ABD pazarında online satış yapacak

ABD pazarında online satış yapacak

Bürotime, ihracatta hedef büyüttü. Şirket, yurtdışında halen 20 olan showroom sayısını artırarak bu yıl ihracatın ciro içindeki payını yüzde 30’a çıkarmayı hedefliyor. Bu çerçevede 2019’da ilk kez ABD pazarına yönelik online satışa başlamayı da planlıyor.

ARAM EKİN DURAN
eduran@ekonomist.com.tr

Ofis mobilyaları markası Bürotime’ın temelleri, Konya Organize Sanayi Bölgesi’nde 25 yıl önce üç kardeş tarafından kurulan Tosunoğlu Mobilya ile atıldı. Burotime, bugün 140 bin metrekarelik üretim tesisi ve yurtiçindeki 60, yurtdışındaki 20 mağazasıyla, ofis mobilyaları sektörünün önemli bir oyuncusu haline geldi.

Bürotime Yönetim Kurulu Başkanı Hüseyin Tosunoğlu, “Bu yıl yurtdışındaki showroom sayımızı artırarak ihracatın ciro içindeki payını yükselteceğiz. 2019’da ilk kez ABD pazarına yönelik online satışa başlayacağız” diyor.

İHRACATTA GAZA BASACAK
2002 yılında gerçekleşen ilk yurtdışı satışının ardından Bürotime, bugün dünyanın dört bir yanına ihracat yapan bir marka haline geldi. 2018 yılı itibariyle, şirketin Gürcistan, Almanya, Kenya, Katar, Kosova, Umman, İsrail, Bosna Hersek, Mısır, Irak, Ürdün, Makedonya, Lübnan ve Suudi Arabistan’da franchise’ları bulunuyor.

Bunların sekizi 2018 yılında açıldı. Hüseyin Tosunoğlu, Avrupa kıtasında Fransa, İtalya ve Malta’nın, Türki Cumhuriyetler’de Kırgızistan ve Türkmenistan’ın, Afrika bölgesinde ise Sudan’ın kendileri için hedef pazar olduğunu söylüyor.

Şirket, 2019 yılında da hedef pazarlarda ve özellikle Avrupa pazarında franchise sayısını artırmayı planlıyor. Hüseyin Tosunoğlu, “2019 yılında da geçmiş yıllardaki büyüme ivmemizi korumayı, toplam ciro içinde ihracatın payının en az yüzde 30 olmasını hedefliyoruz” diyor.

YENİ HEDEF PAZARLAR
Hüseyin Tosunoğlu, Ortadoğu’nun neredeyse tamamına hakim olduklarını, 2019’da Avrupa ve Afrika Bölgeleri’ndeki varlıklarını güçlendireceklerini dile getiriyor.

Tosunoğlu, “Ayrıca yeni dönemde Amerika pazarında da online satış ile Bürotime markamızla yer almayı planlıyoruz. Daralan iç piyasa birçok firma için ihracatı öncelikli kıldı ve koşullarını bu yönde zorladı. Biz zaten son 3-4 yıldır yatırımlarımızı bu yönde yapıyorduk” diye konuşuyor.

BEYAZ YAKALILARIN YÜZDE 50’Sİ KADIN
Günde 2 bin ünitenin üzerinde mobilya üretimi geçekleştiren Bürotime, toplamda 470 kişiye istihdam sağlıyor. Üretime başladıkları ilk günden itibaren fırsat eşitliğine önem vererek kadınların üretime katılmaları için projeler geliştirdiklerini anlatan Hüseyin Tosunoğlu, Konya’da üretim alanında kadın istihdam eden ilk firma olduklarını söylüyor.

Tosunoğlu, bu konuda şöyle konuşuyor: “Kadın operatörlerimiz son derece modern ve teknolojik makine parkurumuzu büyük bir ustalıkla yönetiyor.

Bugün mavi yakalı olarak üretimde çalışan kadın oranı yüzde 20. Kalite kontrol, bilgi işlem, satış, pazarlama, uluslararası satış, insan kaynakları ve AR-GE bölümlerimizdeki beyaz yakalı kadın çalışanlarımızın oranı ise yüzde 50’nin üzerinde.”



İlgili Haberler
0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış

İlk yorumu yazmak ister misiniz?

Yorum yap