Türkiye’den Ortadoğu ve Kafkaslara açılacak

Türkiye’den Ortadoğu ve Kafkaslara açılacak

Hoya, Türkiye optik cam pazarındaki payını 2020’de yüzde 20’ye çıkarmayı hedefliyor. Hoya Türkiye Genel Müdürü Suat Çam, “Beş yıl içinde sektör lideri olmayı amaçlıyoruz. Ortadoğu, Körfez ve Kafkas bölgesine de Türkiye üzerinden açılacağız” diye konuşuyor.

ARAM EKİN DURAN
eduran@ekonomist.com.tr

Dünyanın en büyük ikinci optik cam üreticisi olan Japon Hoya, Türkiye’yi bölgesel üs yapma kararı aldı. Şirket, İstanbul Sancaktepe’de kurduğu üretim ve AR-GE Merkezi ile büyüklüğü 2 milyar TL’ye ulaşan Türkiye optik pazarında yüzde 16 olan pazar payını 2020’de yüzde 20’ye çıkarmayı hedefliyor.

Hoya Türkiye Genel Müdürü Suat Çam, “Hoya’nın küresel ölçekte en hızlı büyüyen ülkesi Türkiye. Beş yıl içinde sektör lideri olmayı amaçlıyoruz. Yeni dönemde Ortadoğu, Körfez ve Kafkas bölgesine de Türkiye üzerinden açılacağız” dedi.

Hoya, 1941 yılında Shoichi ve Shigeru Yamanaka kardeşler tarafından Tokyo’da kuruldu. Küçük bir optik lens üreticiliğinden sağlık ve görüş teknolojileri alanında dünya devi haline gelen şirket, yaklaşık 3 milyar Euro’luk cirosu ile Fransız Essilor’dan sonra dünyanın ikinci büyük optik üreticisi. Tüm dünyada 150’nin üzerinde iştirakı ve bağlı ortakları bulunan Hoya’nın küresel çaptı 37 binin üzerinde çalışanı var.

SEIKO İLE BİRLEŞTİ

2015 yılında Türkiye’de kendi laboratuvarını kuran Hoya, Türkiye pazarında hisselerinin yüzde 50’sini aldığı Seiko firması ile birlikte faaliyet gösteriyor. Hoya Türkiye’nin genel müdürlüğünü ise 2013 yılından beri Seiko Optik Türkiye Genel Müdürlüğü görevini yürüten Suat Çam yapıyor.

Hoya Türkiye’nin önümüzdeki beş yıllık süreçte pazar payını ikiye katlamayı hedeflediğini kaydeden Çam, “2021 sonunda ise ciro bazında yüzde 100 büyümeyi amaçlıyoruz” diyor. Türkiye’de merkezden gelen hammaddeyi kendi dizaynları ve yazılım teknolojileri ile üreterek yıllık 60 bin optik cam üretimine ulaştıklarını da anlatıyor.

Suat Çam, “Türkiye’de nüfusun yalnızca yüzde 15’i gözlük kullanıyor. Türkiye optik pazarı hala çok ciddi bir potansiyel taşıyor. Son yıllarda göz hastanelerinin sayısının artması, göz hastalıklarına karşı daha duyarlı olunması, gözlük satışlarına da olumlu yansıyor” diye konuşuyor.

Hoya olarak zincir mağazalar için değil, gözlük dükkanları için üretim yapmaya devam edeceklerinin altını çizen Suat Çam, şunları söylüyor: “Şu anda 60 bin adetlik üretimimiz var ama toplam kapasitemizi 250 bine çıkaracak altyapımız bulunuyor.

Bu potansiyelimizi hem giderek büyüyen Türkiye pazarında hem de Türkiye üzerinden Ortadoğu, Körfez ve Kafkas ülkelerinde kullanacağız. Türkiye’de ürettiğimiz ürünleri yakın coğrafyalara satacağız.”

ZİNCİR MAĞAZALARIN SEKTÖRE ETKİSİ
Hoya Türkiye, ürün gamında yer alan progressive, tek odaklı, indoor, mineral, bifokal, sportive ve yüksek bazlı camlar ile Türkiye’de 1000’i aşkın noktadan hizmet veriyor.

Ülke genelinde 7 bin gözlükçü olduğunu dile getiren Suat Çam, son dönemde sayıları artan zincir optik mağazalarının binlerce gözlükçüyü tehdit ettiğini söylüyor.



İlgili Haberler
0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış

İlk yorumu yazmak ister misiniz?

Yorum yap