Kişiye özel müşteri deneyimine odaklanıyoruz - Ekonomist
Ekonomist
  • GÜNCEL
    • Kapak Konusu
    • Son Dakika
    • Haberler
    • Dünya
    • Video Galeri
    • Şirketler
    • Çalışma Hayatı ve Sosyal Güvenlik
    • Kulis
    • Dosya
    • Yatırımcı Köşesi
    • Üniversitelerden
  • Altın Fiyatları
  • Piyasalar
    • Altın
    • Bes
    • Borsa
    • Finans
  • Araştırmalar
  • Girişim / Kobi
  • Sektörler
    • Eğitim
    • Enerji
    • Gıda
    • Holdingler
    • Emlak
    • Medya
    • Otomotiv
    • Perakende
    • Teknoloji
    • Tekstil
    • Turizm
    • Yönetim / Kariyer
  • Etkinlikler
  • YAZARLAR
    • Aram Ekin Duran
    • Abdülkadir Kahraman
    • Ayşegül Sakarya Pehlivan
    • Aysun Karabıyık Sarıkaya
    • Burcu Tuvay
    • Ceren Oral
    • Dr. Orhan Karaca
    • Talat Yeşiloğlu
    • Gözde Yeniova
    • Levent Gökmen
    • M. Fatih Köprü
    • Özlem Bay Yılmaz
    • Servet Topaloğlu
    • Sibel Atik
    • Talip Yılmaz
Sonuç yok
Bütün sonuçları gör
  • GÜNCEL
    • Kapak Konusu
    • Son Dakika
    • Haberler
    • Dünya
    • Video Galeri
    • Şirketler
    • Çalışma Hayatı ve Sosyal Güvenlik
    • Kulis
    • Dosya
    • Yatırımcı Köşesi
    • Üniversitelerden
  • Altın Fiyatları
  • Piyasalar
    • Altın
    • Bes
    • Borsa
    • Finans
  • Araştırmalar
  • Girişim / Kobi
  • Sektörler
    • Eğitim
    • Enerji
    • Gıda
    • Holdingler
    • Emlak
    • Medya
    • Otomotiv
    • Perakende
    • Teknoloji
    • Tekstil
    • Turizm
    • Yönetim / Kariyer
  • Etkinlikler
  • YAZARLAR
    • Aram Ekin Duran
    • Abdülkadir Kahraman
    • Ayşegül Sakarya Pehlivan
    • Aysun Karabıyık Sarıkaya
    • Burcu Tuvay
    • Ceren Oral
    • Dr. Orhan Karaca
    • Talat Yeşiloğlu
    • Gözde Yeniova
    • Levent Gökmen
    • M. Fatih Köprü
    • Özlem Bay Yılmaz
    • Servet Topaloğlu
    • Sibel Atik
    • Talip Yılmaz
Sonuç yok
Bütün sonuçları gör
Ekonomist
Sonuç yok
Bütün sonuçları gör
Anasayfa Girişim / Kobi

Kişiye özel müşteri deneyimine odaklanıyoruz

Gürmen Group Markalardan Sorumlu Yönetim Kurulu Üyesi Zeynep Doğan, yatırımları müşterilerin tüm kanallardan mükemmel müşteri deneyimine odaklanacak şekilde kurguladıklarını söylüyor.

10 Mayıs 2020 | 11:00:27
Girişim / Kobi
A A
0
Kişiye özel müşteri deneyimine odaklanıyoruz
Facebook ile paylaşTwitter ile paylaşWhatsApp ile Paylaş

Tasarımdan üretime, planlamadan mağazalara kadar her alanda dijital dönüşüme odaklanan Gürmen Group, bugüne kadar 25 milyon TL’lik yatırım yaptı. Gürmen Group Markalardan Sorumlu Yönetim Kurulu Üyesi Zeynep Doğan, yatırımları müşterilerin tüm kanallardan mükemmel müşteri deneyimine odaklanacak şekilde kurguladıklarını söylüyor.

Ayşegül Sakarya Pehlivan
asakarya@ekonomist.com.tr

Tekstil-hazır giyim başta olmak üzere enerji, tarım-hayvancılık ve teknoloji alanlarında yatırımları olan Gürmen Group’un kuruluş hikayesi, Avrupa’nın moda başkentlerinden Londra’ya uzanıyor. 1970’li yıllarda Londra’da bir hazır giyim atölyesiyle temelleri atılan grup sonrasında kurucularının doğduğu topraklara yatırım hedefiyle faaliyetlerini Türkiye’ye yönlendirdi.

Günümüzde yaklaşık 2 bin kişiye istihdam sağlayan şirket, erkek moda markaları RAMSEY ve KİP ile 20 ülkede 130 mağazada hizmet veriyor. Üretimden tasarıma e-Ticaretten müşteri deneyimine kadar her alanda dijitalleşmeye odaklanan şirket, bu alanda fark yaratmak için 2017 yılında Gürmen Teknoloji’yi kurdu.

Gürmen Teknoloji liderliğinde başlatılan dijital dönüşüm sürecinde yaklaşık 25 milyon TL’lik yatırımı hayata geçirildi. Önümüzdeki dönemde yapay zekayla kişiye özel müşteri deneyimine odaklanacaklarını söyleyen Gürmen Group Markalardan Sorumlu Yönetim Kurulu Üyesi Zeynep Doğan, grubun dijitalleşme yolculuğunu anlattı.

Şirketinizin dijital dönüşüm yolculuğu ne zaman başladı?

Yoğun rekabet ortamında artık en iyi koleksiyonu, en iyi kalite ile üretmek ve iyi bir tedarik zinciri yeterli kalmıyor. Hem müşterinizi iyi tanımak hem de daha veri odaklı olup bu veriyi iyi, verimli kullanmak ve inovasyon farklılaşmak adına her zamankinden daha önemli.

Biz de bu alanda fark yaratabilmek için 2017 yılında Yıldız Teknik Üniversitesi Teknopark’ta faaliyet gösteren bir teknoloji şirketi kurduk: Gürmen Teknoloji. Teknoloji şirketimizle birlikte hayata geçirdiğimiz bir dijital dönüşüm ajandamız var. Bu ajandaya uygun şekilde grubumuzun teknik alt yapısından raporlamalarına, müşteri analizinden iş süreçlerine kadar dijitalleşme sürecimize hizmet eden pek çok projeyi hayata geçirdik.

Dijital dönüşüm konusunda ne gibi adımlar attınız bugüne kadar? Ne kadarlık yatırım yaptınız?

Dijital dönüşüm stratejimizi; üretim, koleksiyon ve tasarım, online ve e-Ticaret, müşteri deneyimi olmak üzere dört başlık altında topladık. Tekstilde üretim alanında da faaliyet gösteriyoruz ve fabrikalarımızda 1,5 milyon adetlik üretim kapasitemizi markalarımız RAMSEY ve KİP’in yanı sıra Avrupa’dan Amerika’ya birçok dünya devine koleksiyon üretimi için de kullanıyoruz.

Biz de bu yüzden izlenebilirlik, şeffaflık ve hızlı- anlık – doğru bilgi akışını sağlayacak “Endüstri 4.0 dijital dönüşüm projesi”ne yöneldik. Dataların gerçek fayda yaratacak şekilde yapay zeka destekli raporlana-bilmesi, bu veri üzerine dayalı verim, sevkiyat, kalite senaryoları hesaplanabilmesi, sanal fabrika yönetimine götürebilecek kadar kapsamlı bir yolculuğun ilk adımları. Bu uygulamayı hazır giyimde Türkiye’de ilk uygulayan fabrikalardan biriyiz.

Dijital dönüşümün nasıl bir katkısı oldu size?

Dijital dönüşüm sürecimize liderlik eden Gürmen Teknoloji ile yepyeni ve değer katan projeleri de hayata geçirme imkanı bulduk. Mobil satış ve akıllı algoritmalarla çeşitli öneriler sunarak mağazacılık alanında farklı bir bakış açısını markalarımıza kazandıran “ChicApp – mobil mağazacılık”; global olarak tüm mağazalarımızın dijital ekranlarını merkezi noktadan yönetebilmeyi sağlayan “digital signage” uygulamamız; müşteri davranışlarını daha iyi analiz edebilme ve mağaza konseptlerimizde bu bilgilere göre değişim yapabilme imkanı sunan, veri odaklı bir yönetim sergileme imkanı sağlayan “ısı haritası” uygulamamız Gürmen Teknoloji’nin geliştirdiği projelerden sadece birkaçı…

Önümüzdeki dönemde dijital dönüşüm konusunda atacağınız yeni adımlar nelerdir?

Artık tüketiciler ihtiyaç duydukları bilginin yapay zeka ile tespit edilmesini; aynı miktarda bilgiye kısa içeriklerle ulaşmak istiyor. Bu noktada; online ve offline perakendeciliğin kesişimi yani omnichanel önemli bir yatırım alanı olarak karşımıza çıkıyor. Biz markalarımızla; müşterilerimizin tüm kanallardan mükemmel müşteri deneyimine odaklanacak şekilde yatırımlarımızı kurguluyoruz.

Online ve offline mağazalarda oluşan deneyimleri analiz edilmek ve bu analizler sonucunda toplu bir kampanya yönetimi yerine daha spesifik kişiye özel olarak tasarlanması gerekiyor. Bu tasarlanan yapılarda büyük datanın incelenerek anlamlandırılması ve tabii ki yapay zeka ile hızlı ve öğrenilmiş alışkanlıklara özel farklı seçenekler sunulması gelecekte daha da önem kazanacak. Yeni dönemde yeni projelerimiz de özellikle bu alana odaklanacak.

Koronavirüs salgını tüm dünyayı değiştiriyor. Dijital dönüşüm size nasıl bir katkı sağladı?

Bu süreç hemen hemen tüm devlet kurumlarında ve özel şirketlerde çalışma modellerinde uzaktan çalışma ve mobilize olma ihtiyacını ortaya koydu. Şirketlerin neredeyse tümü ön hazırlık, kapasite test gibi süreçleri tamamladıktan sonra yeni çalışma modellerine geçiş yapabildi.

Bu süreçte grup olarak herhangi bir hazırlık ve teste ihtiyaç duymadan dijital altyapımız üzerinden operasyonlarımızı normal bir şekilde sürdürmeye devam ettik. Mağazaların kapanmasıyla birlikte online tüketici için tek alışveriş kanalı haline geldi. Hijyen ve güvenlik kurallarına riayet edilerek yapılan hazırlık ve teslimatlar ile online kanalımızda hizmet vermeye devam ediyoruz. İçinde olduğumuz süreç tüketicinin online’da alışveriş yapma alışkanlığına hız kazandırdı; süreç sonrasında online’ın büyümesi daha da güçlenecek.

e-Dönüşüm konusunda attığınız adımlardan bahsedebilir misiniz?

Tüm grup şirketlerimizde e-Fatura, e-Arşiv ve e-Defter uygulamalarına geçiş sağladık. Tüm sevk irsaliyelerimizi elektronik ortamda düzenlemek için çalışmalara başladık. e-Mutabakat sistemine geçiş sağladık. Tüm mutabakatlarımızı elektronik ortamda yapıyoruz.

Kayıtlı Elektronik Posta (KEP) kullanımımızı yaygınlaştırarak, hukuki konularda zaman ve maliyet tasarrufumuzu her geçen gün arttırıyoruz. Tüm satın alma kararlarımız elektronik ortamda hazırlanıyor, onayları sistem üzerinden yapılarak kağıt, zaman tasarrufu sağlıyoruz. Elektronik ortamda hazırladığımız satın alma kararlarını, bize kesilen e-Fa-turaların otomatik sistem tarafından kontrol edilmesini sağlanmasıyla ilgili bir projemiz var.

İNOVASYONA ODAKLANIYOR
25 KİŞİLİK AR-GE EKİBİ

İnovasyon markalarımızın DNA’sında var diyebiliriz. Yenilikçi ürün geliştirme anlayışımız çerçevesinde yaklaşık 25 kişiden oluşan AR-GE ekibimiz değişen moda dinamikleri, gelişen teknoloji ve erkeklerin beklentilerini güncel bir şekilde takip ederek inovatif ürünler, giyilebilir teknolojiler konusunda sürekli iş geliştiriyor.

TASARIM MERKEZİ SEÇİLDİ

2018’de “Tasarım Merkezi” seçilen tasarım departmanlarımız özellikle giyilebilir teknolojiler, dijital dünyayı tasarım ile daha etkin şekilde bir araya getirme konusunda müşteri beklentilerini karşılayacak yenilikçi ürünler konusunda yoğun mesai harcıyor. Bugüne kadar Gürmen Teknoloji liderliğinde başlatılan dijital dönüşüm sürecimizde yaklaşık 25 milyon TL’lik yatırımı hayata geçirdik.

Etiketler: AR-GEAyşegül Sakarya Pehlivandijital dönüşümE-dönüşümGürmen Groupinovasyon
PaylaşımTweetGönder
Önceki Haber

Yeni teknolojileri yakından takip ediyoruz

Sonraki Haber

Saha operasyonunu dijitalleştiriyoruz

Benzer Haberler

Komilik yaptı, İngilizceyi mafya filmlerinden öğrendi: Şimdi 72 milyon dolarlık bir işi var
Girişim / Kobi

Komilik yaptı, İngilizceyi mafya filmlerinden öğrendi: Şimdi 72 milyon dolarlık bir işi var

24 Haziran 2022
Youtube izlerken aklına geldi, borçla başladı: 32 yaşında milyon dolarlık bir işi var
Girişim / Kobi

Youtube izlerken aklına geldi, borçla başladı: 32 yaşında milyon dolarlık bir işi var

23 Haziran 2022
’12 yaşında seyyar tezgahta börek satarak başladım’: Şimdi 21 ülkeye ihracat yapıyor
Girişim / Kobi

’12 yaşında seyyar tezgahta börek satarak başladım’: Şimdi 21 ülkeye ihracat yapıyor

19 Haziran 2022
Yılın Global Türk Girişimcisi: Malatya’da köy okulundan zirveye yolculuk
Girişim / Kobi

Yılın Global Türk Girişimcisi: Malatya’da köy okulundan zirveye yolculuk

6 Haziran 2022
Sağlıkta start up rüzgarı: Yeni dönem fırsatları neler?
Girişim / Kobi

Sağlıkta start up rüzgarı: Yeni dönem fırsatları neler?

4 Haziran 2022
Vizyoner markaları sponsorlarla buluşturuyor
Girişim / Kobi

Vizyoner markaları sponsorlarla buluşturuyor

29 Mayıs 2022

Bir cevap yazın Cevabı iptal et

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Haftanın Öne Çıkanları

Aztek Teknoloji’de halka arz süreci başladı
Haberler

Aztek Teknoloji’de halka arz süreci başladı

10 Ağustos 2022

Gözde Yeniova Saylak gyeniova@ekonomist.com.tr Teknoloji ve aksesuar pazarında 25 yıllık tecrübesi bulunan Aztek Teknoloji, halka arz oluyor. Aztek Teknoloji’nin halka...

Daha fazla oku

ABD’de enflasyon beklentilerin altında kaldı

Hızlı teslimat dalgası perakendeye sıçradı

Elon Musk, Twitter nedeniyle 6,88 milyar dolarlık Tesla hissesi sattı

Libya’nın milyar dolarlık inşaat firmaları İstanbul’a geliyor

Satın almak için tıklayın

Abone olmak için tıklayın

 


Son Haberler

New York borsası enflasyon verisinin ardından ‘ralli’ yaptı

New York borsası enflasyon verisinin ardından ‘ralli’ yaptı

11 Ağustos 2022
Opel Ağustos 2022 kampanyasını duyurdu

Opel Ağustos 2022 kampanyasını duyurdu

10 Ağustos 2022
Meteorolojiden bu kentler için ‘turuncu kodlu’ uyarı var

Meteorolojiden bu kentler için ‘turuncu kodlu’ uyarı var

10 Ağustos 2022
En çok satan 20 ikinci el otomobil ve fiyatları: En ucuzu 235 bin TL (Güncel fiyatlar)

En çok satan 20 ikinci el otomobil ve fiyatları: En ucuzu 235 bin TL (Güncel fiyatlar)

10 Ağustos 2022

Dünya Haberleri

Dünya

Almanya’da enflasyon yüzde 7,5 oldu

Almanya'da temmuz ayında enflasyon enerji fiyatlarındaki artışın etkisiyle yüzde 7,5 seviyesinde belirlendi. Almanya Federal İstatistik Ofisi (Destatis), ülkenin temmuz ayı...

10 Ağustos 2022
CHP’li Akın elektrik üretiminde kullanılan doğal gaz zammını eleştirdi
Dünya

AB’nin doğalgaz planı yürürlükte

Avrupa Birliği (AB) ülkelerinin, Rusya'dan akışın kesintiye uğraması ihtimaline karşı hazırladıkları doğalgaz tüketimini yüzde 15 azaltma planı yürürlüğe girdi. AB...

10 Ağustos 2022
Aşıdan sonra ilaç da yolda: İnsan denemelerine başlandı
Dünya

İlaç devi Pfizer’dan 5,4 milyar dolarlık satın alma

Amerikan ilaç şirketi Pfizer, ilaç üreticisi Global Blood Therapeutics'i 5,4 milyar dolara satın almak için anlaşmaya vardı Wall Street Jpurnal'da...

8 Ağustos 2022
Çin’den ABD’ye Tayvan uyarısı 
Dünya

Çin’den ABD’ye Tayvan uyarısı 

Çin Dışişleri Bakanı Vang Yi, ABD'ye, Temsilciler Meclisi Başkanı Nancy Pelosi'nin Tayvan'ı ziyaretinin sebep olduğu, Çin ordusunun Ada çevresinde başlattığı...

6 Ağustos 2022

  • ALTIN FİYATLARI
  • EKONOMİ TERİMLERİ SÖZLÜĞÜ
  • KREDİ HESAPLAMA
  • ARŞİV
  • KÜNYE
  • YAYIN İLKELERİ
  • AYDINLATMA METNİ
  • İŞ DÜNYASI ABONELİK PAKETİ
  • ÇEREZ POLİTİKASI
  • ABONE OL
  • SATIN AL

© 2016-2020 Ekonomist Dergisi. Bütün hakları gizlidir.

Sonuç yok
Bütün sonuçları gör
  • GÜNCEL
    • Kapak Konusu
    • Son Dakika
    • Haberler
    • Dünya
    • Video Galeri
    • Şirketler
    • Çalışma Hayatı ve Sosyal Güvenlik
    • Kulis
    • Dosya
    • Yatırımcı Köşesi
    • Üniversitelerden
  • Altın Fiyatları
  • Piyasalar
    • Altın
    • Bes
    • Borsa
    • Finans
  • Araştırmalar
  • Girişim / Kobi
  • Sektörler
    • Eğitim
    • Enerji
    • Gıda
    • Holdingler
    • Emlak
    • Medya
    • Otomotiv
    • Perakende
    • Teknoloji
    • Tekstil
    • Turizm
    • Yönetim / Kariyer
  • Etkinlikler
  • YAZARLAR
    • Aram Ekin Duran
    • Abdülkadir Kahraman
    • Ayşegül Sakarya Pehlivan
    • Aysun Karabıyık Sarıkaya
    • Burcu Tuvay
    • Ceren Oral
    • Dr. Orhan Karaca
    • Talat Yeşiloğlu
    • Gözde Yeniova
    • Levent Gökmen
    • M. Fatih Köprü
    • Özlem Bay Yılmaz
    • Servet Topaloğlu
    • Sibel Atik
    • Talip Yılmaz

© 2016-2020 Ekonomist Dergisi. Bütün hakları gizlidir.