Üç yılda 30 mağaza açmayı hedefliyor

Üç yılda 30 mağaza açmayı hedefliyor

Daha çok e-ticaret ile tanınan ve halen iki mağazası bulunan İstanbul Bilişim, bunlara sekiz mağaza daha ekleyerek 2019’u 10 mağazayla kapatmayı planlıyor. Şirket, önümüzdeki üç yılda Anadolu’ya da yayılarak mağaza sayısını 30’a çıkarmayı hedefliyor.

ARAM EKİN DURAN
eduran@ekonomist.com.tr

Türkiye’nin en köklü e-ticaret firmalarından biri olan İstanbul Bilişim, 2019’dan itibaren ülke genelinde mağazalaşma atağına kalkıyor. Şirket, İstanbul’daki mevcut iki mağazasına sekiz mağaza daha ekleyerek 2019’u 10 mağaza ile kapatmayı planlıyor. Önümüzdeki üç yılda ise mağaza sayısının 30’a çıkarılması hedefleniyor.

İstanbul’daki ilk mağazasını 2002’de Mecidiyeköy’de açan şirket, 2002-2011 yılları arasında başta notebook olmak üzere panel TV ile projeksiyon cihazı satışı yaptı. 2011 yılından sonra tüketici elektroniği ile mobil telefon cihazlarını da ürün gamına ekleyen İstanbul Bilişim’in 45 binin üzerinde ürünü bulunuyor.

BÜYÜMEYE GAZ VERDİ
İstanbul Bilişim’in yönetim kurulu başkanlığını Ediz Akın yapıyor. 2010 yılına kadar tekstil ticaretiyle uğraşan Akın, elektronik ile tanışarak 2012 yılından itibaren Almanya’dan Türkiye’ye toptan elektronik ürün satışına başladı. Akın, 2017 Eylül ayında İstanbul Bilişim’in yüzde 100’ünü satın alarak Türkiye’deki büyüme planlarına yeni bir yön verdi.

Ediz Akın, İstanbul Bilişim’i satın aldıktan sonra geçen 1,5 yıl içinde şirketin cirosunu yüzde 30 artırdıklarını ve 130 milyon TL’ye çıkardıklarını ifade ediyor. Akın, “Bunun yanında ürün portföyümüzü genişlettik. sadece elektroniğe bağlı kalmadık. Sporaletleri, anne-çocuk grubu gibi ürünleri de hizmete sunduk” diyor.

İstanbul’da Çağlayan ve Airport AVM’de iki adet mağazası bulunan İstanbul Bilişim’in yeni dönem stratejisi ise mağazalaşarak büyümek olacak. İnternet sitelerinden aylık olarak yaklaşık 3,5 milyon müşteri çektiklerini ifade eden Ediz Akın, yeni dönemde internet ile birlikte ülke çapında mağaza sayısını hızla artırmayı planladıklarını söylüyor.

Geçen yıl dövizdeki dalgalanmadan dolayı dört olan mağaza sayılarını ikiye indirdiklerini anlatan Akın, 2019’da ise mağazalaşma stratejisine geri döndüklerine işaret ediyor.

ANADOLU HEDEFTE
İstanbul Bilişim, ilk etapta İstanbul’da mağazalaşmayı planlıyor ama daha sonra Anadolu’ya da yayılmayı hedefliyor. Ediz Akın, mağazaların 100 metrekareyi geçmeyeceğini ve franchise vermeyeceklerini ifade ediyor.

Ediz Akın, yeni dönemde online satış yaptıkları ürünlerde de çeşitliliğe gideceklerini dile getiriyor. Akın, “Anne ve çocuk ürünleri çeşitliliğini arttırmaya çalışıyoruz. Ayrıca kuru gıdaya girip girmeme konusunda da karar aşamasındayız” şeklinde konuşuyor.

DÖVİZ BÜROSU İŞLETİYOR
Ediz Akın’ın Almanya’da “Venzom Lukcharry” adında bir firması daha bulunuyor. Akın, bu şirketle pahalı saatler üzerine alım satım yaptıklarını ve Almanya’dan Dubai’ye, Hong Kong’tan Rusya’ya geniş bir coğrafyaya hizmet verdiklerini anlatıyor.

Akın’ın Türkiye’de İstanbul Bilişim haricinde ‘Zeki Döviz’ markasıyla bir döviz bürosu da var. Eminönü’nde hizmet veren Zeki Döviz Bürosu’nu Mayıs 2018’de satın aldığını anlatan Akın, “Bu yıl içinde ikinci bir döviz bürosu daha satın almayı düşünüyorum” diyor.



İlgili Haberler
0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış

İlk yorumu yazmak ister misiniz?

Yorum yap