Spora sponsor akını

Spora sponsor akını

 

Sponsorluklar, dünyada son 10 yılda yüzde 100’lük artışla 88 milyar dolarlık büyüklüğe ulaşan spor endüstrisinin en hızlı büyüyen alanlarından biri. Marka imajlarını güçlendirmek ve dünyaya açılmak isteyen şirketler spor sponsorluklarını iletişim stratejilerinin vazgeçilmez bir parçası olarak görüyor.

FATOŞ BOZKUŞ                                 AYŞEGÜL SAKARYA PEHLİVAN
fbozkus@ekonomist.com.tr             asakarya@ekonomist.com.tr

Türkiye’de 1,6 milyar dolarlık spor endüstrisinin yüzde 25’ini oluşturduğu tahmin edilen spor sponsorlukları, pek çok farklı sektörden şirketin markajına girmiş durumda. Bu alana yapılan yatırımların önümüzdeki dönemde de hızlı büyümeye devam edeceği tahmin ediliyor.

Tabloları görmek için görsellere tıklayın.

727 728 729 730 731 732

 

 

 

 

 

Sanayi, turizm, sağlık gibi dünyanın dev sektörleriyle yarışıyor. Onlar gibi yarattığı dev bir ekonomi var. Üstelik pek çoğundan daha büyük bir hızla büyüyor. Son 10 yılda yüzde 100’lük artışla 88 milyar dolarlık bir büyüklüğe ulaşan spor endüstrisinden bahsediyoruz.

Bu büyümenin önümüzdeki dönemde daha da ivme kazanması ve yaklaşık iki yıl içinde 100 milyar dolara ulaşması bekleniyor. 130 ülkenin milli gelirinden fazla olan bu hacmi; bilet satışları, medya hakları ve sponsorluklar oluşturuyor. Sponsorluklar bu pastadan en büyük payı alırken, spor malzemeleri, lisanslı ürün satışları, spor ürünleri üreten markaları da hesaba kattığımızda tüm endüstrinin değerinin toplamda 600 milyar dolara ulaştığı tahmin ediliyor.

Global ekonominin içinde marka imajlarını güçlendirmek, dünyaya açılmak isteyen şirketler için spor sponsorlukları iletişim stratejilerinin vazgeçilmez bir parçası haline gelmiş durumda. Dünya Kupası’ndan Şampiyonlar Ligi’ne, NBA’den olimpiyatlara kadar pek çok organizasyonda takımlar ve sporcular kadar markalar da yarışıyor.

Türkiye de bu trendin dışında kalmıyor elbette. Gerek yurtiçinde büyüyen ve artan organizasyonlar gerek dünyaya açılan Türk şirketleri sayesinde spor ekonomisi büyük bir hızla büyüyor. Türkiye’de spor endüstrisinin büyüklüğü yaklaşık 1,6 milyar dolara ulaşmış durumda. Tahminlere göre spor sponsorlukları bu hacmin yüzde 25’ini oluşturuyor. Şirketlerin bu alana yatırımları da hızlanarak devam ediyor. Ayrıca bu desteği uluslararası boyuta taşıyan şirket sayısı da artıyor.

NE ZAMAN BAŞLADI?
Türkiye’de spor marka ilişkisinin temelleri 1980’li yıllara dayanıyor. Kamu İktisadi Teşebbüsleri (KİT) kurdukları takımlarla bu işe adım attı. PTT, Petrol Ofisi gibi yaygın devlet kurumları sporu desteklemek için her ilde bir takım kurdu. Devletin sporu sübvanse ettiği dönemlerde basketbol ve voleybol ligleri üç büyükler dışında neredeyse tamamıyla KİT’lerin ve okulların takımlarından oluşuyordu.

Sayfa: 1 2 3 4



İlgili Haberler
0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış

İlk yorumu yazmak ister misiniz?

Yorum yap