Gaziantep'in Nizip ilçesinde 1980 yılında ayakkabı üretimine başlayan Aydın Erbay, yarattığı Lescon markasını bugün 60 mağazalı bir aktif spor giyim markası haline getirdi. Erbay'ın hedefi beş yılda mağaza sayısını 200'e çıkarmak ve yurtdışına açılmak.
AYŞEGÜL SAKARYA PEHLİVAN
asakarya@ekonomist.com.tr
1980 yılında Gaziantep'in Nizip ilçesinde plastik enjeksiyonla ayakkabı üretimine adım atan Aydın Erbay, geleceğin spor ürünlerde olduğunu görerek 1990 yılında İstanbul'a geldi. 1992 yılında Lescon markasını yaratan, 1993 yılında Türkiye'nin ilk halı saha ayakkabısını üreten Erbay, 2004 yılında ise markaya yatırım kararı alarak mağazalaşmaya başladı.
Lescon, bugün 60 mağazası ve 800 satış noktasıyla Türkiye'nin önemli aktif spor giyim markalarından biri haline geldi. Erbay, şimdi Lescon ile yeni bir yatırım atağına kalkıyor. Şirket, önümüzdeki beş yılda 140 yeni şube açarak mağaza sayısını 200'e çıkarmayı hedefliyor. 2018 yılı sonuna kadar bin 500 kişiye istihdam sağlayacak olan şirket, beş yılın sonunda ise bu sayıyı 2 bine çıkarmayı planlıyor.
YÜZDE 30 BÜYÜYECEK
Lescon, tüm spor giyim ürün gruplarında hizmet veren bir marka konumda. Şirket, yılda 1 milyon 200
bin çift ayakkabı, 2 milyon adet tekstil ve 500 bin aksesuar üretim kapasitesine sahip. Geçen yıl 150 milyon TL ciroya ulaşan Lescon, bu yıl yüzde 30 büyümeyi planlıyor.
Adıyaman'ı üretim üssü olarak konumlandıran şirket, geçen yıl hizmete açtığı 7 bin 500 metrekarelik kapalı alana sahip dokuma ve örme ürünler üretim tesisini büyütmeye hazırlanıyor. 3 milyon TL'lik yatırımla tesise 3 bin metrekarelik yeni bir atölye eklenmesi planlanıyor.
Aydın Erbay, 2018 yılı planları konusunda söylüyor: "2018 yılı stratejik planımızın ana eksenlerinden biri yatırım ve büyüme olacak. Hem üretimde hem de mağaza-laşmada büyüyeceğiz. Mağazalarımızın olmadığı bölgelerde yeni mağazalar açmayı planlıyoruz. Şu an itibariyle 31 ilde varız. Önümüzdeki dönemde 50 ilde olmayı hedefliyoruz."
YURTDIŞINA AÇILACAK
2018 yılı ikinci yarısında mağaza sayısını 65'e çıkarmayı hedefleyen Lescon'un gündeminde yurtdışına açılmak da var. 100 mağazaya ulaştıktan sonra yurtdışına açılmayı planlayan şirketin hedefinde ilk etapta Birleşik Arap Emirlikleri, Irak, İran, Rusya gibi ülkeler olacak. Türkiye'nin ilk yerli aktif spor giyim markası olduklarını söyleyen Aydın Erbay, yurtdışına açılarak Türkiye'nin milli bir markası olarak adlarını duyurmayı hedeflediklerini belirtiyor.
ONLİNE SATIŞI ARTIRACAK
Lescon, mağazalaşmanın yanı sıra online satışa da yatırım yapıyor. Aydın Erbay, ürünlerini Türkiye'nin ücra yerlerine ulaştırabilmek ve müşterilerin taleplerini karşılayabilmek için www.lescon.com. tr adresi üzerinden online satış hizmeti sunduklarını söylüyor. E-ticaretin cironun içindeki payı yüzde 3'e ulaşmış durumda. Şirket bu oranı yüzde 5'e çıkarmayı hedefliyor.
AYŞEGÜL SAKARYA PEHLİVAN
asakarya@ekonomist.com.tr
1980 yılında Gaziantep'in Nizip ilçesinde plastik enjeksiyonla ayakkabı üretimine adım atan Aydın Erbay, geleceğin spor ürünlerde olduğunu görerek 1990 yılında İstanbul'a geldi. 1992 yılında Lescon markasını yaratan, 1993 yılında Türkiye'nin ilk halı saha ayakkabısını üreten Erbay, 2004 yılında ise markaya yatırım kararı alarak mağazalaşmaya başladı.
Lescon, bugün 60 mağazası ve 800 satış noktasıyla Türkiye'nin önemli aktif spor giyim markalarından biri haline geldi. Erbay, şimdi Lescon ile yeni bir yatırım atağına kalkıyor. Şirket, önümüzdeki beş yılda 140 yeni şube açarak mağaza sayısını 200'e çıkarmayı hedefliyor. 2018 yılı sonuna kadar bin 500 kişiye istihdam sağlayacak olan şirket, beş yılın sonunda ise bu sayıyı 2 bine çıkarmayı planlıyor.
YÜZDE 30 BÜYÜYECEK
Lescon, tüm spor giyim ürün gruplarında hizmet veren bir marka konumda. Şirket, yılda 1 milyon 200
bin çift ayakkabı, 2 milyon adet tekstil ve 500 bin aksesuar üretim kapasitesine sahip. Geçen yıl 150 milyon TL ciroya ulaşan Lescon, bu yıl yüzde 30 büyümeyi planlıyor.
Adıyaman'ı üretim üssü olarak konumlandıran şirket, geçen yıl hizmete açtığı 7 bin 500 metrekarelik kapalı alana sahip dokuma ve örme ürünler üretim tesisini büyütmeye hazırlanıyor. 3 milyon TL'lik yatırımla tesise 3 bin metrekarelik yeni bir atölye eklenmesi planlanıyor.
Aydın Erbay, 2018 yılı planları konusunda söylüyor: "2018 yılı stratejik planımızın ana eksenlerinden biri yatırım ve büyüme olacak. Hem üretimde hem de mağaza-laşmada büyüyeceğiz. Mağazalarımızın olmadığı bölgelerde yeni mağazalar açmayı planlıyoruz. Şu an itibariyle 31 ilde varız. Önümüzdeki dönemde 50 ilde olmayı hedefliyoruz."
YURTDIŞINA AÇILACAK
2018 yılı ikinci yarısında mağaza sayısını 65'e çıkarmayı hedefleyen Lescon'un gündeminde yurtdışına açılmak da var. 100 mağazaya ulaştıktan sonra yurtdışına açılmayı planlayan şirketin hedefinde ilk etapta Birleşik Arap Emirlikleri, Irak, İran, Rusya gibi ülkeler olacak. Türkiye'nin ilk yerli aktif spor giyim markası olduklarını söyleyen Aydın Erbay, yurtdışına açılarak Türkiye'nin milli bir markası olarak adlarını duyurmayı hedeflediklerini belirtiyor.
ONLİNE SATIŞI ARTIRACAK
Lescon, mağazalaşmanın yanı sıra online satışa da yatırım yapıyor. Aydın Erbay, ürünlerini Türkiye'nin ücra yerlerine ulaştırabilmek ve müşterilerin taleplerini karşılayabilmek için www.lescon.com. tr adresi üzerinden online satış hizmeti sunduklarını söylüyor. E-ticaretin cironun içindeki payı yüzde 3'e ulaşmış durumda. Şirket bu oranı yüzde 5'e çıkarmayı hedefliyor.