Bist 100
9915,62
2,05%
Bist 100
Dolar/TL
32,4728
-0,1298%
Dolar/TL
Euro/TL
34,6984
-0,8071%
Euro/TL
Euro/Dolar
1,0685
-0,4147%
Euro/Dolar
Altın/Gram
2438,95
0,04%
Altın/Gram
Piyasaları
İncele
USD/TRY
Döviz Çevirici
TRY
USD
EUR
Hesapla

Pizzacılar 2020’de 143 şube açacak

22 Şubat 2020
Pizzacılar 2020’de 143 şube açacak
Pizzaya olan talebin giderek artması, bu sektördeki markaların kurumsallaşarak büyümesini sağlıyor. Yaklaşık 2 milyar TL'lik ciroya ulaşan pizza sektörü yeni girişimciler arıyor. Yaptığımız araştırmaya göre, sekiz pizza zinciri 2020 yılında 143 yeni franchise şube açmayı hedefliyor.

BURCU TUVAY
btuvay@ekonomist.com.tr

İnsanların zamanı giderek azalıyor ve bu durum ev dışı tüketimi artırıyor. Fast food kategorisi krizlerden ciddi anlamda etkilenmeyen bir alan. Ayrıca yoğun tempo, ulaşım sorunları, zaman kısıtı nedeniyle tüketiciler fast food alanına yöneliyor.

Türkiye'de fast food büyük bir pazar haline geldi. Bunun ana nedeni ise franchising sistemi. İPSOS Yeme İçme Panel Araştırması'na göre, 2019 yılında yeme ve içme pazarı büyüklüğü toplamı 46 milyar TL'ye ulaştı.

Bunun yüzde 70'ini yerinde tüketim, yüzde 20'sini eve servis oluşturuyor. Kalan yüzde 10'luk bölüm de 'gel al' (take away) olarak ayrılıyor. Pazarın yüzde 4'ünü ise pizza segmenti meydana getiriyor.

Türkiye'de ortalama 17 bin çeşit pizza üretiliyor. Son yıllarda yabancı markaların Türkiye pazarına girmesiyle yaklaşık 2 milyar TL'lik ciroya ulaşan pizza sektörü yeni girişimciler arıyor. Türkiye'de her iki kişiden biri paket servis olarak pizza siparişi veriyor.

Türkiye'de her beş restorandan birinin menüsünde pizzaya yer veriliyor. Özellikle genç ve çalışan nüfusu hedefleyen pizza restoranları girişimcilerin ilgi odağı olmuş durumda.

Yaptığımız araştırmaya göre, sekiz pizza zinciri 2020 yılında 143 şube açmayı planlıyor.



20 ŞUBE AÇACAK
Türkiye'de Çelebi Holding yönetiminde faaliyet gösteren Little Caesars'ın 12 ilde 67 franchise şubesi bulunuyor. 2020'de 20 yeni franchise şube açmayı hedeflediklerini söyleyen Little Caesars Türkiye Genel Müdürü Banu Arıduru, "Bu yıl büyümemizi halihazırda operasyonumuzun olduğu illerde ve bu illere yakın lokasyonlarda sürdürmeyi hedefliyoruz" diyor.

Her şey dahil yatırım maliyeti 600 bin TL + KDV olarak ifade ediliyor. Ortalama bir şubenin aylık ciro hedefi 140 bin ile 250 bin TL arasında değişiyor. Arıduru, net kârın ise yüzde 10-15 arasında değiştiğini vurguluyor.

53 ilde 141 franchise şubesi bulunan Pasaport Pizza'nın hedefi bu yıl 25 yeni şube açmak. Bir şubenin toplam yatırım maliyeti 300 bin ile 350 bin TL arasında değişiyor. Şubeler için aylık 120 bin TL ciro hedefleniyor. Ciro üzerinden royalty ücreti alınmıyor.

TFI TAB Gıda'nın markası olan Sbarro, 27 franchise şubesinin üzerine bu yıl 20 şube daha açmayı hedefliyor. Türkiye genelinde şube açmayı planladıklarını söyleyen TAB Gıda CFO'su Özgür Çetinkaya, şubelerin toplam yatırım maliyetinin 1 milyon TL olduğunu ifade ediyor. Şubeler için aylık 200 bin TL ciro hedefleniyor.

ŞUBELERE SUNULAN DESTEKLER
110 franchise şubesi bulunan Terra Pizza, hem AVM'lerde hem de büyükşehirlerde işlek caddelerde şubeler açmaya hazırlanıyor. Şirket özellikle İstanbul, Ankara, Bursa ve Edirne'den başlayarak tüm Türkiye'de büyümeyi hedefliyor.

Terra Pizza CEOsu Emre Kurtoğlu, isim hakkı bedeli dahil mağazaların maliyetinin, metrekare büyüklüğüne göre, 500 bin ile 550 bin TL arasında değiştiğini belirtiyor. 14 şehirde 21 franchise şubeyle hizmet veren Pizza House, bu yılın sonuna kadar 10 yeni şube açacak.

Şubeler için toplam yatırım maliyeti 100 m2 için 350 bin TL olarak belirtiliyor. Pizza House Franchise Operasyon Müdür Yardımcısı Uğur Türkbayrağı, şubelere, lokasyon tespiti, mimari projelendirme, personel alımı ve eğitimi, mağaza denetimi, yeni ürün eğitimleri gibi konularda destekler verdiklerini ifade ediyor.

Şef Gürkan Topçu'nun son markası olan Pastavicio, yaklaşık dört ay önce faaliyetlerine başladı. Dilim pizza ve makarna konseptiyle faaliyet gösteren markanın İstanbul'da dört şubesi var.

2020 yılı sonuna kadar sekiz franchise şube daha açılacak. Topçu, "Hedefimiz öncelikle İstanbul ve çevresindeki iller" diyor. Ortalama 60-70 metrekare bir şube için toplam yatırım maliyeti 250 bin TL + KDV. Aylık ciro hedefi ise 120 bin ile 150 bin TL arasında değişiyor. Bayilere ortalama yüzde 67 brüt kâr marjı sunuluyor.

CİRO HEDEFİ 100 BİN TL
Londra merkezli olan ve kısa bir süre önce Türkiye pazarına giriş yapan NKD Pizza, yüksek lifli glutensiz pizza menüleriyle sektöre farklı bir yaklaşım getirmeyi hedefliyor. Franchise Company Türkiye Yönetici Ortağı Efrah Ceyhan Atacan, bu yıl Türkiye'de 10 franchise şube açmayı planladıklarını ifade ediyor.

Bir şubenin 230 bin TL toplam yatırım maliyeti bulunuyor. Şubeler için aylık ciro 150 bin TL olarak hedefleniyor. Gıda üretimi ve tedariği sektöründe faaliyet gösteren Göksu Global'in girişimi olan Vili Pizza'nın Antalya, Afyonkarahisar ve Ankara'da toplam üç adet franchise şubesi bulunuyor.

Toplam yatırım maliyeti yaklaşık 200 bin TL. Şubeler için aylık 80 bin ile 100 bin TL arasında ciro hedefleniyor. Bayilere personel, kalite denetimi, reklam, konsept ve dekorasyon konularında destekler veriliyor.
SEKTÖRÜ BÜYÜTEN FAKTÖRLER
1- Pizza için birlikteliklerin vazgeçilmez lezzeti tanımlaması yapılıyor. Arkadaş toplantıları, maç geceleri, film saatleri, kısacası lezzeti paylaşma duygusunun olduğu yerde tercih pizza oluyor.
2- Diğer sektörlere göre göreceli düşük yatırım miktarı ve yatırımın hızlı geri dönüşü de bu kategoriyi cazip hale getiriyor.
3- Franchising sistemi mevcut markayı tüm birikimi ve ayrıntıları ile işletmeciye sunuyor. Finansal kazançla beraber yönetimsel işgücünü de sağlıyor.
0


  • ALTIN GRAM - TL 2438,95 0,04%
  • ALTIN ONS 2336,05 0,15%
  • BIST 100 9915,62 2,05%
  • DOLAR/JAPON YENI 157,57 1,253%
  • DOLAR/KANADA DOLARI 1,36833 0,19184%
  • DOLAR/RUS RUBLESI 92,0105 -0,2187%
  • DOLAR/TURK LIRASI 32,4728 -0,1298%
  • EURO/DOLAR 1,0685 -0,4147%
  • EURO/TURK LIRASI 34,6984 -0,8071%
  • STERLIN/DOLAR 1,24676 -0,37875%
EKONOMİST YENİ SAYI
Ekonomist Dergisini takip etmek için abone olun.
ABONE OL