ABD pazarında hızlı büyüyecek

ABD pazarında hızlı büyüyecek

Doğal propolis içerikli ürünleri tüketicilerle buluşturan SBS Bilimsel Bio Çözümler, BEE’O markasıyla hızlı büyüyor. ABD pazarına yönelen şirket bu ülkenin en büyük eczane zinciri CVS’ye girmeyi başardı. SBS, bunun da katkısıyla bu yıl 40 milyon TL ciro hedefliyor.

ÖZLEM BAY YILMAZ
obay@ekonomist.com.tr

Aslı Elif Tanuğur Samancı, Ekonomist, Garanti Bankası ve Türkiye Kadın Girişimciler Derneği (KAGİDER) işbirliğiyle düzenlenen Türkiye’nin Kadın Girişimcisi yarışmasında 2016 yılında ‘Gelecek Vaat Eden Kadın Girişimci’ seçilmişti. Samancı’nın şirketi SBS Bilimsel Bio Çözümler, bu yarışmanın ardından epey yol aldı.

BEE’O markasıyla kestane balı, yayla balı, çam balı gibi doğal ve saf bal ile birlikte arı sütü, polen ve propolis içerikli ürünler geliştiren şirket, hem yeni yatırım aldı, hem de satışlarını yükseltti.

14 ÜLKEYE İHRACAT YAPIYOR
Diffusion Capital Partners’ten (DPC) 2 milyon 350 bin Euro yatırım çekerek büyüme trendine giren SBS, şimdi de ABD pazarına odaklandı. ABD’nin 28 bin mağazası olan eczane zinciri CVS’ye girmeyi başardıklarını belirten Aslı Elif Tanuğur Samancı, farklı kategorilere de girerek büyümelerini sürdüreceklerini söylüyor.

Samancı, son olarak propolisli dudak koruyucusu üreterek kozmetik sektörüne de giriş yaptıklarını dile getiriyor. Şirket yakında kozmetik alanında saç serisini çıkaracak.

Samancı, “6,5 yıllık bir firmayız ve hızlı büyüyoruz. 2018’e kadar dört kat büyüyerek 21,5 milyon TL ciroya ulaştık. Bu yılki ciro hedefimiz ise 40 milyon TL” diyor.

SBS’nin yüzde 40’ı, yerli bir ürünü dünya markası yapmayı hedefleyen Diffusion Capital Partners’a ait. Bunun için de önümüzdeki dönemde yurtdışı pazarlara ağırlık verilmesi planlanıyor.

Öyle ki yüzde 15 olan ihracatın cirodaki payının bu yıl yüzde 20’ye çıkarılması hedefleniyor. Güney Kore’den Belçika’ya, Katar’dan Hollanda’ya kadar 14 ülkeye ihracat yapan BEE’O’nun Almanya ve İngiltere’ye de online satışı var.

HEDEFTE ABD VAR
Yurtdışı satışlarında ‘Anadolu propolisi’ vurgusu yapan SBS’nin hedef pazarı ise ABD. Kısa bir süre önce ABD’de de şirket kuruldu ve pazarda ‘Bee & You’ markasıyla faaliyet gösterilmeye başlandı.

Aslı Elif Tanuğur Samancı, geçtiğimiz mayıs ayında ABD’de 28 bin mağazası olan eczane zinciri CVS’ye girmeyi başardıklarını belirtiyor. Şirketin şu anda 8 ürünü CVS’de satılıyor. Bu sayının artırılması planlıyor.

Bu yıl ABD pazarında 1 milyon dolar ciro hedefleniyor. Samancı, “Şu anda propolis içerikli ürünler ABD’ye, izin olmadığı için, Vietnam üzerinden Çin’den geliyor. Sınırlı sayıda bir giriş söz konusu. O nedenle bizim bu pazarda şansımız çok yüksek” diye konuşuyor.

YENİ ÜRÜNLER PEŞİNDE
SBS, farklı ürünler üzerine çalışmalar yürütüyor. Bunlar arasında ABD pazarına yönelik geliştirdiği propolis zencefil, zerdeçal karışımları ve propolis bal tonikleri gibi ürünler de var.

Aslı Elif Tanuğur Samancı, “Yeni bir ürün daha çıkarıyoruz. Jiseng, nar, propolis ve arı sütü karışımından oluşan bu ürün yakında eczanelerde tüketicilerle buluşacak” diyor.

Öte yandan şirket İTÜ dışında Hacettepe Üniversitesi ve Ankara Üniversitesi ile de ortak çalışmalar yapıyor. Mesela Ankara Üniversitesi ile onkoloji hastalarına yönelik bir ürün geliştiriyor. Radyoterapi alan hastaların ağızlarında oluşan problemlerde propolisin tedavi edici etkisi araştırılıyor.



İlgili Haberler
0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış

İlk yorumu yazmak ister misiniz?

Yorum yap