Bist 100
9079,97
3,1%
Bist 100
Dolar/TL
32,3214
0,1504%
Dolar/TL
Euro/TL
34,9142
-0,0764%
Euro/TL
Euro/Dolar
1,0802
-0,2198%
Euro/Dolar
Altın/Gram
2301,02
1%
Altın/Gram
Piyasaları
İncele
USD/TRY
Döviz Çevirici
TRY
USD
EUR
Hesapla

Konumlandırma tamam, sırada ürün iletişimi var

26 Ağustos 2016 | 11:24
Son Güncellenme: 27 Ekim 2022 | 08:46
Konumlandırma tamam, sırada ürün iletişimi var
fatos
Geçen yıl ‘Bilimle Süzülen Bal’ sloganlı reklamlarıyla tüketicinin ilgisini çeken ve kampanya ile bu yıl Effie Türkiye Reklam Etkinliği Yarışması’ndan ödülle dönen Balparmak, iletişimine aynı konumlandırmayla devam edecek.

FATOŞ BOZKUŞ
fbozkus@ekonomist.com.tr

Altıparmak Gıda Pazarlama Direktörü Ayşe Burcu Yılmaz, Eylül sonunda yeni iletişim kampanyalarına başlayacaklarını söylüyor.Türkiye’de arıcılıkla uğraşan işletme sayısının 83 bin 467 olduğu ve 108 bin tona yakın bal üretildiği tahmin ediliyor.

Bal pazarı, paketli ve açık bal pazarı olmak üzere ikiye ayrılıyor. Paketli bal pazarında oyuncu sayısı 100’e ulaşmış durumda. Ancak bu alanda öne çıkan dört marka var.

Bunlar içinde paketli bal pazarından en büyük payı alan ve Altıparmak Gıda bünyesinde bulunan markalardan; Balparmak. 1980 yılında kurulan şirketin “Balparmak” markasıyla bilinirlilik oranı yüzde 99.

Marka sadakati ise yüzde 57 civarında. 2015 yılında markanın yeniden konumlandırılmasından sonra ulaşılmış bu rakamlara. Çünkü geçen yıla kadar imaj filmleriyle tanıtım yapan şirket, uzmanlık ve kalitenin altını çizen, markayı balın uzmanı olarak gösteren yeni reklamlarıyla mecralarda yerini aldı. Alametifarika imzası taşıyan ve ‘Bilimle süzülen bal’ sloganını taşıyan reklam kampanyası bu yıl Effie de aldı.

Bu kampanya ile son üç yılın en yüksek pazar payına ulaştıklarının bilgisini veren Altıparmak Gıda Pazarlama Direktörü Ayşe Burcu Yılmaz, iletişimi tutarlı bir şekilde yapıp, aynı şeyi söyleyerek tüketicinin güvenini perçinlemek gerektiği inancında olduklarını söylüyor. Bu nedenle de önümüzdeki beş yılda ‘Bilimle Süzülen Bal’ konumlandırmasına devam edilecek.

İHRACATTA İDDİALI
Yeni ambalajlarında yer alan QR kodlardan tüketicinin yediği balın hangi çiçeklerden oluştuğunu görüp, analiz raporlarına ulaşabildiğini belirten Yılmaz, gelecek ay sonu başlayacakları iletişim kampanyasında bunu detaylı bir şekilde anlatmayı planladıklarının üzerinde duruyor. Segmentasyona da önem vermeye başladıklarını anlatan Yılmaz, bu yönde yapacakları çalışmaları şöyle anlatıyor:

“Okula dönüş döneminde tüketici hedef kitlesine farklı iletişim yapacağız. Disney ile bir anlaşma yaptık ve çocuklara yönelik ürünlerde Winnie the Pooh ve Frozen karakterlerini kullanacağız. Hatta İngiltere’de Winnie The Pooh’nun 90’ıncı yaş günü. Bu karakterin yer aldığı ürünlerle İngiltere’deki ulusal zincirlere de girme niyetimiz var."

Bugün şirket 10 ülkeye ihracat yapıyor. Ancak bugüne kadar hep etnik marketlerde varlık gösterilmiş. Yeni hedef ise özellikle İngiltere, Çin ve Ortadoğu’da ulusal zincirlerde de satılır hale gelmek. Yılmaz, bu ülkelerde markalama çalışmalarına da başlayacaklarını anlatıyor.

Balparmak yenilikçi ürünleriyle de bilinen bir şirket. Son olarak ‘Şeker yok, bal var’ sloganıyla önce fındık kreması yaptıklarını söyleyen Yılmaz, bu anlamda farklı ürünlerin de geleceğinin bilgisini veriyor.

Altıparmak Gıda’nın bal üretiminde tek markası Balparmak değil. Yılmaz, Binbirçiçiçek markasını beklemeye aldıklarını, Balkovan markasını ise market markalı ürünlerin bir üst seviyesine konumlandırdıklarını belirtiyor.
Etiketler
Fatoş Bozkuş
0

  • ALTIN GRAM - TL 2301,02 1%
  • ALTIN ONS 2214,3 0,88%
  • BIST 100 9079,97 3,1%
  • DOLAR/JAPON YENI 151,199 -0,086%
  • DOLAR/KANADA DOLARI 1,35446 -0,16511%
  • DOLAR/RUS RUBLESI 92,652 0,3504%
  • DOLAR/TURK LIRASI 32,3214 0,1504%
  • EURO/DOLAR 1,0802 -0,2198%
  • EURO/TURK LIRASI 34,9142 -0,0764%
  • STERLIN/DOLAR 1,26367 0,04473%
EKONOMİST YENİ SAYI
Ekonomist Dergisini takip etmek için abone olun.
ABONE OL