Ekonomist
  • GÜNCEL
    • Kapak Konusu
    • Son Dakika
    • Haberler
    • Dünya
    • Video Galeri
    • Şirketler
    • Çalışma Hayatı ve Sosyal Güvenlik
    • Kulis
    • Dosya
    • Yatırımcı Köşesi
    • Üniversitelerden
  • Altın Fiyatları
  • Piyasalar
    • Altın
    • Bes
    • Borsa
    • Finans
  • Araştırmalar
  • Girişim / Kobi
  • Sektörler
    • Eğitim
    • Enerji
    • Gıda
    • Holdingler
    • Emlak
    • Medya
    • Otomotiv
    • Perakende
    • Teknoloji
    • Tekstil
    • Turizm
    • Yönetim / Kariyer
  • Etkinlikler
  • YAZARLAR
    • Aram Ekin Duran
    • Abdülkadir Kahraman
    • Ayşegül Sakarya Pehlivan
    • Aysun Karabıyık Sarıkaya
    • Burcu Tuvay
    • Ceren Oral
    • Dr. Orhan Karaca
    • Talat Yeşiloğlu
    • Gözde Yeniova
    • Levent Gökmen
    • M. Fatih Köprü
    • Özlem Bay Yılmaz
    • Servet Topaloğlu
    • Sibel Atik
    • Talip Yılmaz
Sonuç yok
Bütün sonuçları gör
  • GÜNCEL
    • Kapak Konusu
    • Son Dakika
    • Haberler
    • Dünya
    • Video Galeri
    • Şirketler
    • Çalışma Hayatı ve Sosyal Güvenlik
    • Kulis
    • Dosya
    • Yatırımcı Köşesi
    • Üniversitelerden
  • Altın Fiyatları
  • Piyasalar
    • Altın
    • Bes
    • Borsa
    • Finans
  • Araştırmalar
  • Girişim / Kobi
  • Sektörler
    • Eğitim
    • Enerji
    • Gıda
    • Holdingler
    • Emlak
    • Medya
    • Otomotiv
    • Perakende
    • Teknoloji
    • Tekstil
    • Turizm
    • Yönetim / Kariyer
  • Etkinlikler
  • YAZARLAR
    • Aram Ekin Duran
    • Abdülkadir Kahraman
    • Ayşegül Sakarya Pehlivan
    • Aysun Karabıyık Sarıkaya
    • Burcu Tuvay
    • Ceren Oral
    • Dr. Orhan Karaca
    • Talat Yeşiloğlu
    • Gözde Yeniova
    • Levent Gökmen
    • M. Fatih Köprü
    • Özlem Bay Yılmaz
    • Servet Topaloğlu
    • Sibel Atik
    • Talip Yılmaz
Sonuç yok
Bütün sonuçları gör
Ekonomist
Sonuç yok
Bütün sonuçları gör
Anasayfa Söyleşi

Yurtdışı projelere ağırlık vereceğiz

28 Kasım 2018 | 10:30:53
Söyleşi
A A
0
Yurtdışı projelere ağırlık vereceğiz
Facebook ile paylaşTwitter ile paylaşWhatsApp ile Paylaş

Üçüncü Havalimanı ve TANAP gibi projelerin taşıyıcısı olan Arkas Lojistik, Türkiye merkezli yurtdışı işlere ağırlık verecek. Arkas Lojistik Genel Müdürü Onur Göçmez, “2018’i 250 milyon dolar ciroyla kapatırız. 2019’da da yüzde 10-15 büyürüz” diyor.

ÖZLEM BAY YILMAZ
obay@ekonomist.com.tr

Ulaştırma, depoculuk ve forwarding olmak üzere üç alanda hizmet veren Arkas Lojistik, lojistik işini farklı taşıma modlarıyla adım adım hesaplayarak yapıyor. Bu yılı yaklaşık 250 milyon dolarlık ciroyla kapatmayı planlayan şirket, 2019’da ise yüzde 10-15 büyüme hedefliyor. Arkas Lojistik Genel Müdürü Onur Göçmez, THY’nin Üçüncü Havalimanı’na taşınması ve TANAP gibi önemli projelerin en büyük taşıyıcısı olduklarını vurguluyor. Göçmez, “TANAP projesi için borularını taşıdığımız Tosçelik tarafından yurtdışı taşıması için de biz tercih edildik. Bulgaristan, Romanya, Macaristan ve Avusturya’yı kapsayan BRUA adındaki projenin de taşıyıcısı olduk” diyor. 2019’da Türkiye merkezli yurtdışı işlere ağırlık vermeyi planladıklarını belirten

Göçmez, sorularımızı şöyle yanıtladı:

2018 yılını nasıl geçirdiniz?
2018 ilk çeyrek bizim için çok güzel geçti. Bu, 2018 kapanışına da olumlu yansıyacak. Faaliyet gösterdiğimiz farklı sektörlerde büyüme yakaladık. Bunda terminal hizmetleri tarafında tamamen yeni saha satış ofislerimizin kurulması ve stratejimizin direkt müşteri odaklı olmasının önemli katkısı var. Ulaştırma tarafında da yurtiçi dağıtım yapmaya başladık. Petrol Ofisi’nin 81 ile yurtiçi dağıtımını yapıyoruz. Pınar Su, Yurtbay Seramik gibi şirketlerle çalışıyoruz. Şu anda 20’ye yakın firmayla iş yapıyoruz. Bu niş bir alan olduğu için kontrollü gidiyoruz.

2018’de neler yaptınız?
500 tane çekicimiz vardı. Çekicilerimizin taşıdığı dorseleri farklılaştırdık. Çekicilerimiz artık sadece konteyner değil, açık yük ve tenteli taşıma yapıyorlar. Bu sayede iş zenginliği yarattık. Yani artık bir çekici ile üç tane farklı taşıma modeli yapabiliyoruz. Bunu Türkiye’de ilk yapanlardan biriyiz.

Son dönemde ne gibi projeler yürütüyorsunuz?
Büyük bir oyuncuyuz. Böyle olunca hep ilkleri yapmanız lazım. Örneğin 2018’de Türkiye’de ilk defa Bakü-Kars-Tiflis hattında taşımaları biz yaptık. 2017 Ekim’de başladık. Mersin’den her cuma tren kalkıyor. Hattın yüzde 70’lik kısmını dolduruyoruz. Türkiye’ye tahıl ürünleri getiriyoruz. Buradan da inşaat malzemesi, gıda, bebek bezi, zaman zaman işlenmiş petrol ürünleri gönderiyoruz. Bir yıldır çalışan bu hat Kazakistan, Azerbaycan, Tacikistan, Türkmenistan, Kırgızistan gibi ülkelere gidiyor. Ayda bir tren ile başladık, şu anda ayda 6-7 tren ve 600’e yakın konteynere ulaştık.

Üçüncü Havalimanı’nın da taşıma yükleni-cisisiniz. Nasıl bir hazırlık yapılıyor?
Bu bir lojistik mühendisliği gerektiriyor ve bizden daha iyi yapan olamaz diye düşündük. Sekiz ay boyunca bu projeyle ilgili ciddi bir çalışma yürüttük. Bizimle beraber ihaleye giren birçok firma oldu. Denizcilik kültüründen gelen farklı çözümleri karayoluna adapte ettik. Herkes normal kamyonla taşımaya giderken biz “konteyner ile taşıyalım” dedik. Bu sayede araç beklemeyecek. Konteyner bize yüzde 60-70 oranında hız kazandıracak. Öte yandan bizim 500’e yakın öz varlık aracımız ve güvendiğimiz tedarikçilerimiz var. Bu bizim yer hizmetlerindeki gücümüzü ve farklı çözümlerimizi ön plana çıkardı. Bu operasyonel çözümlerin üzerine sadece bu işe özgü yazılım kurguladık. Bu Türkiye’deki en büyük taşıma projesi ve dünyada havacılık tarihinin en büyük göçü olacak.

Neler taşıyacaksınız?
THY’nin yer ekipmanlarını taşıyacağız. Uçağa binerken yerde gördüğünüz, merdivenlerden bavul hizmetleri veren arabalara kadar her şeyi biz taşıyacağız.

TANAP projesinin de taşımalarını üstlendiniz. Bu proje hakkında bilgi verir misiniz?
7 milyar dolarlık yatırımla hayata geçirilen TANAP projesi için Tosçelik ile 48 inç ve 56 inç boruların Ardahan (Türkgözü)-Edirne (İpsala) arasında belirlenen stok sahalarına taşınması, indirilmesi ve stoklanmasını yaptık. Araçlarımızda ve vagonlarımızda kullanılan tüm taşıyıcı aparatları tasarladık. Başlangıçta bizimle birlikte birkaç yüklenici daha vardı ama sonra o yükleniciler de bize güvendi ve en sonunda taşımayı tek başımıza yaptık.

TANAP’ta ne kadarlık bir taşıma gerçekleştirdiniz?
10 farklı şehirde 18 farklı istasyon kullanılarak tamamlanan teslimatlar esnasında yaklaşık 40 bin karayolu seferi ve 8 bin 300 vagon taşıması gerçekleşti. 3,2 milyonu karayolu ve 16,2 milyonu demiryolu olmak üzere toplamda 19,5 milyon kilometre mesafe katedildi. Başka bir deyişle proje süresince dünyanın çevresinde 485 tur atıldı.

Son dönemde yurtdışında yürüttüğünüz projeler neler?
TANAP’ın devamında yine Tosçelik’in aldığı bir ihalenin de yurtdışı taşımasını üstlendik. Bulgaristan, Romanya, Macaristan ve Slovakya’yı kapsayan “BRUA” adındaki projenin taşıyıcısı olduk. Bunun Romanya ayağı başladı. TANAP’ta gösterdiğimiz performansın aynısını artık globalde de gösteriyoruz. Türkiye’den boruları alarak açık yük gemilerine yükledikten sonra Köstence Limanı’na bırakıyoruz. Köstence Limanı’ndan boruları nehir gemilerine yüklüyoruz. Daha sonra da kamyonlara yüklüyoruz ve stok alanlarına götürüyoruz. Çalıştığımız tüm tedarikçiler yabancı ve tüm süreci bir Türk şirketi olarak biz yönetiyoruz. 45 tane açık yük gemisi olacak ve şu anda 12 tanesi gitti. 1,5 yıl sürecek bir projeydi ama biz bunu 11 ay gibi kısa bir sürede bitireceğiz. Projeye ağustos ayında başladık.

2018 yılını nasıl kapatacaksınız? 2019 yılına ilişkin hedefleriniz neler?
Bu yılı yaklaşık 250 milyon dolarlık ciroyla kapatmayı hedefliyoruz. 2019’da yurtdışı ofislerimiz çok daha önemli olacak. Özellikle yurtiçi nakliyede ciddi gelişmeler yaşanacak. Depolama hizmetimizi geliştireceğiz. Proje ve ağır yük nakliye kısmına yönelik çalışmalarımız olacak. 2018’de kamyon ve dorse yatırımlarımızı tamamladık. O nedenle çok fazla araç yatırımı düşünmüyoruz. 2019’daki resme bakarak istihdam artışına gidebiliriz.

2019’da ne kadarlık bir büyüme hedefliyorsunuz?
Biz yüzde 10-15 büyüme öngöreceğiz. Hedefimiz mevcut istihdamımızı koruyarak bu büyümeyi sağlamak. 2019’da Türkiye merkezli yurtdışı işlere ağırlık vermeyi planlıyoruz. Şu anda Türkiye’den Türkmenistan’a yaklaşık bir yıl sürecek, bin 500 adet kamyon taşımamız var. İnşaat malzemesi taşıyoruz. 2019’da da bunların gelişimi için stratejik olarak çalışacağız.

“ÇİN OFİSİMİZ DAHA AKTİF OLACAK”
“Arkas Lojistik olarak Azerbaycan, Kazakistan, Gürcistan, Rusya, Ukrayna, Yunanistan ve Çin’de ofislerimiz var. Bizim global ihaleler departmanımız var ve şu anda takip ettiğimiz çok büyük projeler bulunuyor. 2019’da Çin’deki ofisimizi daha aktif kullanacağız, bu ülkedeki pazarlama çalışmalarımızı artıracağız.”

Etiketler: Arkas LojistikÖzlem Bay YılmazSöyleşiTANAPÜçüncü Havalimanı
PaylaşımTweetGönder
Önceki Haber

17 kahve zinciri 253 girişimci arıyor

Sonraki Haber

Firmalar için ‘acil durum’ kalkanı

Benzer Haberler

Dar gelirliye örnek proje üretmek isteriz
Haberler

Dar gelirliye örnek proje üretmek isteriz

26 Haziran 2022
Türkiye’nin kuşkonmaz ihracatçısı olacağız
Haberler

Türkiye’nin kuşkonmaz ihracatçısı olacağız

22 Haziran 2022
Bu yıl 3 milyar TL’lik yatırım öngörüyoruz
Haberler

Bu yıl 3 milyar TL’lik yatırım öngörüyoruz

19 Haziran 2022
Hisse riski altın gibi araçlarla dengelenmeli
Haberler

Hisse riski altın gibi araçlarla dengelenmeli

14 Haziran 2022
Yılın kadın girişimcisi: “ABD ve Asya’da şirket alma planımız var”
Haberler

Yılın kadın girişimcisi: “ABD ve Asya’da şirket alma planımız var”

6 Haziran 2022
Passat Sedan sonrası: İşte Volkswagen’in yeni stratejisi
Haberler

Passat Sedan sonrası: İşte Volkswagen’in yeni stratejisi

1 Haziran 2022

Bir cevap yazın Cevabı iptal et

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Haftanın Öne Çıkanları

NASA tarihinde bir ilk
Haberler

NASA tarihinde bir ilk

27 Haziran 2022

ABD Havacılık ve Uzay Ajansı (NASA), ilk kez ABD dışında bir yerdeki ticari havacılık üssünden uzaya roket fırlattı. BBC'deki habere...

Daha fazla oku

Antalya’nın turist sayısında yüzde 193 artış… Günlük ortalama 70 bin kişi geldi

Hazine: Finansal istikrara yönelik tedbirler devam edecek

Turkcell dijital banka kuruluşu için BDDK’ya başvurdu

İş dünyası BDDK’nin TL kredi kullanımına yönelik kararını değerlendirdi

Satın almak için tıklayın

Abone olmak için tıklayın

 


Son Haberler

Asgari ücrette kritik gün: Gözler bugünkü toplantıda

Asgari ücrette gözler Çarşamba gününde

27 Haziran 2022
Asgari ücret, Temmuz maaşları, bayram tatili… Cumhurbaşkanı Erdoğan neler söyledi?

Asgari ücret, Temmuz maaşları, bayram tatili… Cumhurbaşkanı Erdoğan neler söyledi?

27 Haziran 2022
Yetimhaneden gözlük imparatorluğuna: Ray-Ban’ın sahibi yaşamını yitirdi

Yetimhaneden gözlük imparatorluğuna: Ray-Ban’ın sahibi yaşamını yitirdi

27 Haziran 2022
BBDK Başkanı Akben’den ticari kredi düzenlemesine ilişkin açıklama

BBDK Başkanı Akben’den ticari kredi düzenlemesine ilişkin açıklama

27 Haziran 2022

Dünya Haberleri

Yetimhaneden gözlük imparatorluğuna: Ray-Ban’ın sahibi yaşamını yitirdi
Dünya

Yetimhaneden gözlük imparatorluğuna: Ray-Ban’ın sahibi yaşamını yitirdi

Gözlük üreticisi EssilorLuxottica'nın (ESLOF) başkanı ve İtalya'nın en zengin iş insanlarından Leonardo Del Vecchio 87 yaşında hayatını kaybetti. Grup yaptığı...

27 Haziran 2022
Geçici gelir ve kurum vergi beyannameleri için süre uzatıldı
Dünya

İş dünyası BDDK’nin TL kredi kullanımına yönelik kararını değerlendirdi

Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumunun (BDDK) cuma günü finansal istikrarın güçlendirilmesi ve kaynakların daha verimli kullanılarak kredi sisteminin etkin bir...

27 Haziran 2022
Protestoların sürdüğü Ekvador’da benzin fiyatları düşürüldü
Dünya

Protestoların sürdüğü Ekvador’da benzin fiyatları düşürüldü

Ekvador Cumhurbaşkanı Guillermo Lasso, benzin fiyatlarında taleplerin altında kalan bir indirim yapıldığını duyurdu. Ekvador Yerli Milliyetler Konfederasyonunca (Conaie) 2,55'ten 2,10...

27 Haziran 2022
Fransa’da 3 büyük enerji şirketinden halka ortak çağrı
Dünya

Fransa’da 3 büyük enerji şirketinden halka ortak çağrı

Fransa'da 3 büyük enerji şirketlerinden TotalEnergies, EDF ve Engie, Fransızlara enerji tüketimlerini "derhal" azaltma çağrısında bulundu. TotalEnergies, EDF ve Engie...

27 Haziran 2022

  • ALTIN FİYATLARI
  • EKONOMİ TERİMLERİ SÖZLÜĞÜ
  • KREDİ HESAPLAMA
  • ARŞİV
  • KÜNYE
  • YAYIN İLKELERİ
  • AYDINLATMA METNİ
  • İŞ DÜNYASI ABONELİK PAKETİ
  • ÇEREZ POLİTİKASI
  • ABONE OL
  • SATIN AL

© 2016-2020 Ekonomist Dergisi. Bütün hakları gizlidir.

Sonuç yok
Bütün sonuçları gör
  • GÜNCEL
    • Kapak Konusu
    • Son Dakika
    • Haberler
    • Dünya
    • Video Galeri
    • Şirketler
    • Çalışma Hayatı ve Sosyal Güvenlik
    • Kulis
    • Dosya
    • Yatırımcı Köşesi
    • Üniversitelerden
  • Altın Fiyatları
  • Piyasalar
    • Altın
    • Bes
    • Borsa
    • Finans
  • Araştırmalar
  • Girişim / Kobi
  • Sektörler
    • Eğitim
    • Enerji
    • Gıda
    • Holdingler
    • Emlak
    • Medya
    • Otomotiv
    • Perakende
    • Teknoloji
    • Tekstil
    • Turizm
    • Yönetim / Kariyer
  • Etkinlikler
  • YAZARLAR
    • Aram Ekin Duran
    • Abdülkadir Kahraman
    • Ayşegül Sakarya Pehlivan
    • Aysun Karabıyık Sarıkaya
    • Burcu Tuvay
    • Ceren Oral
    • Dr. Orhan Karaca
    • Talat Yeşiloğlu
    • Gözde Yeniova
    • Levent Gökmen
    • M. Fatih Köprü
    • Özlem Bay Yılmaz
    • Servet Topaloğlu
    • Sibel Atik
    • Talip Yılmaz

© 2016-2020 Ekonomist Dergisi. Bütün hakları gizlidir.