Vodafone İstanbul Maratonu'na bu yıl 30 bin çipli sporcu katıldı. Bu koşucuların 10 bin 73'ü 36 dernek ve vakıf için koştu ve 9,7 milyon TL bağış toplandı. 142 koşucuyla en kalabalık ekip olan Allianz Türkiye, bağış miktarında da ilk sırada yer almayı başardı.
FATOŞ BOZKUŞ
fbozkus@ekonomist.com.tr
İstanbul Büyükşehir Belediyesi iştiraki Spor İstanbul tarafından Vodafone'un isim sponsorluğunda 'Sağlık için koş' temasıyla düzenlenen Vodafone 40'ıncı İstanbul Maratonu 11 Kasım'da koşuldu. 100 ülkeden 30 bin çipli sporcunun katıldığı organizasyonda yüzbinlerce İstanbullu da Asya'dan Avrupa'ya yürüdü.
Bu koşuya bağış toplamak amacıyla katılanlar da oldu. Maratonda koşuyu bitiren 21 bin kişinin 18 bini Türk'tü. Bu 18 bin kişinin 7 bin 500'ü Adım Adım çatısı altında yardımseverlik koşusu yaptı.
Yani her 10 kişinin 4'ü maratonda yardımseverlik amacıyla koştu. Geçmiş yıllarda olduğu gibi farklı vakıflara destek olmak amacıyla koşan kurum çalışanları da vardı. 550 kurumsal yardımseverlik koşu takımı arasında en kalabalık ekip 142 çalışan ile Allianz Türkiye oldu. En çok bağışı da Allianz Türkiye topladı.
Toplam 114 bin 115 TL toplayan Allianz Türkiye'yi, maratona 90 kişilik ekiple katılan ve 90 bin 360 TL bağış toplayan Yapı Kredi takip etti.
ADIM ADIM BÜYÜYOR
Adım Adım, Mart 2008'de, yurtdışında 'charity run' olarak bilinen kolektif yardımseverlik koşusunu Türkiye'de tanıtmak ve yaygınlaştırmak için kurulan ilk sivil toplum oluşumu.
Kurum, başta koşu olmak üzere yüzme, bisiklet, dağcılık gibi dayanıklılık gerektiren sporlar aracılığıyla ülkemizin önemli sosyal sorumluluk projelerine maddi kaynak ve tanıtım desteği sağlıyor.
Adım Adım Platformu Kaynak Geliştirme Sorumlusu Renay Onur, kuruldukları günden bu yana yardımseverlik koşusuna katılma oranlarında ciddi bir artış olduğunu söylüyor.
Onur, bu konuda şu bilgileri veriyor: "2008 yılında yardımseverlik koşucusu sayısı 118'di. Bu kişiler bir dernek için 211 bin 418 TL toplamışlardı. Bu sayılar her yıl artarak bugünkü seviyesine geldi.
Bu yıl 10 binin üzerinde kişi 36 STK için koştu ve 12 Kasım itibarıyla 9,7 milyon TL bağış toplandı. Bu, koşu gününe kadar toplanan rakam.
Her yıl yarış sonrasında da yapılan destekler sayesinde bağış rakamında yüzde 20-25 artış oluyor. Bu yıl da böyle olacaktır."
EN ÇOK BAĞIŞ KAÇUV'A
Bu yıl 36 dernek ve vakıf için bağış toplandı. En çok bağış yapılan kurum Kanserli Çocuklara Umut Vakfı (KAÇUV) oldu. Onu TEV ve Koruncuk takip etti.
Geçen yıl 40 dernek için bağış toplandığını hatırlattığımız Renay Onur, bu yıl yardım toplama izni olmayan STK'lara izin vermeme kararı almaların- dan dolayı bu düşüşün olduğunu söylüyor.
Bu yıl Adım Adım ile koşmak isteyen STK sayısının 150 olduğunun da altını çizen Onur, "Toplamda 80'e ulaşan Adım Adım STK'ları arasından izin alabilen STK sayısı 36 oldu" diye konuşuyor.
2015 yılında kurumsal takımlara daha çok önem vermeye başladıklarının altını çizen Onur, bu yıl İstanbul Maratonu'nda büyük küçük 550 kurumun yardımseverlik koşusu yaptığını belirtiyor. Onur, toplanan bağışların yüzde 70'inin kurumsal takımlardan geldiğini de sözlerine ekliyor.
KOŞUCU VE BAĞIŞTA LİDER
İstanbul Maratonu'na çalışanlar ve acentelerden oluşan 260 kişilik gönüllü bir ekiple katılan Allianz Türkiye, maratonun en kalabalık koşu takımını oluşturdu.
Koşu takımı üyelerinin İyilik Peşinde Koş Platformu (İPK) üzerinden yürüttükleri bireysel kampanyaları sonucunda en çok bağışçıya ulaşan özel şirket olan Allianz Türkiye, 2 bine yakın bağışçıdan gelen 114 bin TL'nin üzerindeki bağışla maratonun en çok bağış toplayan şirketi de oldu.
Şirket 'Allianz Motto Hareket' kapsamında işbirliği yaptığı Ege Çağdaş Eğitim Vakfı (EÇEV), Koruncuk Vakfı ve Türkiye Eğitim Gönüllüleri Vakfı (TEGV) adına koştu.
Hem koşucu sayısında hem de bağışta ikinci sırayı ise Yapı Kredi Bankası aldı. 90 koşucuyla maratona katılan kurum 90 bin TL'nin üzerinde bağış topladı.
ÜÇ ÖNEMLİ GÖSTERGE
Maratona katılan 550 kurumsal yardımseverlik koşu takımının bir kısmı kurumlarının desteğini alan veya kurum kararıyla kurumsal koşu takımı kuran şirketlerdi. Bir kısmı ise tamamen kurum çalışanları inisiyatifiyle kurulmuş ve kurumlarından herhangi bir destek almadan oluşmuştu.
Kurumsal yardımseverlik koşu takımının önemine vurgu yapan Renay Onur, konuşmasını şöyle sürdürüyor: "Bize göre bir kurumun sosyal sorumluluk projelerinde ne kadar aktif ve başarılı olduğu, kurumsal sosyal sorumluluk projelerini çalışanlarıyla ne kadar paylaştığı ve onlardan gelen projeleri ne kadar desteklediğiyle ölçülür.
Bir kurumun ne kadar sağlıklı olduğu da finansallarıyla değil, çalışanlarının ne kadar sağlıklı olduğuyla ölçülür. Koşmak ve koşabilmek de bunun güzel bir ölçütüdür.
Bir kurumun çalışanlarının ekip çalışmasına yatkın olup olmadıkları, beraber aldıkları eğitimlerin sayısıyla değil, beraber antrenman yapıp takım olarak aynı hedefe koşmalarıyla ölçülür. İşte kurumsal yardımseverlik koşusu bu üç önemli göstergeyi alır ve birleştirir."
FATOŞ BOZKUŞ
fbozkus@ekonomist.com.tr
İstanbul Büyükşehir Belediyesi iştiraki Spor İstanbul tarafından Vodafone'un isim sponsorluğunda 'Sağlık için koş' temasıyla düzenlenen Vodafone 40'ıncı İstanbul Maratonu 11 Kasım'da koşuldu. 100 ülkeden 30 bin çipli sporcunun katıldığı organizasyonda yüzbinlerce İstanbullu da Asya'dan Avrupa'ya yürüdü.
Bu koşuya bağış toplamak amacıyla katılanlar da oldu. Maratonda koşuyu bitiren 21 bin kişinin 18 bini Türk'tü. Bu 18 bin kişinin 7 bin 500'ü Adım Adım çatısı altında yardımseverlik koşusu yaptı.
Yani her 10 kişinin 4'ü maratonda yardımseverlik amacıyla koştu. Geçmiş yıllarda olduğu gibi farklı vakıflara destek olmak amacıyla koşan kurum çalışanları da vardı. 550 kurumsal yardımseverlik koşu takımı arasında en kalabalık ekip 142 çalışan ile Allianz Türkiye oldu. En çok bağışı da Allianz Türkiye topladı.
Toplam 114 bin 115 TL toplayan Allianz Türkiye'yi, maratona 90 kişilik ekiple katılan ve 90 bin 360 TL bağış toplayan Yapı Kredi takip etti.
ADIM ADIM BÜYÜYOR
Adım Adım, Mart 2008'de, yurtdışında 'charity run' olarak bilinen kolektif yardımseverlik koşusunu Türkiye'de tanıtmak ve yaygınlaştırmak için kurulan ilk sivil toplum oluşumu.
Kurum, başta koşu olmak üzere yüzme, bisiklet, dağcılık gibi dayanıklılık gerektiren sporlar aracılığıyla ülkemizin önemli sosyal sorumluluk projelerine maddi kaynak ve tanıtım desteği sağlıyor.
Adım Adım Platformu Kaynak Geliştirme Sorumlusu Renay Onur, kuruldukları günden bu yana yardımseverlik koşusuna katılma oranlarında ciddi bir artış olduğunu söylüyor.
Onur, bu konuda şu bilgileri veriyor: "2008 yılında yardımseverlik koşucusu sayısı 118'di. Bu kişiler bir dernek için 211 bin 418 TL toplamışlardı. Bu sayılar her yıl artarak bugünkü seviyesine geldi.
Bu yıl 10 binin üzerinde kişi 36 STK için koştu ve 12 Kasım itibarıyla 9,7 milyon TL bağış toplandı. Bu, koşu gününe kadar toplanan rakam.
Her yıl yarış sonrasında da yapılan destekler sayesinde bağış rakamında yüzde 20-25 artış oluyor. Bu yıl da böyle olacaktır."
EN ÇOK BAĞIŞ KAÇUV'A
Bu yıl 36 dernek ve vakıf için bağış toplandı. En çok bağış yapılan kurum Kanserli Çocuklara Umut Vakfı (KAÇUV) oldu. Onu TEV ve Koruncuk takip etti.
Geçen yıl 40 dernek için bağış toplandığını hatırlattığımız Renay Onur, bu yıl yardım toplama izni olmayan STK'lara izin vermeme kararı almaların- dan dolayı bu düşüşün olduğunu söylüyor.
Bu yıl Adım Adım ile koşmak isteyen STK sayısının 150 olduğunun da altını çizen Onur, "Toplamda 80'e ulaşan Adım Adım STK'ları arasından izin alabilen STK sayısı 36 oldu" diye konuşuyor.
2015 yılında kurumsal takımlara daha çok önem vermeye başladıklarının altını çizen Onur, bu yıl İstanbul Maratonu'nda büyük küçük 550 kurumun yardımseverlik koşusu yaptığını belirtiyor. Onur, toplanan bağışların yüzde 70'inin kurumsal takımlardan geldiğini de sözlerine ekliyor.
KOŞUCU VE BAĞIŞTA LİDER
İstanbul Maratonu'na çalışanlar ve acentelerden oluşan 260 kişilik gönüllü bir ekiple katılan Allianz Türkiye, maratonun en kalabalık koşu takımını oluşturdu.
Koşu takımı üyelerinin İyilik Peşinde Koş Platformu (İPK) üzerinden yürüttükleri bireysel kampanyaları sonucunda en çok bağışçıya ulaşan özel şirket olan Allianz Türkiye, 2 bine yakın bağışçıdan gelen 114 bin TL'nin üzerindeki bağışla maratonun en çok bağış toplayan şirketi de oldu.
Şirket 'Allianz Motto Hareket' kapsamında işbirliği yaptığı Ege Çağdaş Eğitim Vakfı (EÇEV), Koruncuk Vakfı ve Türkiye Eğitim Gönüllüleri Vakfı (TEGV) adına koştu.
Hem koşucu sayısında hem de bağışta ikinci sırayı ise Yapı Kredi Bankası aldı. 90 koşucuyla maratona katılan kurum 90 bin TL'nin üzerinde bağış topladı.
ÜÇ ÖNEMLİ GÖSTERGE
Maratona katılan 550 kurumsal yardımseverlik koşu takımının bir kısmı kurumlarının desteğini alan veya kurum kararıyla kurumsal koşu takımı kuran şirketlerdi. Bir kısmı ise tamamen kurum çalışanları inisiyatifiyle kurulmuş ve kurumlarından herhangi bir destek almadan oluşmuştu.
Kurumsal yardımseverlik koşu takımının önemine vurgu yapan Renay Onur, konuşmasını şöyle sürdürüyor: "Bize göre bir kurumun sosyal sorumluluk projelerinde ne kadar aktif ve başarılı olduğu, kurumsal sosyal sorumluluk projelerini çalışanlarıyla ne kadar paylaştığı ve onlardan gelen projeleri ne kadar desteklediğiyle ölçülür.
Bir kurumun ne kadar sağlıklı olduğu da finansallarıyla değil, çalışanlarının ne kadar sağlıklı olduğuyla ölçülür. Koşmak ve koşabilmek de bunun güzel bir ölçütüdür.
Bir kurumun çalışanlarının ekip çalışmasına yatkın olup olmadıkları, beraber aldıkları eğitimlerin sayısıyla değil, beraber antrenman yapıp takım olarak aynı hedefe koşmalarıyla ölçülür. İşte kurumsal yardımseverlik koşusu bu üç önemli göstergeyi alır ve birleştirir."