DOLAR
34,95
0,17%
DOLAR
EURO
36,76
0,37%
EURO
GRAM ALTIN
2976,55
-0,98%
GRAM ALTIN
BIST 100
10125,46
0,66%
BIST 100
USD/TRY
Döviz Çevirici
TRY
USD
EUR
Hesapla

Ak Gıda ihracatta Avrupa’ya açılıyor

27 Ekim 2022 | 16:01
Ak Gıda ihracatta Avrupa’ya açılıyor
Fransız Groupe Lactalis'in 2015'te Yıldız Holdig'ten satın aldığı Ak Gıda, beş yılın ardından Avrupalı oluyor. 30 ülkeye yılda 20 bin ton ürün ihraç eden şirket, Fransa'daki ana şirketin desteğiyle Avrupa'ya açılacak. Sonraki ilk hedef ise Çin pazarı olacak.

SİBEL ATİK
satik@ekonomist.com.tr

Yıldız Holding tarafından 2015 yılında Fransız Groupe Lactalis şirketine satılan Ak Gıda, Avrupa pazarına açılıyor. "İçim" markasıyla süt ve süt ürünleri pazarında faaliyet gösteren Ak Gıda, 30 ülkeye yılda 20 bin ton ürün ihraç ediyor. Ortadoğu'ya ihracat gerçekleştiren şirket, şimdilerde Avrupa pazarına da ihracat yapmak için izin sürecini tamamlamaya çalışıyor. Bunun da kısa bir süre içinde gerçekleşmesini bekliyor.

HEDEF DÜNYA MARKASI


Ak Gıda CEO'su Ali Sözen, Avrupa Birliği'ne (AB) ihracat iznini aldıktan sonra Groupe Lactalis'in de desteğiyle bu pazarda söz sahibi olmak için gereken adımları hızla atacaklarını söylüyor.

Şirket, şimdiden Avrupa pazarının ihtiyaç duyduğu ürünlere yönelik hazırlıklar yapıyor.  Sadece Avrupa'da yaşayan Türklere ve etnik pazara değil, aynı zamanda Avrupalı tüketicilere de hitap etmeyi amaçlıyor.

Avrupalı tüketicilerin damak zevklerine hitap eden, değişen tüketim trendlerine cevap verecek yenilikçi ürünler üzerinde çalışıyor.

Sözen, "Ak Gıda olarak, Türkiye'de üretilen peynirleri önce Avrupa'da, uzun vadede de dünya çapında bir marka haline getirmeyi amaçlıyoruz" diye konuşuyor.

Ak Gıda, Suudi Arabistan'da labne ürünüyle ciddi bir pazar payına sahip. Şirket, son dönemde Ortadoğu ve Kafkaslar'da etkinliğini artırdı. Önümüzdeki süreçte ise Avrupa'da ve başta Mısır olmak üzere Kuzey Afrika'da etkin olmayı planlıyor. Şirketin gündeminde Asya pazarı da var.

ÇİN'E DE AÇILACAK


Ak Gıda'nın Asya'da girmeyi planladığı ilk pazarı Çin oluşturuyor. Süt ürünleri ithalatının 6 milyar doları geçtiği Çin, geçtiğimiz günlerde bu ürünlerdeki pazarı resmi olarak Türk firmalarına da açtı. Böylece Çin'e ihracatın kapısı aralandı.

Ali Sözen, "Koronavirüs sürecinde Türkiye'nin üretimine ara vermeden devam etmesi yurtdışı pazarlarda bize avantaj sağladı. Yaşanan küresel ekonomik güçlüklere rağmen Covid-19 salgını sonrası dönemde ihracatta hiçbir kayıp yaşamadan başarıyla yolumuza devam ediyoruz" diyor. Sözen, global pazarda da güçlü bir tedarikçi olmaya çalıştıklarını ifade ediyor.

6 TESİSTE ÜRETİM YAPIYOR


Ak Gıda’nın, Sakarya, Karaman, Lüleburgaz, Kahramanmaraş, İzmir ve Aydın'da olmak üzere altı üretim tesisi var. Bu tesislerde 300'ün üzerinde ürün üretiyor. Şirket, Türkiye'nin dört bir yanındaki yaklaşık 500 çiftlikten süt topluyor. 45 bin üretici ve 200 bin inekten toplanan sütler günlük 5 bin ton işleme kapasiteli tesislerde işlemden geçiriliyor.

Şirketin her yıl 20 milyon Euro yatırım gerçekleştirdiğini anlatan Ali Sözen, gelecek süreçte gerek üretim tesisi gerekse ürün portföyü genişletme alanlarında yatırımlara devam edeceklerini belirtiyor. Ali Sözen, koronavirüs sürecinde gelen taleplere bakıldığında ise kefir tüketiminin yüzde 64 artışla hızlı yükseldiğini söylüyor.
0


  • ALTIN GRAM - TL 2976,55 -0,98%
  • ALTIN ONS 2648,82 -1,16%
  • BIST 100 10125,46 0,66%
  • DOLAR/JAPON YENI 153,659 0,65%
  • DOLAR/KANADA DOLARI 1,42361 0,0724%
  • DOLAR/RUS RUBLESI 104,5 -0,1932%
  • DOLAR/TURK LIRASI 34,9519 0,1703%
  • EURO/DOLAR 1,0504 0,3482%
  • EURO/TURK LIRASI 36,7644 0,3705%
  • STERLIN/DOLAR 1,26194 -0,39033%
EKONOMİST YENİ SAYI
Ekonomist Dergisini takip etmek için abone olun.
ABONE OL