaklaşık 10 milyar dolar değerinde mal kanaldan geçiyor

Gemi nakliyatı konusunda haftalık dergi Lloyd’s List’in yaptığı değerlendirmeye göre, her gün yaklaşık 10 milyar dolar değerinde mal kanaldan geçiyor. Batı yönüne doğru giden trafiğin değeri günlük yaklaşık 5,1 milyar dolara, doğu yönü trafiğinin değeri yaklaşık 4,5 milyar dolara ulaşıyor.

Analistler, yakıtın geminin işletiminde yüzde 60 ile en büyük maliyet olduğunu belirterek, yakıt tasarrufu için Akdeniz ve Karadeniz’den Asya’ya giden petrol ürünlerinin yüzde 20’si Süveyş Kanalı üzerinden geçtiğini ifade ediyor.

Ümit Burnu’nu dolaşmanın gemilerin daha fazla yakıt yakması anlamına geldiğini belirten analistler, bunun gemi nakliye fiyatlarına yansıyacağına işaret ediyor.

Öte yandan, analistler, kanalın kapalı kalmasından dolayı nakliyede yaşanacak gecikmelerinin enerji piyasaları üzerindeki etkisinin, ham petrol ve sıvılaştırılmış doğal gaz (LNG) talebinin düşük sezonda olmasından dolayı az olacağını da hesaplıyor.

Geminin kurtarılması

1860’larda inşa edilen kanalın kuzey bölümü 2015’te iki şeride genişletilirken, The Ever Given​​​​​​​’in sıkıştığı güney bölümü yalnızca bir şeritten oluşuyor.

Gemi her iki kenar arasında sıkışması hareket ettirme çalışmalarını zorlaştırırken, iş makineleri geminin baş kısmının altındaki bölgede toprağı çekiyor ve su altındaki kumlar çıkarılıyor.

Römorklar da iterek ve çekerek gemiyi sıkışmadan kurtarmaya çalışıyor. Bu işlemler başarısız olması durumunda geminin üzerindeki yükün ve yakıtının boşaltılmasına başvurulacağı ifade ediliyor.

Mısır ekonomisinin 3’üncü büyük döviz kaynağı: Süveyş Kanalı

Süveyş Kanalı, yılda sağladığı 5-6 milyar dolarlık girdisiyle, Mısır ekonomisinde 3’üncü büyük döviz kaynağı olarak kabul ediliyor.

Süveyş Kanalı, Akdeniz ve Kızıldeniz’i birbirine bağlayan yapay bir su geçidi olarak biliniyor. Kanal, Avrupa ve Asya kıtaları arasında Afrika’nın güneyini dolaşmadan yük taşınması ve deniz ulaşımının sağlanması bakımından dünya denizciliğinin vazgeçilmezleri arasında. 1980 yılından itibaren kanalda çift yönlü geçiş sağlanabilmesi için bazı çalışmalar başlatıldı. Genişletme çalışmalarının en sonuncusunun açılışı 6 Ağustos 2015’te gerçekleştirildi.

Halihazırda kanalın sadece bazı bölgelerinde çift yönlü geçişler yapılabiliyor.

İlk inşa edildiğinde 164 kilometre uzunluğunda ve 8 metre derinliğinde olan kanal, şu anda 193 kilometre uzunluğa, 24 metre derinliğe ve 205 metre genişliğe ulaştı.

Kanal’da geçiş süresi 12-16 saat civarında.

1967 yılında patlak veren Arap-İsrail savaşının ardından, kanalın doğusunun İsrail tarafından işgal edilmiş olması nedeniyle 8 yıl boyunca dünyanın bu önemli deniz yolu kullanılamamıştı.

Etiketler: ManşetSüveyş Kanalı
PaylaşımTweetGönder

Benzer Haberler

Gram altın 2021 yılı zirvesinde! Neden yükseldi? Analist yorumu ne?
Altın

Gram altın 2021 yılı zirvesinde! Neden yükseldi? Analist yorumu ne?

21 Nisan 2021
ABD, Türkiye’yi F-35 programından resmi olarak çıkardığını bildirdi
Haberler

ABD, Türkiye’yi F-35 programından resmi olarak çıkardığını bildirdi

21 Nisan 2021
Borsa günün ilk yarısında yükseldi
Borsa

BIST 100’de bugün 5 hisse prim yaptı, 93’ü geriledi: Artanlar, azalanlar

21 Nisan 2021
Fitch: Sukuk ihracı ivmesinin devam etmesi bekleniyor
Haberler

Fitch: Sukuk ihracı ivmesinin devam etmesi bekleniyor

21 Nisan 2021
Piyasalarda gün sonu (10 Mart)
Altın

Borsa, altın, döviz: 21 Nisan piyasalarda gün sonu… Yarın hangi veriler var?

21 Nisan 2021
Kapalıçarşı’da altın kapanış fiyatları
Altın

Kapalıçarşı’da altın kapanış fiyatları

21 Nisan 2021

Bir cevap yazın Cevabı iptal et

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Haftanın Öne Çıkanları

Fitch: Sukuk ihracı ivmesinin devam etmesi bekleniyor
Haberler

Fitch: Sukuk ihracı ivmesinin devam etmesi bekleniyor

21 Nisan 2021

Uluslararası kredi derecelendirme kuruluşu Fitch Ratings, küresel sukuk ihracının bu yılın ilk çeyreğinde 715,2 milyar dolara ulaştığını belirterek, sukuk ihracındaki...

Daha fazla oku

Borsa, altın, döviz: 21 Nisan piyasalarda gün sonu… Yarın hangi veriler var?

Kapalıçarşı’da altın kapanış fiyatları

THY mayıs ayı uçuş planını güncelledi

Kısa çalışma ödeneğinin uzatılması, iş dünyası ile esnaf ve sanatkar temsilcilerini sevindirdi

Satın almak için tıklayın

Abone olmak için tıklayın

 


Son Haberler

İçişleri Bakanlığı’ndan 23 Nisan genelgesi: Sokağa çıkma kısıtlaması 3 gün

İçişleri Bakanlığı’ndan 23 Nisan genelgesi: Sokağa çıkma kısıtlaması 3 gün

21 Nisan 2021
Gram altın 2021 yılı zirvesinde! Neden yükseldi? Analist yorumu ne?

Gram altın 2021 yılı zirvesinde! Neden yükseldi? Analist yorumu ne?

21 Nisan 2021
ABD, Türkiye’yi F-35 programından resmi olarak çıkardığını bildirdi

ABD, Türkiye’yi F-35 programından resmi olarak çıkardığını bildirdi

21 Nisan 2021
Borsa günün ilk yarısında yükseldi

BIST 100’de bugün 5 hisse prim yaptı, 93’ü geriledi: Artanlar, azalanlar

21 Nisan 2021

Dünya Haberleri

Rusya Başkanı Putin’den rest: Hiç olmadıkları kadar pişman olacaklar
Dünya

Rusya Başkanı Putin’den rest: Hiç olmadıkları kadar pişman olacaklar

Rusya Devlet Başkanı Vladimir Putin, "Rusya'ya karşı herhangi bir kışkırtıcı eylem düzenleyenler, uzun süredir hiçbir şeyden pişman olmadıkları kadar pişman...

21 Nisan 2021
ECB tahvil programında değişiklik için haziranı işaret edebilir
Dünya

ECB tahvil programında değişiklik için haziranı işaret edebilir

Avrupa Merkez Bankası'nın yarınki toplantısında değişiklik beklenmezken, olası değişikler için haziran ayını işaret etmesi bekleniyor. ECB, para politikasına ilişkin nisan...

21 Nisan 2021
Rusya 2025’te kendi uzay istasyonunu kurmayı hedefliyor
Dünya

Rusya 2025’te kendi uzay istasyonunu kurmayı hedefliyor

Rusya, Ay'da ortak bir uzay istasyonu inşa etmeyi planladıklarını açıkladı. 2025'te hazır olmasının hedeflenen uzay istasyonunun en az 5 milyar...

21 Nisan 2021
AB kurumları iklim yasasında uzlaştı
Dünya

AB kurumları iklim yasasında uzlaştı

Avrupa Birliği (AB) kurumları, birliğin 2050 yılına kadar iklime zararsız olma hedefini yasal olarak bağlayıcı kılacak iklim yasasında ve sera...

21 Nisan 2021

Ekonomist’i Cebinizde Taşıyın

 


Enerji

Aytemiz, BC Vision Motorsport’a sponsor oldu

Aytemiz, BC Vision Motorsport’a sponsor oldu

21 Nisan 2021

Aytemiz Akaryakıt Dağıtım AŞ, 2019 WRC Türkiye Rallisi birincisi BC Vision Motorsport takımına sponsor oldu. Şirketten yapılan açıklamaya göre, son...

Sakarya Gaz Sahası’nda kuyu testleri mayısta başlayacak

Sakarya Gaz Sahası’nda kuyu testleri mayısta başlayacak

20 Nisan 2021

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Fatih Dönmez, Sakarya Gaz Sahası'nda saha geliştirme ve üretim çalışmalarının devam ettiğini belirterek, "Fatih'in kazdığı...

Emlak

Hava Kent’i farklı illere de taşıyacak

Hava Kent’i farklı illere de taşıyacak

21 Nisan 2021

İstanbul Havalimanı çalışanının konut ihtiyacı için kurulan CVS Hava Kont Konut Yapı, ülke geneline yayılıyor. CVS Hava Kent Başkanı Çavuş,...

Kredisiz konut satışlarında rekor: Vatandaş peşin ve senede yöneldi

Kredisiz konut satışlarında rekor: Vatandaş peşin ve senede yöneldi

19 Nisan 2021

Konut kredisinde faiz oranlarının yükselmesi, vatandaşları konut satışlarında peşin alıma yönlendirirken, geçen ay kredisiz satışlarda 89 bin 426 adetle tüm...

Girişim / Kobi

Yemeksepeti örnek olmuştu… Yükselen trend: Hisse opsiyonu

Yemeksepeti örnek olmuştu… Yükselen trend: Hisse opsiyonu

17 Nisan 2021

Startup Dergisi, özellikle startup'ların başvurduğu 'hisse opsiyonu' konusunu ele aldı. Haberin bir bölümü şöyle: Yemeksepeti güzel bir örnek oldu. Satış...

İstanbul’daki kariyerini bırakıp yerleştiği Balıkesir’de girişimci oldu

İstanbul’daki kariyerini bırakıp yerleştiği Balıkesir’de girişimci oldu

13 Nisan 2021

Edremit'te yaşayan Hatice Esra Yıldız, 10 kişiden oluşan personeliyle zeytin ağaçlarının budanan dallarından yaptığı ev ve mutfak gereçlerini yurt içi...

  • ALTIN FİYATLARI
  • EKONOMİ TERİMLERİ SÖZLÜĞÜ
  • KREDİ HESAPLAMA
  • ARŞİV
  • KÜNYE
  • YAYIN İLKELERİ
  • VERİ POLİTİKASI
  • İŞ DÜNYASI ABONELİK PAKETİ
  • ÇEREZ POLİTİKASI
  • ABONE OL
  • SATIN AL

© 2016-2020 Ekonomist Dergisi. Bütün hakları gizlidir.

Sonuç yok
Bütün sonuçları gör
  • GÜNCEL
    • Kapak Konusu
    • Son Dakika
    • Haberler
    • Dünya
    • Video Galeri
    • Şirketler
    • Çalışma Hayatı ve Sosyal Güvenlik
    • Kulis
    • Dosya
    • Yatırımcı Köşesi
    • Üniversitelerden
  • Altın Fiyatları
  • Piyasalar
    • Altın
    • Bes
    • Borsa
    • Finans
  • Araştırmalar
  • Girişim / Kobi
  • Sektörler
    • Eğitim
    • Enerji
    • Gıda
    • Holdingler
    • Emlak
    • Medya
    • Otomotiv
    • Perakende
    • Teknoloji
    • Tekstil
    • Turizm
    • Yönetim / Kariyer
  • Etkinlikler
  • YAZARLAR
    • Aram Ekin Duran
    • Abdülkadir Kahraman
    • Ayşegül Sakarya Pehlivan
    • Aysun Karabıyık Sarıkaya
    • Burcu Tuvay
    • Ceren Oral
    • Dr. Orhan Karaca
    • Talat Yeşiloğlu
    • Gözde Yeniova
    • Levent Gökmen
    • M. Fatih Köprü
    • Özlem Bay Yılmaz
    • Servet Topaloğlu
    • Sibel Atik
    • Talip Yılmaz

© 2016-2020 Ekonomist Dergisi. Bütün hakları gizlidir.