Ekonomist
  • GÜNCEL
    • Kapak Konusu
    • Son Dakika
    • Haberler
    • Dünya
    • Video Galeri
    • Şirketler
    • Çalışma Hayatı ve Sosyal Güvenlik
    • Kulis
    • Dosya
    • Yatırımcı Köşesi
    • Üniversitelerden
  • Altın Fiyatları
  • Piyasalar
    • Altın
    • Bes
    • Borsa
    • Finans
  • Araştırmalar
  • Girişim / Kobi
  • Sektörler
    • Eğitim
    • Enerji
    • Gıda
    • Holdingler
    • Emlak
    • Medya
    • Otomotiv
    • Perakende
    • Teknoloji
    • Tekstil
    • Turizm
    • Yönetim / Kariyer
  • Etkinlikler
  • YAZARLAR
    • Aram Ekin Duran
    • Abdülkadir Kahraman
    • Ayşegül Sakarya Pehlivan
    • Aysun Karabıyık Sarıkaya
    • Burcu Tuvay
    • Ceren Oral
    • Dr. Orhan Karaca
    • Talat Yeşiloğlu
    • Gözde Yeniova
    • Levent Gökmen
    • M. Fatih Köprü
    • Özlem Bay Yılmaz
    • Servet Topaloğlu
    • Sibel Atik
    • Talip Yılmaz
Sonuç yok
Bütün sonuçları gör
  • GÜNCEL
    • Kapak Konusu
    • Son Dakika
    • Haberler
    • Dünya
    • Video Galeri
    • Şirketler
    • Çalışma Hayatı ve Sosyal Güvenlik
    • Kulis
    • Dosya
    • Yatırımcı Köşesi
    • Üniversitelerden
  • Altın Fiyatları
  • Piyasalar
    • Altın
    • Bes
    • Borsa
    • Finans
  • Araştırmalar
  • Girişim / Kobi
  • Sektörler
    • Eğitim
    • Enerji
    • Gıda
    • Holdingler
    • Emlak
    • Medya
    • Otomotiv
    • Perakende
    • Teknoloji
    • Tekstil
    • Turizm
    • Yönetim / Kariyer
  • Etkinlikler
  • YAZARLAR
    • Aram Ekin Duran
    • Abdülkadir Kahraman
    • Ayşegül Sakarya Pehlivan
    • Aysun Karabıyık Sarıkaya
    • Burcu Tuvay
    • Ceren Oral
    • Dr. Orhan Karaca
    • Talat Yeşiloğlu
    • Gözde Yeniova
    • Levent Gökmen
    • M. Fatih Köprü
    • Özlem Bay Yılmaz
    • Servet Topaloğlu
    • Sibel Atik
    • Talip Yılmaz
Sonuç yok
Bütün sonuçları gör
Ekonomist
Sonuç yok
Bütün sonuçları gör
Anasayfa Aysun Karabıyık Sarıkaya

Tüketicinin “Evde Kal” mesajına tahammülü azaldı

21 Mayıs 2020 | 10:53:09
Aysun Karabıyık Sarıkaya, Genel
A A
0
Tüketicinin “Evde Kal” mesajına tahammülü azaldı
Facebook ile paylaşTwitter ile paylaşWhatsApp ile Paylaş
İÇİNDEKİLER
  1. Sanal entegrasyon hızlanacak

İlk başta yaşanan büyük şok ve ardından gelen alışma dönemi ile Covid-19’lu 2 ayı geride bıraktık. Pazarlama açısından baktığımızda ise yüzyılda bir başımıza gelecek bir dönemde uygulamalı bir derste gibiyiz. Çıkarılacak çok ders, altı çizilecek çok vaka var.

Marka Danışmanı Aysun Karabıyık Sarıkaya

Bir önceki yazımda krizin başındaydık ve markaların aksiyonlarını incelemiştik; bugün baktığımızda ise bunları destekler araştırma verileri yayınlandı. Rakamlar oldukça değerli, dikkat çekici.

Malum, araştırma bir markanın tüm stratejisinin temelidir. Tüketici okunarak, pazar analizi doğru yapılarak başarılı bir strateji oluşturulur. Birçok başarılı markanın olduğu gibi benim de uzun yıllar birlikte çalışma fırsatı bulduğum çok değerli bir stratejist&içgörü uzmanı, Futurebright kurucu ortağı Akan Abdula, bu döneme ilişkin araştırma sonuçlarını açıkladı. * Dikkatimi çekenlerden birkaçı: Artık evde duramam diyen AVM’ci kitlenin yüzde 30’u (Türkiye’nin yüzde 11’ine karşılık gelen bir kesim) AVM’lerin açılmasını beklediğini söylüyor ki 11 Mayıs sabahı AVM önünde bekleyenleri ve dile getirdikleri özlemleri gördük. Dijitalleşmek istiyorum diyenlerin oranı yüzde 10’dan yüzde 43’e çıkmış. Gelir düzeyi düşük olan ve yüzde 42’yi bulan oldukça büyük bir kesimin ise yaşam koşulları komple değişiyor. Markaların en dikkat etmesi gereken kesim kuşkusuz bu kesim.

Verileri doğru okuyarak Covid-19 sürecini başarılı yöneten birçok marka olsa da, geç kalan, hala aksiyon alamayan ya da geçici aksiyon alarak salgın sonrası eski haline dönecek markalar için durum son derece kritik.
Birçok başarılı markanın stratejisine imza atan Akan Abdula’dan araştırma sonuçlarına istinaden, her yönetici ve pazarlama profesyoneli için büyük önem taşıyan yanıtlar, bilgiler aldım.

Covid-19 ile geçen 2 ayı geride bıraktık. Ancak buna rağmen bazı markalar “evde kal” çağrılarına daha yeni başlıyor. Tüketiciye evde kal demek tam tersi bir etki yapmıyor mu?

Bizim araştırma verileri, tüketicinin artık “EvdeKal” mesajına tahammülünün azaldığını gösteriyor. Özellikle AVM’lerin açılmasından sonra kendileri de evden çıkmak istiyor. Tüketicilerin kafasında bazı algısal tarihler var. Ev izolasyonunun bitmesi için bayram tatilini bekliyor. En geç sabredebilecekleri tarih olarak Haziran görünüyor. Dolayısıyla mesajın da artık değişiyor olması gerek. EvdeKal yerine GüvendeKal veya benzeri bir mesaja geçme zamanı geldi.

Krizde yanılan pazarlamacılar bu süreçte neyi yönetemedi, nerede yanlış yaptı?

Maalesef markalarımızın bir kısmı tüketicinin Covid’e yaklaşımını tam olarak okuyamadı. Tüketiciler çok daha cesurdu, markalarımızın bir kısmı aynı cesareti gösteremedi. Tüketici savaşçı ruhuna bürünürken, bazı markalar fazla romantik kaldılar. Ancak çok başarılı bir şekilde kriz sürecini yürüten marka sayısı da çoktu. Önce imaj iletişimleri ile başladılar. Sonra ürünlerini anlattılar. Ramazan ayı ile birlikte de kampanyalara geçtiler. Savaşçı ruhu da hiç elden bırakmadılar. O markalara da selam olsun. Tüketicin cephedeyken, sen de onun yanında, barikatların arkasında durmayı bileceksin.

Salgının başlaması ve ilk şoku sonrası tüketicide kabullenme süreci başladı. Satın alma kararı ve davranışlarında ay bazında büyük değişiklikler gördük. Araştırmacı gözüyle bakıldığında şirketlerin bu önemli verilere bakışı nasıl?

Son 1 ayda şahsen 200’e yakın sunuma katıldım. Bu rakam, bu süreçte markaların veriyi işlerinin ne kadar kalbine yerleştirdiğinin göstergesi. Özellikle AVM perakendecileri inanılmazdı. Her kararlarına çok yönlü veri ile yaklaştılar. Bazı tekstil zincir mağaza markalarımıza hayranlığım bu süreçte arttı. Süreci doğru anlamak için çok ciddi savaş verdiler. Araştırmacılarının data açlığı beni bile şaşırttı. Ki bunlar araştırma sektörüne yıllarını vermiş insanlar. Öyle bir tutkuyla veri okuyorlardı ki, sanki mesleğe dün başlamış gibilerdi. Veriye aşıklar. Covid berbat bir salgın ancak içimizdeki bazı duyguları ve tutkuları da uyandırmadı değil.

Sanal entegrasyon hızlanacak

Covid-19 sonrası reklamcılık ne kadar değişir? Dijital ve TV kapışmasında bundan sonra kim önde gider?

Reklamcılık değişiminin sebebi Covid değil. Reklamcılığın değişimi çoktan başladı. Covid sadece süreci hızlandıracak. Dijital ve konvansiyonel ayırımın olması zaten tuhaftı. Tüketicinin Covid ve sonrası dijitalleşme süreci ile bu tuhaflığın artık yavaş yavaş sonuna doğru gideceğiz. Hayatın her bir parçasını onlineda simülasyon olarak yaşamaya başlıyoruz. Sanal entegrasyon hızlanacak. Büyük veri devrimi zaten yürüyordu. O da hızlanacak. Yani yeni bir şey beklemiyorum. Var olanın hızlanmasını bekliyorum. Bir de buna rezistans gösteren bazı yapıların da, artık nefesi buna yetmeyecek gibi.

* 21 kategoride 2015’den beri 450 000’den fazla kişiyle yapılan marka, iletişim, imaj, alışveriş ölçüm çalışmalarının ortalama verilerini Şubat-Nisan dönemi verisi ile, 3000 üzerinde kolajı Şubat-Nisan ayı kolajları ile ve 10.000 üzerinde imgeyi Şubat-Nisan ayı imgeleri ile karşılaştırdılar.

Etiketler: Aysun Karabıyık Sarıkayaevde kalkoronavirüs
PaylaşımTweetGönder
Önceki Haber

Yazılım testi sektörü büyüme atağında!

Sonraki Haber

İş Bankası’na 539 milyon Euro ve 207,5 milyon dolarlık sendikasyon kredisi

Benzer Haberler

Kira sözleşmesi nedir, nasıl doldurulur? İşte kira sözleşmesi (kira kontratı) örneği
Genel

Kira sözleşmesi nedir, nasıl doldurulur? İşte kira sözleşmesi (kira kontratı) örneği

21 Ocak 2021
19 Ocak 2021 evde bakım maaşı yatan iller güncel liste: Evde bakım parası yattı mı?
Genel

19 Ocak 2021 evde bakım maaşı yatan iller güncel liste: Evde bakım parası yattı mı?

19 Ocak 2021
İstanbulkart HES kodu eşleştirme nasıl ve nereden yapılır? Bugün itibarıyla başladı
Genel

İstanbulkart HES kodu eşleştirme nasıl ve nereden yapılır? Bugün itibarıyla başladı

15 Ocak 2021
Aralık ayına ilişkin nakdi ücret desteği ödemeleri bugün başladı
Genel

Aralık ayına ilişkin nakdi ücret desteği ödemeleri bugün başladı

8 Ocak 2021
MTV ödeme ne zaman? MTV ödemesi nasıl yapılır? MTV 2021 ne kadar?
Genel

MTV ödeme ne zaman? MTV ödemesi nasıl yapılır? MTV 2021 ne kadar?

6 Ocak 2021
Ocak 2021 kira artış oranı belli oldu! Ocak ayı kira artış oranı hesaplama örneği
Genel

Ocak 2021 kira artış oranı belli oldu! Ocak ayı kira artış oranı hesaplama örneği

4 Ocak 2021

Bir cevap yazın Cevabı iptal et

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Haftanın Öne Çıkanları

ASELSAN’dan pandemiye rağmen 450 milyon dolarlık ihracat sözleşmesi
Haberler

ASELSAN’dan pandemiye rağmen 450 milyon dolarlık ihracat sözleşmesi

22 Ocak 2021

ASELSAN Yönetim Kurulu Başkanı ve Genel Müdürü Prof. Dr. Görgün, "ASELSAN 2020 yılında, pandemiye rağmen 450 milyon doların üzerinde ihracat...

Daha fazla oku

2020’de en çok konut satılan ilçeler: İlk 10’da Ankara damgası

Vodafone Türkiye’de üst düzey atama

Pet şişelerden ürettiği polyester ipliği 38 ülkeye satıyor

Zorlu Enerji kayıtlı sermaye tavanını 2 kat artırma kararı aldı

Satın almak için tıklayın

Abone olmak için tıklayın

Son Haberler

Rekabet Kurulu’ndan Novartis ve Roche’a ceza

Rekabet Kurulu’ndan Novartis ve Roche’a ceza

22 Ocak 2021
Restoranlar açılacak mı? Cumhurbaşkanı Erdoğan’dan açıklama

Restoranlar açılacak mı? Cumhurbaşkanı Erdoğan’dan açıklama

22 Ocak 2021
Almanya’yı solladı, dünyanın en yüksek cari fazlası veren ülkesi oldu

Almanya’yı solladı, dünyanın en yüksek cari fazlası veren ülkesi oldu

22 Ocak 2021
Temizlik yaparken fişi çekti, yüzlerce koronavirüs aşısı çöpe gitti

Temizlik yaparken fişi çekti, yüzlerce koronavirüs aşısı çöpe gitti

22 Ocak 2021

Dünya Haberleri

Almanya’yı solladı, dünyanın en yüksek cari fazlası veren ülkesi oldu
Dünya

Almanya’yı solladı, dünyanın en yüksek cari fazlası veren ülkesi oldu

Almanya'nın önde gelen ekonomik düşünce kuruluşlarından Ekonomi Araştırma Enstitüsü (Ifo), Çin’in geçen yıl 310 milyar dolarla dünyada en yüksek cari...

22 Ocak 2021
Temizlik yaparken fişi çekti, yüzlerce koronavirüs aşısı çöpe gitti
Dünya

Temizlik yaparken fişi çekti, yüzlerce koronavirüs aşısı çöpe gitti

ABD'de bir temizlik çalışanı yanlışlıkla dondurucunun fişini çekince Moderna'nın 1900 doz Kovid-19 aşısı kullanılamaz hale geldi. AbcNews'in haberine göre, olay,...

22 Ocak 2021
Avrupa Birliği’nden ‘aşı sertifikası’ kararı
Dünya

Avrupa Birliği’nden ‘aşı sertifikası’ kararı

Avrupa Birliği, son aylarda gündemde olan Kovid-19'a karşı aşılanacak kişilere 'aşı sertifikası' verilmesini erteleme kararı aldı. Dünya Sağlık Örgütü de...

22 Ocak 2021
Hollanda kralının müebbet ceza alan Cevdet Yılmaz’ı affetmesi ülkede tartışma yarattı
Dünya

Hollanda kralının müebbet ceza alan Cevdet Yılmaz’ı affetmesi ülkede tartışma yarattı

Hollanda'da bir kafede, biri çocuk 6 kişiyi vurarak öldürdüğü için ömür boyu hapis cezasına çarptırılan Cevdet Yılmaz, hükümetin itirazına rağmen...

22 Ocak 2021

Ekonomist’i Cebinizde Taşıyın

 

Enerji

Zorlu Enerji kayıtlı sermaye tavanını 2 kat artırma kararı aldı

Zorlu Enerji kayıtlı sermaye tavanını 2 kat artırma kararı aldı

22 Ocak 2021

Zorlu Enerji, sermaye yapısını güçlendirmek amacıyla kayıtlı sermaye tavanını 3 milyar liradan 6 milyar liraya yükseltmek için yönetim kurulu tavsiye...

Fitch: Petrol talebinde daralma olabilir

Fitch: Petrol talebinde daralma olabilir

22 Ocak 2021

Uluslararası kredi derecelendirme kuruluşu Fitch Ratings, Kovid-19 salgını nedeniyle bu yılın ilk çeyreğinde küresel petrol talebinde daralma olabileceğini duyurdu. Fitch'ten...

Emlak

2020’de en çok konut satılan ilçeler: İlk 10’da Ankara damgası

2020’de en çok konut satılan ilçeler: İlk 10’da Ankara damgası

22 Ocak 2021

Geçen yıl en çok konut satılan ilçeler listesinde Esenyurt 36 bin 234 adetle zirvede yer alırken, Çankaya 27 bin 278...

Konut Fiyat Endeksi yıllık bazda yüzde 30 arttı 

Konut Fiyat Endeksi yıllık bazda yüzde 30 arttı 

19 Ocak 2021

Konut Fiyat Endeksi, 2020'nin kasım ayında bir önceki aya göre yüzde 1,5, 2019'un aynı ayına kıyasla yüzde 30 artışla 152,2...

Girişim / Kobi

2021 yılında büyük ‘çıkış’lar bekleniyor

2021 yılında büyük ‘çıkış’lar bekleniyor

21 Ocak 2021

Pandemi, 2020 yılında girişimcilik ekosistemini canlandırdı. Bir anda duran yatırımlar, yaz aylarıyla birlikte büyük bir ivmeyle geri döndü. 2020, girişimcilik...

Girişimcilik platformu Plug and Play’den Musixen’e yatırım

Girişimcilik platformu Plug and Play’den Musixen’e yatırım

21 Ocak 2021

Dünyaca ünlü girişimcilik fonu ve teknoloji üssü Plug and Play, 2020 yılında hayata geçerek kendini dijital performans platformu ve pazar...

  • ALTIN FİYATLARI
  • EKONOMİ TERİMLERİ SÖZLÜĞÜ
  • KREDİ HESAPLAMA
  • ARŞİV
  • KÜNYE
  • YAYIN İLKELERİ
  • VERİ POLİTİKASI
  • İŞ DÜNYASI ABONELİK PAKETİ
  • ÇEREZ POLİTİKASI
  • ABONE OL
  • SATIN AL

© 2016-2020 Ekonomist Dergisi. Bütün hakları gizlidir.

Sonuç yok
Bütün sonuçları gör
  • GÜNCEL
    • Kapak Konusu
    • Son Dakika
    • Haberler
    • Dünya
    • Video Galeri
    • Şirketler
    • Çalışma Hayatı ve Sosyal Güvenlik
    • Kulis
    • Dosya
    • Yatırımcı Köşesi
    • Üniversitelerden
  • Altın Fiyatları
  • Piyasalar
    • Altın
    • Bes
    • Borsa
    • Finans
  • Araştırmalar
  • Girişim / Kobi
  • Sektörler
    • Eğitim
    • Enerji
    • Gıda
    • Holdingler
    • Emlak
    • Medya
    • Otomotiv
    • Perakende
    • Teknoloji
    • Tekstil
    • Turizm
    • Yönetim / Kariyer
  • Etkinlikler
  • YAZARLAR
    • Aram Ekin Duran
    • Abdülkadir Kahraman
    • Ayşegül Sakarya Pehlivan
    • Aysun Karabıyık Sarıkaya
    • Burcu Tuvay
    • Ceren Oral
    • Dr. Orhan Karaca
    • Talat Yeşiloğlu
    • Gözde Yeniova
    • Levent Gökmen
    • M. Fatih Köprü
    • Özlem Bay Yılmaz
    • Servet Topaloğlu
    • Sibel Atik
    • Talip Yılmaz

© 2016-2020 Ekonomist Dergisi. Bütün hakları gizlidir.