Ekonomist
  • BIST 100
    1409,19
    %0,00
    En Düşük
    1409,19
    En Yüksek
    1409,19
  • DOLAR
    8,10
    %0,12
    Alış
    8,0783
    Satış
    8,1007
    EN YÜKSEK
    8,1080
  • EURO
    9,70
    %0,20
    Alış
    9,6870
    Satış
    9,7093
    EN YÜKSEK
    9,7148
  • EURO/USD
    1,19
    %-0,0
    Alış
    1,1974
    Satış
    1,1975
    EN YÜKSEK
    1,1992
  • ALTIN
    453,050
    %0,38
    Alış
    452,4909
    Satış
    453,0509
    EN YÜKSEK
    453,1188
İNTEGRAL YATIRIM
  • BIST 100
    1409,19
    %0,00
    En Düşük
    1409,19
    En Yüksek
    1409,19
  • DOLAR
    8,10
    %0,12
    Alış
    8,0783
    Satış
    8,1007
    EN YÜKSEK
    8,1080
  • EURO
    9,70
    %0,20
    Alış
    9,6870
    Satış
    9,7093
    EN YÜKSEK
    9,7148
  • ALTIN
    453,050
    %0,38
    Alış
    452,4909
    Satış
    453,0509
    EN YÜKSEK
    453,1188
  • GÜNCEL
    • Kapak Konusu
    • Son Dakika
    • Haberler
    • Dünya
    • Video Galeri
    • Şirketler
    • Çalışma Hayatı ve Sosyal Güvenlik
    • Kulis
    • Dosya
    • Yatırımcı Köşesi
    • Üniversitelerden
  • Altın Fiyatları
  • Piyasalar
    • Altın
    • Bes
    • Borsa
    • Finans
  • Araştırmalar
  • Girişim / Kobi
  • Sektörler
    • Eğitim
    • Enerji
    • Gıda
    • Holdingler
    • Emlak
    • Medya
    • Otomotiv
    • Perakende
    • Teknoloji
    • Tekstil
    • Turizm
    • Yönetim / Kariyer
  • Etkinlikler
  • YAZARLAR
    • Aram Ekin Duran
    • Abdülkadir Kahraman
    • Ayşegül Sakarya Pehlivan
    • Aysun Karabıyık Sarıkaya
    • Burcu Tuvay
    • Ceren Oral
    • Dr. Orhan Karaca
    • Talat Yeşiloğlu
    • Gözde Yeniova
    • Levent Gökmen
    • M. Fatih Köprü
    • Özlem Bay Yılmaz
    • Servet Topaloğlu
    • Sibel Atik
    • Talip Yılmaz
Sonuç yok
Bütün sonuçları gör
  • GÜNCEL
    • Kapak Konusu
    • Son Dakika
    • Haberler
    • Dünya
    • Video Galeri
    • Şirketler
    • Çalışma Hayatı ve Sosyal Güvenlik
    • Kulis
    • Dosya
    • Yatırımcı Köşesi
    • Üniversitelerden
  • Altın Fiyatları
  • Piyasalar
    • Altın
    • Bes
    • Borsa
    • Finans
  • Araştırmalar
  • Girişim / Kobi
  • Sektörler
    • Eğitim
    • Enerji
    • Gıda
    • Holdingler
    • Emlak
    • Medya
    • Otomotiv
    • Perakende
    • Teknoloji
    • Tekstil
    • Turizm
    • Yönetim / Kariyer
  • Etkinlikler
  • YAZARLAR
    • Aram Ekin Duran
    • Abdülkadir Kahraman
    • Ayşegül Sakarya Pehlivan
    • Aysun Karabıyık Sarıkaya
    • Burcu Tuvay
    • Ceren Oral
    • Dr. Orhan Karaca
    • Talat Yeşiloğlu
    • Gözde Yeniova
    • Levent Gökmen
    • M. Fatih Köprü
    • Özlem Bay Yılmaz
    • Servet Topaloğlu
    • Sibel Atik
    • Talip Yılmaz
Sonuç yok
Bütün sonuçları gör
Ekonomist
Sonuç yok
Bütün sonuçları gör
  • BIST 100
    1409,19
    %0,00
    En Düşük
    1409,19
    En Yüksek
    1409,19
  • DOLAR
    8,10
    %0,12
    Alış
    8,0783
    Satış
    8,1007
    EN YÜKSEK
    8,1080
  • EURO
    9,70
    %0,20
    Alış
    9,6870
    Satış
    9,7093
    EN YÜKSEK
    9,7148
  • EURO/USD
    1,19
    %-0,0
    Alış
    1,1974
    Satış
    1,1975
    EN YÜKSEK
    1,1992
  • ALTIN
    453,050
    %0,38
    Alış
    452,4909
    Satış
    453,0509
    EN YÜKSEK
    453,1188
İNTEGRAL YATIRIM
  • BIST 100
    1409,19
    %0,00
    En Düşük
    1409,19
    En Yüksek
    1409,19
  • DOLAR
    8,10
    %0,12
    Alış
    8,0783
    Satış
    8,1007
    EN YÜKSEK
    8,1080
  • EURO
    9,70
    %0,20
    Alış
    9,6870
    Satış
    9,7093
    EN YÜKSEK
    9,7148
  • ALTIN
    453,050
    %0,38
    Alış
    452,4909
    Satış
    453,0509
    EN YÜKSEK
    453,1188
Anasayfa Haberler

Çarpıcı araştırma: ‘KOBİ’lerin Dijital ve Finansal Karnesi’

7 Nisan 2021 | 16:03:49
Haberler
A A
0
Son Güncellenme: 07 Nisan 2021 | 16:03:49
Çarpıcı araştırma: ‘KOBİ’lerin Dijital ve Finansal Karnesi’
Facebook ile paylaşTwitter ile paylaşWhatsApp ile Paylaş
İÇİNDEKİLER
  1. “Kapsayıcı iş birlikleri ile KOBİ’lerimizi dijitalleşme alanında bir üst segmente taşımalıyız”
  2. “KOBİ’lerin iş hacimlerindeki büyüme dijital dönüşüm ile gerçekleşebilir”
  3. Şirketler e-ticarete ve mobile kayıtsız kalmayacak
  4. Dijital olgunluk seviyesi arttıkça finansal olgunluk da artıyor
  5. Ağırlıklı olarak hizmet ve sanayi sektöründeki KOBİ’ler katıldı

Dünyası Konfederasyonu (TÜRKONFED) ve Paynet, KOBİ’lerin dijital, finansal, teknolojik altyapıları ve gelişim seviyeleri ile gelecek beklentilerini tespit etmek üzere yaptıkları “KOBİ’lerin Dijital ve Finansal Karnesi” başlıklı araştırmanın ilk fazını çevrim içi olarak düzenlenen basın toplantısıyla kamuoyuyla paylaştı.

11 ilde 1.000 KOBİ ile görüşülerek yapılan araştırma, Kovid-19’un bazı şirketlerde dijitalleşmeyi tetikleyici bir unsur olarak görüldüğünü, bazı şirketler için ise yatırımdan kaçınma gerekçesi olduğunu ortaya çıkardı. Son üç yılda dijital alanda ağırlıklı olarak internet sitelerine yatırım yapan KOBİ’lerin gelecek üç yılda odaklanmayı hedefledikleri alanlar ise mobil uygulamalar ve e-ticaret oldu.

Açılış konuşmalarını TÜRKONFED Yönetim Kurulu Başkanı Orhan Turan ve Paynet CEO’su Serkan Çelik’in yaptığı toplantıda, araştırmanın sonuçlarını ise TÜRKONFED Ekonomi Danışmanı Doç. Dr. Nazlı Karamollaoğlu ile Paynet Pazarlamadan Sorumlu Üst Düzey Yöneticisi (CMO) Serra Yılmaz aktardı.

“Kapsayıcı iş birlikleri ile KOBİ’lerimizi dijitalleşme alanında bir üst segmente taşımalıyız”

TÜRKONFED Yönetim Kurulu Başkanı Orhan Turan, konuşmasında dünyanın ikiz dönüşüm olarak da adlandırılan dijital ve yeşil dönüşüm gündemiyle yeni bir küresel sisteme doğru evrildiğine dikkati çekti.

Turan, kapsayıcı iş birlikleri ile KOBİ’lerin dijitalleşme alanında üst segmentlere taşınması gerektiğine vurgu yaparak, şunları kaydetti:

“Bu değişimi doğru okuyan, adaptasyon yeteneği yüksek, inovasyona ağırlık veren ülkeler rekabet avantajı yakalıyor. Bu noktada tarım dışı sektörlerde istihdamın yüzde 72’sini, toplam cironun yarısını ve toplam ihracatın yüzde 37’sini gerçekleştiren KOBİ’lerimizin dijital dönüşüm sürecine adapte olabilmeleri büyük önem taşıyor. Ancak araştırmamız, işletmelerimizin dijitalleşmenin henüz ilk fazında olduğunu gösteriyor. KOBİ’lerin dönüşüm yolculuğu hem üretim süreçlerinin verimliliği hem ürün ve iş modellerini yenileyebilme kabiliyetleri için büyük fırsatlar sunuyor. Bu nedenle başta finansal kaynak ve altyapı eksikliği nedeniyle dijital yatırımlarını artıramayan KOBİ’lerimizi kapsayıcı iş birlikleri ile dijitalleşme alanında bir üst segmente taşımalıyız.”

“KOBİ’lerin iş hacimlerindeki büyüme dijital dönüşüm ile gerçekleşebilir”

Paynet CEO’su Serkan Çelik ise toplantıda yaptığı konuşmada, TÜRKONFED iş birliğiyle hayata geçirdikleri araştırmaya ilişkin olarak, şu değerlendirmede bulundu:

“Bu araştırmayı KOBİ’lerin ihtiyaçlarını daha iyi anlamak ve bu segmentteki ürün ve hizmet stratejimizi güncellemek açısından çok önemsiyoruz. KOBİ’lerin iş hacimlerini büyütmenin ancak dijital dönüşüm ile gerçekleşeceğini düşünüyoruz. Araştırma sonuçlarında yer alan dijital olgunluk ile finansal olgunluk seviyesi arasındaki pozitif ilişki de bu görüşümüzü destekler nitelikte. Bu alanda daha çok farkındalık yaratmak adına TÜRKONFED ile yakın iş birliğimize devam edeceğiz. KOBİ’lerde en çok tercih edilen finansal kuruluş olarak, geliştirdiğimiz ürün ve çözümlerin pek çok açıdan gerçek anlamda değer yarattığını bir kez daha görmüş olduk. 2021 yılında da KOBİ’lerin dijital dönüşüm süreçlerine katkı sağlayacak yeni finansal ürün ve çözümlerimizi hızla devreye alacağız.”

Şirketler e-ticarete ve mobile kayıtsız kalmayacak

Toplantı sonrasında TÜRKONFED tarafından araştırmaya ilişkin olarak paylaşılan bilgilere göre, 2017-2020 yılları arasında dijital alana yatırım yapma nedenlerinin ilk sırasına yüzde 60,9 ile yeni müşteri talebini karşılayabilmeyi koyan şirketlerin sıralaması Kovid-19 ile değişti. Gelecek üç yıl içinde dijital alana yatırım yapmayı hedefleyen şirketlerin yüzde 61,8’i Kovid-19 sürecinde dijitalleşmenin öneminin artmasını, yüzde 58,2’si yeni müşteri talebini karşılayabilmeyi, yüzde 54,6’sı ise rekabette geri kalma endişesini gerekçe gösterdi. Aynı dönemde dijital yatırım planlamayan şirketlerin ilk gerekçeleri de yüzde 56,3 ile Kovid-19 süreci oldu. Bunu yüzde 47,8 ile ülkenin içinde bulunduğu ekonomik durum izlerken, işletmelerin yüzde 41,5’i de yatırıma ihtiyaçları olmadığını belirtti.

2017-2020 yılları arasında teknoloji yatırımı yapan KOBİ’lerin gerçekleştirdikleri dijital yatırımlarda yüzde 59,6 ile internet sitesi”, yüzde 59 ile de “şirket donanımları ilk iki sırada yer aldı. Teknolojik altyapı, sosyal medya, siber güvenlik ve bilgi güvenliğine yönelik yatırımlar yüzde 50’nin üzerinde şirket tarafından hayata geçirilirken, e-ticaret, kurumsal kaynak planlaması (ERP) ve müşteri ilişkileri yatırımları (CRM) yüzde 50 ortalamasının altında kaldı. Şirketlerin gelecek üç yıl içinde yatırım yapmayı planladığı alanlarda internet sitesi yine ilk sırada yer alsa da yatırım yapmayı planlayanların oranının yüzde 55,6’ya düştüğü görüldü. 2017-2020 yılları arasında yüzde 45,7 seviyesinde olan e-ticaret yapma planı ise gelecek dönem yatırım planlarında yüzde 52,6’ya çıktı. Yine aynı yıllar arasında 35,1 seviyesinde gerçekleşen mobil uygulama geliştirme yatırımlarının da gelecek üç yıl içinde yüzde 44,4’e yükseleceği ifade edildi.

Araştırma kapsamında şirketlerin dijital olgunluk düzeylerini tespit etmek üzere bu alandaki insan kaynağı altyapısı ve hizmet alımı da incelendi. Buna göre bilgi teknolojileri personeli bulundurmayan ve bu alanda dışarıdan hizmet almayan şirketlerin oranının yüzde 50,2 olduğu görüldü. Şirketlerin dijital dönüşüm süreçlerinde zayıf kaldığı alanlardan bir diğerinin ise dijital pazarlama olduğu ortaya çıktı. KOBİ’lerin yüzde 56,3’ü, dijital pazarlama alanında personel bulundurmadıklarını ve dışarıdan hizmet almadıklarını ifade etti. Araştırmada, KOBİ’lerin bu alandaki bilgi ve farkındalık düzeylerinin geliştirilmesi gerektiğine dikkat çekildi.

Dijital olgunluk seviyesi arttıkça finansal olgunluk da artıyor

Araştırmada öne çıkan bir diğer sonuç ise KOBİ’lerin dijital olgunluk düzeyleriyle finansal olgunlukları arasındaki pozitif ilişki oldu. Kovid-19 döneminin başından bu yana KOBİ’lerin yüzde 95’i dijital vizyon ve stratejiye, yüzde 96’sı ise organizasyon ve çalışan deneyimine yönelik bir aksiyon almadığını belirtti. Dijital olgunluk düzeylerini üst olarak tanımlayan KOBİ’lerin oranı yüzde 16,7’de kalırken, alt olarak tanımlayanların oranı yüzde 28,4 oldu. Sektör ölçeğinde bakıldığında ise hizmet ve sanayide faaliyet gösteren şirketlerin çoğunluğu, dijital olgunluk düzeyini orta olarak belirtti. Araştırmada ayrıca dijital olgunluk seviyesi ile finansal olgunluk seviyesi arasında pozitif korelasyon olduğu gözlendi. Buna göre finansal olgunluk düzeyi üst grupta yer alan şirketlerin yüzde 47,5’inin dijital olgunluğu da üst seviyede yer alırken, finansal olgunluğu alt kategoride olup dijital olgunluğu üst seviyede olan şirketlerin oranı yüzde 3,2’de kaldı.

Firmaların dijital olgunluk düzeyi arttıkça bu alandaki uygulamaların kullanımının da paralel bir şekilde arttığı görüldü. Dijital olgunluğu üst seviyede olan şirketlerin yüzde 70,4’ünün, alt seviyede olan şirketlerin ise yüzde 32,5’inin sosyal medya hesabı olduğu tespit edildi. Web sitesi kullanımı da üst grupta yüzde 63,5, alt grupta yüzde 37,3 olarak belirtildi.

Araştırma kapsamında işletmelere yöneltilen Kovid-19 sürecindeki ticari ve ekonomik faaliyetlerin devamına yönelik sorulara, işletmelerin yüzde 50,9’u açık, yüzde 41’i ise kısmen açık olduğunu belirtti. İşletmelerin yüzde 6,1’i devlet kararıyla yüzde 2’si ise kendi tercihleri doğrultusunda kapalı olduklarını söyledi. Diğer taraftan işletmeler açık olsa dahi yüzde 57,5’inin satışlarında düşüş yaşandı.

Ağırlıklı olarak hizmet ve sanayi sektöründeki KOBİ’ler katıldı

2020 yılının son çeyreğinde 1.000 KOBİ’nin katılımıyla gerçekleştirilen araştırma kapsamında işletme sahipleri ya da C seviye yöneticiler (CEO ve CFO) ile görüşüldü. Saha çalışmasının yanı sıra yüz yüze görüşme tekniği, çevrim içi anket ve telefon görüşmeleri ile desteklenen araştırma İstanbul, Ankara, İzmir, Bursa, Gaziantep, Samsun, Adana, Tekirdağ, Erzurum, Kayseri ve Malatya olmak üzere 11 şehirde yapıldı. 10 ve altı çalışanı olan ve cirosu 3 milyon TL’nin altında kalan mikro işletmelerin dahil edilmediği araştırmaya katılan firmaların faaliyet gösterdiği ana sektörler hizmet ve sanayi olurken, alt sektörlerde ise ilk üç sırayı perakende veya toptan ticaret, imalat, konaklama ve yiyecek hizmetleri aldı.

a

Etiketler: TÜRKONFED
PaylaşımTweetGönder

Benzer Haberler

ABD gemileri Karadeniz’e geçmeyecek
Haberler

ABD gemileri Karadeniz’e geçmeyecek

15 Nisan 2021
Türkiye’de koronavirüs kaynaklı en fazla günlük can kaybı kayıtlara geçti
Haberler

Koronavirüs tablosu son 1 ayda gün gün nasıl değişti?

14 Nisan 2021
Borsa günü yükselişle tamamladı
Borsa

Borsa günü yükselişle tamamladı

14 Nisan 2021
Kripto para hesabına haciz gelir mi? Uzmanlar değerlendirdi
Haberler

Kripto para hesabına haciz gelir mi? Uzmanlar değerlendirdi

14 Nisan 2021
Toyota Türkiye, 2 bin 500 geçici istihdam sağlayacak: İşte katılım şartları
Haberler

Toyota Türkiye, 2 bin 500 geçici istihdam sağlayacak: İşte katılım şartları

14 Nisan 2021
Eski başbakanlardan Yıldırım Akbulut hayatını kaybetti
Haberler

Eski başbakanlardan Yıldırım Akbulut hayatını kaybetti

14 Nisan 2021

Bir cevap yazın Cevabı iptal et

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Haftanın Öne Çıkanları

Toyota Türkiye, 2 bin 500 geçici istihdam sağlayacak: İşte katılım şartları
Haberler

Toyota Türkiye, 2 bin 500 geçici istihdam sağlayacak: İşte katılım şartları

14 Nisan 2021

Avrupa'nın en önemli üretim üslerinden biri olan Toyota Otomotiv Sanayi Türkiye, yıl sonuna kadar 2 bin 500 sözleşmeli çalışan alarak...

Daha fazla oku

Primini dolduranlar dikkat! Yargıtay’dan kritik kıdem tazminatı kararı

Eski başbakanlardan Yıldırım Akbulut hayatını kaybetti

Türk Metal Sendikasında ilk kez bir kadın şube başkanı oldu

Hazine’den altın tahvili ve altına dayalı kira sertifikası ihracı

Satın almak için tıklayın

Abone olmak için tıklayın

 


Son Haberler

ABD’de bir ilk oldu,  Coinbase borsada işlem görmeye başladı

ABD’de bir ilk oldu, Coinbase borsada işlem görmeye başladı

15 Nisan 2021
ABD gemileri Karadeniz’e geçmeyecek

ABD gemileri Karadeniz’e geçmeyecek

15 Nisan 2021
Türkiye’de koronavirüs kaynaklı en fazla günlük can kaybı kayıtlara geçti

Koronavirüs tablosu son 1 ayda gün gün nasıl değişti?

14 Nisan 2021
Borsa günü yükselişle tamamladı

Borsa günü yükselişle tamamladı

14 Nisan 2021

Dünya Haberleri

ABD Başkan Yardımcısı Harris’in evine Türk iş insanı talip oldu: ‘Yakında imzaları atacağız’
Dünya

ABD Başkan Yardımcısı Harris’in evine Türk iş insanı talip oldu: ‘Yakında imzaları atacağız’

ABD Başkanı Joe Biden’ın yardımcısı Kamala Harris’in 2 milyon dolardan satışa çıkardığı Washington D.C.’deki dairesine en yüksek teklif, Türk iş...

14 Nisan 2021
ECB’den ‘dijital euro’ anketi: Kamuoyunda öne çıkan 3 talep
Dünya

ECB’den ‘dijital euro’ anketi: Kamuoyunda öne çıkan 3 talep

Avrupa Merkez Bankası’nın dijital euro ihracına yönelik kamuoyu görüşünde Euro Bölgesi vatandaşları ve profesyonellerinin, dijital euronun “mahrem, güvenli ve ucuz”...

14 Nisan 2021
Türkiye’nin de ilgiyle takip ettiği NASA yarışmasını Van Gölü kazandı
Dünya

Türkiye’nin de ilgiyle takip ettiği NASA yarışmasını Van Gölü kazandı

ABD Havacılık ve Uzay Ajansının düzenlediği çevrim içi fotoğraf yarışmasında, uzaydan çekilen Van Gölü fotoğrafı, finale kalan iki fotoğraf arasından...

13 Nisan 2021
ABD’de enflasyon martta beklenenden fazla arttı
Dünya

ABD’de enflasyon martta beklenenden fazla arttı

ABD'de Tüketici Fiyat Endeksi (TÜFE), martta aylık yüzde 0,6 ve yıllık yüzde 2,6 artış gösterdi. ABD Çalışma Bakanlığı, mart ayına...

13 Nisan 2021

Ekonomist’i Cebinizde Taşıyın

 


Enerji

Petrol devleri temiz enerjiye tutundu

Petrol devleri temiz enerjiye tutundu

14 Nisan 2021

Dünyanın en büyük petrol şirketleri giderek hızlanan temiz enerji dönüşümüne ayak uydurabilmek için arka arkaya yenilenebilir enerji yatırımları yapacaklarını açıklarken,...

IEA: Küresel petrol talebi bu yıl günlük 5,7 milyon varil artacak

IEA: Küresel petrol talebi bu yıl günlük 5,7 milyon varil artacak

14 Nisan 2021

Küresel petrol talebinin, bu yıl geçen yıla göre günlük yaklaşık 5,7 milyon varil artışla 96 milyon 700 bin varil seviyesine...

Emlak

Konut alan yabancı, eşya için 4,3 milyar lira harcadı

Konut alan yabancı, eşya için 4,3 milyar lira harcadı

12 Nisan 2021

Nevita International Yönetim Kurulu Başkanı Faruk Akbal, Türkiye'den konut alan yabancıların iç dizayn, mobilya ve beyaz eşya gibi ev eşyasına...

Çiftay İnşaat, Batıçim’in yüzde 30’unu devraldı

Çiftay İnşaat, Batıçim’in yüzde 30’unu devraldı

8 Nisan 2021

Çiftay İnşaat, Batıçim'in yüzde 30 hissesini  774 milyon TL'ye (95 milyon dolar) satın aldı.  Şirketten yapılan açıklamada, Batıçim'de satışın kesinleşmesi...

Girişim / Kobi

İstanbul’daki kariyerini bırakıp yerleştiği Balıkesir’de girişimci oldu

İstanbul’daki kariyerini bırakıp yerleştiği Balıkesir’de girişimci oldu

13 Nisan 2021

Edremit'te yaşayan Hatice Esra Yıldız, 10 kişiden oluşan personeliyle zeytin ağaçlarının budanan dallarından yaptığı ev ve mutfak gereçlerini yurt içi...

Pazar yerleri KOBİ’lere can suyu oldu

Pazar yerleri KOBİ’lere can suyu oldu

8 Nisan 2021

E-ticaret pandemi döneminde Anadolu’daki KOBİ’ler için adeta can suyu oldu. Kendi e-ticaret sitesi olmayan KOBİ’ler pazaryerleri aracılığıyla Türkiye geneline satış...

  • ALTIN FİYATLARI
  • EKONOMİ TERİMLERİ SÖZLÜĞÜ
  • KREDİ HESAPLAMA
  • ARŞİV
  • KÜNYE
  • YAYIN İLKELERİ
  • VERİ POLİTİKASI
  • İŞ DÜNYASI ABONELİK PAKETİ
  • ÇEREZ POLİTİKASI
  • ABONE OL
  • SATIN AL

© 2016-2020 Ekonomist Dergisi. Bütün hakları gizlidir.

Sonuç yok
Bütün sonuçları gör
  • GÜNCEL
    • Kapak Konusu
    • Son Dakika
    • Haberler
    • Dünya
    • Video Galeri
    • Şirketler
    • Çalışma Hayatı ve Sosyal Güvenlik
    • Kulis
    • Dosya
    • Yatırımcı Köşesi
    • Üniversitelerden
  • Altın Fiyatları
  • Piyasalar
    • Altın
    • Bes
    • Borsa
    • Finans
  • Araştırmalar
  • Girişim / Kobi
  • Sektörler
    • Eğitim
    • Enerji
    • Gıda
    • Holdingler
    • Emlak
    • Medya
    • Otomotiv
    • Perakende
    • Teknoloji
    • Tekstil
    • Turizm
    • Yönetim / Kariyer
  • Etkinlikler
  • YAZARLAR
    • Aram Ekin Duran
    • Abdülkadir Kahraman
    • Ayşegül Sakarya Pehlivan
    • Aysun Karabıyık Sarıkaya
    • Burcu Tuvay
    • Ceren Oral
    • Dr. Orhan Karaca
    • Talat Yeşiloğlu
    • Gözde Yeniova
    • Levent Gökmen
    • M. Fatih Köprü
    • Özlem Bay Yılmaz
    • Servet Topaloğlu
    • Sibel Atik
    • Talip Yılmaz

© 2016-2020 Ekonomist Dergisi. Bütün hakları gizlidir.