Perakendeciler önerilerini açıkladı: Zincir markete 5 bin nüfus sınırı - Ekonomist
Ekonomist
  • GÜNCEL
    • Kapak Konusu
    • Son Dakika
    • Haberler
    • Dünya
    • Video Galeri
    • Şirketler
    • Çalışma Hayatı ve Sosyal Güvenlik
    • Kulis
    • Dosya
    • Yatırımcı Köşesi
    • Üniversitelerden
  • Altın Fiyatları
  • Piyasalar
    • Altın
    • Bes
    • Borsa
    • Finans
  • Araştırmalar
  • Girişim / Kobi
  • Sektörler
    • Eğitim
    • Enerji
    • Gıda
    • Holdingler
    • Emlak
    • Medya
    • Otomotiv
    • Perakende
    • Teknoloji
    • Tekstil
    • Turizm
    • Yönetim / Kariyer
  • Etkinlikler
  • YAZARLAR
    • Aram Ekin Duran
    • Abdülkadir Kahraman
    • Ayşegül Sakarya Pehlivan
    • Aysun Karabıyık Sarıkaya
    • Burcu Tuvay
    • Ceren Oral
    • Dr. Orhan Karaca
    • Talat Yeşiloğlu
    • Gözde Yeniova
    • Levent Gökmen
    • M. Fatih Köprü
    • Özlem Bay Yılmaz
    • Servet Topaloğlu
    • Sibel Atik
    • Talip Yılmaz
Sonuç yok
Bütün sonuçları gör
  • GÜNCEL
    • Kapak Konusu
    • Son Dakika
    • Haberler
    • Dünya
    • Video Galeri
    • Şirketler
    • Çalışma Hayatı ve Sosyal Güvenlik
    • Kulis
    • Dosya
    • Yatırımcı Köşesi
    • Üniversitelerden
  • Altın Fiyatları
  • Piyasalar
    • Altın
    • Bes
    • Borsa
    • Finans
  • Araştırmalar
  • Girişim / Kobi
  • Sektörler
    • Eğitim
    • Enerji
    • Gıda
    • Holdingler
    • Emlak
    • Medya
    • Otomotiv
    • Perakende
    • Teknoloji
    • Tekstil
    • Turizm
    • Yönetim / Kariyer
  • Etkinlikler
  • YAZARLAR
    • Aram Ekin Duran
    • Abdülkadir Kahraman
    • Ayşegül Sakarya Pehlivan
    • Aysun Karabıyık Sarıkaya
    • Burcu Tuvay
    • Ceren Oral
    • Dr. Orhan Karaca
    • Talat Yeşiloğlu
    • Gözde Yeniova
    • Levent Gökmen
    • M. Fatih Köprü
    • Özlem Bay Yılmaz
    • Servet Topaloğlu
    • Sibel Atik
    • Talip Yılmaz
Sonuç yok
Bütün sonuçları gör
Ekonomist
Sonuç yok
Bütün sonuçları gör
Anasayfa Perakende

Perakendeciler önerilerini açıkladı: Zincir markete 5 bin nüfus sınırı

17 Şubat 2021 | 08:01:34
Perakende
A A
0
Perakendeciler önerilerini açıkladı: Zincir markete 5 bin nüfus sınırı
Facebook ile paylaşTwitter ile paylaşWhatsApp ile Paylaş

Ticaret Bakanlığı’nın hazırladığı perakende ticaretin yasasında değişiklik taslağına ilişkin tarafların görüşlerini göndermesi tamamlandı. Türkiye Perakendeciler Federasyonu, nüfusu 5 bin nüfusun altında olan yerlerde zincir market açılmamasını, geçen yıl cirosu 50 milyar TL’ye ulaşan özel marka (private label) ürünlerin market satışının yüzde 25 ile sınırlandırılmasını talep etti.

Hürriyet gazetesinden Aysel Alp’in haberine göre Türkiye Perakendeciler Federasyonu (TPF), Başkan Ömer Düzgün, imzasıyla Ticaret Bakanlığı’na gönderdiği görüşünde itiraz ve önerileri şöyle sıralandı.

-Alışveriş merkezlerinde yer alan marketlerin kapsam dışında bırakılması, var olan cazibe avantajını katlayarak sektörde haksız rekabete yol açacak.

-Büyük sermayelere sahip ulusal zincirler ve discount zincirler ile rekabet etmekte zorlanan yerli zincirlere güç kazandırmak adına ‘yerel zincir’ tanımı yapılmalıdır.

-Nüfusu 2 binden fazla olan ilçelerde zincir market açılabilme kriteri, 5 bin nüfus olarak düzenlenmeli.

-Yeni mağaza açma kriterlerinde kapıdan kapıya mesafenin 200 metre yerine 300 metre olarak düzenlenmesi discount mağazaların haksız rekabete yol açan yayılımını engelleyecek, küçük işletmelerin ve bakkalların da büyük sermayeli yapılarla rekabet edebilme gücünü olumlu yönde etkileyecektir.

-‘Perakende Tüketicisi Tanımlı Ekonomik Bölge’ tanımlaması yapılmalıdır. Bu doğrultuda en fazla 1 kilometre çap içinde, en az 1 market olmalı.

-Ancak bu çap içinde discount ve uzman mağaza statüsünde olan ve gelecekte bu kategoriye girebilecek mağazaların 1 adetten fazla olmaması gerekir.

-Perakende sektörünün belki de en önemli ve ortak sorunlarından bir tanesi KDV oranlarındaki giriş ve çıkış tutarsızlıklarıdır.

-Sebze-meyve, kırmızı et, kuruyemiş, bakliyat, zeytin ve zeytinyağı gibi temel gıda ürünleri, üreticiden mağazalarımıza yüzde 1 KDV oranı ile alınırken, yüzde 8 KDV oranı ile satışının yapılması hem firmalarımızın hem tüketicinin mağduriyetine yol açmaktadır.

-Tüketicinin alım gücünü artırmak için yüzde 1 ile giriş yapan ürünün yüzde 1 ile satışının yapılabilmesini arzu ediyoruz.

GRAMAJ OYUNU SON BULSUN

Üretici firmaların, özellikle indirim marketleri ve ulusal market zincirlerinin baskısından kurtulmak için, aynı marka ürüne farklı gramajlar yaparak, pazarda yer almaya çalıştığını ifade eden Ömer Düzgün, “Örneğin indirim marketlerinde 630 gram olarak satılan çikolata kreması, yerel zincirlerde 750 gramla yüzde 10-15 daha ucuza satılmakta. Bu örnekler deterjan, çocuk bezi, tuvalet kağıdı, gazlı içecek gibi birçok ürün ve kategoride görülmektedir” dedi.

FORMÜLÜ BİLE DEĞİŞTİRİYORLAR

İndirim marketlerinin, markalı ürünlerin formüllerini de değiştirterek ürünün maliyetini düşürdüğünü dile getiren Ömer Düzgün, “Ancak bu değişiklik ürün etiketinde yer almamaktadır. Aynı ürün çok daha ucuz satılıyormuş gibi tüketiciyi yanıltıcı algı oluşturulmaktadır. Bu tarz ürünlerin tüketicinin dikkatini çekebilecek şekilde farklı tasarımla, farklı ambalajda satışa sunulması ya da standart gramajın haricinde ürün üretilmemesi gerekmektedir” diye konuştu.

“ÖZEL MARKALI ÜRÜNLERE SINIR GELMELİ”

Ulusal/discount marketlerde satışı yapılan private label (market markalı) ürün pazarının büyümesinin, yerel üreticilerin aleyhine sonuçlar doğurduğunu vurgulayan Ömer Düzgün, sözlerini şöyle sürdürdü: “Market markalı ürün ciroları 50 milyar liraya, yıllık büyüme oranları yüzde 20’ye ulaşırken; bilinen markaların yıllık büyümesi sadece yüzde 5-8 arasındadır. Ulusal ve indirim marketlerini güçlendiren private label ürünlere kısıtlama getirilmesi, bu ürünlerin raflarda yüzde 25’i geçmemesi sağlanmalı. Private label ürün satışının yanında muadil 3 markalı ürün daha satılması sağlanmalı.”

TÜTÜN SATMA YASAĞINA İTİRAZ

Türkiye Perakendeciler Federasyonu, tütün mamullerinin 1.500 metrekareden küçük zincir marketlerde satışının yasaklanmasına ilişkin hükmün, sektör içi haksız rekabete yol açacağını, yerel zincirlerin güç kaybetmesine, ulusal zincirlerin güç kazanmasını sağlayacağına dikkat çekti.

Etiketler: Manşetmarket
PaylaşımTweetGönder
Önceki Haber

Koronavirüs tedbirlerinde ‘yerinde karar’ dönemi başlıyor

Sonraki Haber

Gram altın 3 ayda yüzde 25 geriledi: Düşüş devam eder mi?

Benzer Haberler

Hızlı teslimat dalgası perakendeye sıçradı
Haberler

Hızlı teslimat dalgası perakendeye sıçradı

10 Ağustos 2022
Marketlere indirim uyarısı: ‘En ağır yaptırımları uygulayacağız’
Haberler

İkinci market soruşturması: 3 şirketin uzlaşma talebi reddedildi, karar sonbaharda

1 Ağustos 2022
Mağaza devi 56. ülkede 1200’üncü tabelasını astı
Perakende

Mağaza devi 56. ülkede 1200’üncü tabelasını astı

25 Temmuz 2022
Giyim devinden Rusya kararı
Dünya

Giyim devinden Rusya kararı

19 Temmuz 2022
Hazır giyim ve konfeksiyon ihracatında en büyük payı alan 5 ülke
Haberler

Hazır giyimde yüzde 70 zam beklentisi

24 Haziran 2022
Türkiye’de tax free alışverişlerinde rekor artış
Haberler

Türkiye’de tax free alışverişlerinde rekor artış

23 Haziran 2022

Bir cevap yazın Cevabı iptal et

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Haftanın Öne Çıkanları

Aztek Teknoloji’de halka arz süreci başladı
Haberler

Aztek Teknoloji’de halka arz süreci başladı

10 Ağustos 2022

Gözde Yeniova Saylak gyeniova@ekonomist.com.tr Teknoloji ve aksesuar pazarında 25 yıllık tecrübesi bulunan Aztek Teknoloji, halka arz oluyor. Aztek Teknoloji’nin halka...

Daha fazla oku

ABD’de enflasyon beklentilerin altında kaldı

Hızlı teslimat dalgası perakendeye sıçradı

Elon Musk, Twitter nedeniyle 6,88 milyar dolarlık Tesla hissesi sattı

Libya’nın milyar dolarlık inşaat firmaları İstanbul’a geliyor

Satın almak için tıklayın

Abone olmak için tıklayın

 


Son Haberler

New York borsası enflasyon verisinin ardından ‘ralli’ yaptı

New York borsası enflasyon verisinin ardından ‘ralli’ yaptı

11 Ağustos 2022
Opel Ağustos 2022 kampanyasını duyurdu

Opel Ağustos 2022 kampanyasını duyurdu

10 Ağustos 2022
Meteorolojiden bu kentler için ‘turuncu kodlu’ uyarı var

Meteorolojiden bu kentler için ‘turuncu kodlu’ uyarı var

10 Ağustos 2022
En çok satan 20 ikinci el otomobil ve fiyatları: En ucuzu 235 bin TL (Güncel fiyatlar)

En çok satan 20 ikinci el otomobil ve fiyatları: En ucuzu 235 bin TL (Güncel fiyatlar)

10 Ağustos 2022

Dünya Haberleri

Dünya

Almanya’da enflasyon yüzde 7,5 oldu

Almanya'da temmuz ayında enflasyon enerji fiyatlarındaki artışın etkisiyle yüzde 7,5 seviyesinde belirlendi. Almanya Federal İstatistik Ofisi (Destatis), ülkenin temmuz ayı...

10 Ağustos 2022
CHP’li Akın elektrik üretiminde kullanılan doğal gaz zammını eleştirdi
Dünya

AB’nin doğalgaz planı yürürlükte

Avrupa Birliği (AB) ülkelerinin, Rusya'dan akışın kesintiye uğraması ihtimaline karşı hazırladıkları doğalgaz tüketimini yüzde 15 azaltma planı yürürlüğe girdi. AB...

10 Ağustos 2022
Aşıdan sonra ilaç da yolda: İnsan denemelerine başlandı
Dünya

İlaç devi Pfizer’dan 5,4 milyar dolarlık satın alma

Amerikan ilaç şirketi Pfizer, ilaç üreticisi Global Blood Therapeutics'i 5,4 milyar dolara satın almak için anlaşmaya vardı Wall Street Jpurnal'da...

8 Ağustos 2022
Çin’den ABD’ye Tayvan uyarısı 
Dünya

Çin’den ABD’ye Tayvan uyarısı 

Çin Dışişleri Bakanı Vang Yi, ABD'ye, Temsilciler Meclisi Başkanı Nancy Pelosi'nin Tayvan'ı ziyaretinin sebep olduğu, Çin ordusunun Ada çevresinde başlattığı...

6 Ağustos 2022

  • ALTIN FİYATLARI
  • EKONOMİ TERİMLERİ SÖZLÜĞÜ
  • KREDİ HESAPLAMA
  • ARŞİV
  • KÜNYE
  • YAYIN İLKELERİ
  • AYDINLATMA METNİ
  • İŞ DÜNYASI ABONELİK PAKETİ
  • ÇEREZ POLİTİKASI
  • ABONE OL
  • SATIN AL

© 2016-2020 Ekonomist Dergisi. Bütün hakları gizlidir.

Sonuç yok
Bütün sonuçları gör
  • GÜNCEL
    • Kapak Konusu
    • Son Dakika
    • Haberler
    • Dünya
    • Video Galeri
    • Şirketler
    • Çalışma Hayatı ve Sosyal Güvenlik
    • Kulis
    • Dosya
    • Yatırımcı Köşesi
    • Üniversitelerden
  • Altın Fiyatları
  • Piyasalar
    • Altın
    • Bes
    • Borsa
    • Finans
  • Araştırmalar
  • Girişim / Kobi
  • Sektörler
    • Eğitim
    • Enerji
    • Gıda
    • Holdingler
    • Emlak
    • Medya
    • Otomotiv
    • Perakende
    • Teknoloji
    • Tekstil
    • Turizm
    • Yönetim / Kariyer
  • Etkinlikler
  • YAZARLAR
    • Aram Ekin Duran
    • Abdülkadir Kahraman
    • Ayşegül Sakarya Pehlivan
    • Aysun Karabıyık Sarıkaya
    • Burcu Tuvay
    • Ceren Oral
    • Dr. Orhan Karaca
    • Talat Yeşiloğlu
    • Gözde Yeniova
    • Levent Gökmen
    • M. Fatih Köprü
    • Özlem Bay Yılmaz
    • Servet Topaloğlu
    • Sibel Atik
    • Talip Yılmaz

© 2016-2020 Ekonomist Dergisi. Bütün hakları gizlidir.