Ekonomist
  • GÜNCEL
    • Kapak Konusu
    • Son Dakika
    • Haberler
    • Dünya
    • Video Galeri
    • Şirketler
    • Çalışma Hayatı ve Sosyal Güvenlik
    • Kulis
    • Dosya
    • Yatırımcı Köşesi
    • Üniversitelerden
  • Altın Fiyatları
  • Piyasalar
    • Altın
    • Bes
    • Borsa
    • Finans
  • Araştırmalar
  • Girişim / Kobi
  • Sektörler
    • Eğitim
    • Enerji
    • Gıda
    • Holdingler
    • Emlak
    • Medya
    • Otomotiv
    • Perakende
    • Teknoloji
    • Tekstil
    • Turizm
    • Yönetim / Kariyer
  • Etkinlikler
  • YAZARLAR
    • Aram Ekin Duran
    • Abdülkadir Kahraman
    • Ayşegül Sakarya Pehlivan
    • Aysun Karabıyık Sarıkaya
    • Burcu Tuvay
    • Ceren Oral
    • Dr. Orhan Karaca
    • Talat Yeşiloğlu
    • Gözde Yeniova
    • Levent Gökmen
    • M. Fatih Köprü
    • Özlem Bay Yılmaz
    • Servet Topaloğlu
    • Sibel Atik
    • Talip Yılmaz
Sonuç yok
Bütün sonuçları gör
  • GÜNCEL
    • Kapak Konusu
    • Son Dakika
    • Haberler
    • Dünya
    • Video Galeri
    • Şirketler
    • Çalışma Hayatı ve Sosyal Güvenlik
    • Kulis
    • Dosya
    • Yatırımcı Köşesi
    • Üniversitelerden
  • Altın Fiyatları
  • Piyasalar
    • Altın
    • Bes
    • Borsa
    • Finans
  • Araştırmalar
  • Girişim / Kobi
  • Sektörler
    • Eğitim
    • Enerji
    • Gıda
    • Holdingler
    • Emlak
    • Medya
    • Otomotiv
    • Perakende
    • Teknoloji
    • Tekstil
    • Turizm
    • Yönetim / Kariyer
  • Etkinlikler
  • YAZARLAR
    • Aram Ekin Duran
    • Abdülkadir Kahraman
    • Ayşegül Sakarya Pehlivan
    • Aysun Karabıyık Sarıkaya
    • Burcu Tuvay
    • Ceren Oral
    • Dr. Orhan Karaca
    • Talat Yeşiloğlu
    • Gözde Yeniova
    • Levent Gökmen
    • M. Fatih Köprü
    • Özlem Bay Yılmaz
    • Servet Topaloğlu
    • Sibel Atik
    • Talip Yılmaz
Sonuç yok
Bütün sonuçları gör
Ekonomist
Sonuç yok
Bütün sonuçları gör
Anasayfa Etkinlikler

Yeni Tüketicinin DNA’sı CEO Club’da konuşuldu

Ekonomist ve Capital dergilerinin öncülüğünde, Vodafone Business sponsorluğunda gerçekleştirilen CEO Club Online Summit’in üçüncü buluşmasında koronavirüs salgınıyla değişen tüketici alışkanlıkları ve yeni dönemdeki tüketicinin kodları ele alındı.

30 Nisan 2020 | 23:14:27
Etkinlikler, Haberler
A A
0
Son Güncellenme: 01 Mayıs 2020 | 9:48:39
Yeni Tüketicinin DNA’sı CEO Club’da konuşuldu
Facebook ile paylaşTwitter ile paylaşWhatsApp ile Paylaş

Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Meltem Bakiler Şahin, P&G Türkiye, Kafkasya ve Orta Asya Yönetim Kurulu Başkanı Tankut Turnaoğlu ve Nielsen Türkiye Genel Müdürü ve Doğu Avrupa, Rusya, Ortadoğu ve Afrika Perakende Grup Başkan Yardımcısı Didem Şekerel Erdoğan, ‘Yeni Tüketicinin DNA’sı” başlıklı zirvede perakende sektörü ve e-ticarette gelişmeler, tüketicinin talepleri doğrultusunda yaşanan dönüşüm ve salgın sonrası döneme ilişkin beklenti ve öngörüleri değerlendirdi.

Ekonomist Dergisi Yayın Yönetmeni Talat Yeşiloğlu’nun açılış konuşmasıyla başlayan CEO Club Online Summit, Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Meltem Bakiler Şahin, P&G Türkiye, Kafkasya ve Orta Asya Yönetim Kurulu Başkanı Tankut Turnaoğlu ve Nielsen Türkiye Genel Müdürü ve Doğu Avrupa, Rusya, Ortadoğu ve Afrika Perakende Grup Başkan Yardımcısı Didem Şekerel Erdoğan’ın katıldığı Yeni Dünyada İş Yapış Şekillerimiz: Yeni Tüketicinin DNA’sı temalı online sohbetle devam etti.

300’ün üzerinde iş insanının katıldığı CEO Club Online Summit’de perakende sektörü ve e-ticarette gelişmeler, tüketicinin talepleri doğrultusunda yaşanan dönüşüm ve salgın sonrası döneme ilişkin beklenti ve öngörülerle dijitalleşmenin tüm bu süreçlerdeki önemi tartışıldı.

Ekonomist Dergisi Yayın Yönetmeni Talat Yeşiloğlu, açılış konuşmasında, “CEO Club Online Summit ile sadece Gaziantep, Hatay, İzmir, Eskişehir, Denizli, Ankara, Samsun, Antalya gibi illerden değil, Hindistan, Körfez Bölgesi, Azerbaycan, Almanya, İrlanda ve Amerika’dan da katılım sağlayarak erişimi genişlettik. Bu toplantılarla yeni dönemin stratejilerini oluşturan iş insanlarına iyi bir veri seti sunmaya çalışıyoruz” dedi.

MELTEM BAKİLER ŞAHİN: TÜKETİCİ ALIŞKANLIKLARINDAKİ DEĞİŞİM TELEKOM SEKTÖRÜNE DE YANSIDI

Koronavirüs salgınının ekonomiden siyasete, eğitimden tüketime tüm alanlarda köklü değişimler yarattığını belirten Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Meltem Bakiler Şahin, hem işletmelerin hem tüketicilerin dijitalleşmenin önemini net bir şekilde gördüğünü vurguladı. Meltem Bakiler Şahin, şöyle konuştu:

“Hayatımızda artık ‘yeni normal’ diye bir kavram var. İçinde bulunduğumuz yeni dönemde tüketim alışkanlarımız da değişti. Hem kullandığımız ürünlerde hem de satın aldığımız kanallarda değişim gözlemliyoruz. Süreç içerisinde son tüketiciye dönen, ev içi tüketime odaklanan, daha büyük hacimli ürünleri hızlı ve hijyenik şekilde teslim eden firmalar pozitif bir şekilde ayrıştı. Tüketici alışkanlıklarındaki değişim telekom sektörüne de yansıdı. Ticaret ve alışveriş online kanala kaydı. Evine ilk kez internet alanların sayısında yukarı yönlü bir ivme devam ediyor. Evden /uzaktan çalışan kişi sayısının artışı donanım, yazılım, VPN ve telekonferans sistemlerine olan talebi artırdı. Evden çalışma, uzaktan eğitim gibi etkenler tüketicilerin data kullanım alışkanlıklarını da değiştirdi. Salgın öncesinde akşam saatleri gibi belli zaman dilimlerine yığılan kullanım artık gün içine yayıldı. Dolayısıyla sektörde mobil ve sabit data kullanımı arttı. Vodafone özelinde mobil trafikte %10, sabitte %60’a varan artışlar gözlemliyoruz. Salgın sonrası süreçte ise uzaktan çalışmanın rafa kalkmayacağı, hibrit bir çalışma sistemine geçeceğimiz görüşündeyiz. Yani ekibin bir kısmının evden çalıştığı, bir kısmının sahada, hareket halinde olduğu, iki tarafında da birbirini beslediği bir düzen söz konusu olabilir. Vodafone Business olarak her zaman olduğu gibi bu süreçlerde de işletmelerimizin yanında olmaya devam edeceğiz.”

DİDEM ŞEKEREL ERDOĞAN: 5 HAFTADA E-TİCARET YÜZDE 71 BÜYÜDÜ

Nielsen Türkiye Genel Müdürü ve Doğu Avrupa, Rusya, Ortadoğu ve Afrika Perakende Grup Başkan Yardımcısı Didem Şekerel Erdoğan ise, tüketicinin dilini çok iyi anlayıp ona göre hareket eden markalar için bu sürecin fırsat dönemi olduğunu kaydetti. Erdoğan, “Genel olarak evde geçirilen vakit, markalar için değerli. Onlara yönelik inovasyon ve iletişim önem kazandı. Sağlık, hijyen ve bağışıklık konuları burada önemli. İhracatta yerel üretim ve yerel kaynakların kullanımı öne çıkacak. Gıda ve gıdanın izlenebilirliği de önemli olacak” dedi.

Pandemi döneminde özellikle son 5 haftanın ortalamasında e-ticaret büyümesinin yüzde 71’lere çıktığını dile getiren Erdoğan, “Her iki kanalda da pandemi öncesine göre özellikle e-ticarette ciddi bir artış olduğunu görüyoruz. Ama şunu da unutmamak lazım tüketiciler belirli ürün guruplarında belirli ürünleri elle hissederek seçerek almak istiyorlar. Dolayısıyla fiziksel mağazaları ziyaret hala daha çok önemli. Ve de baktığımız yaptığımız alışveriş alıştırmalarında tüketicinin mağaza içindeki deneyimden de keyif aldığını görüyoruz. Dolayısıyla beklentimiz tüketimde çoklu kanal kullanımının devam edeceği yönünde.” ifadelerin kullandı.

Erdoğan, e-ticaret kanalında özellikle kişisel bakım ve ev kategorilerinin öne çıktığını belirterek, “Burada biraz kuaföre gidememenin etkisi, kişisel bakım ve hijyenin ön plana çıkmasının etkileri de var. Bunlara ilave olarak Türk kahvesi ve çay satışlarının da e-ticarette hızlı büyüdüğünü görüyoruz.” değerlendirmesinde bulundu.

Erdoğan, ”Perakendede genel bir dönüşüm zaten vardı. Bütün kanalların buna ayak uyduracağını düşünüyorum. Özellikle hızlı teslimat alışverişi ön planda bulunuyor.” diye konuştu.

100 ülkede yapılan araştırmada evde yemek yeme alışkanlıklarında Türkiye’de farklılık ortaya çıktığını kaydeden Erdoğan, Türkiye’nin evde yemek yapmada yüzde 80 oranla Avrupa’da birinci sırada olduğunu açıkladı.

Erdoğan, ”Türk tüketicisi teknolojiye kolay adapte oluyor. Her üç kişiden biri temassız ödemeyi tercih ediyor.”

TANKUT TURNAOĞLU: ÇOKLU KANAL KULLANIMININ OLDUĞU BİR DÖNEM OLACAK

P&G Türkiye, Kafkasya ve Orta Asya Yönetim Kurulu Başkanı Tankut Turnaoğlu da, “Dijitalleşme artacak ama tam olarak dijitale geçiş beklemiyoruz. Çoklu kanal kullanımın olduğu bir dönem olacak. Şirketler, dijitale yeni bir iş modeli olarak bakacak” dedi.

Turnaoğlu, “Her kanalın alışverişcisi farklı. Ürün ve fiyatta değişikliğe gidilmesi gerekiyor. Örneğin, e-ticaret daha büyük boyutta ürünlere uygun. O nedenle buna göre değişiklik yapılmalı” diye konuştu.

Markaların topluma katkı anlamında iletişim kurmaları gerektiğini kaydeden Turnaoğlu, “Samimi ve sürdürülebilir bir şekilde bunu yönetmeli. Ayrıca umut aşılamalı” dedi.

PANDEMİ SONRASI KALICI OLACAK 5 İLETİŞİM TRENDİ

Turnaoğlu, sağlık ve hijyen odaklı ürünlere olan talep, dijital tüketim ve medyadaki artış, işlerle ilgili artan endişe, topluma katkı sunan proje beklentisi ile artan umut ve gülmeye olan ihtiyacın pandemi ve sonrasında kalıcı olacak 5 iletişim trendi olduğunu kaydetti.

Turnaoğlu, her gün dişini fırçalayanların oranı bu dönemde yüzde 20 arttığını, ağız çalkalama suyu ve diş macunu en çok satışı artan ürünler olduğunu söyledi.

Online alışveriş de görülen tüketici trendlerini de paylaşan Turnaoğlu, şunları söyledi:

“Tüketim alanında daha çok sağlık ve hijyene kayış oldu. Biliyorsunuz kolonya bir numara, 8 kata varan artışlar oldu. Bizim ürünlerimizde de özellikle deterjanda bulaşık deterjanı başta olmak üzere ki evden tüketim çok hızlı arttığı için evde yemek yeme alışkanlıkları arttı ve tüketim de arttı bununla beraber. Aynı zamanda alışverişte erkekler de evde olduğu için karar verici olmaya başladı. Erkekler hem ev alışverişinde hem diğer alışverişlerde alınacak listesinin yapımını üstleniyor, hatta markalarla ilgili daha fazla fikir söyler oldular. Bunları da görüyoruz.”

“EVDEN ÇALIŞMA 5. HAFTADA YÜZDE 46’YA GELDİ”

Bu süreçte evden çalışma ve online alışveriş yapma oranlarının da arttığını anımsatan Turnaoğlu,  “Bu gibi yeni dünyanın getirdiği davranış değişikliklerinde 20-30 puan sıçramalar gördük. Evden çalışma ilk hafta yüzde 15 iken şimdi beşinci haftada yüzde 46’ya geldi. Altıncı haftayı görmedim henüz ama yüzde 50’leri geçecek belki de.” şeklinde konuştu.

 

Etiketler: CEO ClubCEO Club Online SummıtDidem Şekerel ErdoğanManşetMeltem Bakiler ŞahinNielsen TürkiyeP&G TürkiyeTalat YeşiloğluTankut Turnaoğluvodafone business
Paylaşım17TweetGönder

Benzer Haberler

Bayramda bakkal ve marketler açık olacak mı? 4 günlük sokağa çıkma kısıtlamasının detayları
Haberler

Pazar günü hangi illerde sokağa çıkma yasağı var?

6 Mart 2021
Rekabet Kurulu’ndan Duru Bulgur’a soruşturma
Haberler

Rekabet Kurulu, çevrim içi reklamcılığa yönelik sektör incelemesi başlattı

6 Mart 2021
Bakan Koca’dan ‘ücretsiz aşı’ iddialarına yanıt
Haberler

Koronavirüs haritası yenilendi: İşte en çok ve en az vakanın olduğu iller

6 Mart 2021
Trabzon’da tezgahlarda hamsinin yerini diğer çeşitler aldı
Haberler

Trabzon’da tezgahlarda hamsinin yerini diğer çeşitler aldı

6 Mart 2021
Kurumsal Risk Yönetimi Sertifika Programı’nda yeni dönem başlıyor
Haberler

Kurumsal Risk Yönetimi Sertifika Programı’nda yeni dönem başlıyor

6 Mart 2021
50 pet şişeden bir takım elbise üretiyor
Haberler

50 pet şişeden bir takım elbise üretiyor

6 Mart 2021

Bir cevap yazın Cevabı iptal et

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Haftanın Öne Çıkanları

3D yazıcıyla biftek üretildi: Fiyatı 350 lira
Dünya

1,9 trilyon dolarlık destek paketi Senato’da kabul edildi

6 Mart 2021

ABD Başkanı Joe Biden'ın yeni tip koronavirüs (Kovid-19) salgınının etkilerine yönelik istediği 1,9 trilyon dolarlık ekonomik destek paketi Senato'da kabul edildi. Söz konusu tasarı, Senato...

Daha fazla oku

Koronavirüs haritası yenilendi: İşte en çok ve en az vakanın olduğu iller

Trabzon’da tezgahlarda hamsinin yerini diğer çeşitler aldı

Fiat, Egea Ailesi için Mart kampanyasını açıkladı

Kurumsal Risk Yönetimi Sertifika Programı’nda yeni dönem başlıyor

Satın almak için tıklayın

Abone olmak için tıklayın

 


Son Haberler

Marketlere yeni düzenleme geliyor

Pazar günü işyerleri kaçta açılıyor? Kaça kadar açık olacak?

7 Mart 2021
Bayramda bakkal ve marketler açık olacak mı? 4 günlük sokağa çıkma kısıtlamasının detayları

Pazar günü hangi illerde sokağa çıkma yasağı var?

6 Mart 2021
Ankara, İstanbul, İzmir:Koronavirüs haritasında dikkat çeken durum

Ankara, İstanbul, İzmir:Koronavirüs haritasında dikkat çeken durum

6 Mart 2021
Suzuki mart ayına özel avantajlı kampanyasını açıkladı

Suzuki mart ayına özel avantajlı kampanyasını açıkladı

6 Mart 2021

Dünya Haberleri

3D yazıcıyla biftek üretildi: Fiyatı 350 lira
Dünya

1,9 trilyon dolarlık destek paketi Senato’da kabul edildi

ABD Başkanı Joe Biden'ın yeni tip koronavirüs (Kovid-19) salgınının etkilerine yönelik istediği 1,9 trilyon dolarlık ekonomik destek paketi Senato'da kabul edildi. Söz konusu tasarı, Senato...

6 Mart 2021
New York’ta olaylı ‘Trump’ gösterisi
Dünya

New York’ta olaylı ‘Trump’ gösterisi

New York'un Times Meydanı'nda eski ABD Başkanı Donald Trump lehine bayrak açmak isteyen göstericilerle karşıt grup arasında çıkan arbede sonucu...

6 Mart 2021
Koronavirüs ne zaman biter? Dünya Sağlık Örgütü tarih verdi
Dünya

Koronavirüs ne zaman biter? Dünya Sağlık Örgütü tarih verdi

Dünya Sağlık Örgütü (DSÖ), Avrupa Direktörü Hans Kluge, salgının yaklaşık 10 ay sonra biteceğini tahmin ettiklerini açıkladı. Ancak Hans Kluge,...

6 Mart 2021
ABD’de işsizlik oranı şubatta yüzde 6,2’ye geriledi
Dünya

ABD’de işsizlik oranı şubatta yüzde 6,2’ye geriledi

ABD'de tarım dışı istihdam, şubatta 379 bin kişi artarak beklentileri geride bırakırken, işsizlik oranı yüzde 6,2'ye geriledi. ABD Çalışma Bakanlığı,...

5 Mart 2021

Ekonomist’i Cebinizde Taşıyın

 


Enerji

‘Petrol fiyatları nisanda 75 dolara yükselecek’

Brent petrolün varil fiyatı 69 doları aştı

5 Mart 2021

Brent petrolün varili, Petrol İhraç Eden Ülkeler Örgütü (OPEC) ile OPEC dışı bazı üretici ülkelerden oluşan OPEC+ grubunun mevcut üretim...

‘Petrol fiyatları nisanda 75 dolara yükselecek’

‘Petrol fiyatları nisanda 75 dolara yükselecek’

5 Mart 2021

Petrol İhraç Eden Ülkeler Örgütü (OPEC) ve OPEC dışı bazı üretici ülkelerden oluşan OPEC+ grubunun, mevcut üretim kesintisini bir ay...

Emlak

Türkiye’den konut alırken Araplar ‘görünüme’, İngilizler ‘konuma’ baktı

Türkiye’den konut alırken Araplar ‘görünüme’, İngilizler ‘konuma’ baktı

4 Mart 2021

Türkiye'den gayrimenkul satın alırken Iraklı "fiyatı", Araplar "görünümü", İngilizler "konumu" ilk sıraya koyarken, yatırımcıların Türkiye’yi tercih etmesinin nedenleri arasında iklim...

Ocakta konut satışında artış yaşanan tek bölge

Ocakta konut satışında artış yaşanan tek bölge

17 Şubat 2021

Gayrimenkul Borsası AŞ (GABORAS) Veri Direktörü Orhan Vatandaş, bu yıl ocak ayında konut satışında artış yaşanan tek bölgenin Doğu Anadolu...

Girişim / Kobi

Yıldız Ventures gıda ve perakende startup’larına yatırım yapmayı sürdürecek

Yıldız Ventures gıda ve perakende startup’larına yatırım yapmayı sürdürecek

6 Mart 2021

Yıldız Ventures Kurucusu ve Üst Yöneticisi (CEO) Yahya Ülker, "2021’in girişim ekosistemi için önceki yıllara göre daha hareketli olacağını tahmin...

Üretim kapasitesini yüzde 40 artıracak

Üretim kapasitesini yüzde 40 artıracak

5 Mart 2021

Bonna markasıyla otel, restoran ve kafe sektörüne yönelik çözümler sunan Kar Porselen, 2021'de Bilecik Pazaryeri tesisinde kapasite artışı yapmayı ve...

  • ALTIN FİYATLARI
  • EKONOMİ TERİMLERİ SÖZLÜĞÜ
  • KREDİ HESAPLAMA
  • ARŞİV
  • KÜNYE
  • YAYIN İLKELERİ
  • VERİ POLİTİKASI
  • İŞ DÜNYASI ABONELİK PAKETİ
  • ÇEREZ POLİTİKASI
  • ABONE OL
  • SATIN AL

© 2016-2020 Ekonomist Dergisi. Bütün hakları gizlidir.

Sonuç yok
Bütün sonuçları gör
  • GÜNCEL
    • Kapak Konusu
    • Son Dakika
    • Haberler
    • Dünya
    • Video Galeri
    • Şirketler
    • Çalışma Hayatı ve Sosyal Güvenlik
    • Kulis
    • Dosya
    • Yatırımcı Köşesi
    • Üniversitelerden
  • Altın Fiyatları
  • Piyasalar
    • Altın
    • Bes
    • Borsa
    • Finans
  • Araştırmalar
  • Girişim / Kobi
  • Sektörler
    • Eğitim
    • Enerji
    • Gıda
    • Holdingler
    • Emlak
    • Medya
    • Otomotiv
    • Perakende
    • Teknoloji
    • Tekstil
    • Turizm
    • Yönetim / Kariyer
  • Etkinlikler
  • YAZARLAR
    • Aram Ekin Duran
    • Abdülkadir Kahraman
    • Ayşegül Sakarya Pehlivan
    • Aysun Karabıyık Sarıkaya
    • Burcu Tuvay
    • Ceren Oral
    • Dr. Orhan Karaca
    • Talat Yeşiloğlu
    • Gözde Yeniova
    • Levent Gökmen
    • M. Fatih Köprü
    • Özlem Bay Yılmaz
    • Servet Topaloğlu
    • Sibel Atik
    • Talip Yılmaz

© 2016-2020 Ekonomist Dergisi. Bütün hakları gizlidir.