35 milyon TL yatırımla fırın üretmeye başlıyor

35 milyon TL yatırımla fırın üretmeye başlıyor

Ürün portföyünü genişletme kararı alan Silverline, 35 milyon TL yatırımla ankastre fırın üretimine başlıyor. Şirket, İngiltere, Afrika, Amerika gibi yeni pazarlara da fırın ile girmek istiyor. Silverline, bu yılın sonunda 600 milyon TL ciroya ulaşmayı hedefliyor.

ARAM EKİN DURAN
eduran@ekonomist.com.tr

Çeyrek asır önce, 1994 yılında Amasya Merzifon’da kurulan Silverline, aradan geçen 25 yılda dünyanın en büyük 10 daVUmbaz üreticisinden biri oldu. Yeni dönemde ürün portföyünü genişletme kararı alan şirket, ilk olarak 35 milyon TL yatırımla ankastre fırın üretimine başlıyor.

Silverline Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Laçin, ekonominin zor bir dönemden geçtiği 2018’de yüzde 24 büyüdüklerini, 2019’da ise yüzde 30 büyüme hedefi koyduklarını dile getiriyor. Laçin, “Bu yıl 1,5 milyon adet satışa ulaşmayı ve yılı 600 milyon TL ciro ile kapatmayı hedefliyoruz” diyor.

70 ÜLKEYE İHRACAT
Silverline, yeni fabrikasının da devreye alınmasıyla önümüzdeki yıl 100 bin, 2023’te ise 30C bin adet fırın üretim kapasitesine ulaşacak. Şirket cirosunun yarısını ihracattan elde ediyor.

Dünya markası olmak için önümüzdeki dönemde yurtdışında üretim yapmayı da planlıyor. Davlumbaz üreticisi olarak Avrupa’nın ilk beş ve dünyanın ilk 10 üreticisi arasına adını yazdıran Silverline, 70’in üzerinde ülkede faaliyet gösteriyor.

Dünyanın 30 ülkesinde kendi markasıyla faaliyet gösteren şirket, Merzifon’da yer alan fabrikasına yaptığı ek yatırımla fırın üretimine de başladı. Şirketin hedefinde söz konusu yeni yatırımla birlikte 2020’de 100 ülke ve 100 milyon dolar ihracat cirosuna ulaşmak var.

Bin 800 kişilik istihdamıyla Amasya’nın en büyük sanayi şirketlerinden biri olan Silverline, Merzifon’da 103 bin metrekare alanda üretim yapıyor. Aspiratör ve davlumbaz üreticisi olarak çıktığı yolda üretim hattına önce ocağı ekleyen Silverline, son olarak fırın üretimine de başlayarak ürün gamını genişletti.

REKABET GÜCÜ ARTACAK
Mustafa Laçin, kendi markalarıyla faaliyet gösterdikleri pazarlarda fırın üretimiyle daha rekabetçi konuma geleceklerini dile getiriyor. Laçin, “Bu yatırım ihracat atağımız için de çok önemli bir kaldıraç olacak. Davlumbaz ve ocak üretiminde dünya çapında yakaladığımız başarıyı fırın üretimiyle devam ettirmeyi hedefliyoruz” diyor.

Silverline, markalı fırın satışı gerçekleştirdiği tüm ülkelerde ilk üçe girmeyi hedefliyor. Şirket, İngiltere, Afrika, Amerika gibi yeni pazarlara da fırın ile girmek istiyor. Kuruluşunun 30’uncu yılını kutlayacağı 2024’te ise 1 milyar TL ciroya ulaşma hedefi var. Mustafa Laçin, “Bu uzak bir hedef değil. Bu hedefe odaklandık ve emin adımlarla ilerliyoruz” şeklinde konuşuyor.

İTALYA’YI GÖZÜNE KESTİRDİ
Almanya, Danimarka, Ürdün, Fas, Tunus, Azerbaycan ve Gürcistan pazarlarında ortalama yüzde 10 paya sahip olan Silverline, teknoloji devi Almanya’nın davlumbaz pazarında ilk üçte yer alıyor.

İtalya da gerek hacim gerek tüketim açısından Almanya, Fransa, Birleşik Krallık ile birlikte Avrupa’nın önde gelen dört pazarından biri. Mustafa Laçin, “Önümüzdeki üç yıl içerisinde Silverline markasıyla İtalya’da yüzde 7 pazar payı kazanmayı hedefliyoruz” diyor.



İlgili Haberler
0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış

İlk yorumu yazmak ister misiniz?

Yorum yap