1 milyar dolar ciro hedefliyor

1 milyar dolar ciro hedefliyor

Doğtaş Kelebek, yeni yatırımlarla büyüme hedeflerini öne çekti. Şirket, 535 milyon TL olan yatırım bütçesini 600 milyon TL’ye çıkardı.

GÖZDE YENİOVA
gyeniova@ekonomist.com.tr

Doğtaş Kelebek, halihazırda 360 olan mağaza sayısını bu yıl 450’ye çıkaracak ve 300 kişiye de istihdam sağlayacak. Bu arada yurtdışındaki mağaza sayısı ise 90’a çıkacak. Şirket, yeni yatırımlarla 2018 yılında 1 milyar dolarlık ciroya ulaşmayı hedefliyor.

Doğtaş Mobilya, Kelebek markasını dört yıl önce satın almıştı. Satın almadan sonra yoluna Doğtaş Kelebek olarak devam eden şirket, yeni yatırımlarla büyüme hedeflerini öne çekti. 535 milyon TL olan yatırım bütçesini 600 milyon TL’ye çıkaran şirket, 2018’de 1 milyar dolarlık ciro hedefliyor. Şirket, halihazırda 360 olan mağaza sayısını 450’ye çıkarıp 300 kişiyi de istihdam edecek.

YÜZDE 50 BÜYÜME
Doğanlar Yatırım Holding Yönetim Kurulu Başkanı Davut Doğan, satın alma süreci sonrası mobilya alanında hedeflerini büyüttüklerini söylüyor. Doğan, bu süreci şöyle anlatıyor: “Satın aldığımızda Kele-bek’in 20 bayisi vardı, şimdi onu 120’ye çıkardık. Kelebek Mutfak’ın 2-3 bayisi vardı, onu da geliştirerek 50 mağazaya ulaştık.

Kelebek’in yurtdı-şında çok fazla faaliyeti yoktu. Orada marka destek programına girerek 7-8 mağaza açtık. Kelebek, geçmiş dört yılda yüzde 50-70 civarında yıllık büyümeler gerçekleştirdi. Bu yıl da yüzde 40-50 arası büyüme bekliyoruz. Doğtaş’ta da büyüme yüzde 30 civarında gidiyor.”

Davut Doğan, daha önce bu yıl mobilya sektöründe yüzde 10 büyüme beklerken, KDV indirimiyle şimdi bunun yüzde 20 olacağını öngördüklerini ifade ediyor. Doğan, “Fakat biz şirket olarak iki markamızda da bu yıl yüzde 50 büyüme bekliyoruz. Bunun için ek bütçe yaptık” diyor.

Şirket bu yıl ilk etapta 20 milyon TL’lik yatırım yapıyor. Bunun 10 milyon TL’sini bina yatırımı, kalanını da modernizasyon yatırımı oluşturuyor. Bina yatırımını tamamlayan şirket, mayıs sonunda Düzce’deki fabrikaya taşınacak. Kelebek’te yüzde 30 kapasite artışı olacak.

BU YIL KÂR HEDEFİ VAR
Yurtdışında 55 Doğtaş, 15 Kelebek mağazası var. Bu yıl açılacaklarla birlikte Doğtaş mağazası sayısı 70’e, Kelebek Mağazası sayısı ise 20’ye çıkacak. Böylece yurtdışındaki mağaza sayısı 90’a ulaşacak.

Hırvatistan, Gürcistan ve Libya’da mağaza açılışı yapan şirket, şimdi Üsküp’te de bir anlaşma yaptı. Davut Doğan, “Çünkü kaybettiğimiz pazarlar var, onların yerine yenilerini ekliyoruz. Örneğin Irak’ta durgunluk yaşanıyor, Azerbaycan, Suriye, Mısır ve Libya’da da sorunlar var” diyor.

Şirket yılın ilk çeyreğinde 1 milyon 184 bin TL zarar yazdı. Geçen yıl Doğtaş Kelebek’in yüzde 15 civarında büyüdüğünü söyleyen Davut Doğan, “Bu yıl ciddi bir büyüme planladık. Üç yıldır kambiyo zararı yiyoruz. Özelikle Kelebek Mobilya’yı satın alırken yaptığımız döviz cinsinden borçlanma nedeniyle kambiyo zararı oluştu. Dövizdeki artış etkiledi. Bu yıl kâr elde etmeyi planlıyoruz” diyor.

“SATIN ALMADA RADARIMIZ AÇIK”
Doğtaş Kelebek, büyümek için satın almalara da sıcak bakıyor. Davut Doğan, bu konuda şunları söylüyor: “2022 yılında liderlik hedefimiz vardı. Olumlu gelişmeler ve bazı markaların TMSF yönetimine geçmesiyle birlikte hedefimizi 2020 yılına çektik. Rakibimiz blok olarak bir gruptu. Ancak TMSF bunu parçalayarak satacak.

Böylece iki markayla daha güçlü konumda oluyoruz. Büyüme planları ve satış rakamlarımız da daha iyi durumda. TMSF’yi ziyaret ettik ama satıştan şimdilik vazgeçti. Şu anda erteleme olduğu için masada olduğumuz bir durum yok. Ama bizim her zaman üçüncü bir markaya karşı radarımız açık.”



İlgili Haberler
0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış

İlk yorumu yazmak ister misiniz?

Yorum yap