Türkiye'de elektrikli otomobillere servis, bakım ve teknik destek sağlayan ilk şirket olan E-Garaj'ın Kurucu Ortağı Emir Tunçyürek, "Biz aynı zamanda Tesla'nın da Türkiye'deki özel servisiyiz. A'den Z'ye yazılımsal tüm sorunlarına biz bakıyoruz. Hatta sadece Türkiye ile sınırlı kalmayıp yakın ülkelerden de Tesla konusunda bize servise gelenler var." dedi. İşte Tunçyürek'in anlattıkları:
Tunçyürek, Türkiye elektrikli otomobil pazarı ve elektrikli otomobillerin servis ve bakım hizmetlerine ilişkin AA muhabirine yaptığı açıklamada, şirketin kuruluş aşamasının 3 genç girişimcinin çalışmalarıyla 2018 yılında başladığını, şirket bünyesinde 1.200 metrekarelik bir alanda 30'u aşkın personelle elektrikli otomobillere servis ve bakım hizmeti sunduklarını anlattı.
Türkiye'de elektrikli otomobillere servis ve bakım sağlayan "ilk" ve "tek" şirket olduklarını belirten Tunçyürek, "Biz 3 genç girişimci olarak bu alanda bir gelecek olduğunu öngörüyorduk ancak bu anlamda bir türlü bir atılım yapılmıyordu. 'Biz bunu başarırız" dedik. İlk olmanın heyecanı ve gururuyla şu anda işlerimize devam ediyoruz ve gelecekte çok daha iyi olacağını düşünüyoruz." ifadelerini kullandı.
Emir Tunçyürek, elektrikli otomobillerin servis ve bakım hizmetine ilişkin Türkiye'de ihtiyaç bulunduğuna işaret ederek, "Biz aynı zamanda Tesla'nın da Türkiye'deki özel servisiyiz. A'den Z'ye yazılımsal tüm sorunlarına biz bakıyoruz. Hatta sadece Türkiye ile sınırlı kalmayıp yakın ülkelerden de Tesla konusunda bize servise gelenler var." dedi.
Tunçyürek, bakım ve servis için Türkiye'de yılda yaklaşık 400 elektrikli otomobile hizmet verdiklerini söylüyor.
Elektrikli otomobillerdeki olası arıza ve bakım konularına değinen Tunçyürek, "Elektrikli bir arabada mekanik bir aksam yok denecek kadar az olduğu için daha çok yazılımsal ya da elektriksel bir arıza olabiliyor. Bunlar da rahatlıkla çözülebiliyor. Bataryada bir arıza olması ihtimali çok düşük. Araca aşırı derecede kötü davranmanız gerekecek ki ancak olsun, o da çok zor bir ihtimal. Ufak tefek kontrollerini yapıyoruz. Bu bakımdan da servis anlamında oldukça maliyet avantajı var." diye konuştu.
Elektrikli otomobil sayısının yükselmesiyle servis ihtiyacının da artacağını ifade eden Tunçyürek, benzer servisleri başka şehirlerde de kurmayı planladıklarını söyledi. Elektrikli otomobillerin gelişimiyle birlikte yeni teknolojilerin otomotiv yan sanayisinde yıkıcı etkisi olacağını ancak Türkiye otomotiv yan sanayinin bu değişime ayak uyduracağını belirten Tunçyürek, Türkiye'de otomotivle ilgili birçok çatı kuruluşun da bu konuda çalışmalar yaptığını anlattı.
E-Garaj Kurucu Ortağı Tunçyürek, Türkiye'de elektrikli otomobil pazarının gelişimine de değindi. Türkiye'de 2019'da yaklaşık 250 adet olan tam elektrikli otomobil satışının geçen yıl 1.600'ü geçtiğini aktaran Tunçyürek, şunları kaydetti:
"Bu 6 kattan fazla bir artış... Böyle olunca çok dikkati çekti ve ÖTV'de tekrar bir yapılandırma oldu. Geçtiğimiz günlerde ortalamada elektrikli otomobillere düşen vergi yükü 4 katına çıkartıldı. Biz de bu sektöre yatırım yapan firmalardan biri olarak bunu çok eleştirdik. Bu yönde bir karar alındı ama şu anda önümüze, bu şartlar altında bakacağız. Yine de ÖTV zammına rağmen satışlarda artış olacağını düşünüyorum. Çünkü bu dönüşüm çok büyük bir dönüşüm. Bunun önüne hiçbir şey geçemez. Türkiye'de de bunun yansımaları devam edecek. 2020 yılında satılan 1.600'lü adetlerden sonra 2021 yılında belki 10 binleri konuşmak mümkün olacaktı. Şimdi belki 3-4 binleri konuşacağız. Elektrikli otomobil piyasasının Türkiye'de hızlanarak gelişeceğine inanıyorum."
Türkiye'nin Otomobili Girişim Grubu'nun (TOGG) çok önemli bir proje olduğunu vurgulayan Tunçyürek, "Dünyada sadece otomobil sektöründe değil, enerji, ulaşım, iletişim sektörlerinde bu kadar büyük bir değişim yaşanırken Türkiye'nin, bu kadar öncü ve bu kadar hızlı bir pozisyon alarak böyle bir vizyon ortaya koyması çok değerli. TOGG projesini şiddetle destekliyoruz." ifadelerini kullandı. AA
3 GENÇ GİRİŞİMİCİ KURDU
'BAŞARIRIZ DİYE BAŞLADIK'
Türkiye'de elektrikli otomobillere servis ve bakım sağlayan "ilk" ve "tek" şirket olduklarını belirten Tunçyürek, "Biz 3 genç girişimci olarak bu alanda bir gelecek olduğunu öngörüyorduk ancak bu anlamda bir türlü bir atılım yapılmıyordu. 'Biz bunu başarırız" dedik. İlk olmanın heyecanı ve gururuyla şu anda işlerimize devam ediyoruz ve gelecekte çok daha iyi olacağını düşünüyoruz." ifadelerini kullandı.
YAKIN ÜLKELERDEN TESLA KONUSUNDA GELENLER VAR
Emir Tunçyürek, elektrikli otomobillerin servis ve bakım hizmetine ilişkin Türkiye'de ihtiyaç bulunduğuna işaret ederek, "Biz aynı zamanda Tesla'nın da Türkiye'deki özel servisiyiz. A'den Z'ye yazılımsal tüm sorunlarına biz bakıyoruz. Hatta sadece Türkiye ile sınırlı kalmayıp yakın ülkelerden de Tesla konusunda bize servise gelenler var." dedi.
ŞU AN YILDA 400 ARACA HİZMET VERİYORUZ
Tunçyürek, bakım ve servis için Türkiye'de yılda yaklaşık 400 elektrikli otomobile hizmet verdiklerini söylüyor.
NE TÜR ARIZALAR OLABİLİYOR?
Elektrikli otomobillerdeki olası arıza ve bakım konularına değinen Tunçyürek, "Elektrikli bir arabada mekanik bir aksam yok denecek kadar az olduğu için daha çok yazılımsal ya da elektriksel bir arıza olabiliyor. Bunlar da rahatlıkla çözülebiliyor. Bataryada bir arıza olması ihtimali çok düşük. Araca aşırı derecede kötü davranmanız gerekecek ki ancak olsun, o da çok zor bir ihtimal. Ufak tefek kontrollerini yapıyoruz. Bu bakımdan da servis anlamında oldukça maliyet avantajı var." diye konuştu.
BAŞKA ŞEHİRLERDE SERVİSLER DÜŞÜNÜYORLAR
Elektrikli otomobil sayısının yükselmesiyle servis ihtiyacının da artacağını ifade eden Tunçyürek, benzer servisleri başka şehirlerde de kurmayı planladıklarını söyledi. Elektrikli otomobillerin gelişimiyle birlikte yeni teknolojilerin otomotiv yan sanayisinde yıkıcı etkisi olacağını ancak Türkiye otomotiv yan sanayinin bu değişime ayak uyduracağını belirten Tunçyürek, Türkiye'de otomotivle ilgili birçok çatı kuruluşun da bu konuda çalışmalar yaptığını anlattı.
ÖTV ZAMMINA RAĞMEN ARTIŞ BEKLİYORUZ
E-Garaj Kurucu Ortağı Tunçyürek, Türkiye'de elektrikli otomobil pazarının gelişimine de değindi. Türkiye'de 2019'da yaklaşık 250 adet olan tam elektrikli otomobil satışının geçen yıl 1.600'ü geçtiğini aktaran Tunçyürek, şunları kaydetti:
TÜRKİYE'DE HIZLANARAK GELİŞECEK
"Bu 6 kattan fazla bir artış... Böyle olunca çok dikkati çekti ve ÖTV'de tekrar bir yapılandırma oldu. Geçtiğimiz günlerde ortalamada elektrikli otomobillere düşen vergi yükü 4 katına çıkartıldı. Biz de bu sektöre yatırım yapan firmalardan biri olarak bunu çok eleştirdik. Bu yönde bir karar alındı ama şu anda önümüze, bu şartlar altında bakacağız. Yine de ÖTV zammına rağmen satışlarda artış olacağını düşünüyorum. Çünkü bu dönüşüm çok büyük bir dönüşüm. Bunun önüne hiçbir şey geçemez. Türkiye'de de bunun yansımaları devam edecek. 2020 yılında satılan 1.600'lü adetlerden sonra 2021 yılında belki 10 binleri konuşmak mümkün olacaktı. Şimdi belki 3-4 binleri konuşacağız. Elektrikli otomobil piyasasının Türkiye'de hızlanarak gelişeceğine inanıyorum."
TOGG PROJESİNİ ŞİDDETLE DESTEKLİYORUZ
Türkiye'nin Otomobili Girişim Grubu'nun (TOGG) çok önemli bir proje olduğunu vurgulayan Tunçyürek, "Dünyada sadece otomobil sektöründe değil, enerji, ulaşım, iletişim sektörlerinde bu kadar büyük bir değişim yaşanırken Türkiye'nin, bu kadar öncü ve bu kadar hızlı bir pozisyon alarak böyle bir vizyon ortaya koyması çok değerli. TOGG projesini şiddetle destekliyoruz." ifadelerini kullandı. AA