Ekonomist
  • GÜNCEL
    • Kapak Konusu
    • Son Dakika
    • Haberler
    • Dünya
    • Video Galeri
    • Şirketler
    • Çalışma Hayatı ve Sosyal Güvenlik
    • Kulis
    • Dosya
    • Yatırımcı Köşesi
    • Üniversitelerden
  • Altın Fiyatları
  • Piyasalar
    • Altın
    • Bes
    • Borsa
    • Finans
  • Araştırmalar
  • Girişim / Kobi
  • Sektörler
    • Eğitim
    • Enerji
    • Gıda
    • Holdingler
    • Emlak
    • Medya
    • Otomotiv
    • Perakende
    • Teknoloji
    • Tekstil
    • Turizm
    • Yönetim / Kariyer
  • Etkinlikler
  • YAZARLAR
    • Aram Ekin Duran
    • Abdülkadir Kahraman
    • Ayşegül Sakarya Pehlivan
    • Aysun Karabıyık Sarıkaya
    • Burcu Tuvay
    • Ceren Oral
    • Dr. Orhan Karaca
    • Talat Yeşiloğlu
    • Gözde Yeniova
    • Levent Gökmen
    • M. Fatih Köprü
    • Özlem Bay Yılmaz
    • Servet Topaloğlu
    • Sibel Atik
    • Talip Yılmaz
Sonuç yok
Bütün sonuçları gör
  • GÜNCEL
    • Kapak Konusu
    • Son Dakika
    • Haberler
    • Dünya
    • Video Galeri
    • Şirketler
    • Çalışma Hayatı ve Sosyal Güvenlik
    • Kulis
    • Dosya
    • Yatırımcı Köşesi
    • Üniversitelerden
  • Altın Fiyatları
  • Piyasalar
    • Altın
    • Bes
    • Borsa
    • Finans
  • Araştırmalar
  • Girişim / Kobi
  • Sektörler
    • Eğitim
    • Enerji
    • Gıda
    • Holdingler
    • Emlak
    • Medya
    • Otomotiv
    • Perakende
    • Teknoloji
    • Tekstil
    • Turizm
    • Yönetim / Kariyer
  • Etkinlikler
  • YAZARLAR
    • Aram Ekin Duran
    • Abdülkadir Kahraman
    • Ayşegül Sakarya Pehlivan
    • Aysun Karabıyık Sarıkaya
    • Burcu Tuvay
    • Ceren Oral
    • Dr. Orhan Karaca
    • Talat Yeşiloğlu
    • Gözde Yeniova
    • Levent Gökmen
    • M. Fatih Köprü
    • Özlem Bay Yılmaz
    • Servet Topaloğlu
    • Sibel Atik
    • Talip Yılmaz
Sonuç yok
Bütün sonuçları gör
Ekonomist
Sonuç yok
Bütün sonuçları gör
Anasayfa Haberler

‘Yeni ürünlerle pazardaki gücümüzü artıracağız’

27 Mayıs 2022 | 11:44:20
Haberler, Talip Yılmaz
A A
0
‘Yeni ürünlerle pazardaki gücümüzü artıracağız’
Facebook ile paylaşTwitter ile paylaşWhatsApp ile Paylaş
İÇİNDEKİLER
  1. PAZARIN BÜYÜKLÜĞÜ
  2. ŞİRKETİN PAZARDAKİ BÜYÜKLÜĞÜ
  3. MARKALARIN HEDEFİ

ABD merkezli Spectrum Brands, Türkiye’de Remington Russell Hobbs ve George Foreman markaları ile faaliyet gösteriyor. Türkiye’de küçük ev aletleri ve elektrikli kişisel bakım pazarının 1,5 milyar dolar civarında olduğunu söyleyen Spectrum Brands Türkiye Ülke Müdürü Ilgaz Güler, yeni ürünlerle Türkiye pazarında iddialı olduklarını söylüyor.

Talip Yılmaz tyilmaz@ekonomist.com.tr

Spectrum Brands Amerika’nın Wisconsin eyaletinde 1906 yılında kurulmuş bir yatırım ortaklığı şirketi. Globalde Spectrum Brands çatısı altında 40’a yakın marka bulunuyor. 2001’de VARTA marka pil markasını alarak Türkiye pazarına giriş yapan şirket, sonra da Remington markasını Türkiye’ye getiriyor. 2012 yılına doğru Russell Hobbs’u, son olarak da George Foreman’ı getiriyor. Türkiye cirosunun yaklaşık yüzde 70’i Remington’dan, yüzde 20-25’i Russell Hobbs’tan, yüzde 5-10’u ise George Foreman’dan geliyor. Spectrum Brands Türkiye Ülke Müdürü Ilgaz Güler sorularımızı başlıklar halinde şu bilgileri verdi:

PAZARIN BÜYÜKLÜĞÜ

Pazarın büyüklüğüne dair en son aldığımız veri 10 aylık bir veri. 12 ayı tahmin ettiğimizde, Türkiye’deki bütün tüketici ürünlerini ele aldığımızda yaklaşık 13 milyar dolarlık bir hacim var. E-ticaret platformalrından olan satışları da kattığımızda 15 milyar dolarlık bir rakama denk geliyor. Bu da bir önceki seneye göre yüzde 10’luk bir artış olduğunu gösteriyor. Sadece küçük ev aletleri ve elektrikli kişisel bakım tarafına bakınca oranın yaklaşık yüzde 8,5-9 bandında bir paya sahip olduğunu; kabaca 1,5 milyar dolar bandında bir hacmi olduğunu söyleyebiliriz.

ŞİRKETİN PAZARDAKİ BÜYÜKLÜĞÜ

2016’ya kıyasla küçük ev aletleri pazarının yüzde 20-30 büyüme gösterdiğini görüyoruz. Bunun içerisinde elektrikli süpürge yüzde 40-45 gibi çok ciddi bir paya sahip. Bütün ciroların yüksek kısmı buradan geliyor. Bunun dışında baktığımızda genellikle eşit paya sahip. Ütü, erkek bakım, kahve makineleri yüzde 15’lik paya sahip. Mutfak grubu diyeceğimiz blenderlar, mikserler gibi ürünler ve saç bakımına da bakarsak onlar da yüzde 15’lik paya sahipler. Lider olduğumuz saç bakım kategorisinde, saç şekillendiricilerde pazar payımız yüzde 18,7 (262 milyon TL toplam pazar) adette ise yüzde 23,5 paya sahibiz. Ekim 2021 verilerine göre; düzleştiricilerde Ekim Kasım Aralık ortalama yüzde 33 pazar payı ile lideriz.

MARKALARIN HEDEFİ

• Remington’da hedef; erkek bakım cihazlarında yeni seri Omniblade ile Türkiye’de erkeklerin de ilgisini çekmek ve liderlik koltuğunu geri almak.
• Russell Hobbs’un hedefi globalde özellikle Avrupa tarafında liderliği sürdürmek. Avrupa için Türkiye çok önemli bir pazar. Russell Hobbs premium bir imaja sahip ancak amaç daha erişilebilir bir premium ürün gamı sunmak. Küçük ev aletleri dendiğinde Türkiye’de akla gelen markaların içerisine girmek en önemli hedef.
• Tüm Spectrum Brands markalarının teknoloji marketler, geleneksel kanal ve internet üzerinden internet satışı bulunuyor. Mağazalaşma ilerleyen dönemler için oturtmaya çalışılan bir plan. Henüz mağaza açmak gibi bir hedef yok. Online satış pandemiden sonra ciddi bir artış yakaladı ve hızla gelişiyor.
• Globalde yeni bir marka satın alımı yapıldı. TriStar adında Amerika menşeili bir marka. Emeril Lagasse, PowerXL ve Copper Chef olmak üzere üç markası var. Globalde bu anlaşma ABD’de başlamak üzere yapıldı, ilerleyen dönemde diğer ülkeler için de değerlendirilecek. Globaldeki bu yeni rüzgâr, bir süre sonra Türkiye’yi de etkiliyor olacak.

PaylaşımTweetGönder
Önceki Haber

Altın bugün ne kadar? 27 Mayıs gram, çeyrek, yarım altın fiyatları

Sonraki Haber

Türk-İş: Açlık sınırı 6 bin lirayı aştı

Benzer Haberler

Bakanlık şeker ithalatı için çalışma başlattı
Gıda

Şekere yüzde 67 zam geldi

25 Haziran 2022
IMF’den Afganistan kararı
Haberler

IMF, ABD ekonomisinin büyüme tahminlerini düşürdü

25 Haziran 2022
BIST 100 hisselerinin teknik analizi (25.9.2021)
Borsa

BIST 100 hisselerinin teknik analizi (25.6.2022)

25 Haziran 2022
Kur, faiz indirimi, cari açık, Merkez Bankası’nın taşınması… Kavcıoğlu soruları yanıtladı
Haberler

Kavcıoğlu: Hedefli ve selektif kredi bizim olmazsa olmazımız

25 Haziran 2022
Alfa Romeo Tonale Türkiye’de: İşte fiyatı ve özellikleri
Haberler

Alfa Romeo Tonale Türkiye’de: İşte fiyatı ve özellikleri

25 Haziran 2022
IMF: Doların küresel döviz rezervlerindeki payı yüzde 59’un altına düştü
Haberler

Dolar iki haftanın en düşük seviyesini gördü: Yeni haftada hangi veriler var?

24 Haziran 2022

Bir cevap yazın Cevabı iptal et

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Haftanın Öne Çıkanları

IMF: Doların küresel döviz rezervlerindeki payı yüzde 59’un altına düştü
Haberler

Dolar iki haftanın en düşük seviyesini gördü: Yeni haftada hangi veriler var?

24 Haziran 2022

Dolar/TL bu akşam 16,48'in altını görerek yaklaşık iki haftanın en düşük seviyesini gördü. Güne 17,33 seviyelerinden başlayan dolar/TL, Bankacılık Düzenleme...

Daha fazla oku

BDDK duyurdu: Ticari kredi kullanımında yeni koşul

Yatırım araçlarının bu haftaki performansı: Kazandıranlar, kaybettirenler

Şirketlerden ara zam hamlesi: Hangi şirket ne kadar artış yapacak?

Mavi tur pazarı büyüyor

Satın almak için tıklayın

Abone olmak için tıklayın

 


Son Haberler

Bakanlık şeker ithalatı için çalışma başlattı

Şekere yüzde 67 zam geldi

25 Haziran 2022
IMF’den Afganistan kararı

IMF, ABD ekonomisinin büyüme tahminlerini düşürdü

25 Haziran 2022
BIST 100 hisselerinin teknik analizi (25.9.2021)

BIST 100 hisselerinin teknik analizi (25.6.2022)

25 Haziran 2022
Kur, faiz indirimi, cari açık, Merkez Bankası’nın taşınması… Kavcıoğlu soruları yanıtladı

Kavcıoğlu: Hedefli ve selektif kredi bizim olmazsa olmazımız

25 Haziran 2022

Dünya Haberleri

“Eşi görülmemiş bir küresel açlık kriziyle karşı karşıyayız”
Dünya

“Eşi görülmemiş bir küresel açlık kriziyle karşı karşıyayız”

Birleşmiş Milletler (BM) Genel Sekreteri Antonio Guterres, dünyanın "eşi görülmemiş" bir küresel açlık kriziyle karşı karşıya olduğunu söyledi. Almanya'da, "Küresel...

24 Haziran 2022
Havadaki kaosa çözüm arayan Almanya rotayı Türkiye’ye çevirdi: 2 bin personel isteniyor
Dünya

Havadaki kaosa çözüm arayan Almanya rotayı Türkiye’ye çevirdi: 2 bin personel isteniyor

Alman hava yolu şirketi Lufthansa, yolcu kontrolünden uçak bakımına ve uçuş görevlilerine kadar personel sıkıntısı nedeniyle 2 bin 200 uçuşunu...

24 Haziran 2022
ABD’de işsizlik maaşı başvuruları beklenenden az düştü
Dünya

ABD’de işsizlik maaşı başvuruları beklenenden az düştü

ABD'de ilk kez işsizlik maaşı başvurusunda bulunanların sayısı, 18 Haziran ile biten haftada 229 bine gerileyerek beklenenden az düşüş gösterdi....

23 Haziran 2022
Doğalgaz fiyatları yeni yaptırım kararlarıyla sert yükseldi
Dünya

IEA Başkanından Avrupa’ya doğalgaz uyarısı

Uluslararası Enerji Ajansı (IEA) Başkanı Fatih Birol, Avrupa ülkelerinin acil durumda hayata geçirilecek doğalgaz dağıtım kısıtlama planlarını hazırlaması gerektiğini belirterek,...

23 Haziran 2022

  • ALTIN FİYATLARI
  • EKONOMİ TERİMLERİ SÖZLÜĞÜ
  • KREDİ HESAPLAMA
  • ARŞİV
  • KÜNYE
  • YAYIN İLKELERİ
  • AYDINLATMA METNİ
  • İŞ DÜNYASI ABONELİK PAKETİ
  • ÇEREZ POLİTİKASI
  • ABONE OL
  • SATIN AL

© 2016-2020 Ekonomist Dergisi. Bütün hakları gizlidir.

Sonuç yok
Bütün sonuçları gör
  • GÜNCEL
    • Kapak Konusu
    • Son Dakika
    • Haberler
    • Dünya
    • Video Galeri
    • Şirketler
    • Çalışma Hayatı ve Sosyal Güvenlik
    • Kulis
    • Dosya
    • Yatırımcı Köşesi
    • Üniversitelerden
  • Altın Fiyatları
  • Piyasalar
    • Altın
    • Bes
    • Borsa
    • Finans
  • Araştırmalar
  • Girişim / Kobi
  • Sektörler
    • Eğitim
    • Enerji
    • Gıda
    • Holdingler
    • Emlak
    • Medya
    • Otomotiv
    • Perakende
    • Teknoloji
    • Tekstil
    • Turizm
    • Yönetim / Kariyer
  • Etkinlikler
  • YAZARLAR
    • Aram Ekin Duran
    • Abdülkadir Kahraman
    • Ayşegül Sakarya Pehlivan
    • Aysun Karabıyık Sarıkaya
    • Burcu Tuvay
    • Ceren Oral
    • Dr. Orhan Karaca
    • Talat Yeşiloğlu
    • Gözde Yeniova
    • Levent Gökmen
    • M. Fatih Köprü
    • Özlem Bay Yılmaz
    • Servet Topaloğlu
    • Sibel Atik
    • Talip Yılmaz

© 2016-2020 Ekonomist Dergisi. Bütün hakları gizlidir.