Divan’dan 200 milyon TL çıkarmayı hedefliyor

Divan’dan 200 milyon TL çıkarmayı hedefliyor

Yataş Grup, 2019’da yeni markaları Divanev ve Divanuykusu ile mağazalaşacak. Şirket, Divanev’i Türkiye’nin sektördeki ilk beş markasından biri yapmayı hedefliyor. Bunun için de marka için iki yılda 65 milyon TL yatırım yapılması planlanıyor.

FATOŞ BOZKUŞ
fbozkus@ekonomist.com.tr

Mobilya ve ev tekstili sektöründe bugüne kadar Yataş Bedding ve Enza Home olmak üzere iki farklı marka ile büyüyen Yataş Grup, 2019’da iki yeni markayla daha mağazalaşacak.

Mart 2018’de satın aldığı Divan Mobilya markasını dönüştürüp Divanev ve Divanuykusu markalarını yaratan şirket, bu yılın sonuna kadar ürün, tasarım, AR-GE ve üretime hazırlık için 25 milyon TL, 2019 yılında ise tüm faaliyetler için 40 milyon TL yatırım yapmayı planlıyor. Divanev markasının istihdama da önemli bir katkı sağlaması hedefleniyor.

Merkez çalışan, satış noktaları ve iş ortaklarıyla birlikte 2019 yılında 3 bine yakın istihdam yaratılması öngörülüyor. 2019 yılında Divan markasıyla 200 milyon TL’lik ciro hedefleri bulunduğunu söyleyen Yataş Grup CEO’su Nuri Öztaş-kın, “En büyük hedefimiz ise Divanev’in beş yıl içinde Türkiye’nin ilk beş markası arasında yer alması” diye konuşuyor.

marka arayışındaydı. Yeni marka yaratmaktan ziyade 40 yıllık bir marka olan Divan Mobilya markasını mart ayında satın aldıklarını söyleyen Nuri Öztaşkın, bu marka üzerinde çalışarak Divanev ve Divanuykusu olmak üzere iki konsept marka yarattıklarını anlatıyor. İki marka da orta ve orta altı hedef kitleye hitap edecek.

Bu yılın sonuna kadar bu markalara 25 milyon TL yatırım yapılacağını ifade eden Nuri Öztaşkın, Divanev’in ilk mağazasının Mart 2019’da açılacağını aktarıyor. Öztaşkın, 2019 yılı sonuna kadar 100 satış noktasına ulaşmayı hedeflediklerinin de altını çiziyor.

Nuri Öztaşkın, gelecek hedefleri konusunda şunları söylüyor: “Divanev ile 50 bin nüfuslu ilçelere de gireceğiz. Divanev’in satış noktası diğer markalarımızdan daha fazla olacak.

Sadece beş tane kendimiz mağaza açmayı planlıyoruz. Gerisi franchise olacak. Öncelikli olarak Türkiye genelinde güçlü bir bayilik ağı oluşturacağız. Yurtdı-şında ise 2019’un ikinci döneminden sonra bayilik vermeyi planlıyoruz. Divanuykusu mağazaları ise 2020 yılından itibaren devreye girecek.”

LİDERLİK HEDEFİ
Yataş Grup, 2017’yi toplam 800 milyon TL ciroyla kapatmıştı. Bu yılı ise yüzde 20 büyümeyle kapatmayı planlıyor. Grup, beş yıl içinde Türkiye’de mobilya ve ev tekstili alanında lider olma hedefiyle hareket ediyor.

Son iki yılda üretim tesislerine 100 milyon TL’nin üzerinde yatırım yapan Yataş Grup, tüm markalarının mağazalarında satılan ürünlerin yüzde 80’ini kendi tesislerinde üretiyor.



İlgili Haberler
0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış

İlk yorumu yazmak ister misiniz?

Yorum yap