Bist 100
9915,62
2,05%
Bist 100
Dolar/TL
32,4766
-0,1181%
Dolar/TL
Euro/TL
34,7278
-0,7232%
Euro/TL
Euro/Dolar
1,0693
-0,3476%
Euro/Dolar
Altın/Gram
2441,15
0,13%
Altın/Gram
Piyasaları
İncele
USD/TRY
Döviz Çevirici
TRY
USD
EUR
Hesapla

Pazarlama bütçesinin yarısı dijitale

26 Eylül 2019
Pazarlama bütçesinin yarısı dijitale





2004 yılından bu yana Türkiye'de faaliyet gösteren Camper, 2004-2009 yılları arasında bir distribütör ile çalıştı.





ÖZLEM BAY YILMAZ
obay@ekonomist.com.tr





2010 yılı başından bu yana ise Türkiye'de kendi yatırımlarıyla varlığını sürdürüyor.





Şirketin bugün Türkiye çapında toplam 24 mağazası ve 150'den fazla anlaşmalı satış noktası var. Önümüzdeki dönemde dört yeni mağaza daha açmayı planlıyor.





Camper, son dönemde perakendenin olmazsa olmazlarından dijitalleşmenin gösterdiği yükseliş ve beraberinde tüketicinin de bu anlamdaki yoğun talebi doğrultusunda e-ticarete ciddi yatırımlar yaptı.





Bunun yanında mağazacılık tarafını da geliştiriyor. Camper Türkiye Ülke Müdürü Ulaş Divarcı, Türkiye'de e-ticarete ve dijital pazarlamaya başladıkları 2012 yılında kullandıkları dijitalleşme bütçesinin yüzde 5'lerde olduğunu, günümüzde ise bu oranın yüzde 50'lere ulaştığını vurguluyor.





Divarcı, "Odaklanmış ve müşteri ile direkt temas eden stratejileri en yaygın şekilde kullandığımız alanlardan biri dijital.





Dijital kanalların ciro içindeki payı arttıkça bu oranın daha da yükseleceğini, yeni yatırımları gerektiren gelişmelerin yaşanacağını düşünüyorum” diyor.





Şirket daha çok dijital alanlarda yer alıyor. Marka özelinde içerik üretilmesi, advertorial çalışmaların yapılması Camper'ın şu anki önceliklerini oluşturuyor.





Ayrıca iş ortaklıkları ve işbirliklerini de pazarlama alanında önemseyen şirket, bu gibi çalışmaları da artırmayı planlıyor.





Ulaş Divarcı, Türkiye'de klasik alışkanlıklarından vazgeçemeyen ve kendini güncelleyemeyenlerin dijitalleşmeyi hala offline perakendenin bir alt satış kanalı olarak değerlendirdiğini ifade ediyor.





Divarcı, hala kaynakların önemli bir kısmının offline perakendeye harcandığına dikkat çekiyor. Ancak önümüzdeki 10 yılda bunun hızla değişeceğini, online perakendenin toplam ciro içindeki payı arttıkça kaynak kullanımının da artacağını düşünüyor.





Divarcı, "Bu mental dönüşüm zor olacak ama ciddi bir zorunluluk da olacak ve değişime ayak uyduramayan firmaların yaşam şansı giderek azalacak” diyor.


0


  • ALTIN GRAM - TL 2441,15 0,13%
  • ALTIN ONS 2337,94 0,23%
  • BIST 100 9915,62 2,05%
  • DOLAR/JAPON YENI 158,348 1,753%
  • DOLAR/KANADA DOLARI 1,36695 0,09116%
  • DOLAR/RUS RUBLESI 91,88 -0,3603%
  • DOLAR/TURK LIRASI 32,4766 -0,1181%
  • EURO/DOLAR 1,0693 -0,3476%
  • EURO/TURK LIRASI 34,7278 -0,7232%
  • STERLIN/DOLAR 1,2493 -0,17539%
Günün En Çok Okunanları
EKONOMİST YENİ SAYI
Ekonomist Dergisini takip etmek için abone olun.
ABONE OL