Ekonomist
  • GÜNCEL
    • Kapak Konusu
    • Son Dakika
    • Haberler
    • Dünya
    • Video Galeri
    • Şirketler
    • Çalışma Hayatı ve Sosyal Güvenlik
    • Kulis
    • Dosya
    • Yatırımcı Köşesi
    • Üniversitelerden
  • Altın Fiyatları
  • Piyasalar
    • Altın
    • Bes
    • Borsa
    • Finans
  • Araştırmalar
  • Girişim / Kobi
  • Sektörler
    • Eğitim
    • Enerji
    • Gıda
    • Holdingler
    • Emlak
    • Medya
    • Otomotiv
    • Perakende
    • Teknoloji
    • Tekstil
    • Turizm
    • Yönetim / Kariyer
  • Etkinlikler
  • YAZARLAR
    • Aram Ekin Duran
    • Abdülkadir Kahraman
    • Ayşegül Sakarya Pehlivan
    • Aysun Karabıyık Sarıkaya
    • Burcu Tuvay
    • Ceren Oral
    • Dr. Orhan Karaca
    • Talat Yeşiloğlu
    • Gözde Yeniova
    • Levent Gökmen
    • M. Fatih Köprü
    • Özlem Bay Yılmaz
    • Servet Topaloğlu
    • Sibel Atik
    • Talip Yılmaz
Sonuç yok
Bütün sonuçları gör
  • GÜNCEL
    • Kapak Konusu
    • Son Dakika
    • Haberler
    • Dünya
    • Video Galeri
    • Şirketler
    • Çalışma Hayatı ve Sosyal Güvenlik
    • Kulis
    • Dosya
    • Yatırımcı Köşesi
    • Üniversitelerden
  • Altın Fiyatları
  • Piyasalar
    • Altın
    • Bes
    • Borsa
    • Finans
  • Araştırmalar
  • Girişim / Kobi
  • Sektörler
    • Eğitim
    • Enerji
    • Gıda
    • Holdingler
    • Emlak
    • Medya
    • Otomotiv
    • Perakende
    • Teknoloji
    • Tekstil
    • Turizm
    • Yönetim / Kariyer
  • Etkinlikler
  • YAZARLAR
    • Aram Ekin Duran
    • Abdülkadir Kahraman
    • Ayşegül Sakarya Pehlivan
    • Aysun Karabıyık Sarıkaya
    • Burcu Tuvay
    • Ceren Oral
    • Dr. Orhan Karaca
    • Talat Yeşiloğlu
    • Gözde Yeniova
    • Levent Gökmen
    • M. Fatih Köprü
    • Özlem Bay Yılmaz
    • Servet Topaloğlu
    • Sibel Atik
    • Talip Yılmaz
Sonuç yok
Bütün sonuçları gör
Ekonomist
Sonuç yok
Bütün sonuçları gör
Anasayfa Aysun Karabıyık Sarıkaya

Tüketicinin “Evde Kal” mesajına tahammülü azaldı

21 Mayıs 2020 | 10:53:09
Aysun Karabıyık Sarıkaya, Genel
A A
0
Tüketicinin “Evde Kal” mesajına tahammülü azaldı
Facebook ile paylaşTwitter ile paylaşWhatsApp ile Paylaş
İÇİNDEKİLER
  1. Sanal entegrasyon hızlanacak

İlk başta yaşanan büyük şok ve ardından gelen alışma dönemi ile Covid-19’lu 2 ayı geride bıraktık. Pazarlama açısından baktığımızda ise yüzyılda bir başımıza gelecek bir dönemde uygulamalı bir derste gibiyiz. Çıkarılacak çok ders, altı çizilecek çok vaka var.

Marka Danışmanı Aysun Karabıyık Sarıkaya

Bir önceki yazımda krizin başındaydık ve markaların aksiyonlarını incelemiştik; bugün baktığımızda ise bunları destekler araştırma verileri yayınlandı. Rakamlar oldukça değerli, dikkat çekici.

Malum, araştırma bir markanın tüm stratejisinin temelidir. Tüketici okunarak, pazar analizi doğru yapılarak başarılı bir strateji oluşturulur. Birçok başarılı markanın olduğu gibi benim de uzun yıllar birlikte çalışma fırsatı bulduğum çok değerli bir stratejist&içgörü uzmanı, Futurebright kurucu ortağı Akan Abdula, bu döneme ilişkin araştırma sonuçlarını açıkladı. * Dikkatimi çekenlerden birkaçı: Artık evde duramam diyen AVM’ci kitlenin yüzde 30’u (Türkiye’nin yüzde 11’ine karşılık gelen bir kesim) AVM’lerin açılmasını beklediğini söylüyor ki 11 Mayıs sabahı AVM önünde bekleyenleri ve dile getirdikleri özlemleri gördük. Dijitalleşmek istiyorum diyenlerin oranı yüzde 10’dan yüzde 43’e çıkmış. Gelir düzeyi düşük olan ve yüzde 42’yi bulan oldukça büyük bir kesimin ise yaşam koşulları komple değişiyor. Markaların en dikkat etmesi gereken kesim kuşkusuz bu kesim.

Verileri doğru okuyarak Covid-19 sürecini başarılı yöneten birçok marka olsa da, geç kalan, hala aksiyon alamayan ya da geçici aksiyon alarak salgın sonrası eski haline dönecek markalar için durum son derece kritik.
Birçok başarılı markanın stratejisine imza atan Akan Abdula’dan araştırma sonuçlarına istinaden, her yönetici ve pazarlama profesyoneli için büyük önem taşıyan yanıtlar, bilgiler aldım.

Covid-19 ile geçen 2 ayı geride bıraktık. Ancak buna rağmen bazı markalar “evde kal” çağrılarına daha yeni başlıyor. Tüketiciye evde kal demek tam tersi bir etki yapmıyor mu?

Bizim araştırma verileri, tüketicinin artık “EvdeKal” mesajına tahammülünün azaldığını gösteriyor. Özellikle AVM’lerin açılmasından sonra kendileri de evden çıkmak istiyor. Tüketicilerin kafasında bazı algısal tarihler var. Ev izolasyonunun bitmesi için bayram tatilini bekliyor. En geç sabredebilecekleri tarih olarak Haziran görünüyor. Dolayısıyla mesajın da artık değişiyor olması gerek. EvdeKal yerine GüvendeKal veya benzeri bir mesaja geçme zamanı geldi.

Krizde yanılan pazarlamacılar bu süreçte neyi yönetemedi, nerede yanlış yaptı?

Maalesef markalarımızın bir kısmı tüketicinin Covid’e yaklaşımını tam olarak okuyamadı. Tüketiciler çok daha cesurdu, markalarımızın bir kısmı aynı cesareti gösteremedi. Tüketici savaşçı ruhuna bürünürken, bazı markalar fazla romantik kaldılar. Ancak çok başarılı bir şekilde kriz sürecini yürüten marka sayısı da çoktu. Önce imaj iletişimleri ile başladılar. Sonra ürünlerini anlattılar. Ramazan ayı ile birlikte de kampanyalara geçtiler. Savaşçı ruhu da hiç elden bırakmadılar. O markalara da selam olsun. Tüketicin cephedeyken, sen de onun yanında, barikatların arkasında durmayı bileceksin.

Salgının başlaması ve ilk şoku sonrası tüketicide kabullenme süreci başladı. Satın alma kararı ve davranışlarında ay bazında büyük değişiklikler gördük. Araştırmacı gözüyle bakıldığında şirketlerin bu önemli verilere bakışı nasıl?

Son 1 ayda şahsen 200’e yakın sunuma katıldım. Bu rakam, bu süreçte markaların veriyi işlerinin ne kadar kalbine yerleştirdiğinin göstergesi. Özellikle AVM perakendecileri inanılmazdı. Her kararlarına çok yönlü veri ile yaklaştılar. Bazı tekstil zincir mağaza markalarımıza hayranlığım bu süreçte arttı. Süreci doğru anlamak için çok ciddi savaş verdiler. Araştırmacılarının data açlığı beni bile şaşırttı. Ki bunlar araştırma sektörüne yıllarını vermiş insanlar. Öyle bir tutkuyla veri okuyorlardı ki, sanki mesleğe dün başlamış gibilerdi. Veriye aşıklar. Covid berbat bir salgın ancak içimizdeki bazı duyguları ve tutkuları da uyandırmadı değil.

Sanal entegrasyon hızlanacak

Covid-19 sonrası reklamcılık ne kadar değişir? Dijital ve TV kapışmasında bundan sonra kim önde gider?

Reklamcılık değişiminin sebebi Covid değil. Reklamcılığın değişimi çoktan başladı. Covid sadece süreci hızlandıracak. Dijital ve konvansiyonel ayırımın olması zaten tuhaftı. Tüketicinin Covid ve sonrası dijitalleşme süreci ile bu tuhaflığın artık yavaş yavaş sonuna doğru gideceğiz. Hayatın her bir parçasını onlineda simülasyon olarak yaşamaya başlıyoruz. Sanal entegrasyon hızlanacak. Büyük veri devrimi zaten yürüyordu. O da hızlanacak. Yani yeni bir şey beklemiyorum. Var olanın hızlanmasını bekliyorum. Bir de buna rezistans gösteren bazı yapıların da, artık nefesi buna yetmeyecek gibi.

* 21 kategoride 2015’den beri 450 000’den fazla kişiyle yapılan marka, iletişim, imaj, alışveriş ölçüm çalışmalarının ortalama verilerini Şubat-Nisan dönemi verisi ile, 3000 üzerinde kolajı Şubat-Nisan ayı kolajları ile ve 10.000 üzerinde imgeyi Şubat-Nisan ayı imgeleri ile karşılaştırdılar.

Etiketler: Aysun Karabıyık Sarıkayaevde kalKoronavirüs
PaylaşımTweetGönder
Önceki Haber

Yazılım testi sektörü büyüme atağında!

Sonraki Haber

İş Bankası’na 539 milyon Euro ve 207,5 milyon dolarlık sendikasyon kredisi

Benzer Haberler

Ocak ayı kısa çalışma ödeneği ne zaman yatacak? Bakan Selçuk açıkladı
Genel

15 Haziran 2022 evde bakım maaşı yatan iller hangileri? Evde bakım parası güncel liste

15 Haziran 2022
17 Şubat 2021 evde bakım maaşı yatan iller hangileri? Evde bakım parası yattı mı?
Genel

Haziran ayı kira artış oranı 2022 belli oldu! İşte kira artış oranı Haziran 2022 hesaplama örneği

3 Haziran 2022
Vekalet yoluyla kurban kesim bedeli 2022 ne kadar? Diyanet İşleri Başkanı açıkladı
Genel

Vekalet yoluyla kurban kesim bedeli 2022 ne kadar? Diyanet İşleri Başkanı açıkladı

1 Haziran 2022
TOKİ Afyon Merkez Sadıkbey kura sonuçları açıklandı mı? Afyon TOKİ isim listesi
Genel

TOKİ İstanbul Sancaktepe kura sonuçları açıklandı mı? Gözler TOKİ Sancaktepe kura çekilişinde

31 Mayıs 2022
Ehliyet yenileme: Son tarih ne zaman? Randevu nasıl alınır? Ücreti ne kadar? Soru ve cevaplarla yeni ehliyetler
Genel

Ehliyet yenileme: Son tarih ne zaman? Randevu nasıl alınır? Ücreti ne kadar? Soru ve cevaplarla yeni ehliyetler

28 Mart 2022
19 Ocak 2021 evde bakım maaşı yatan iller güncel liste: Evde bakım parası yattı mı?
Genel

18 Mart 2022 evde bakım maaşı yattı mı? Evde bakım parası yatan iller güncel liste

18 Mart 2022

Bir cevap yazın Cevabı iptal et

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Haftanın Öne Çıkanları

Divan Kuruçeşme kapılarını yeniden açtı
Haberler

Divan Kuruçeşme kapılarını yeniden açtı

28 Haziran 2022

Otelcilik, gurme ürünler ve yeme-içme sektörlerinde faaliyetlerini sürdüren Divan Grubu, büyüme vizyonu doğrultusunda yeni birimlerini hayata geçirmeye devam ediyor. Grup,...

Daha fazla oku

G7’den Rus petrolüne tavan fiyat planı

Yellen’dan, Rus petrolüne fiyat sınırlamasına ilişkin açıklama

Yeşil enerji Türkiye’de 300 binden fazla istihdam oluşturabilir

Buffet’ın 96 milyar dolarlık serveti ne olacak? Yeni iddia 

Satın almak için tıklayın

Abone olmak için tıklayın

 


Son Haberler

DSÖ’den dikkat çeken Omicron açıklaması

“Vakalar 3 kat arttı ama grip gibi seyrediyor”

28 Haziran 2022
ABD’de yeni konut satışları 4 ayın zirvesinde

ABD’de ulusal konut fiyat endeksi nisanda yüzde 20,4 arttı

28 Haziran 2022
Müşterisinin saçını iki kez şampuanlayan İtalyan berberler para cezası alabilir

Müşterisinin saçını iki kez şampuanlayan İtalyan berberler para cezası alabilir

28 Haziran 2022
Karavanlara talep devam ediyor

Karavanlara talep devam ediyor

28 Haziran 2022

Dünya Haberleri

ABD’de yeni konut satışları 4 ayın zirvesinde
Dünya

ABD’de ulusal konut fiyat endeksi nisanda yüzde 20,4 arttı

ABD'de S&P Case-Shiller Ulusal Konut Fiyat Endeksi, nisanda geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 20,4'lük artış kaydetti. S&P CoreLogic Case-Shiller,...

28 Haziran 2022
Müşterisinin saçını iki kez şampuanlayan İtalyan berberler para cezası alabilir
Dünya

Müşterisinin saçını iki kez şampuanlayan İtalyan berberler para cezası alabilir

İtalya kuraklıkla boğuşuyor... Bir İtalyan kasabasında ise kuaförler, müşterilerinin saçlarını iki kez şampuanlarlarsa para cezası alabilecekler... Bir İtalyan kasabasının belediye...

28 Haziran 2022
Ukrayna’nın Herson şehrinde ‘ruble bölgesi’ kurulacak
Dünya

Moody’s Rusya’yı “iflas etmiş ülke” olarak tanımladı

Uluslararası kredi derecelendirme kuruluşu Moody’s, Rusya’nın temerrüde düştüğünü bildirdi. Moody’s’ten yapılan açıklamada, Rusya’nın borç yükümlülüklerini yerine getiremediği, tahvil yatırımcılarına 100...

28 Haziran 2022
Buffet’ın 96 milyar dolarlık serveti ne olacak? Yeni iddia 
Dünya

Buffet’ın 96 milyar dolarlık serveti ne olacak? Yeni iddia 

ABD’li iş insanı Warren Buffett’ın 96 milyar dolarlık servetinin ölümünün ardından ne olacağına dair yeni spekülasyonlar ortaya çıktı. 92 yaşında...

28 Haziran 2022

  • ALTIN FİYATLARI
  • EKONOMİ TERİMLERİ SÖZLÜĞÜ
  • KREDİ HESAPLAMA
  • ARŞİV
  • KÜNYE
  • YAYIN İLKELERİ
  • AYDINLATMA METNİ
  • İŞ DÜNYASI ABONELİK PAKETİ
  • ÇEREZ POLİTİKASI
  • ABONE OL
  • SATIN AL

© 2016-2020 Ekonomist Dergisi. Bütün hakları gizlidir.

Sonuç yok
Bütün sonuçları gör
  • GÜNCEL
    • Kapak Konusu
    • Son Dakika
    • Haberler
    • Dünya
    • Video Galeri
    • Şirketler
    • Çalışma Hayatı ve Sosyal Güvenlik
    • Kulis
    • Dosya
    • Yatırımcı Köşesi
    • Üniversitelerden
  • Altın Fiyatları
  • Piyasalar
    • Altın
    • Bes
    • Borsa
    • Finans
  • Araştırmalar
  • Girişim / Kobi
  • Sektörler
    • Eğitim
    • Enerji
    • Gıda
    • Holdingler
    • Emlak
    • Medya
    • Otomotiv
    • Perakende
    • Teknoloji
    • Tekstil
    • Turizm
    • Yönetim / Kariyer
  • Etkinlikler
  • YAZARLAR
    • Aram Ekin Duran
    • Abdülkadir Kahraman
    • Ayşegül Sakarya Pehlivan
    • Aysun Karabıyık Sarıkaya
    • Burcu Tuvay
    • Ceren Oral
    • Dr. Orhan Karaca
    • Talat Yeşiloğlu
    • Gözde Yeniova
    • Levent Gökmen
    • M. Fatih Köprü
    • Özlem Bay Yılmaz
    • Servet Topaloğlu
    • Sibel Atik
    • Talip Yılmaz

© 2016-2020 Ekonomist Dergisi. Bütün hakları gizlidir.