Açık parfümde rekabet kızıştı

Açık parfümde rekabet kızıştı

Türkiye’de aylık 240 milyon TL büyüklüğe ulaşan açık parfüm pazarı döviz kurlarındaki yükselişin etkisiyle atağa kalktı. Pazarın önemli oyuncuları hem yurtiçinde hem de yurtdışında bayi sayısını artırıyor. Şirketler üretim kapasitesini de artırmaya hazırlanıyor.

AYŞEGÜL SAKARYA PEHLİVAN
asakarya@ekonomist.com.tr

Dövizde yaşanan yükseliş eğilimi açık parfüm pazarının hareketlenmesini beraberinde getirdi. 50 ml’lik şişelerde 50 ila 200 Euro veya dolar düzeyine ulaşan parfüm fiyatları tüketicileri açık parfümlere yöneltti.

Tabloları görmek için görsele tıklayın.

Böylece Sağlık Bakanlığı’ndan lisanslı, uluslararası standartlarda üretim yapan markaların oluşturduğu açık parfüm pazarında büyüme hızlandı.

Türkiye’de aylık 240 milyon TL büyüklüğe ulaşan açık parfüm pazarının 2019’da yüzde 12 civarında büyümesi bekleniyor. Pazarın önemli oyuncuları da bu süreçte mağazalaşma için atağa kalkmış durumda. Hem yurtiçinde hem de yurtdışında büyüyen Loris, D&P Parfüm, Eyfel, Wo Loves ve Bargello gibi şirketler bir taraftan da üretim kapasitesini artırmak için yatırıma hazırlanıyor.

YURTİÇİNDE VE YURTDIŞINDA BÜYÜYOR
Halihazırda 400’ü aşkın şubeyle faaliyet gösteren Loris Parfüm’ün yönetim kurulu başkanı Fehmi Okuyucu, sektörün algısının standartlar yükseldikçe daha da güçlendiğine dikkat çekiyor. Loris’in 2019 yılı itibariyle yurtiçinde 250 ve yurtdışında yaklaşık 170 mağazası var.

Şirketin 2020 hedefi yurtiçinde ve yurtdışında toplam 600 mağazaya ulaşmak. 2019’da yurtdışının da etkisiyle yüzde 30 büyüme hedefleniyor. Bayilik sistemiyle büyüyen marka mağazaları anahtar teslim sunuyor.

Yatırım maliyeti yurtdışında 10 bin dolar, yurtiçinde ise 60 bin TL civarında. Loris, şu anda Gebze’deki 5 bin metrekarelik kapalı alanı bulunan tesisinde günde 50 bin adet üretim kapasitesine sahip. Şirket, geçen yıl 15 milyon şişe parfüm üretimi yaptı.

Fehmi Okuyucu, mevcut tesisi genişletmeye yönelik bir çalışma yürüttüklerini söylüyor. Okuyucu, “Önümüzdeki iki yıl içinde yine Gebze’de yer alan yaklaşık 20 bin metrekarelik bir tesise taşınmayı hedefliyoruz.

Böylece üretim kapasitemizi de üç katına çıkaracağız” diyor. Şirket, yurtdışında da yatırım yapıyor. Almanya’da yeni bir üretim tesisi kurmak için hazırlıkları devam ediyor. Loris, 2019’da özellikle Avrupa’da büyüme planlıyor. Şirket, önümüzdeki dönemde Afrika ülkelerine de açılmayı planlıyor.

FARKLI MARKALARI VAR
Ankaralı D&P Parfüm’ün bünyesinde You&Me, Black Point, Same, Dark Point, L’adresse Des Parfums, Valerie gibi parfüm markalarıbulunuyor. Şirketin markaları D&P’nin 200, Black Point’in 150, You&Me’nin 20, Dark Point’in 100, L’adresse Des Parfum’ün 20 mağazası var.

Diğer taraftan franchise mağazalar dışında korner satış yapan Same markasının ise 500’ün üzerinde satış noktası bulunuyor. Yurtiçinde toplamda 1.000 civarındaki satış noktasına ilave olarak yurtdışında da 500 civarında franchise sistemiyle çalışan D&P mağazası var.

İç pazarda büyümeye devam eden şirket, yaya trafiğinin yoğun olduğu alışveriş merkezlerine öncelik veriyor. Markalar bazında bayilik koşulları değişiklik gösteriyor. Franchise şeklinde bayilik talebi olan müşterilerin ürün alım tutarları markadan markaya değişmekle birlikte 5 bin Euro ile 18 bin Euro arasında bulunuyor.

Black Point, Dark Point ve You&Me gibi markalarda franchise bedeli bulunmazken, D&P için değişen tutarlarda franchise bedeli talep ediliyor. D&P Yönetim Kurulu Üyesi Hakan Çapan, orta vadeli hedeflerinin satış noktası sayısını iki katına çıkarmak olduğunu söylüyor.

NÜFUS KRİTERİ
Türkiye genelinde 220 şubesi bulunan Eyfel Parfüm de bayilikle büyüyor. İsim hakkı bedeli ve royalty talep etmeyen şirket, 250 bin nüfusu olan bölgelere öncelik veriyor. Bir şube için yatırım maliyeti 150 bin ile 250 bin TL arasında değişiyor. İlk etapta İstanbul başta olmak üzere Türkiye genelinde büyümeyi hedefleyen şirket, yeni üretim tesisini 2018 itibariyle tamamladı.

Eyfel Parfüm, 21 ülkeye aktif ihracat yapıyor ve 360 noktada hizmet veriyor. Eyfel Parfüm Genel Müdürü Nimet Sanan, yeni ülkeler için distribütörlük görüşmelerinin devam ettiğini söylüyor.

ŞUBE SAYISINI 200’E ÇIKARACAK
40 tanesi merkez olmak üzere 165 noktada bulunan Bargello, 2019 yılında nokta sayısını 200’e çıkarmayı planlıyor. 2019 yılında franchise bedeli almayan markanın cadde mağazalarının toplam yatırım maliyeti 110 bin TL civarında. AVM içerisinde kiosklarda ise yatırım maliyeti 90 bin TL.

Bargello da üretici bir şirket. Yıllık ortalama 5 milyon adet üretim kapasiteleri olduğunu söyleyen Bargello Genel Müdürü Taha Can, tüketici ihtiyaçlarına uygun şekilde ürün gamını genişletmeyi hedeflediklerini söylüyor. Yurtdışında 90’ı aşkın şubesi bulunan Bargello, bu sayıyı ikiye katlamayı planlıyor.

YENİ FABRİKA KURUYOR
2011 yılında pazara giren Wo Loves’ın Türkiye’de 11 şubesi bulunuyor. Şirket, 2019 yılı sonuna kadar 20 şubeye ulaşmayı hedefliyor. Kıbrıs’ta bir, Rusya ve Azerbaycan’da toplam 10 şubesi bulunan şirket, 2019 sonuna kadar bu iki ülkede 15 şube daha açmayı planlıyor.

Ayrıca Kazakistan, Tacikistan, Ukrayna gibi yeni ülkeleri de markaja alan şirket, 2020 yılı içerisinde bu ülkelere yatırım yapmaya hazırlanıyor. Wo Loves, AVM’lerde 4-8 metrekare arasında satış alanına sahip kiosk konseptli bayilikler veriyor. Cadde üzerindeki dükkanlar için ise minimum dükkan büyüklüğü 20 metrekare olarak belirlenmiş durumda. İsim hakkı bedeli talep etmeyen markanın ortalama yatırım maliyeti 50 bin TL civarında.

Yıllık üretim kapasitesi 1 milyon 800 bin adetolan şirket, bu rakamı 2 milyona çıkarmayı hedefliyor. Wo Loves, Kıraç Esenyurt’ta bulunan 2 bin 200 metrekare kapalı alana sahip yeni fabrikasına yıl sonuna kadar taşınacak.



İlgili Haberler
0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış

İlk yorumu yazmak ister misiniz?

Yorum yap