Petronas Türkiye’de üretim planlıyor

Petronas Türkiye’de üretim planlıyor

Malezya merkezli Petronas, Türkiye’de üretim yapmayı planlıyor. Türkiye’de üretime dönük yatırımı çok istediklerini anlatan Petronas Madeni Yağlar Türkiye Genel Müdürü Burak Işıldak, bu gibi dönemlerin yabancı yatırımcıya önemli fırsatlar sunduğunu aktarıyor.

SİBEL ATİK
satik@ekonomist.com.tr

Madeni yağ alanında 25 yılı geride bırakan Petronas, Türkiye’de üretim için yatırım fırsatı kovalıyor. 1993 yılında FL Selenia adıyla kurulan ve 2008 yılında Malezya merkezli PLI tarafından satın alınarak Petronas adını alan şirket, satış ve pazarlama gücünü üretimle yükseltmeyi planlıyor.

Satın alma veya doğrudan yatırımla Türkiye’deki etkinliğini artırmak isteyen şirket, bu yatırımı orta vadede hayata geçirmeyi planlıyor. Madeni yağ sektörünün güçlü oyuncularından biri olan ve yıllık yaklaşık 15 bin ton satış gerçekleştiren şirket, bu dönemi yatırım için fırsat olarak görüyor.

BU DÖNEM FIRSAT
Türkiye’de üretim fırsatını heyecanla kovaladıklarını belirten Petronas Madeni Yağlar Türkiye Genel Müdürü Burak Işıldak, Türkiye’de 19 distribütörlükle satış ve pazarlamada güçlü ağa sahip şirketin burada üretimle var olmasını istediklerini söylüyor.

Işıldak, Petronas’ın bir karar alma mekanizması olduğunu ve çok da uzun olmayan bir süreçte bu yatırım kararını almak istediklerini dile getiriyor. Burak Işıldak, bu konuda şunları söylüyor: “Türkiye’ye yatırım yapmayı çok istiyoruz.

Böyle kur artışlarının olduğu dönemler yabancı yatırımcının Türkiye’de yatırım yapması için önemli fırsatlar sunuyor. Dolayısıyla üretime dönük bir yatırım bizim de heyecanla kovaladığımız bir iş. Bu yatırım sıfırdan kendi istediğimiz ölçekte veya mevcut bir tesisi satın alarak olabilir.”

Türkiye’de madeni yağ üretiminin 430 bin ton civarında olduğunu belirten Burak Işıldak, Türkiye’de satıcının çok olduğunu da sözlerine ekliyor. “Satıcının çok, alıcının az olduğu bir ortamda satın almak daha doğru bir yaklaşım olabilir” diyen Işıldak, fakat mevcut şirketin güvenlik normlarına uygunluğu, finansal koşullar gibi konularla orta vadeli bir süreçte bu hedefin gerçekleşebileceğini dile getiriyor.

TÜRKİYE’Yİ HUB YAPACAK
Geçen yılı 150 milyon TL’lik ciroyla kapatan Petronas’ın bu yılki hedefi 180 milyon TL. Bu rakamın yüzde 10’u ihracat gelirlerinden oluşuyor. Azerbaycan ve Irak’ın da içinde olduğu dokuz ülkeye ihracat yaptıklarını belirten Burak Işıldak, Türkiye’yi bir merkez olarak konumlandırdıklarını ifade ediyor.

Türkiye’yi, Türki Cumhuriyetler ve çevre ülkelere madeni yağ satış ve pazarlaması için merkez olarak konumladıklarını anlatan Işıldak, hayata geçirecekleri bu yatırımla hem kapasite artışı yapacaklarını hem de ihracatı güçlendireceklerini kaydediyor.

Işıldak, “Türkiye’de ihracatla büyümek istiyoruz. Azerbaycan’da çok güçlüyüz. Irak’ta da çok beklentimiz var. Şu an ihracat toplam satışların yüzde 10’u civarında. Bunu yüzde 20’ye taşımak istiyoruz” diyor.



İlgili Haberler
0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış

İlk yorumu yazmak ister misiniz?

Yorum yap