2020 yılı tüm dünyayı etkileyen Covid-19 salgınıyla birlikte zor bir yıl oldu. Buna rağmen çoğu şirket faaliyetlerini devam ettirmek ve farklı alanlara girmek için yatırımlarına devam etti. Zor bir yılı geride bırakırken şirketler şimdi de 2021 yılı için yeni plan ve ^ hedeflerini belirliyor. Farklı sektörlerden yöneticiler 2021 projeksiyonlarını anlattı.
EROL VARLIK AYTEMİZ GENEL MÜDÜRÜ
"TEKNOLOJİ YATIRIMLARIMIZ HIZ KESMEDİ"
"Tüm sektörler gibi akaryakıt sektörü de 2020 yılında sıkıntılı bir dönem geçirdi. Ancak bu kritik günleri ve krizi iyi yönettik. Yılı yüzde 10 seviyelerinde bir satış kaybıyla tamamlayacağız. Buna rağmen 2020 yılını bir miktar kâr ederek kapatmayı hedefliyoruz. Aytemiz'in büyüme stratejisi sağlıklı, sürekli ve sürdürülebilir bir büyümedir.
Bu nedenle nitelikli büyüme planlarımızda herhangi bir revizyona gitmedik. Yüksek teknoloji yatırımlarımız kapsamında mobil uygulama altyapısını geliştirerek müşterilerimize yeni bir bireysel elektronik ödeme sistemi sunduk.
Yakıt alım miktarının belirlenmesinden fatura alım sürecine kadar her aşamayı temassız ve dijital hale getiren yeni sistemimiz 'Vaay' ile filo araçlarının yaşadığı avantajları bireylere de sunuyoruz. İlk aşamada 100 binin üzerinde tüketicinin ulaşacağız."
PROF. DR. TEMEL KOTİL TUSAŞ YÖNETİM KURULU ÜYESİ VE GENEL MÜDÜRÜ
''DÜNYANIN İLK 10 ŞİRKETİ ARASINDA YER ALACAĞIZ''
"Tüm önlemleri alarak üretimine aralıksız devam eden TUSAŞ, AR-GE ve inovasyon faaliyetlerine yeni yılda daha da hız vermeyi hedefliyor. Endüstri 4.0 ve yapay zeka gibi stratejik alanlarda yatırımlara devam ediyoruz.
Geleceğin hava araçlarında kullanılacak olan yüksek teknolojiyi üretim hatlarına entegre etmeyi hedefleyen TUSAŞ, yeni kompozit üretim fabrikasında yeni nesil kompozit bileşenlerin geliştirme ve üretim faaliyetlerini gerçekleştirecek.
Geliştirdiği hava araçlarının sertifikasyon, test ve değerlendirme faaliyetlerine devam edecek ve dünya havacılık ekosistemin önemli bir paydaşı olmayı sürdürecek. Hedefimiz, 2028'de 10 bin mühendis, 10 milyar ciro ile dünyanın ilk 10 havacılık ve savunma şirketi arasında yer almak."
BURAK BARI ADESSO TÜRKİYE GENEL MÜDÜRÜ
“YURTDIŞI GELİRLERİMİZİ ARTIRACAĞIZ''
''Önümüzdeki yıl şirketimizde çalışana yatırım artarak devam edecek. Özellikle evden çalışma düzenini kalıcı hale getirdiğimiz yeni sistemi daha da çalışan odaklı bir hale dönüştürmek için farklı yatırımlara devam edeceğiz. Bu yıl başlattığımız yalınlaşma politikamızı, önümüzdeki yıl da devam ettireceğiz.
Bunun yanı sıra bugüne kadar çeşitli müşterilerde yaptığımız projelerde ortaya çıkan deneyimlerimizi katma değerli hizmetler altında toplayarak standartlaştıracağız ve diğer müşterilerimize de sunacağız. Oldukça geniş yelpazedeki bu hizmetler kullanıcı deneyimi danışmanlığından uygulama mimari modernizasyonlarına kadar farklı konuları kapsayacak. Kurulduğumuz günden beri Avrupa pazarına yazılım ihracatı yapıyoruz. Önümüzdeki yıl gelirlerimizdeki yurtdışı proje payını artırmaya yönelik yatırımlar yapacağız.''
BATUHAN TARKAN INVESTIN YÖNETİCİ ORTAĞI
“ONLİNE SİTEMİZİ HAYATA GEÇİRECEĞİZ"
"2021 için en büyük yatırımımız bankalar da dahil birçok kurumsal firmanın bilançolarında atıl değer olarak yer alan ihtiyaç fazlası gayrimenkullerini, pazarlamak üzere oluşturduğumuz online sitemiz www.mulkedin.com. tr'yi hayata geçirmek olacak. Son üç yıldır yaptığımız ve her yıl adetsel olarak yüzde 60'ın üzerinde büyüttüğümüz ihtiyaç fazlası mülklerin satışını Mulkedin portali üzerinde yöneterek 2021 yılı hedefimizi üç basamaklı büyüme olarak belirledik.
Pandemi gündemi hayatın akışını değiştirerek insanlığa önceliklerini hatırlattı. 2021'de bu değişim ve dönüşüm güçlenerek devam edecek. Önümüzde; insan merkezli, iş-özel yaşam ilişkisinin dengeleneceği, sağlık, doğallık, teknoloji ve uzaktan yönetim/yönetişim gibi kavramların güçlenerek insan farkındalığının artacağı ve ortak bilincin yükseleceği yeni bir dönem var.”
DR. MEHMET AKÎF NACAR HAVELSAN GENEL MÜDÜRÜ
''YENİ GELİŞMELERİ PAYLAŞACAĞIZ"
"Yeni yıla yaklaşırken şirketimiz için en önemli gündem maddelerinden biri yeni logomuz oldu. HAVELSAN olarak bugünün teknoloji dönüşümünü gerçekleştirirken; yenilenen logomuzun da ortaya koyduğu dinamik vizyonumuzla geleceğin teknolojilerinde de var olduğumuzu güçlü bir şekilde hissettiriyoruz.
İlk kez logo lansmanımızda duyurduğumuz; geleceğin harekât sahasına yönelik, adına 'dijital birlikler' dediğimiz ve otonom sistemlerle geliştirdiğimiz teknolojilerde kısa bir sürede önemli ilerlemeler kaydettik.
Sürü zekâlı insansız sistemler de dâhil şirketimizin faaliyet gösterdiği savunma, havacılık, simülasyon, bilişim, ülke güvenliği ve siber güvenlik alanlarındaki pek çok gelişmeyi 2021 yılında paylaşmaya devam edeceğiz. Bir diğer gündem maddemiz HAVELSAN Teknoloji Kampüsü. Bu projemizle, çalışanlarımızın tüm teknik ve sosyal gereksinimlerini çevre dostu ve akıllı sistemlerle karşılayacağız."
AHMET ONUR KOLEKTİF HOUSE KURUCU ORTAĞI
"ESNEK OFİS ÇÖZÜMLERİ ÖNE ÇIKACAK"
"Pandemi döneminde ideal ofis dünyasının beklentilerine yanıt veren Kolektif Enterprise, Kolektif Suites adında iki yeni nesil ofis çözümünün yanı sıra sunduğumuz hizmetleri dijitale taşıdığımız Dijital Üyelik'i hayata geçirdik.
2021 yılında da esnek ofis çözümlerimizi kurumların ihtiyaç ve beklentilerine en iyi şekilde cevap verecek biçimde geliştirerek büyümeye devam edeceğiz. Şu an için tam lokasyon veremesek de yurtiçi ve yurtdışı olmak üzere 4-5 farklı planımız mevcut diyebiliriz. Pandemi ile birlikte çalışma mekânı kavramına yeni anlamlar yüklenmeye başlandı. Önümüzdeki dönemde uzaktan çalışma modelini destekleyici ve verimliliği artırdığı kanıtlanmış esnek ofis çözümleri öne çıkacak."
UZM. DR. ALİ ÖZÖN KORU HASTANESİ GENEL MÜDÜRÜ
''HER YERDE SAĞLIK HİZMETİNİ GELİŞTİRECEĞİZ''
"Covid-19 salgınının başladığı andan itibaren deneyimli ekibimizle hastalarımıza başarılı bir şekilde 7/4 hizmet sunduk. Küresel tehdidin yaşandığı bu dönemde kamunun yanında, özel sağlık kurumlarının önemi bir kez daha anlaşıldı. Yeni normal olarak ifade ettiğimiz mesafeli ve kontrollü hayat, sağlık hizmetinin sunumunu da değiştirdi. Dijital uygulamalar ve kişiselleşmiş sağlık hizmeti ön plana çıktı. 2021 yılında mobil uygulamalar ve Evde ve İş Yerinde Sağlık Hizmetleri ile 'her yerde sağlık hizmeti' sunumu daha da geliştirmeyi hedefliyoruz. Bu kapsamda mobil cihazlar ile sürekli ve anlık hasta takibini önemsiyoruz. Telesağlık uygulamaları ile sağlık hizmetlerinde dijitalleşme önceliklerimiz arasında.''
CENK ŞEN TÜRKSAT GENEL MÜDÜRÜ
“YENİ YATIRIMLARLA KATKI SAĞLAMAYA DEVAM EDECEĞİZ”
''Her yıl hedeflerimizi daha da yukarıya taşıyoruz. 2017 yılında 1 milyar TL hasılat eşiğini aşan Türksat, geçen üç yılın ardından 2020 yılı sonunda iki kata yakın büyüyerek 2,1 milyar TL hasılata ulaştı. Pandemi etkisinin azalmasıyla 2021'de daha da güçlü büyümeye devam edeceğiz. Bugüne kadar değeri 11 milyar TL'yi aşan tutarda yatırımlarla ülkemizin teknolojik gelişimine katkı sağladık. 2021'de de 2 milyar TL'ye yakın tutarda yatırım yapacağız. 2021 yılında Türksat 5A'yı aktif olarak kullanmaya başlayacağız ve ardından Türksat 5B'yi uzaya fırlatacağız. 2022 yılında hizmete almayı hedeflediğimiz yerli haberleşme uydusunun fırlatıcı seçimini de önümüzdeki yılın ilk yarısında yapacağız.''
DEMİRHAN ŞENER MULTİNET UP CEO'SU
"DAHA FAZLA İŞLETME TARAFINDAN TERCİH EDİLECEĞİZ"
"Ekosistemimizdeki tüm çözümlerimizin hacmiyle 5,5 milyar TL ciroya ulaştık. Güçlü iş birlikleri ile ekosistemimizi zenginleştirdik. 2021'de farklı dijital platformları ve müşterilerimizin yaşam döngüsünü yüzde yüz dijital olarak öne çıkaracağız. Bugün, Satış Noktasındaki Yenilikler kategorisinde ödüllü projemiz MultiOnline ile müşterilerimiz yalnızca 10 dakika içinde yemek kartı satın alabiliyor. MultiOnline'ın daha fazla işletme tarafından tercih edilmesini sağlayacağız. Ekosistem olmanın doğası gereği iş birliklerini ve her bir paydaşımıza eşit derecede değer yaratmayı önemsiyoruz. Pandemide mikro işletmeler için önemi artan toplu satın alma çözümümüzle, büyük iş birlikleri yapacağımız projelerle ilgili çalışıyoruz."
SELİM BAYBAŞ NUROL TEKNOLOJİ GENEL MÜDÜRÜ
‘’KÜRESEL ŞİRKET OLARAK MARKALAŞACAĞIZ’’
‘’AR-GE’ye, markalaşmaya, her türlü inovasyona yeterince kaynak ayırmayı ve sektörümüzde en ileri teknolojik seviyede yatırımlar yapmayı planlıyoruz. Uluslararası pazara yönelik inovatif ürünlerin belirlenmesi ve teknoloji yol haritalarının hazırlanması, kara araçları için uluslararası yüksek koruma seviyesine sahip zırh çözümlerinin uygulamaya alınması ve hafifletilmesi yönünde projeler geliştirilmesi, silisyum karbür ve bor karbür gibi balistik çözümlerimizde kullandığımız seramiklerin özellik ve proses iyileştirilmelerine yönelik projeler geliştirmeyi hedefliyoruz. 2021 yılı için pazara yön verecek, katma değeri yüksek inovatif ürünlerin geliştirilmesi, üniversite, sanayi ve teknoloji merkezleri ile iş birliklerinin nitelik/nicelik bakımından artırılması ve ileri götürülmesi gibi gündem maddelerimiz bulunuyor.”
ÖZLEM DAĞ BAHÇEŞEHİR KOLEJİ GENEL MÜDÜRÜ
“DİJİTAL KAMPÜS HAZIRLIKLARIMIZ SÜRÜYOR”
“2021-22 eğitim öğretim yılı için şimdilik dört yeni kampüs açmayı planlıyoruz. 2021 ajandamızda dijital eğitim vizyonumuz için yeni girişimlerimiz ağırlıklı yer tutuyor. 12 yılı aşkın süredir dijital eğitim uyguluyoruz. Bu yıl özellikle öğretmenlerimizin dijital eğitim içerikleri ve materyalleri tasarlamaları için bir laboratuvar işlevi gören ‘Dijital Eğitim Merkezi’mizi altı pilot kampüsümüzde hayata geçirdik. 2021 yılında bu merkezleri tüm kampüslerimizde hayata geçirmeyi hedefliyoruz. Dijital kampüs hazırlıklarımız ise 2021 yılı içinde bizi en heyecanlandıran projelerimizden biri. Uzun yıllara dayanan dijital eğitim tecrübemizle hem Türkiye’de hem dünyada k12 alanında örnek bir dijital kampüs uygulamasına imza atacağız. Dijital kampüsü; yaşayan, sürekli gelişen ve dönüşen bir yapı olarak tasarlıyoruz.”
NEVZAT KULABEROĞLU UĞUR OKULLARI GENEL MÜDÜRÜ
“TEKNOLOJİK YATIRIMLARIMIZI SÜRDÜRECEĞİZ”
''2021 yılında da gerek kampüs gerekse teknolojik yatırımlarımızı sürdüreceğiz. Gelişerek kademeli olarak büyümeyi, Türkiye'nin her yerinde öğrencileri kaliteli ve nitelikli eğitimle buluşturmayı amaçlıyoruz. Teknoloji amaç değil araç olarak eğitim öğretim sürecinde destekleyici, tamamlayıcı ve geliştirici olarak daha yoğun kullanılacak. Yapay zeka ve artırılmış gerçeklik teknolojileri ile soyut içerikler somutlaştırılıp öğretimde kullanılacak. Bu doğrultuda eğitimde; teknolojik yatırımlar da öne çıkıyor. 10 yıl önce geliştirmelerine başlanan,
20 milyon TL yatırım yapılan ve son üç yıldır aktif olarak kullandığımız kişiye özgü dijital öğrenme-öğretme platformu Metodbox ile kesintisiz uzaktan eğitime devam ediyoruz. Bu yıl ise yerli ve eğitim odaklı görüntülü ve etkileşimli ders sistemi SeeMeet ile dijital okul ortamının ihtiyaçlarını tek bir uygulama içinde topladık.''
BURAK ERTAŞ SAHİBİNDEN.COM CEO’SU
‘’YENİLİKÇİ ÜRÜN VE SERVİSLER GELİŞTİRECEĞİZ’’
"AR-GE merkezimizde yeni teknolojiler üreten ve sektöre dinamizm katan bir teknoloji şirketiyiz. Marttan itibaren Covid-19 salgınının getirdiği değişimlere hızla adapte olduk ve kullanıcıların dijitale yönelen ilgisine cevap vermek için yeni ürün ve hizmetler geliştirdik. Online hizmetlere artan bu ilgi sayesinde bu yıl haziran ayında 62,7 milyon kullanıcı, 509 milyon ziyaret sayısı ve 15,2 milyar sayfa gösterimiyle yeni bir rekora imza attık. Kullanıcı sayımız ise geçtiğimiz yılın aynı ayına göre yüzde 49 arttı. Ekim 2020 itibariyle AR-GE merkezimizdeki 150 uzmanımızı da kapsayan 700 çalışan sayımızla e-ticaret evreninin büyüklerinden biriyiz. 2021'de de hedefimiz, büyük veri, artırılmış gerçeklik ve yapay zekâ temelli yenilikçi ürün ve servisler geliştirmek olacak. Ayrıca 2021'de 100'den fazla yeni uzman istihdam edeceğiz."
ERİNÇ ÇETİN MİSER YİĞİT AKÜ GENEL MÜDÜRÜ
''GİRİŞİMLERİMİZE DEVAM EDECEĞİZ''
''Günümüzde beş kıtada 100'ün üzerinde ülkeye ihracat gerçekleştiriyoruz. Türkiye'de ilk defa elektrikli araçlar için lityum iyon bataryaların üretimine başlayan Yiğit Akü, 24 volttan 600 volta kadar geniş bir yelpazede lityum batarya çözümleri sunuyor. Yüzde 100 milli sermaye gücü ile ihracattaki başarılarına da önem gösteren Yiğit Akü, benzeri olmayan ürün ve hizmetler yaratarak, Türkiye'nin cari dengesine katkı sağlayan girişimlerini sürdürüyor. Yiğit Akü, Sincan Organize Sanayi Bölgesi içerisinde üç farklı yerleşkede üretim faaliyetlerini sürdürüyor. Fabrikalarında üretmiş olduğu ürün gruplarına göre ayrılmış olup her yıl kapasite artırma, yeni ürün üretme ve teknoloji geliştirme başlıkları altında yatırım yapıyor. 2021 yılı hedeflerinde 'İleriye Götürür' felsefesi ile AR-GE, inovasyon, yatırım ve bu anlamdaki girişimlerine devam edeceğiz.''
HALUK KARAKAŞ HD HOLDİNG İŞ GELİŞTİRME DİREKTÖRÜ
"2021'DE 36 RESTORAN AÇACAĞIZ"
"Pandemi dönemini en az hasarla atlatmak mümkün olabilir. Mülk sahipleri ile kira indirim pazarlıklarında beraber hareket etmek, satışlar normal seviyelere ulaşana kadar royalty ödemesi almamak birkaç örnek olarak sayılabilir. 2020 yılı finansal anlamda herkes için çok sıkıntılı geçti. Bu şartlar altında bireysel olarak yaşanan ayakta kalma mücadelesi, tüketicileri harcamalar konusunda daha tedbirli olmaya itti. Bu noktada ile kaliteli ürünü uygun fiyatla satabilen işletmeler ön plana çıkacak. HD İskender ve Pidem'de ürün kalitesi, misafir memnuniyeti ve her zaman uygun fiyat odaklı olmamız ön plana çıkmamızı sağlayacak. 2021 yılında HD İskender ve Pidem özelinde 36 yeni restoran açmayı planlıyoruz. Şehir merkezlerini ve yaya hareketinin yüksek olduğu yerleri tercih ediyoruz."
SÜLEYMAN ÇETİNSAYA ARTAŞ İNŞAAT YÖNETİM KURULU BAŞKANI
''SATIŞ REKORLARININ KIRILDIĞI YIL OLDU''
''2020 yılı geçtiğimiz yıllara kıyasla satış rekorlarının kırıldığı bir yıl oldu. Aralık ayı konut satışı ön görüleriyle birlikte yılın 1.5 milyon konut satışıyla tamamlanması bekleniyor. Bu tablo da bizlere; küresel ölçekte böylesine etkili bir durumda dahi milletimizin çalışma azmini, yatırım fırsatlarını değerlendirmeye yönelik enerjisini, ekonomiye ve sektöre ilişkin güvenini gösteriyor. Biz yatırımlarımıza ara vermeden devam ettik.
Avrupa Konutları Çamlıvadi projemizi satışa sunduk ve olumlu geri dönüşler elde ettik. Yeni yıla girerken Avrupa Konutları Çamlıvadi, Atakent 4 ve Yamanevler projelerimizde 12 aya sıfır, 60 aya 0.97 vade oranı ile avantajlı bir kampanya dönemini de başlattık. Açıkçası; pandemi etkisiyle güncellediğimiz hedeflerimizin de üzerinde bir grafikle yılı tamamlıyoruz. Faaliyet gösterdiğimiz tüm sektörlerde yatırımlarımıza devam edeceğiz.''
MURAT BERKEL HYUNDAI ASSAN GENEL MÜDÜRÜ
‘’YENİ MODELLER ÖNE ÇIKACAK”
‘’Mevcut ekonomik ve siyasi koşulların da etkisiyle yılın ilk yarısının zorlu geçeceğini ve satışlarda düşüş yaşanacağını öngörüyoruz. Pandemiye karşı aşılamanın da yaratacağı olumlu etkiyle yılın ikinci yarısının daha iyi olmasını bekliyoruz.
Bu süreçte faizlerde de bir düşüş beklenebilir. Bu doğrultuda 2021 yılı satışlarının da 2020 yılı civarında gerçekleşeceğini düşünüyoruz. 2021’in ilk çeyreğinde Yeni i20 N ve N Line ile birlikte uzun süredir beklediğimiz Bayon isimli CUV modelimizin de üretimine ve satışına başlayacağız. Bu modellerimiz de bize artı bir ivme kazandıracak. Yerli araçlarımızın yanı sıra B-SUV segmentindeki lider modelimiz Kona yenilendi, satışına başladık. Yılın ilk yarısında baştan aşağı yenilenen Tucson ve Elantra modellerimizi satışa sunacağız.’’
HÜMEYRA ÖZDİLEK NASE ULUSLARARASI DANIŞMANLIK YÖN. KURULU ÜYESİ
‘’2021 YILINDA YENİ HEDEFLER BELİRLEDİK’’
‘2021 yılında yeni hedefler belirledik. Tüm dünyada yaşanan salgın ve zorluklara rağmen farklı sektörlere yayılan hizmet ağımızla varlığımızı güçlendirerek sürdürürken, 30 yıllık deneyim ve prestijimiz ile istihdamımızı koruyarak yola devam ettik.
2021 yılında ise pandemi kapsamında yaşanan seyahat kısıtlamaları nedeni ile hizmet verdiğimiz global firmalara sunduğumuz gerek Ankara merkez ofisimiz gerekse İstanbul, New York, Londra, Dubai, Hamburg ve Rotterdam ofislerimiz ile çözüm ortağı görevimizi genişleterek devam ettirmek istiyoruz. Değişen iş yaklaşımlarına uyum sağlamaya devam ederek daha fazla istihdam sağlamak, portföyümüzden farklı sektör ve farklı ülkelerden yatırımcılar bulunduğundan hizmetlerimize çeşitlilik kazandırarak büyümeye devam etmeyi hedefliyoruz.’’
SEZGİN SİPAHİ YAPI & YAPI PROJE DİREKTÖRÜ
“SÜRDÜRÜLEBİLİR BİR DÜNYA HEDEFİ”
‘‘Bugüne kadar sürdürülebilir bir dünya hedefiyle çevreye önem veren bir vizyonla projeler hayata geçirdik. Yeni yılda da bu vizyon ve misyon doğrultusunda mevcut alt ve üst yapı ile ticari projelerimize yenilerini ekleyerek hem ülke ekonomisine katma değer sağlamayı hem de istihdam oluşturmayı hedefliyoruz. Türkiye’ye en çok yeşil alan kazandıran marka olma hedefiyle çıktığımız yolda topluma örnek bir marka olma yolunda ilerliyoruz.
Bu yıl olduğu üzere gelecek yıl da odak noktasına insanı alarak ekonomiye ve istihdama değer katacak işlere imza atacağız. Ticari alan ve konut yapımına devam edeceğiz. Bunun yanı sıra kamu kurum ve kuruluşlarının alt ve üst yapı ihtiyaçlarının karşılama ihalelerinde yer alacağız. YAPIEN markamızla devam eden faaliyetlerimizi güneş enerjisi sistemlerine doğru genişletiyoruz.”
SENUR AKIN BİÇER ARNİCA YÖNETİM KURULU BAŞKANI
“YENİ ÜRÜN GAMIMIZ GELİYOR”
“Pandemi nedeniyle hem tüketicinin değişen taleplerini hem de yeni ihtiyaçlarını yakından gözlemledik. 2021 yılında da bu gözlemlerimizin ardından oluşturduğumuz yeni ürün gamı ile tüketicinin karşısında olmayı hedefliyoruz. Şarjlı süpürge ve robot süpürge alanında Arnica adına yaraşır ürünler üzerinde çalışıyoruz. Tüketicinin yaşam kalitesini artıran, hayattan zevk almasını sağlayan tasarımlar geliştiriyoruz.
Bu nedenle mutfakta bize yardımcı olan ürünlere de yenilerini ekleyeceğiz. AR-GE merkezimiz en güçlü olduğumuz alan. Oradaki gücümüzü artırarak ilerleyeceğiz. Yatırımlarımızı inşaat ve teknolojik gelişmeler olarak iki eksen üzerinde sürdürüyoruz. İstanbul’daki ve Tarsus’taki fabrikalarımızda yeni ürünlerde kullanacağımız üretim ve montaj bantları için inşaat yatırımı yaptık. 2021’de onlar devreye girmiş olacak. Personel sayımızı da ihtiyaç dahilinde artırmayı hedefliyoruz.”
ANTONIO DOLGETTA PROMETEON TÜRKİYE, ORTADOĞU/AFRİKA, RUSYA, ORTA ASYA VE KAFKASLAR CEO’SU
‘’YATIRIMLAR 150 MİLYON DOLARI GEÇECEK’’
‘’Prometeon Tyre Group olarak tüm dünyada endüstriyel lastik odaklı tek şirketiz. Faaliyet gösterdiğimiz lastik sektörü pandemi etkisiyle arz-talep dengesinin oldukça değişken olduğu bir yıl yaşadı. Prometeon olarak 11 ayda yüzde 35 büyüdük, 2020’yi sektörün üzerinde büyüyerek kapatıyoruz.
Bunun sonucunda pazar payımızı 2,9 puan daha yukarı çıkardık. 2017-2020 döneminde Türkiye fabrikamızda kapasite artışına yönelik 115 milyon dolarlık yatırım yapacağımızı açıklamıştık. Bu yatırımı başarıyla tamamladık. Üç yılda 40 milyon dolarlık yatırım hedefliyoruz. Bunun 16,5 milyon doları yeni AR-GE merkezimizi tamamlamaya tahsis edilecek. Böylece, 2017-2023 arasında Türkiye’ye toplam doğrudan yabancı yatırım tutarımız 150 milyon doların üzerine çıkacak.’’
TİJEN AKDOĞAN ÜVER VDF GRUP CEO’SU
“İŞ SÜREÇLERİMİZDE HIZLI AKSİYON ALACAĞIZ”
“2019’da 20’nci kuruluş yılını kutlayan vdf Grubu olarak, Türkiye’de Doğuş Otomotiv distribütörlüğünde kullanıcılarla buluşan Volkswagen Grubu markaları ve Doğuş Otomotiv’in ikinci el araç markası DOD için araç kredisi sunuyoruz. vdf sigorta, vdf faktoring ve vdf filo kiralama şirketlerimizle farklı sektörlerde varız.
Pandemi nedeniyle toplu taşımanın yerini bireysel taşıma alınca otomotiv finansmanına ve araç kiralamaya talep arttı. 2021’de de iş süreçlerimizi hızlı aksiyon alarak yöneteceğiz. vdf Finansman olarak sektörde lideriz. Bu konumumuzu devam ettireceğiz. Vdf Sigorta’da hedefimiz, önümüzdeki beş yılda sattığımız her dört poliçeden birinin dijital poliçe olması. vdf Filo olarak ise hedefimiz üç yılda, 12 bin olan kontrat adetimizi 20 binlere çıkararak operasyonel kiralama sektörünün ilk üç şirketi arasına girmek.”
CANER DİKİCİ TAB GIDA CEO’SU
“DİJİTALLEŞMEYİ HER NOKTADA GÖRECEĞİZ”
“Türkiye’nin hızlı servis restoran zinciri sektörüne, Burger King, Sbarro, Popeyes, Arby’s, Usta Dönerci ve Usta Pideci’nin de bulunduğu bin 200’den fazla restoranımızla liderlik ediyoruz. Bu sene normal şartlarda Türkiye’de yüzde 30 üzerinde büyüme, konsolide de yüzde 40 üzerinde büyüme planlıyorduk. Ancak önce Çin’de sonrasında da Türkiye’de başlayan pandemi dolayısıyla restoran gelirlerimizde düşüş yaşadık.
2020’yi geçen seneyle benzer seviyelerde bitirmeyi öngörüyoruz. 2021 yılı performansı, tabii ki pandeminin ne kadar süreceğiyle yakından ilgili ancak bizim planımız, 2020 için yaptığımız ilk planımızı yakalamak. Yani konsolide ciroda 10 milyar TL’yi geçeceğiz. Dijitalleşmeye uzun süredir yatırım yapıyoruz. Ne Yediğini Bil, Tıkla Gelsin gibi uygulamaları hayata geçirdik. Bu süreçte Tıkla Gelsin ve paket servis sisteminin teknolojik altyapısını geliştirdik.”
CENGİZ BAYIRLI INTERNATIONAL REALTORS GROUP, PROPERTY INVEST USA ŞİRKETİ BAŞKANI
“ABD’YE TÜRK YATIRIMCI İLGİSİ ARTTI”
“Gayrimenkul meraklılarının en çok ilgi gösterdiği ülke ABD. Ülkenin Florida Eyaleti’nin gözde kenti Miami, en çok ilgi gören destinasyon olarak öne çıkıyor. Son 3-4 yıldır Türk yatırımcıların ABD emlak piyasasına ilgisi arttı. Son iki yılda sadece Miami bölgesine yapılan yatırım tutarı 100 milyon doları geçti.
Bu miktara arazi veya proje yatırımı dahil değil. Bu yatırımların önümüzdeki iki yılda yüzde 20 civarında artacağını düşünüyorum. Türklerin ABD’de konut almalarını birçok avantajı var; ABD’de kira getirileri Türkiye’ye oranla en az 2-3 kat daha fazla. Ayrıca tapu işlemleri tamamen şeffaf ve tapu garantisi var. Miami’de 20 yıllık deneyimimizden dolayı yatırımcılarımıza çok iyi getiriler sağlıyoruz. Ayda ortalama 90 ev satıyoruz. ABD’nin değişik noktalarında ofisler açarak büyümeye devam ediyoruz. ”
EDA ULUCA ÖZCAN SODEXO AVANTAJ VE ÖDÜLLENDİRME HİZMETLERİ İCRA KUR. BAŞ.
“FİZİKİ KART ÜRETİMİNİ DURDURDUK”
“Bu yıl pandemiye rağmen şirketlerin ve çalışanların farklılaşan ihtiyaçlarına çok hızlı şekilde cevap verdik. Burada sektörümüzün dijitalleşmesi yönünde attığımız öncü adımların rolü çok büyük. Yemek yan hakkının en az maaş kadar önemli görülmesi sebebiyle şirketlerin çoğu bu alanda bir tasarrufa gitmediler.
Bu sayede 2020’yi hedeflediğimiz rakamlarla kapatıyoruz. Pandemi ile birlikte öncelikle, tüm kağıt çek ve fiziksel kart üretimini durdurduk. Sektörümüzde bu radikal adımı atan ilk marka olduk. Mobil Kart çözümümüz sayesinde tüm akıllı telefonlar yemek kartı işlevi görmeye başladı. 2021’de şirketlerin yemek, gıda gibi geleneksel çalışan faydalarının yanına spor, sağlık gibi yeni nesil faydalar ekleyeceklerini öngörüyoruz. ”
ÇAĞRI POYRAZ SEPAŞ ENERJI CEO’SU
“DİJİTAL ALANDA BÜYÜYECEĞİZ”
“2020, tüm dünyada hepimizin bildiği birtakım güçlüklerin yaşandığı bir yıl olarak kayıtlara geçti. Kurumsal olarak, alanında uzman satış ekiplerimiz ve bütünleşik portföy yaklaşımımızla zor durumlara karşı dayanıklılığımızı korumayı bildik.
Özellikle, pandemi etkisinde geçen yılın sekiz ayı ile bir önceki yılın aynı dönemini karşılaştırdığımızda, tarifeye göre avantaj sağlanarak satışı yapılan enerji miktarının yüzde 27 gibi hayli pozitif bir oranda arttığını görüyoruz. 2021 büyüme hedefimiz iki başat strateji etrafında şekillendi. Ulusal çapta satış ağının güçlü olması önem verdiğimiz konuların başında. 2021’de ise 18 milyon TL yatırım planımız var. Bu rakamın yüzde 90’unu teknolojik altyapı ve sistem geliştirmelerine ayırdık.”
R. ÇAĞLA BAYKAM KAM A.Ş. YÖNETİM KURULU BAŞKAN YARDIMCISI
“FABRİKA VE DEPO YATIRIMLARI YOĞUN OLACAK’’
‘’2020 yılı tüm dünyada birçok alanda değişimin yaşandığı ve belirsizliklerin yüksek seviyede olduğu bir yıl olsa da biz hedeflerimizi yakalamayı başardık. 2021 yılı için de üzerine katarak belirlediğimiz hedeflere ulaşmayı umuyoruz. Türkiye’nin en büyük prekast betonarme yapı üreticisi olarak özellikle fabrika ve depo yatırımları açısından önümüzdeki yıl daha da yoğun geçecek. KAM ailesi olarak herkese öncelikle sağlıklı ve huzurlu bir yıl diliyor, belirsizliklerin azaldığı bir döneme girmeyi ümit ediyoruz.’’
ALİ HAYDAR BOZKURT TOYOTA TÜRKİYE PAZARLAMA VE SATIŞ A.Ş. CEO’SU
“2021’DE PAZAR PAYIMIZI ARTIRACAĞIZ”
“Otomotiv sektörde yılın 11 ayında bir talep patlaması yaşandı. Ancak hala pandeminin etkisiyle sektörümüzde satışlar açısından en belirleyici unsur, kısmen de olsa devam eden tedarik ve araç stoku sorunu. Toplam pazar yılı 800 binler civarında bitirebilir. 2021’de ise 700 binler seviyesini görebilir.
Toyota özelinde ise sene başında 52 bin adetlik bir hedefimiz vardı. Haziran ayından itibaren üretim buna kısmen cevap verse de hala istediğimiz araçların tamamını alamıyoruz. Yılı 42 bin adetler seviyesinde kapatacağız. 2021 için bugünden sadece filo için 28 bin sipariş aldık. Gelecek yıl düşmesini beklediğimiz pazara rağmen, pazar payımızı artıracağız.”
EMRE AYYILDIZ GARENTA VE İKİNCİYENİ.COM GENEL MÜDÜRÜ
“ARAÇ PAYLAŞIM HİZMETLERİNE İLGİ ARTACAK”
“Salgınla birlikte araç paylaşımı hizmetlerine de ilginin arttığını söyleyebilirim. Tam dijital altyapıyla hizmet verdiğimiz MOOV ile bu dönemde önemli bir ihtiyaca cevap verdik. MOOV’un nisan ve mayıs aylarındaki performansı, sokağa çıkma kısıtlamaları dikkate alınmazsa salgın döneminden bile iyi seviyeye geldi. Salgın da bize gösterdi ki dünyadaki tüm büyükşehirlerde toplu taşıma çözümleri yetersiz kalıyor.
Dolayısıyla sosyal izolasyon sağlayan, hiçbir ekstra temas gerektirmeyen ve ekonomik çözüm sunan araç paylaşımı uygulamaları ön plana çıkacak. İki yıl içerisinde filomuzu en az üç kat daha artıracağız. Bireysel müşterilerin araçlarını da MOOV’a dahil ederek gelir modeli oluşturmayı istiyoruz.”
OTOKOÇ YETKİLİLERİ
“OTOMOTİV PAZARI ÜÇ YILDA NORMALE DÖNECEK”
“Pandemi dönemi için alternatif senaryolar çalıştık. Bunlar içinde en olası senaryoda, ekonominin genel gidişatına bağlı olarak bazı iş bazı iş birimlerimizde küçülmeler yaşanırken diğer iş birimlerimizde de öngörümüzün üzerine çıkarak Otokoç Otomotiv dip toplamında sene başındaki hedeflerimize ulaşacağımızı görüyoruz.
Bununla birlikte, beklenmeyen gelişmeler olsa dahi Otokoç Otomotiv olarak her zamanki gibi, ekonomideki her türlü değişime karşı çevik şekilde ticari adaptasyon sağlayabilecek yetkinlikte olduğumuza inanıyorum. Hali hazırda olan dijitalleşme süreçleri bu dönemde hız kazandı.”
EROL VARLIK AYTEMİZ GENEL MÜDÜRÜ
"TEKNOLOJİ YATIRIMLARIMIZ HIZ KESMEDİ"
"Tüm sektörler gibi akaryakıt sektörü de 2020 yılında sıkıntılı bir dönem geçirdi. Ancak bu kritik günleri ve krizi iyi yönettik. Yılı yüzde 10 seviyelerinde bir satış kaybıyla tamamlayacağız. Buna rağmen 2020 yılını bir miktar kâr ederek kapatmayı hedefliyoruz. Aytemiz'in büyüme stratejisi sağlıklı, sürekli ve sürdürülebilir bir büyümedir.
Bu nedenle nitelikli büyüme planlarımızda herhangi bir revizyona gitmedik. Yüksek teknoloji yatırımlarımız kapsamında mobil uygulama altyapısını geliştirerek müşterilerimize yeni bir bireysel elektronik ödeme sistemi sunduk.
Yakıt alım miktarının belirlenmesinden fatura alım sürecine kadar her aşamayı temassız ve dijital hale getiren yeni sistemimiz 'Vaay' ile filo araçlarının yaşadığı avantajları bireylere de sunuyoruz. İlk aşamada 100 binin üzerinde tüketicinin ulaşacağız."
PROF. DR. TEMEL KOTİL TUSAŞ YÖNETİM KURULU ÜYESİ VE GENEL MÜDÜRÜ
''DÜNYANIN İLK 10 ŞİRKETİ ARASINDA YER ALACAĞIZ''
"Tüm önlemleri alarak üretimine aralıksız devam eden TUSAŞ, AR-GE ve inovasyon faaliyetlerine yeni yılda daha da hız vermeyi hedefliyor. Endüstri 4.0 ve yapay zeka gibi stratejik alanlarda yatırımlara devam ediyoruz.
Geleceğin hava araçlarında kullanılacak olan yüksek teknolojiyi üretim hatlarına entegre etmeyi hedefleyen TUSAŞ, yeni kompozit üretim fabrikasında yeni nesil kompozit bileşenlerin geliştirme ve üretim faaliyetlerini gerçekleştirecek.
Geliştirdiği hava araçlarının sertifikasyon, test ve değerlendirme faaliyetlerine devam edecek ve dünya havacılık ekosistemin önemli bir paydaşı olmayı sürdürecek. Hedefimiz, 2028'de 10 bin mühendis, 10 milyar ciro ile dünyanın ilk 10 havacılık ve savunma şirketi arasında yer almak."
BURAK BARI ADESSO TÜRKİYE GENEL MÜDÜRÜ
“YURTDIŞI GELİRLERİMİZİ ARTIRACAĞIZ''
''Önümüzdeki yıl şirketimizde çalışana yatırım artarak devam edecek. Özellikle evden çalışma düzenini kalıcı hale getirdiğimiz yeni sistemi daha da çalışan odaklı bir hale dönüştürmek için farklı yatırımlara devam edeceğiz. Bu yıl başlattığımız yalınlaşma politikamızı, önümüzdeki yıl da devam ettireceğiz.
Bunun yanı sıra bugüne kadar çeşitli müşterilerde yaptığımız projelerde ortaya çıkan deneyimlerimizi katma değerli hizmetler altında toplayarak standartlaştıracağız ve diğer müşterilerimize de sunacağız. Oldukça geniş yelpazedeki bu hizmetler kullanıcı deneyimi danışmanlığından uygulama mimari modernizasyonlarına kadar farklı konuları kapsayacak. Kurulduğumuz günden beri Avrupa pazarına yazılım ihracatı yapıyoruz. Önümüzdeki yıl gelirlerimizdeki yurtdışı proje payını artırmaya yönelik yatırımlar yapacağız.''
BATUHAN TARKAN INVESTIN YÖNETİCİ ORTAĞI
“ONLİNE SİTEMİZİ HAYATA GEÇİRECEĞİZ"
"2021 için en büyük yatırımımız bankalar da dahil birçok kurumsal firmanın bilançolarında atıl değer olarak yer alan ihtiyaç fazlası gayrimenkullerini, pazarlamak üzere oluşturduğumuz online sitemiz www.mulkedin.com. tr'yi hayata geçirmek olacak. Son üç yıldır yaptığımız ve her yıl adetsel olarak yüzde 60'ın üzerinde büyüttüğümüz ihtiyaç fazlası mülklerin satışını Mulkedin portali üzerinde yöneterek 2021 yılı hedefimizi üç basamaklı büyüme olarak belirledik.
Pandemi gündemi hayatın akışını değiştirerek insanlığa önceliklerini hatırlattı. 2021'de bu değişim ve dönüşüm güçlenerek devam edecek. Önümüzde; insan merkezli, iş-özel yaşam ilişkisinin dengeleneceği, sağlık, doğallık, teknoloji ve uzaktan yönetim/yönetişim gibi kavramların güçlenerek insan farkındalığının artacağı ve ortak bilincin yükseleceği yeni bir dönem var.”
DR. MEHMET AKÎF NACAR HAVELSAN GENEL MÜDÜRÜ
''YENİ GELİŞMELERİ PAYLAŞACAĞIZ"
"Yeni yıla yaklaşırken şirketimiz için en önemli gündem maddelerinden biri yeni logomuz oldu. HAVELSAN olarak bugünün teknoloji dönüşümünü gerçekleştirirken; yenilenen logomuzun da ortaya koyduğu dinamik vizyonumuzla geleceğin teknolojilerinde de var olduğumuzu güçlü bir şekilde hissettiriyoruz.
İlk kez logo lansmanımızda duyurduğumuz; geleceğin harekât sahasına yönelik, adına 'dijital birlikler' dediğimiz ve otonom sistemlerle geliştirdiğimiz teknolojilerde kısa bir sürede önemli ilerlemeler kaydettik.
Sürü zekâlı insansız sistemler de dâhil şirketimizin faaliyet gösterdiği savunma, havacılık, simülasyon, bilişim, ülke güvenliği ve siber güvenlik alanlarındaki pek çok gelişmeyi 2021 yılında paylaşmaya devam edeceğiz. Bir diğer gündem maddemiz HAVELSAN Teknoloji Kampüsü. Bu projemizle, çalışanlarımızın tüm teknik ve sosyal gereksinimlerini çevre dostu ve akıllı sistemlerle karşılayacağız."
AHMET ONUR KOLEKTİF HOUSE KURUCU ORTAĞI
"ESNEK OFİS ÇÖZÜMLERİ ÖNE ÇIKACAK"
"Pandemi döneminde ideal ofis dünyasının beklentilerine yanıt veren Kolektif Enterprise, Kolektif Suites adında iki yeni nesil ofis çözümünün yanı sıra sunduğumuz hizmetleri dijitale taşıdığımız Dijital Üyelik'i hayata geçirdik.
2021 yılında da esnek ofis çözümlerimizi kurumların ihtiyaç ve beklentilerine en iyi şekilde cevap verecek biçimde geliştirerek büyümeye devam edeceğiz. Şu an için tam lokasyon veremesek de yurtiçi ve yurtdışı olmak üzere 4-5 farklı planımız mevcut diyebiliriz. Pandemi ile birlikte çalışma mekânı kavramına yeni anlamlar yüklenmeye başlandı. Önümüzdeki dönemde uzaktan çalışma modelini destekleyici ve verimliliği artırdığı kanıtlanmış esnek ofis çözümleri öne çıkacak."
UZM. DR. ALİ ÖZÖN KORU HASTANESİ GENEL MÜDÜRÜ
''HER YERDE SAĞLIK HİZMETİNİ GELİŞTİRECEĞİZ''
"Covid-19 salgınının başladığı andan itibaren deneyimli ekibimizle hastalarımıza başarılı bir şekilde 7/4 hizmet sunduk. Küresel tehdidin yaşandığı bu dönemde kamunun yanında, özel sağlık kurumlarının önemi bir kez daha anlaşıldı. Yeni normal olarak ifade ettiğimiz mesafeli ve kontrollü hayat, sağlık hizmetinin sunumunu da değiştirdi. Dijital uygulamalar ve kişiselleşmiş sağlık hizmeti ön plana çıktı. 2021 yılında mobil uygulamalar ve Evde ve İş Yerinde Sağlık Hizmetleri ile 'her yerde sağlık hizmeti' sunumu daha da geliştirmeyi hedefliyoruz. Bu kapsamda mobil cihazlar ile sürekli ve anlık hasta takibini önemsiyoruz. Telesağlık uygulamaları ile sağlık hizmetlerinde dijitalleşme önceliklerimiz arasında.''
CENK ŞEN TÜRKSAT GENEL MÜDÜRÜ
“YENİ YATIRIMLARLA KATKI SAĞLAMAYA DEVAM EDECEĞİZ”
''Her yıl hedeflerimizi daha da yukarıya taşıyoruz. 2017 yılında 1 milyar TL hasılat eşiğini aşan Türksat, geçen üç yılın ardından 2020 yılı sonunda iki kata yakın büyüyerek 2,1 milyar TL hasılata ulaştı. Pandemi etkisinin azalmasıyla 2021'de daha da güçlü büyümeye devam edeceğiz. Bugüne kadar değeri 11 milyar TL'yi aşan tutarda yatırımlarla ülkemizin teknolojik gelişimine katkı sağladık. 2021'de de 2 milyar TL'ye yakın tutarda yatırım yapacağız. 2021 yılında Türksat 5A'yı aktif olarak kullanmaya başlayacağız ve ardından Türksat 5B'yi uzaya fırlatacağız. 2022 yılında hizmete almayı hedeflediğimiz yerli haberleşme uydusunun fırlatıcı seçimini de önümüzdeki yılın ilk yarısında yapacağız.''
DEMİRHAN ŞENER MULTİNET UP CEO'SU
"DAHA FAZLA İŞLETME TARAFINDAN TERCİH EDİLECEĞİZ"
"Ekosistemimizdeki tüm çözümlerimizin hacmiyle 5,5 milyar TL ciroya ulaştık. Güçlü iş birlikleri ile ekosistemimizi zenginleştirdik. 2021'de farklı dijital platformları ve müşterilerimizin yaşam döngüsünü yüzde yüz dijital olarak öne çıkaracağız. Bugün, Satış Noktasındaki Yenilikler kategorisinde ödüllü projemiz MultiOnline ile müşterilerimiz yalnızca 10 dakika içinde yemek kartı satın alabiliyor. MultiOnline'ın daha fazla işletme tarafından tercih edilmesini sağlayacağız. Ekosistem olmanın doğası gereği iş birliklerini ve her bir paydaşımıza eşit derecede değer yaratmayı önemsiyoruz. Pandemide mikro işletmeler için önemi artan toplu satın alma çözümümüzle, büyük iş birlikleri yapacağımız projelerle ilgili çalışıyoruz."
SELİM BAYBAŞ NUROL TEKNOLOJİ GENEL MÜDÜRÜ
‘’KÜRESEL ŞİRKET OLARAK MARKALAŞACAĞIZ’’
‘’AR-GE’ye, markalaşmaya, her türlü inovasyona yeterince kaynak ayırmayı ve sektörümüzde en ileri teknolojik seviyede yatırımlar yapmayı planlıyoruz. Uluslararası pazara yönelik inovatif ürünlerin belirlenmesi ve teknoloji yol haritalarının hazırlanması, kara araçları için uluslararası yüksek koruma seviyesine sahip zırh çözümlerinin uygulamaya alınması ve hafifletilmesi yönünde projeler geliştirilmesi, silisyum karbür ve bor karbür gibi balistik çözümlerimizde kullandığımız seramiklerin özellik ve proses iyileştirilmelerine yönelik projeler geliştirmeyi hedefliyoruz. 2021 yılı için pazara yön verecek, katma değeri yüksek inovatif ürünlerin geliştirilmesi, üniversite, sanayi ve teknoloji merkezleri ile iş birliklerinin nitelik/nicelik bakımından artırılması ve ileri götürülmesi gibi gündem maddelerimiz bulunuyor.”
ÖZLEM DAĞ BAHÇEŞEHİR KOLEJİ GENEL MÜDÜRÜ
“DİJİTAL KAMPÜS HAZIRLIKLARIMIZ SÜRÜYOR”
“2021-22 eğitim öğretim yılı için şimdilik dört yeni kampüs açmayı planlıyoruz. 2021 ajandamızda dijital eğitim vizyonumuz için yeni girişimlerimiz ağırlıklı yer tutuyor. 12 yılı aşkın süredir dijital eğitim uyguluyoruz. Bu yıl özellikle öğretmenlerimizin dijital eğitim içerikleri ve materyalleri tasarlamaları için bir laboratuvar işlevi gören ‘Dijital Eğitim Merkezi’mizi altı pilot kampüsümüzde hayata geçirdik. 2021 yılında bu merkezleri tüm kampüslerimizde hayata geçirmeyi hedefliyoruz. Dijital kampüs hazırlıklarımız ise 2021 yılı içinde bizi en heyecanlandıran projelerimizden biri. Uzun yıllara dayanan dijital eğitim tecrübemizle hem Türkiye’de hem dünyada k12 alanında örnek bir dijital kampüs uygulamasına imza atacağız. Dijital kampüsü; yaşayan, sürekli gelişen ve dönüşen bir yapı olarak tasarlıyoruz.”
NEVZAT KULABEROĞLU UĞUR OKULLARI GENEL MÜDÜRÜ
“TEKNOLOJİK YATIRIMLARIMIZI SÜRDÜRECEĞİZ”
''2021 yılında da gerek kampüs gerekse teknolojik yatırımlarımızı sürdüreceğiz. Gelişerek kademeli olarak büyümeyi, Türkiye'nin her yerinde öğrencileri kaliteli ve nitelikli eğitimle buluşturmayı amaçlıyoruz. Teknoloji amaç değil araç olarak eğitim öğretim sürecinde destekleyici, tamamlayıcı ve geliştirici olarak daha yoğun kullanılacak. Yapay zeka ve artırılmış gerçeklik teknolojileri ile soyut içerikler somutlaştırılıp öğretimde kullanılacak. Bu doğrultuda eğitimde; teknolojik yatırımlar da öne çıkıyor. 10 yıl önce geliştirmelerine başlanan,
20 milyon TL yatırım yapılan ve son üç yıldır aktif olarak kullandığımız kişiye özgü dijital öğrenme-öğretme platformu Metodbox ile kesintisiz uzaktan eğitime devam ediyoruz. Bu yıl ise yerli ve eğitim odaklı görüntülü ve etkileşimli ders sistemi SeeMeet ile dijital okul ortamının ihtiyaçlarını tek bir uygulama içinde topladık.''
BURAK ERTAŞ SAHİBİNDEN.COM CEO’SU
‘’YENİLİKÇİ ÜRÜN VE SERVİSLER GELİŞTİRECEĞİZ’’
"AR-GE merkezimizde yeni teknolojiler üreten ve sektöre dinamizm katan bir teknoloji şirketiyiz. Marttan itibaren Covid-19 salgınının getirdiği değişimlere hızla adapte olduk ve kullanıcıların dijitale yönelen ilgisine cevap vermek için yeni ürün ve hizmetler geliştirdik. Online hizmetlere artan bu ilgi sayesinde bu yıl haziran ayında 62,7 milyon kullanıcı, 509 milyon ziyaret sayısı ve 15,2 milyar sayfa gösterimiyle yeni bir rekora imza attık. Kullanıcı sayımız ise geçtiğimiz yılın aynı ayına göre yüzde 49 arttı. Ekim 2020 itibariyle AR-GE merkezimizdeki 150 uzmanımızı da kapsayan 700 çalışan sayımızla e-ticaret evreninin büyüklerinden biriyiz. 2021'de de hedefimiz, büyük veri, artırılmış gerçeklik ve yapay zekâ temelli yenilikçi ürün ve servisler geliştirmek olacak. Ayrıca 2021'de 100'den fazla yeni uzman istihdam edeceğiz."
ERİNÇ ÇETİN MİSER YİĞİT AKÜ GENEL MÜDÜRÜ
''GİRİŞİMLERİMİZE DEVAM EDECEĞİZ''
''Günümüzde beş kıtada 100'ün üzerinde ülkeye ihracat gerçekleştiriyoruz. Türkiye'de ilk defa elektrikli araçlar için lityum iyon bataryaların üretimine başlayan Yiğit Akü, 24 volttan 600 volta kadar geniş bir yelpazede lityum batarya çözümleri sunuyor. Yüzde 100 milli sermaye gücü ile ihracattaki başarılarına da önem gösteren Yiğit Akü, benzeri olmayan ürün ve hizmetler yaratarak, Türkiye'nin cari dengesine katkı sağlayan girişimlerini sürdürüyor. Yiğit Akü, Sincan Organize Sanayi Bölgesi içerisinde üç farklı yerleşkede üretim faaliyetlerini sürdürüyor. Fabrikalarında üretmiş olduğu ürün gruplarına göre ayrılmış olup her yıl kapasite artırma, yeni ürün üretme ve teknoloji geliştirme başlıkları altında yatırım yapıyor. 2021 yılı hedeflerinde 'İleriye Götürür' felsefesi ile AR-GE, inovasyon, yatırım ve bu anlamdaki girişimlerine devam edeceğiz.''
HALUK KARAKAŞ HD HOLDİNG İŞ GELİŞTİRME DİREKTÖRÜ
"2021'DE 36 RESTORAN AÇACAĞIZ"
"Pandemi dönemini en az hasarla atlatmak mümkün olabilir. Mülk sahipleri ile kira indirim pazarlıklarında beraber hareket etmek, satışlar normal seviyelere ulaşana kadar royalty ödemesi almamak birkaç örnek olarak sayılabilir. 2020 yılı finansal anlamda herkes için çok sıkıntılı geçti. Bu şartlar altında bireysel olarak yaşanan ayakta kalma mücadelesi, tüketicileri harcamalar konusunda daha tedbirli olmaya itti. Bu noktada ile kaliteli ürünü uygun fiyatla satabilen işletmeler ön plana çıkacak. HD İskender ve Pidem'de ürün kalitesi, misafir memnuniyeti ve her zaman uygun fiyat odaklı olmamız ön plana çıkmamızı sağlayacak. 2021 yılında HD İskender ve Pidem özelinde 36 yeni restoran açmayı planlıyoruz. Şehir merkezlerini ve yaya hareketinin yüksek olduğu yerleri tercih ediyoruz."
SÜLEYMAN ÇETİNSAYA ARTAŞ İNŞAAT YÖNETİM KURULU BAŞKANI
''SATIŞ REKORLARININ KIRILDIĞI YIL OLDU''
''2020 yılı geçtiğimiz yıllara kıyasla satış rekorlarının kırıldığı bir yıl oldu. Aralık ayı konut satışı ön görüleriyle birlikte yılın 1.5 milyon konut satışıyla tamamlanması bekleniyor. Bu tablo da bizlere; küresel ölçekte böylesine etkili bir durumda dahi milletimizin çalışma azmini, yatırım fırsatlarını değerlendirmeye yönelik enerjisini, ekonomiye ve sektöre ilişkin güvenini gösteriyor. Biz yatırımlarımıza ara vermeden devam ettik.
Avrupa Konutları Çamlıvadi projemizi satışa sunduk ve olumlu geri dönüşler elde ettik. Yeni yıla girerken Avrupa Konutları Çamlıvadi, Atakent 4 ve Yamanevler projelerimizde 12 aya sıfır, 60 aya 0.97 vade oranı ile avantajlı bir kampanya dönemini de başlattık. Açıkçası; pandemi etkisiyle güncellediğimiz hedeflerimizin de üzerinde bir grafikle yılı tamamlıyoruz. Faaliyet gösterdiğimiz tüm sektörlerde yatırımlarımıza devam edeceğiz.''
MURAT BERKEL HYUNDAI ASSAN GENEL MÜDÜRÜ
‘’YENİ MODELLER ÖNE ÇIKACAK”
‘’Mevcut ekonomik ve siyasi koşulların da etkisiyle yılın ilk yarısının zorlu geçeceğini ve satışlarda düşüş yaşanacağını öngörüyoruz. Pandemiye karşı aşılamanın da yaratacağı olumlu etkiyle yılın ikinci yarısının daha iyi olmasını bekliyoruz.
Bu süreçte faizlerde de bir düşüş beklenebilir. Bu doğrultuda 2021 yılı satışlarının da 2020 yılı civarında gerçekleşeceğini düşünüyoruz. 2021’in ilk çeyreğinde Yeni i20 N ve N Line ile birlikte uzun süredir beklediğimiz Bayon isimli CUV modelimizin de üretimine ve satışına başlayacağız. Bu modellerimiz de bize artı bir ivme kazandıracak. Yerli araçlarımızın yanı sıra B-SUV segmentindeki lider modelimiz Kona yenilendi, satışına başladık. Yılın ilk yarısında baştan aşağı yenilenen Tucson ve Elantra modellerimizi satışa sunacağız.’’
HÜMEYRA ÖZDİLEK NASE ULUSLARARASI DANIŞMANLIK YÖN. KURULU ÜYESİ
‘’2021 YILINDA YENİ HEDEFLER BELİRLEDİK’’
‘2021 yılında yeni hedefler belirledik. Tüm dünyada yaşanan salgın ve zorluklara rağmen farklı sektörlere yayılan hizmet ağımızla varlığımızı güçlendirerek sürdürürken, 30 yıllık deneyim ve prestijimiz ile istihdamımızı koruyarak yola devam ettik.
2021 yılında ise pandemi kapsamında yaşanan seyahat kısıtlamaları nedeni ile hizmet verdiğimiz global firmalara sunduğumuz gerek Ankara merkez ofisimiz gerekse İstanbul, New York, Londra, Dubai, Hamburg ve Rotterdam ofislerimiz ile çözüm ortağı görevimizi genişleterek devam ettirmek istiyoruz. Değişen iş yaklaşımlarına uyum sağlamaya devam ederek daha fazla istihdam sağlamak, portföyümüzden farklı sektör ve farklı ülkelerden yatırımcılar bulunduğundan hizmetlerimize çeşitlilik kazandırarak büyümeye devam etmeyi hedefliyoruz.’’
SEZGİN SİPAHİ YAPI & YAPI PROJE DİREKTÖRÜ
“SÜRDÜRÜLEBİLİR BİR DÜNYA HEDEFİ”
‘‘Bugüne kadar sürdürülebilir bir dünya hedefiyle çevreye önem veren bir vizyonla projeler hayata geçirdik. Yeni yılda da bu vizyon ve misyon doğrultusunda mevcut alt ve üst yapı ile ticari projelerimize yenilerini ekleyerek hem ülke ekonomisine katma değer sağlamayı hem de istihdam oluşturmayı hedefliyoruz. Türkiye’ye en çok yeşil alan kazandıran marka olma hedefiyle çıktığımız yolda topluma örnek bir marka olma yolunda ilerliyoruz.
Bu yıl olduğu üzere gelecek yıl da odak noktasına insanı alarak ekonomiye ve istihdama değer katacak işlere imza atacağız. Ticari alan ve konut yapımına devam edeceğiz. Bunun yanı sıra kamu kurum ve kuruluşlarının alt ve üst yapı ihtiyaçlarının karşılama ihalelerinde yer alacağız. YAPIEN markamızla devam eden faaliyetlerimizi güneş enerjisi sistemlerine doğru genişletiyoruz.”
SENUR AKIN BİÇER ARNİCA YÖNETİM KURULU BAŞKANI
“YENİ ÜRÜN GAMIMIZ GELİYOR”
“Pandemi nedeniyle hem tüketicinin değişen taleplerini hem de yeni ihtiyaçlarını yakından gözlemledik. 2021 yılında da bu gözlemlerimizin ardından oluşturduğumuz yeni ürün gamı ile tüketicinin karşısında olmayı hedefliyoruz. Şarjlı süpürge ve robot süpürge alanında Arnica adına yaraşır ürünler üzerinde çalışıyoruz. Tüketicinin yaşam kalitesini artıran, hayattan zevk almasını sağlayan tasarımlar geliştiriyoruz.
Bu nedenle mutfakta bize yardımcı olan ürünlere de yenilerini ekleyeceğiz. AR-GE merkezimiz en güçlü olduğumuz alan. Oradaki gücümüzü artırarak ilerleyeceğiz. Yatırımlarımızı inşaat ve teknolojik gelişmeler olarak iki eksen üzerinde sürdürüyoruz. İstanbul’daki ve Tarsus’taki fabrikalarımızda yeni ürünlerde kullanacağımız üretim ve montaj bantları için inşaat yatırımı yaptık. 2021’de onlar devreye girmiş olacak. Personel sayımızı da ihtiyaç dahilinde artırmayı hedefliyoruz.”
ANTONIO DOLGETTA PROMETEON TÜRKİYE, ORTADOĞU/AFRİKA, RUSYA, ORTA ASYA VE KAFKASLAR CEO’SU
‘’YATIRIMLAR 150 MİLYON DOLARI GEÇECEK’’
‘’Prometeon Tyre Group olarak tüm dünyada endüstriyel lastik odaklı tek şirketiz. Faaliyet gösterdiğimiz lastik sektörü pandemi etkisiyle arz-talep dengesinin oldukça değişken olduğu bir yıl yaşadı. Prometeon olarak 11 ayda yüzde 35 büyüdük, 2020’yi sektörün üzerinde büyüyerek kapatıyoruz.
Bunun sonucunda pazar payımızı 2,9 puan daha yukarı çıkardık. 2017-2020 döneminde Türkiye fabrikamızda kapasite artışına yönelik 115 milyon dolarlık yatırım yapacağımızı açıklamıştık. Bu yatırımı başarıyla tamamladık. Üç yılda 40 milyon dolarlık yatırım hedefliyoruz. Bunun 16,5 milyon doları yeni AR-GE merkezimizi tamamlamaya tahsis edilecek. Böylece, 2017-2023 arasında Türkiye’ye toplam doğrudan yabancı yatırım tutarımız 150 milyon doların üzerine çıkacak.’’
TİJEN AKDOĞAN ÜVER VDF GRUP CEO’SU
“İŞ SÜREÇLERİMİZDE HIZLI AKSİYON ALACAĞIZ”
“2019’da 20’nci kuruluş yılını kutlayan vdf Grubu olarak, Türkiye’de Doğuş Otomotiv distribütörlüğünde kullanıcılarla buluşan Volkswagen Grubu markaları ve Doğuş Otomotiv’in ikinci el araç markası DOD için araç kredisi sunuyoruz. vdf sigorta, vdf faktoring ve vdf filo kiralama şirketlerimizle farklı sektörlerde varız.
Pandemi nedeniyle toplu taşımanın yerini bireysel taşıma alınca otomotiv finansmanına ve araç kiralamaya talep arttı. 2021’de de iş süreçlerimizi hızlı aksiyon alarak yöneteceğiz. vdf Finansman olarak sektörde lideriz. Bu konumumuzu devam ettireceğiz. Vdf Sigorta’da hedefimiz, önümüzdeki beş yılda sattığımız her dört poliçeden birinin dijital poliçe olması. vdf Filo olarak ise hedefimiz üç yılda, 12 bin olan kontrat adetimizi 20 binlere çıkararak operasyonel kiralama sektörünün ilk üç şirketi arasına girmek.”
CANER DİKİCİ TAB GIDA CEO’SU
“DİJİTALLEŞMEYİ HER NOKTADA GÖRECEĞİZ”
“Türkiye’nin hızlı servis restoran zinciri sektörüne, Burger King, Sbarro, Popeyes, Arby’s, Usta Dönerci ve Usta Pideci’nin de bulunduğu bin 200’den fazla restoranımızla liderlik ediyoruz. Bu sene normal şartlarda Türkiye’de yüzde 30 üzerinde büyüme, konsolide de yüzde 40 üzerinde büyüme planlıyorduk. Ancak önce Çin’de sonrasında da Türkiye’de başlayan pandemi dolayısıyla restoran gelirlerimizde düşüş yaşadık.
2020’yi geçen seneyle benzer seviyelerde bitirmeyi öngörüyoruz. 2021 yılı performansı, tabii ki pandeminin ne kadar süreceğiyle yakından ilgili ancak bizim planımız, 2020 için yaptığımız ilk planımızı yakalamak. Yani konsolide ciroda 10 milyar TL’yi geçeceğiz. Dijitalleşmeye uzun süredir yatırım yapıyoruz. Ne Yediğini Bil, Tıkla Gelsin gibi uygulamaları hayata geçirdik. Bu süreçte Tıkla Gelsin ve paket servis sisteminin teknolojik altyapısını geliştirdik.”
CENGİZ BAYIRLI INTERNATIONAL REALTORS GROUP, PROPERTY INVEST USA ŞİRKETİ BAŞKANI
“ABD’YE TÜRK YATIRIMCI İLGİSİ ARTTI”
“Gayrimenkul meraklılarının en çok ilgi gösterdiği ülke ABD. Ülkenin Florida Eyaleti’nin gözde kenti Miami, en çok ilgi gören destinasyon olarak öne çıkıyor. Son 3-4 yıldır Türk yatırımcıların ABD emlak piyasasına ilgisi arttı. Son iki yılda sadece Miami bölgesine yapılan yatırım tutarı 100 milyon doları geçti.
Bu miktara arazi veya proje yatırımı dahil değil. Bu yatırımların önümüzdeki iki yılda yüzde 20 civarında artacağını düşünüyorum. Türklerin ABD’de konut almalarını birçok avantajı var; ABD’de kira getirileri Türkiye’ye oranla en az 2-3 kat daha fazla. Ayrıca tapu işlemleri tamamen şeffaf ve tapu garantisi var. Miami’de 20 yıllık deneyimimizden dolayı yatırımcılarımıza çok iyi getiriler sağlıyoruz. Ayda ortalama 90 ev satıyoruz. ABD’nin değişik noktalarında ofisler açarak büyümeye devam ediyoruz. ”
EDA ULUCA ÖZCAN SODEXO AVANTAJ VE ÖDÜLLENDİRME HİZMETLERİ İCRA KUR. BAŞ.
“FİZİKİ KART ÜRETİMİNİ DURDURDUK”
“Bu yıl pandemiye rağmen şirketlerin ve çalışanların farklılaşan ihtiyaçlarına çok hızlı şekilde cevap verdik. Burada sektörümüzün dijitalleşmesi yönünde attığımız öncü adımların rolü çok büyük. Yemek yan hakkının en az maaş kadar önemli görülmesi sebebiyle şirketlerin çoğu bu alanda bir tasarrufa gitmediler.
Bu sayede 2020’yi hedeflediğimiz rakamlarla kapatıyoruz. Pandemi ile birlikte öncelikle, tüm kağıt çek ve fiziksel kart üretimini durdurduk. Sektörümüzde bu radikal adımı atan ilk marka olduk. Mobil Kart çözümümüz sayesinde tüm akıllı telefonlar yemek kartı işlevi görmeye başladı. 2021’de şirketlerin yemek, gıda gibi geleneksel çalışan faydalarının yanına spor, sağlık gibi yeni nesil faydalar ekleyeceklerini öngörüyoruz. ”
ÇAĞRI POYRAZ SEPAŞ ENERJI CEO’SU
“DİJİTAL ALANDA BÜYÜYECEĞİZ”
“2020, tüm dünyada hepimizin bildiği birtakım güçlüklerin yaşandığı bir yıl olarak kayıtlara geçti. Kurumsal olarak, alanında uzman satış ekiplerimiz ve bütünleşik portföy yaklaşımımızla zor durumlara karşı dayanıklılığımızı korumayı bildik.
Özellikle, pandemi etkisinde geçen yılın sekiz ayı ile bir önceki yılın aynı dönemini karşılaştırdığımızda, tarifeye göre avantaj sağlanarak satışı yapılan enerji miktarının yüzde 27 gibi hayli pozitif bir oranda arttığını görüyoruz. 2021 büyüme hedefimiz iki başat strateji etrafında şekillendi. Ulusal çapta satış ağının güçlü olması önem verdiğimiz konuların başında. 2021’de ise 18 milyon TL yatırım planımız var. Bu rakamın yüzde 90’unu teknolojik altyapı ve sistem geliştirmelerine ayırdık.”
R. ÇAĞLA BAYKAM KAM A.Ş. YÖNETİM KURULU BAŞKAN YARDIMCISI
“FABRİKA VE DEPO YATIRIMLARI YOĞUN OLACAK’’
‘’2020 yılı tüm dünyada birçok alanda değişimin yaşandığı ve belirsizliklerin yüksek seviyede olduğu bir yıl olsa da biz hedeflerimizi yakalamayı başardık. 2021 yılı için de üzerine katarak belirlediğimiz hedeflere ulaşmayı umuyoruz. Türkiye’nin en büyük prekast betonarme yapı üreticisi olarak özellikle fabrika ve depo yatırımları açısından önümüzdeki yıl daha da yoğun geçecek. KAM ailesi olarak herkese öncelikle sağlıklı ve huzurlu bir yıl diliyor, belirsizliklerin azaldığı bir döneme girmeyi ümit ediyoruz.’’
ALİ HAYDAR BOZKURT TOYOTA TÜRKİYE PAZARLAMA VE SATIŞ A.Ş. CEO’SU
“2021’DE PAZAR PAYIMIZI ARTIRACAĞIZ”
“Otomotiv sektörde yılın 11 ayında bir talep patlaması yaşandı. Ancak hala pandeminin etkisiyle sektörümüzde satışlar açısından en belirleyici unsur, kısmen de olsa devam eden tedarik ve araç stoku sorunu. Toplam pazar yılı 800 binler civarında bitirebilir. 2021’de ise 700 binler seviyesini görebilir.
Toyota özelinde ise sene başında 52 bin adetlik bir hedefimiz vardı. Haziran ayından itibaren üretim buna kısmen cevap verse de hala istediğimiz araçların tamamını alamıyoruz. Yılı 42 bin adetler seviyesinde kapatacağız. 2021 için bugünden sadece filo için 28 bin sipariş aldık. Gelecek yıl düşmesini beklediğimiz pazara rağmen, pazar payımızı artıracağız.”
EMRE AYYILDIZ GARENTA VE İKİNCİYENİ.COM GENEL MÜDÜRÜ
“ARAÇ PAYLAŞIM HİZMETLERİNE İLGİ ARTACAK”
“Salgınla birlikte araç paylaşımı hizmetlerine de ilginin arttığını söyleyebilirim. Tam dijital altyapıyla hizmet verdiğimiz MOOV ile bu dönemde önemli bir ihtiyaca cevap verdik. MOOV’un nisan ve mayıs aylarındaki performansı, sokağa çıkma kısıtlamaları dikkate alınmazsa salgın döneminden bile iyi seviyeye geldi. Salgın da bize gösterdi ki dünyadaki tüm büyükşehirlerde toplu taşıma çözümleri yetersiz kalıyor.
Dolayısıyla sosyal izolasyon sağlayan, hiçbir ekstra temas gerektirmeyen ve ekonomik çözüm sunan araç paylaşımı uygulamaları ön plana çıkacak. İki yıl içerisinde filomuzu en az üç kat daha artıracağız. Bireysel müşterilerin araçlarını da MOOV’a dahil ederek gelir modeli oluşturmayı istiyoruz.”
OTOKOÇ YETKİLİLERİ
“OTOMOTİV PAZARI ÜÇ YILDA NORMALE DÖNECEK”
“Pandemi dönemi için alternatif senaryolar çalıştık. Bunlar içinde en olası senaryoda, ekonominin genel gidişatına bağlı olarak bazı iş bazı iş birimlerimizde küçülmeler yaşanırken diğer iş birimlerimizde de öngörümüzün üzerine çıkarak Otokoç Otomotiv dip toplamında sene başındaki hedeflerimize ulaşacağımızı görüyoruz.
Bununla birlikte, beklenmeyen gelişmeler olsa dahi Otokoç Otomotiv olarak her zamanki gibi, ekonomideki her türlü değişime karşı çevik şekilde ticari adaptasyon sağlayabilecek yetkinlikte olduğumuza inanıyorum. Hali hazırda olan dijitalleşme süreçleri bu dönemde hız kazandı.”