Ekonomist
  • BIST 100
    1377,23
    %-2,20
    En Düşük
    1377,23
    En Yüksek
    1416,03
  • DOLAR
    8,10
    %-0,0
    Alış
    8,0821
    Satış
    8,1016
    EN YÜKSEK
    8,0975
  • EURO
    9,76
    %0,03
    Alış
    9,7322
    Satış
    9,7617
    EN YÜKSEK
    9,7493
  • EURO/USD
    1,20
    %-0,0
    Alış
    1,2032
    Satış
    1,2035
    EN YÜKSEK
    1,2042
  • ALTIN
    461,406
    %-0,0
    Alış
    460,2957
    Satış
    461,4062
    EN YÜKSEK
    461,1710
İNTEGRAL YATIRIM
  • BIST 100
    1377,23
    %-2,20
    En Düşük
    1377,23
    En Yüksek
    1416,03
  • DOLAR
    8,10
    %-0,0
    Alış
    8,0821
    Satış
    8,1016
    EN YÜKSEK
    8,0975
  • EURO
    9,76
    %0,03
    Alış
    9,7322
    Satış
    9,7617
    EN YÜKSEK
    9,7493
  • ALTIN
    461,406
    %-0,0
    Alış
    460,2957
    Satış
    461,4062
    EN YÜKSEK
    461,1710
  • GÜNCEL
    • Kapak Konusu
    • Son Dakika
    • Haberler
    • Dünya
    • Video Galeri
    • Şirketler
    • Çalışma Hayatı ve Sosyal Güvenlik
    • Kulis
    • Dosya
    • Yatırımcı Köşesi
    • Üniversitelerden
  • Altın Fiyatları
  • Piyasalar
    • Altın
    • Bes
    • Borsa
    • Finans
  • Araştırmalar
  • Girişim / Kobi
  • Sektörler
    • Eğitim
    • Enerji
    • Gıda
    • Holdingler
    • Emlak
    • Medya
    • Otomotiv
    • Perakende
    • Teknoloji
    • Tekstil
    • Turizm
    • Yönetim / Kariyer
  • Etkinlikler
  • YAZARLAR
    • Aram Ekin Duran
    • Abdülkadir Kahraman
    • Ayşegül Sakarya Pehlivan
    • Aysun Karabıyık Sarıkaya
    • Burcu Tuvay
    • Ceren Oral
    • Dr. Orhan Karaca
    • Talat Yeşiloğlu
    • Gözde Yeniova
    • Levent Gökmen
    • M. Fatih Köprü
    • Özlem Bay Yılmaz
    • Servet Topaloğlu
    • Sibel Atik
    • Talip Yılmaz
Sonuç yok
Bütün sonuçları gör
  • GÜNCEL
    • Kapak Konusu
    • Son Dakika
    • Haberler
    • Dünya
    • Video Galeri
    • Şirketler
    • Çalışma Hayatı ve Sosyal Güvenlik
    • Kulis
    • Dosya
    • Yatırımcı Köşesi
    • Üniversitelerden
  • Altın Fiyatları
  • Piyasalar
    • Altın
    • Bes
    • Borsa
    • Finans
  • Araştırmalar
  • Girişim / Kobi
  • Sektörler
    • Eğitim
    • Enerji
    • Gıda
    • Holdingler
    • Emlak
    • Medya
    • Otomotiv
    • Perakende
    • Teknoloji
    • Tekstil
    • Turizm
    • Yönetim / Kariyer
  • Etkinlikler
  • YAZARLAR
    • Aram Ekin Duran
    • Abdülkadir Kahraman
    • Ayşegül Sakarya Pehlivan
    • Aysun Karabıyık Sarıkaya
    • Burcu Tuvay
    • Ceren Oral
    • Dr. Orhan Karaca
    • Talat Yeşiloğlu
    • Gözde Yeniova
    • Levent Gökmen
    • M. Fatih Köprü
    • Özlem Bay Yılmaz
    • Servet Topaloğlu
    • Sibel Atik
    • Talip Yılmaz
Sonuç yok
Bütün sonuçları gör
Ekonomist
Sonuç yok
Bütün sonuçları gör
  • BIST 100
    1377,23
    %-2,20
    En Düşük
    1377,23
    En Yüksek
    1416,03
  • DOLAR
    8,10
    %-0,0
    Alış
    8,0821
    Satış
    8,1016
    EN YÜKSEK
    8,0975
  • EURO
    9,76
    %0,03
    Alış
    9,7322
    Satış
    9,7617
    EN YÜKSEK
    9,7493
  • EURO/USD
    1,20
    %-0,0
    Alış
    1,2032
    Satış
    1,2035
    EN YÜKSEK
    1,2042
  • ALTIN
    461,406
    %-0,0
    Alış
    460,2957
    Satış
    461,4062
    EN YÜKSEK
    461,1710
İNTEGRAL YATIRIM
  • BIST 100
    1377,23
    %-2,20
    En Düşük
    1377,23
    En Yüksek
    1416,03
  • DOLAR
    8,10
    %-0,0
    Alış
    8,0821
    Satış
    8,1016
    EN YÜKSEK
    8,0975
  • EURO
    9,76
    %0,03
    Alış
    9,7322
    Satış
    9,7617
    EN YÜKSEK
    9,7493
  • ALTIN
    461,406
    %-0,0
    Alış
    460,2957
    Satış
    461,4062
    EN YÜKSEK
    461,1710
Anasayfa Aysun Karabıyık Sarıkaya

Tüketicinin “Evde Kal” mesajına tahammülü azaldı

21 Mayıs 2020 | 10:53:09
Aysun Karabıyık Sarıkaya, Genel
A A
0
Son Güncellenme: 22 Haziran 2020 | 15:06:19
Tüketicinin “Evde Kal” mesajına tahammülü azaldı
Facebook ile paylaşTwitter ile paylaşWhatsApp ile Paylaş
İÇİNDEKİLER
  1. Sanal entegrasyon hızlanacak

İlk başta yaşanan büyük şok ve ardından gelen alışma dönemi ile Covid-19’lu 2 ayı geride bıraktık. Pazarlama açısından baktığımızda ise yüzyılda bir başımıza gelecek bir dönemde uygulamalı bir derste gibiyiz. Çıkarılacak çok ders, altı çizilecek çok vaka var.

Marka Danışmanı Aysun Karabıyık Sarıkaya

Bir önceki yazımda krizin başındaydık ve markaların aksiyonlarını incelemiştik; bugün baktığımızda ise bunları destekler araştırma verileri yayınlandı. Rakamlar oldukça değerli, dikkat çekici.

Malum, araştırma bir markanın tüm stratejisinin temelidir. Tüketici okunarak, pazar analizi doğru yapılarak başarılı bir strateji oluşturulur. Birçok başarılı markanın olduğu gibi benim de uzun yıllar birlikte çalışma fırsatı bulduğum çok değerli bir stratejist&içgörü uzmanı, Futurebright kurucu ortağı Akan Abdula, bu döneme ilişkin araştırma sonuçlarını açıkladı. * Dikkatimi çekenlerden birkaçı: Artık evde duramam diyen AVM’ci kitlenin yüzde 30’u (Türkiye’nin yüzde 11’ine karşılık gelen bir kesim) AVM’lerin açılmasını beklediğini söylüyor ki 11 Mayıs sabahı AVM önünde bekleyenleri ve dile getirdikleri özlemleri gördük. Dijitalleşmek istiyorum diyenlerin oranı yüzde 10’dan yüzde 43’e çıkmış. Gelir düzeyi düşük olan ve yüzde 42’yi bulan oldukça büyük bir kesimin ise yaşam koşulları komple değişiyor. Markaların en dikkat etmesi gereken kesim kuşkusuz bu kesim.

Verileri doğru okuyarak Covid-19 sürecini başarılı yöneten birçok marka olsa da, geç kalan, hala aksiyon alamayan ya da geçici aksiyon alarak salgın sonrası eski haline dönecek markalar için durum son derece kritik.
Birçok başarılı markanın stratejisine imza atan Akan Abdula’dan araştırma sonuçlarına istinaden, her yönetici ve pazarlama profesyoneli için büyük önem taşıyan yanıtlar, bilgiler aldım.

Covid-19 ile geçen 2 ayı geride bıraktık. Ancak buna rağmen bazı markalar “evde kal” çağrılarına daha yeni başlıyor. Tüketiciye evde kal demek tam tersi bir etki yapmıyor mu?

Bizim araştırma verileri, tüketicinin artık “EvdeKal” mesajına tahammülünün azaldığını gösteriyor. Özellikle AVM’lerin açılmasından sonra kendileri de evden çıkmak istiyor. Tüketicilerin kafasında bazı algısal tarihler var. Ev izolasyonunun bitmesi için bayram tatilini bekliyor. En geç sabredebilecekleri tarih olarak Haziran görünüyor. Dolayısıyla mesajın da artık değişiyor olması gerek. EvdeKal yerine GüvendeKal veya benzeri bir mesaja geçme zamanı geldi.

Krizde yanılan pazarlamacılar bu süreçte neyi yönetemedi, nerede yanlış yaptı?

Maalesef markalarımızın bir kısmı tüketicinin Covid’e yaklaşımını tam olarak okuyamadı. Tüketiciler çok daha cesurdu, markalarımızın bir kısmı aynı cesareti gösteremedi. Tüketici savaşçı ruhuna bürünürken, bazı markalar fazla romantik kaldılar. Ancak çok başarılı bir şekilde kriz sürecini yürüten marka sayısı da çoktu. Önce imaj iletişimleri ile başladılar. Sonra ürünlerini anlattılar. Ramazan ayı ile birlikte de kampanyalara geçtiler. Savaşçı ruhu da hiç elden bırakmadılar. O markalara da selam olsun. Tüketicin cephedeyken, sen de onun yanında, barikatların arkasında durmayı bileceksin.

Salgının başlaması ve ilk şoku sonrası tüketicide kabullenme süreci başladı. Satın alma kararı ve davranışlarında ay bazında büyük değişiklikler gördük. Araştırmacı gözüyle bakıldığında şirketlerin bu önemli verilere bakışı nasıl?

Son 1 ayda şahsen 200’e yakın sunuma katıldım. Bu rakam, bu süreçte markaların veriyi işlerinin ne kadar kalbine yerleştirdiğinin göstergesi. Özellikle AVM perakendecileri inanılmazdı. Her kararlarına çok yönlü veri ile yaklaştılar. Bazı tekstil zincir mağaza markalarımıza hayranlığım bu süreçte arttı. Süreci doğru anlamak için çok ciddi savaş verdiler. Araştırmacılarının data açlığı beni bile şaşırttı. Ki bunlar araştırma sektörüne yıllarını vermiş insanlar. Öyle bir tutkuyla veri okuyorlardı ki, sanki mesleğe dün başlamış gibilerdi. Veriye aşıklar. Covid berbat bir salgın ancak içimizdeki bazı duyguları ve tutkuları da uyandırmadı değil.

Sanal entegrasyon hızlanacak

Covid-19 sonrası reklamcılık ne kadar değişir? Dijital ve TV kapışmasında bundan sonra kim önde gider?

Reklamcılık değişiminin sebebi Covid değil. Reklamcılığın değişimi çoktan başladı. Covid sadece süreci hızlandıracak. Dijital ve konvansiyonel ayırımın olması zaten tuhaftı. Tüketicinin Covid ve sonrası dijitalleşme süreci ile bu tuhaflığın artık yavaş yavaş sonuna doğru gideceğiz. Hayatın her bir parçasını onlineda simülasyon olarak yaşamaya başlıyoruz. Sanal entegrasyon hızlanacak. Büyük veri devrimi zaten yürüyordu. O da hızlanacak. Yani yeni bir şey beklemiyorum. Var olanın hızlanmasını bekliyorum. Bir de buna rezistans gösteren bazı yapıların da, artık nefesi buna yetmeyecek gibi.

* 21 kategoride 2015’den beri 450 000’den fazla kişiyle yapılan marka, iletişim, imaj, alışveriş ölçüm çalışmalarının ortalama verilerini Şubat-Nisan dönemi verisi ile, 3000 üzerinde kolajı Şubat-Nisan ayı kolajları ile ve 10.000 üzerinde imgeyi Şubat-Nisan ayı imgeleri ile karşılaştırdılar.

Etiketler: Aysun Karabıyık Sarıkayaevde kalkoronavirüs
PaylaşımTweetGönder

Benzer Haberler

Ziraat Bankası’ndan 600 milyon dolarlık ihraç
Genel

Ziraat Bankası’na 400 milyon dolar kredi

5 Nisan 2021
e-Devlet askerlik sorgulama nasıl yapılır? İşte adım adım sorgulama işlemi
Genel

e-Devlet askerlik sorgulama nasıl yapılır? İşte adım adım sorgulama işlemi

8 Mart 2021
Mart 2021 kira artış oranı belli oldu! İşte kira artış oranı Mart 2021 hesaplama örneği
Genel

Mart 2021 kira artış oranı belli oldu! İşte kira artış oranı Mart 2021 hesaplama örneği

3 Mart 2021
Şubat ayı işsizlik ve kısa çalışma ödeneği ne zaman yatacak?
Genel

Şubat ayı işsizlik ve kısa çalışma ödeneği ne zaman yatacak?

2 Mart 2021
17 Şubat 2021 evde bakım maaşı yatan iller hangileri? Evde bakım parası yattı mı?
Genel

17 Şubat 2021 evde bakım maaşı yatan iller hangileri? Evde bakım parası yattı mı?

17 Şubat 2021
Şubat ayı kira artış oranı 2021 belli oldu! İşte Şubat 2021 kira artışı hesaplama örneği
Genel

Şubat ayı kira artış oranı 2021 belli oldu! İşte Şubat 2021 kira artışı hesaplama örneği

3 Şubat 2021

Bir cevap yazın Cevabı iptal et

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Haftanın Öne Çıkanları

İş Portföy Yenilenebilir Enerji Karma Fon’a ilgi büyüyor
Haberler

İş Portföy Yenilenebilir Enerji Karma Fon’a ilgi büyüyor

19 Nisan 2021

İş Portföy Yönetimi ve J.P. Morgan Asset Management iş birliğinde mart ayında yatırımcılara sunulan İş Portföy Yenilenebilir Enerji Karma Fon'u...

Daha fazla oku

Fitch: Küresel navlun fiyatları kısa vadede yüksek kalmaya devam edecek

Yılın İş İnsanı Ali Koç tarihi yatırımla iş dünyasına umut oldu

Futbol dünyasını karıştıran Avrupa Süper Ligi Projesi nedir? UEFA, FIFA, TFF neler söylüyor?

Bakan Koca duyurdu: 55 yaş üstüne aşılama başladı

Satın almak için tıklayın

Abone olmak için tıklayın

 


Son Haberler

TOKİ’nin indirim kampanyasının detayları: Kimler yararlanacak? Son başvuru ne zaman?

TOKİ’nin indirim kampanyasının detayları: Kimler yararlanacak? Son başvuru ne zaman?

19 Nisan 2021
Borsa günün ilk yarısında yükseldi

BIST 100’de bugün en çok artan, azalan hisseler (19 Nisan)

19 Nisan 2021
İngiltere’den dijital para adımı: Özel ekip kuruldu

İngiltere’den dijital para adımı: Özel ekip kuruldu

19 Nisan 2021
Borsa şirketlerinin piyasa değeri

Borsa şirketlerinin piyasa değeri

19 Nisan 2021

Dünya Haberleri

İngiltere’den dijital para adımı: Özel ekip kuruldu
Dünya

İngiltere’den dijital para adımı: Özel ekip kuruldu

İngiltere Merkez Bankası (BoE) ve İngiltere Hazinesi'nin, bir merkez bankası dijital para birimi oluşturma olasılığını değerlendirdikleri bildirildi. BoE'den yapılan açıklamada,...

19 Nisan 2021
Futbol dünyasını karıştıran Avrupa Süper Ligi Projesi nedir? UEFA, FIFA, TFF neler söylüyor?
Dünya

Futbol dünyasını karıştıran Avrupa Süper Ligi Projesi nedir? UEFA, FIFA, TFF neler söylüyor?

Avrupa Süper Ligi projesi nedir? Avrupa Süper Ligi projesinde hangi takımlar var? Futbol dünyasında neler oluyor? sorusu iki gündür dünyanın...

19 Nisan 2021
Mars’ta ilk uçuş denemesi başarılı oldu: Tarihi uçuştan ilk görüntü
Dünya

Mars’ta ilk uçuş denemesi başarılı oldu: Tarihi uçuştan ilk görüntü

NASA, Mars'taki minyatür robot helikopteri Ingenuity'nin başarılı bir şekilde kalkış yaptığını ve indiğini duyurdu. Bu motorlu bir hava aracının başka...

19 Nisan 2021
Tansiyon yükseliyor: Rus istihbarat servisi Ukrayna konsolosunu gözaltına aldı
Dünya

Tansiyon yükseliyor: Rus istihbarat servisi Ukrayna konsolosunu gözaltına aldı

Rusya Federal Güvenlik Servisinin, Ukrayna'nın St. Petersburg Konsolosu Aleksandr Sosonyuk'u "gizli bilgiler temin ettiği" gerekçesiyle gözaltına aldığı bildirildi. Rusya Federal...

17 Nisan 2021

Ekonomist’i Cebinizde Taşıyın

 


Enerji

Trabzon ve Rize’nin çöpleri 45 bin hanenin elektrik ihtiyacını karşılayacak

Trabzon ve Rize’nin çöpleri 45 bin hanenin elektrik ihtiyacını karşılayacak

16 Nisan 2021

Trabzon'da 450 milyon lira yatırımla kurulan, 12,8 megavat/saat üretim kapasitesine sahip Evra Katı Atık Entegre ve Bertaraf Tesislerinde 45 bin...

İşletmelere sıfır sermaye ile enerji verimliliği yatırımı yapma imkanı

İşletmelere sıfır sermaye ile enerji verimliliği yatırımı yapma imkanı

15 Nisan 2021

Dünyada en yeni 'yenilenebilir enerji' kaynağı olarak değerlendirilen enerji verimliliği çalışmaları Türkiye’de de hız kazandı. Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı’nın...

Emlak

Kredisiz konut satışlarında rekor: Vatandaş peşin ve senede yöneldi

Kredisiz konut satışlarında rekor: Vatandaş peşin ve senede yöneldi

19 Nisan 2021

Konut kredisinde faiz oranlarının yükselmesi, vatandaşları konut satışlarında peşin alıma yönlendirirken, geçen ay kredisiz satışlarda 89 bin 426 adetle tüm...

Konut fiyatlarının en fazla arttığı il: Ne İstanbul ne Ankara

Müteahhitler Birliği’nden konut satışları için “düşük faizli kredi ve alternatif finansman modeli” önerisi

18 Nisan 2021

Türkiye Müteahhitler Birliği (TMB), konut satışlarına yönelik düşük faizli kredi kampanyaları ile alternatif gayrimenkul finansman modellerinin hayata geçirilmesi önerisinde bulundu....

Girişim / Kobi

Yemeksepeti örnek olmuştu… Yükselen trend: Hisse opsiyonu

Yemeksepeti örnek olmuştu… Yükselen trend: Hisse opsiyonu

17 Nisan 2021

Startup Dergisi, özellikle startup'ların başvurduğu 'hisse opsiyonu' konusunu ele aldı. Haberin bir bölümü şöyle: Yemeksepeti güzel bir örnek oldu. Satış...

İstanbul’daki kariyerini bırakıp yerleştiği Balıkesir’de girişimci oldu

İstanbul’daki kariyerini bırakıp yerleştiği Balıkesir’de girişimci oldu

13 Nisan 2021

Edremit'te yaşayan Hatice Esra Yıldız, 10 kişiden oluşan personeliyle zeytin ağaçlarının budanan dallarından yaptığı ev ve mutfak gereçlerini yurt içi...

  • ALTIN FİYATLARI
  • EKONOMİ TERİMLERİ SÖZLÜĞÜ
  • KREDİ HESAPLAMA
  • ARŞİV
  • KÜNYE
  • YAYIN İLKELERİ
  • VERİ POLİTİKASI
  • İŞ DÜNYASI ABONELİK PAKETİ
  • ÇEREZ POLİTİKASI
  • ABONE OL
  • SATIN AL

© 2016-2020 Ekonomist Dergisi. Bütün hakları gizlidir.

Sonuç yok
Bütün sonuçları gör
  • GÜNCEL
    • Kapak Konusu
    • Son Dakika
    • Haberler
    • Dünya
    • Video Galeri
    • Şirketler
    • Çalışma Hayatı ve Sosyal Güvenlik
    • Kulis
    • Dosya
    • Yatırımcı Köşesi
    • Üniversitelerden
  • Altın Fiyatları
  • Piyasalar
    • Altın
    • Bes
    • Borsa
    • Finans
  • Araştırmalar
  • Girişim / Kobi
  • Sektörler
    • Eğitim
    • Enerji
    • Gıda
    • Holdingler
    • Emlak
    • Medya
    • Otomotiv
    • Perakende
    • Teknoloji
    • Tekstil
    • Turizm
    • Yönetim / Kariyer
  • Etkinlikler
  • YAZARLAR
    • Aram Ekin Duran
    • Abdülkadir Kahraman
    • Ayşegül Sakarya Pehlivan
    • Aysun Karabıyık Sarıkaya
    • Burcu Tuvay
    • Ceren Oral
    • Dr. Orhan Karaca
    • Talat Yeşiloğlu
    • Gözde Yeniova
    • Levent Gökmen
    • M. Fatih Köprü
    • Özlem Bay Yılmaz
    • Servet Topaloğlu
    • Sibel Atik
    • Talip Yılmaz

© 2016-2020 Ekonomist Dergisi. Bütün hakları gizlidir.