Türkiye’de 3 milyar dolarlık büyüklüğe sahip olan boya sektörü, yıllık 6,5 litre olan bireysel tüketimi iki katına çıkarmak için harekete geçti.
Bu amaçla Boya Sanayicileri Derneği (BOSAD) ilk kez sektörün sorunlarını ve çözüm önerilerini içeren bir rapor hazırladı.
A.T. Kearney işbirliği ile hazırlanan ‘Türkiye Boya Sanayi Gelişim Raporu’nda Türkiye’nin Avrupa’nın beşinci büyük boya pazarı olmasına karşın bireysel tüketimin azlığına dikkat çekiliyor.
Avrupa’da ev boyamanın bireysel bir hobi olarak görüldüğünü ve hükümetlerin kanunla ev sahiplerine üç yılda bir boyama şartı getirdiğini vurgulayan BOSAD Başkanı Ahmet Yiğitbaşı, “Türkiye’de ise bir evin içinin ortalama boyanma aralığı beş yılda bir.
Biz de tüketimi AB seviyesine çıkarmak için bu tarz bir kanun talep ediyoruz” diyor.
Gelişmiş ülkelerde ‘do it yourself’ (kendin yap) sloganıyla boya sektörünün canlandırıldığını ve toplam pazarın 130 milyar dolara ulaştığını anlatan Yiğitbaşı, “Biz de sektörümüzü önümüzdeki 10 yılda Avrupa’da ilk üçe sokmak için bir arama konferansı düzenleyeceğiz.
İlk hedefimiz iç pazardaki tüketimi artırmak. Ardından 700 milyon dolarlık ihracatımızı da 1 milyar doların üstüne çıkarmayı hedefliyoruz” diye konuşuyor.
Bu amaçla Boya Sanayicileri Derneği (BOSAD) ilk kez sektörün sorunlarını ve çözüm önerilerini içeren bir rapor hazırladı.
A.T. Kearney işbirliği ile hazırlanan ‘Türkiye Boya Sanayi Gelişim Raporu’nda Türkiye’nin Avrupa’nın beşinci büyük boya pazarı olmasına karşın bireysel tüketimin azlığına dikkat çekiliyor.
Avrupa’da ev boyamanın bireysel bir hobi olarak görüldüğünü ve hükümetlerin kanunla ev sahiplerine üç yılda bir boyama şartı getirdiğini vurgulayan BOSAD Başkanı Ahmet Yiğitbaşı, “Türkiye’de ise bir evin içinin ortalama boyanma aralığı beş yılda bir.
Biz de tüketimi AB seviyesine çıkarmak için bu tarz bir kanun talep ediyoruz” diyor.
Gelişmiş ülkelerde ‘do it yourself’ (kendin yap) sloganıyla boya sektörünün canlandırıldığını ve toplam pazarın 130 milyar dolara ulaştığını anlatan Yiğitbaşı, “Biz de sektörümüzü önümüzdeki 10 yılda Avrupa’da ilk üçe sokmak için bir arama konferansı düzenleyeceğiz.
İlk hedefimiz iç pazardaki tüketimi artırmak. Ardından 700 milyon dolarlık ihracatımızı da 1 milyar doların üstüne çıkarmayı hedefliyoruz” diye konuşuyor.