Kârda sürdürülebilir büyüme sağlayacağız

Kârda sürdürülebilir büyüme sağlayacağız

8 milyar Euro iş hacmiyle kablo sektöründe dünya lideri olan Prysmian Grup’un Türkiye şirketi Türk Prysmian Kablo, üretim kapasitesiyle grup içinde ilk üçte yer alıyor. Zorluklara rağmen 2016’da 953,6 milyon TL ciro, 24,3 milyar TL faaliyet kân elde ettiklerini söyleyen Türk Prysmian Kablo CEO’su Erkan Aydoğdu, “2017’de satışta ve kârlılıkta sürdürülebilirliği sağlayacağız” diyor.

GÖZDE YENİOVA                                             CEREN ORAL
gyeniova@ekonomist.com.tr                       coral@ekonomist.com.tr

Enerji ve telekom kabloları endüstrisinde 2016’da 8 milyar Euro’ya yakın satış rakamına ulaşan Prysmian Grup, 50 ülkede, 82 fabrika ve 20 bin çalışanla faaliyet gösteriyor. Sektöründe dünya lideri olan grubun Türkiye’de iştiraki Türk Prysmian Kablo da yüzde 50’nin üzerindeki pazar payıyla enerji, bakır ve telekom olmak üzere üç ana alanda kablo üretimi yapıyor.

2016’yı 953,6 milyon TL ciroyla kapatan Türk Prysmian Kablo’nun CEO’su Erkan Aydoğdu, “2016 ciromuzun yüzde 26’sını ihracattan sağladık. Yeni pazar olarak Afrika’ya açıldık” diyor.

Erkan Aydoğdu ile şirketin 2016 yılını değerlendirdik, 2017 yılı hedeflerini konuştuk.

Türk Prysmian Kablo’nun sektördeki konumu hakkında bilgi verir misiniz?
Mudanya’da 450 çalışanla, yılda 22 bin değişik ürün üretiyoruz. Ürün yelpazemizde, Prysmian ve Draka markaları ile enerji ve bakır iletkenli haberleşme kabloları ile fiber optik kabloları, demiryolu sinyalizasyon kabloları, asansör sistemleri, stüdyo broadcast kabloları ve özel kablolar var. Anahtar teslim projelere imza atıyoruz. Yüzde 50’nin üzerinde pazar payına sahibiz. Yüzde 16,25 hissemiz Borsa İstanbul’da işlem görüyor.

Prysmian Grup bünyesinde faaliyet göstermenizin katkıları neler?
Prysmian Grup, globalde 2011’de Draka’yı bünyesine katarak Milano borsasında işlem görmeye başladı ve sektöründe yüzde 7’lik pazar payıyla dünyadaki en büyük grup halini aldı. Toplam 50 ülkede 82 fabrika ve 20 bin çalışanla faaliyet gösteriyor. Enerji ve telekom kabloları endüstrisinde 2016’da 8 milyar Euro’ya yakın satış rakamına ulaştı. 82 fabrika içinde büyüklük ve üretim kapasitesi açısından ilk üçteyiz.

2017 yılı ilk çeyrek döneminde net kârda 2 milyon 639 bin TL zarar gözüküyor. Bu zarar neden kaynaklandı?
Son dönemde kurlarda yaşanan sert artış nedeniyle yurtiçi pazarda TL satış ortamında kârlılık olumsuz yönde etkilendi. Birinci çeyrek, ağırlıklı olarak bu etki nedeniyle, önceki dönemlerden farklılaşıyor.

2016 yılı nasıl geçti? Hangi projelere imza attınız?
2016, zor bir yıldı. Piyasa durgun, sektörün finansal riskleri fazlaydı. Fiyatta artan rekabet ve uzayan vadeler sektörü zorladı. Buna rağmen 2016’da 953,6 milyon TL’lik net satış gelirine ulaştık. Esas faaliyet kârımız 24,3 milyon TL oldu. 2016’da Çanakkale Bo-ğazı’nın altından geçen ve iki kıtayı birbirine bağlayan kablo projesinin ilkine ve Yavuz Sultan Selim Köprüsü, 3. Havalimanı, Kuzey Marmara Otoyolu, Avrasya Tüneli projelerine hayat verdik.

2017’nin ilk çeyreği nasıl geçti? Bu yıl için ne gibi projeleriniz olacak?
İlk çeyrek 242,2 milyon TL net satış gelirine ulaştık. 2017’de satış ve kârlılıkta sürdürülebilirliğe odaklandık. Çanakkale projesinin İkincisini Nisan 2017 itibarıyla devreye aldık. Demiryolu sinyalizasyon, yer altından yakıt çıkarma sistemi, iletişim, denizaltı kabloları gibi katma değeri yüksek ürünler tarafında da aktif olmaya devam edeceğiz.

Üretim kapasiteniz ne kadar?
Enerji, bakır ve telekom, üretim yaptığımız üç ana alanı oluşturuyor. Son zamanlarda fiber optik alanına da yöneliyoruz. Enerjide yıllık 60 bin tonluk, bakır ve telekomda 2 milyon çift kilometrelik, fiber optikte 600 bin fiber kilometrelik kapasitemiz var. Üretim kapasitemiz, üç standart kablo fabrikasının toplamının üzerinde. Maliyette de yüzde 10 avantaj sağlıyoruz.

Satışlarda bu alanlar ne kadarlık pay alıyor?
Enerji, yüzde 80 ile ilk sırada yer alıyor. Yüzde 80’in önemli kısmı inşaat projelerinden oluşuyor. Yüzde 20’lık kısmı oluşturan telekom ve bakır kablo üretiminde, Türk Pyrsmian Kablo, grup tarafından dünyadaki en iyi üretim merkezi olarak görülüyor.

Satış gelirlerinizin ne kadarını ihracat oluşturuyor?
Prysmian Grup’un geniş ağı, bize global projeleri takip etme olanağı sunuyor. Bu da ihracat ağımızı genişletiyor. Grup içinde öncelikli ihracat merkeziyiz. 60’dan fazla ülkeye ihracat yapıyoruz ve 2016 ciromuzun yüzde 26’sını ihracattan sağladık.

Yeni pazarlara yöneliyor musunuz?
Özellikle Ortadoğu’daki sıkıntılardan etkiledik, gelişmekte olan ve yeni gelişen pazarlara yöneldik. 2016’da Afrika bölgesinden ülkelere satış yaptık. Satışta ana temamız, partnerlik. Hem grup olarak hem de Türk müteahhitler aracılığıyla yeni projelere dâhil oluyor, pazarımızı genişletiyoruz. Örneğin, Çalık Grubu’yla Türkmenistan’da, Rönesans Holding ile yurtiçi ve yurtdışında projeler geliştiriyoruz.

AR-GE’ye yıllık ne kadar yatırım yapıyorsunuz?
AR-GE’de yaklaşık 30 kişi çalışıyor. 10 milyon TL’lik yıllık yatırım bütçemizin büyük kısmını AR-GE’ye ayırıyoruz. Globalde Prysmian Grup’un AR-GE’ye yıllık yatırım miktarı ise 80 milyon Euro.

Potansiyel gördüğünüz alanlar neler?
Güneş enerjisi, yeni gelişen iş kanalları içinde önemli bir yerde bulunuyor. Grup olarak dünyadaki güneş enerjisi kablolarının yüzde 20’sini biz üretiyoruz. Demiryolu sinyal ve nükleer alanları potansiyel vaat ediyor. Demiryolu tarafında yatırım planlarımız var.



İlgili Haberler
0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış

İlk yorumu yazmak ister misiniz?

Yorum yap