Anaokulundan spor salonuna, yüzme eğitiminden oyun merkezine çocuklar için yapılan girişimlerin sayısı artıyor. 2023'te dünyada 200 milyar doları aşması beklenen pazar Türkiye'de de büyüyor. Altı şirket, bu yılın sonuna kadar 84 franchise şube açmayı planlıyor.
BURCU TUVAY
btuvay@ekonomist.com.tr
Bebek-çocuk pazarı, Euromonitor'e göre, dünyanın en hızlı büyüyen pazarlarından biri. 2023 yılında dünyada 200 milyar dolar büyüklüğü aşması beklenen bu dev pazar, ekonomik krizlere rağmen büyümesini sürdürüyor.
Türkiye'de üç yıl öncesine kadar 7 milyar TL seviyesinde olan pazarın hacmi 12 milyar TL'yi aşmış durumda. Türkiye'de ortalama yılda 1,3 milyon bebek dünyaya geliyor. Yapılan bir araştırmaya göre, Türkiye'de aileler üç yaşına kadar bebekleri için ayda ortalama 70 dolar, yılda ise 800 doların üzerinde harcama yapıyor.
Bu anlamda bebek ve çocuklara yönelik yapılan girişimlerin sayısı da hızla artmaya başladı. Anaokulundan spor salonuna, yüzme eğitiminden oyun merkezine kadar birçok alanda çocuklar için açılan kompleksler mevcut.
Biz de haberimizde çocuklara yönelik girişim fırsatlarını araştırdık. Yaptığımız araştırmaya göre, bu alanda faaliyet gösteren altı şirket bu yılın sonuna kadar 84 franchise şube açmayı planlıyor.
ANADOLU'DA ŞUBE AÇACAK
Okul öncesi çağdaki çocuklara eğitim veren Kids Education Academy Kreş ve Anaokulları, erken İngilizce, erken matematik, yetenek gelişimi ve 'E+STEM+A' programları ile kısa zamanda zincir anaokulları arasına girdi.
Kids Education Academy Kreş ve Anaokulları Genel Müdürü İbrahim Halil Candaş, Adana, Aydın, Bursa, Çanakkale, Eskişehir, Gaziantep, Kayseri, Konya ve Samsun'da şube açacaklarını söylüyor. Bir şubenin toplam yatırım maliyeti yaklaşık 200 bin TL. Şubeler için aylık ortalama 70 bin TL ciro hedefleniyor.
YABANCI DİL EĞİTİMİ
IPC'nin Türkiye'deki master franchise'ı ve okul öncesi eğitim ve çocuk gelişimi uzmanı Şule Fırat, erken çocuklukta dil ediniminin doğru sistem ve yöntemle ele alınması gerektiğini söylüyor.
IPC'nin frachise verdiği anaokulları ve kreşlerde uygulanan bu sistem, çocukların farklı yeteneklerinin keşfedilmesini ve İngilizce başta olmak üzere diğer yabancı dilleri anadili gibi konuşacak seviyede öğretmeyi amaçlıyor.
2020 yılında en az 10 franchise şubenin açılması hedefleniyor. Eskişehir, Gaziantep ve Trabzon başta olmak üzere Türkiye genelinde şubelerin açılması planlanıyor. Beş yıllık franchise giriş bedeli olarak 65 bin TL+KDV alınıyor.
BEBEKLERE YÜZME ÖĞRETİYOR
2019 yılında Yasemin Doreen Doğurga tarafından kurulan Waterbabies, bebeklere yüzme eğitimi veriyor. Waterbabies çatısı altında, 0-5 yaş yüzme ve su güvenliği eğitimleri, 0-36 ay duyu gelişimi, oyun grupları, 'bebeğim ve ben' aktiviteleri düzenleniyor. Halen üç franchise şube ile hizmet verdiklerini söyleyen Doğurga, bu yıl dört şube açacaklarını belirtiyor.
Şubeler için aylık 50 bin ile 70 bin TL arasında ciro hedefleniyor. Doğurga, "Şubelere eğitim, havuz, spa ve sisteminin kurulumu, oyun grubu malzemeleri, müfredatlar ve mimari proje konularında destek veriyoruz" diyor.
ANNE VE ÇOCUK İÇİN SPOR
Çilek Spor konsepti kadınlara ve 3-12 yaş arası çocuk gruplarına spor ve sağlıklı yaşam hizmeti veriyor. Bu iş modelini bir annenin çocuğu ile aynı merkezden hizmet alabilmesi ihtiyacını karşılamak üzerine kurulmuş bir sistem olarak tanımlayabiliriz.
Çilek Spor Franchising Sorumlusu Ümit Özer, 2020'de 10 şube daha açmayı hedeflediklerini belirtiyor. Bir şube için anahtar teslim 150 bin ile 250 bin TL arasında yatırım yapılması gerekiyor. Şubeler için aylık 25 bin ile 40 bin TL arasında ciro hedefleniyor.
GİRİŞ BEDELİNDE İNDİRİM
Bricks4Kidz, kendi bünyesinde geliştirdiği özgün içerikleri ve orijinal Lego ürünlerini kullanarak, 3-13 yaş arası çocuklara oyun ile eğitim veriyor. Çocuklar S.T.E.M. uyumlu programlar kapsamında, robotlar, makine düzenekleri, ünlü binalar, film kahramanları gibi çok çeşitli modelleri tasarlıyor ve inşa ediyor. B
ricks4Kidz Türkiye Kurucu Genel Müdürü Orhan Akbulut, "Uzman eğitmenler eşliğinde yapılan çalışmalarda ve sonrasındaki oyun zamanlarında çocuklar, problem çözme, yaratıcılık, eleştirel düşünme, ekip çalışması, iletişim gibi temel yaşam becerilerini geliştiriyorlar" diyor. Şubeler için yatırım bütçesi 120-250 bin TL arasında değişiyor.
SPOR MERKEZİ
18 ay ile 12 yaş arası için yedi farklı grupta hizmet veren Muzipo Kids, çocuklara yönelik bir spor merkezi. 24 ilde 58 şubeyle faaliyet gösteren Muzipo Kids, bu yılın sonuna kadar 42 merkez daha açmayı planlıyor.
Bir şubenin toplam yatırım maliyeti 250 bin ile 300 bin TL arasında değişiklik gösteriyor. Şubeler için aylık 25 bin TL ciro hedefleniyor. Toplam gelir yıllık 150 bin ile 220 bin TL arasında değişiyor.
BURCU TUVAY
btuvay@ekonomist.com.tr
Bebek-çocuk pazarı, Euromonitor'e göre, dünyanın en hızlı büyüyen pazarlarından biri. 2023 yılında dünyada 200 milyar dolar büyüklüğü aşması beklenen bu dev pazar, ekonomik krizlere rağmen büyümesini sürdürüyor.
Türkiye'de üç yıl öncesine kadar 7 milyar TL seviyesinde olan pazarın hacmi 12 milyar TL'yi aşmış durumda. Türkiye'de ortalama yılda 1,3 milyon bebek dünyaya geliyor. Yapılan bir araştırmaya göre, Türkiye'de aileler üç yaşına kadar bebekleri için ayda ortalama 70 dolar, yılda ise 800 doların üzerinde harcama yapıyor.
Bu anlamda bebek ve çocuklara yönelik yapılan girişimlerin sayısı da hızla artmaya başladı. Anaokulundan spor salonuna, yüzme eğitiminden oyun merkezine kadar birçok alanda çocuklar için açılan kompleksler mevcut.
Biz de haberimizde çocuklara yönelik girişim fırsatlarını araştırdık. Yaptığımız araştırmaya göre, bu alanda faaliyet gösteren altı şirket bu yılın sonuna kadar 84 franchise şube açmayı planlıyor.
ANADOLU'DA ŞUBE AÇACAK
Okul öncesi çağdaki çocuklara eğitim veren Kids Education Academy Kreş ve Anaokulları, erken İngilizce, erken matematik, yetenek gelişimi ve 'E+STEM+A' programları ile kısa zamanda zincir anaokulları arasına girdi.
Kids Education Academy Kreş ve Anaokulları Genel Müdürü İbrahim Halil Candaş, Adana, Aydın, Bursa, Çanakkale, Eskişehir, Gaziantep, Kayseri, Konya ve Samsun'da şube açacaklarını söylüyor. Bir şubenin toplam yatırım maliyeti yaklaşık 200 bin TL. Şubeler için aylık ortalama 70 bin TL ciro hedefleniyor.
YABANCI DİL EĞİTİMİ
IPC'nin Türkiye'deki master franchise'ı ve okul öncesi eğitim ve çocuk gelişimi uzmanı Şule Fırat, erken çocuklukta dil ediniminin doğru sistem ve yöntemle ele alınması gerektiğini söylüyor.
IPC'nin frachise verdiği anaokulları ve kreşlerde uygulanan bu sistem, çocukların farklı yeteneklerinin keşfedilmesini ve İngilizce başta olmak üzere diğer yabancı dilleri anadili gibi konuşacak seviyede öğretmeyi amaçlıyor.
2020 yılında en az 10 franchise şubenin açılması hedefleniyor. Eskişehir, Gaziantep ve Trabzon başta olmak üzere Türkiye genelinde şubelerin açılması planlanıyor. Beş yıllık franchise giriş bedeli olarak 65 bin TL+KDV alınıyor.
BEBEKLERE YÜZME ÖĞRETİYOR
2019 yılında Yasemin Doreen Doğurga tarafından kurulan Waterbabies, bebeklere yüzme eğitimi veriyor. Waterbabies çatısı altında, 0-5 yaş yüzme ve su güvenliği eğitimleri, 0-36 ay duyu gelişimi, oyun grupları, 'bebeğim ve ben' aktiviteleri düzenleniyor. Halen üç franchise şube ile hizmet verdiklerini söyleyen Doğurga, bu yıl dört şube açacaklarını belirtiyor.
Şubeler için aylık 50 bin ile 70 bin TL arasında ciro hedefleniyor. Doğurga, "Şubelere eğitim, havuz, spa ve sisteminin kurulumu, oyun grubu malzemeleri, müfredatlar ve mimari proje konularında destek veriyoruz" diyor.
ANNE VE ÇOCUK İÇİN SPOR
Çilek Spor konsepti kadınlara ve 3-12 yaş arası çocuk gruplarına spor ve sağlıklı yaşam hizmeti veriyor. Bu iş modelini bir annenin çocuğu ile aynı merkezden hizmet alabilmesi ihtiyacını karşılamak üzerine kurulmuş bir sistem olarak tanımlayabiliriz.
Çilek Spor Franchising Sorumlusu Ümit Özer, 2020'de 10 şube daha açmayı hedeflediklerini belirtiyor. Bir şube için anahtar teslim 150 bin ile 250 bin TL arasında yatırım yapılması gerekiyor. Şubeler için aylık 25 bin ile 40 bin TL arasında ciro hedefleniyor.
GİRİŞ BEDELİNDE İNDİRİM
Bricks4Kidz, kendi bünyesinde geliştirdiği özgün içerikleri ve orijinal Lego ürünlerini kullanarak, 3-13 yaş arası çocuklara oyun ile eğitim veriyor. Çocuklar S.T.E.M. uyumlu programlar kapsamında, robotlar, makine düzenekleri, ünlü binalar, film kahramanları gibi çok çeşitli modelleri tasarlıyor ve inşa ediyor. B
ricks4Kidz Türkiye Kurucu Genel Müdürü Orhan Akbulut, "Uzman eğitmenler eşliğinde yapılan çalışmalarda ve sonrasındaki oyun zamanlarında çocuklar, problem çözme, yaratıcılık, eleştirel düşünme, ekip çalışması, iletişim gibi temel yaşam becerilerini geliştiriyorlar" diyor. Şubeler için yatırım bütçesi 120-250 bin TL arasında değişiyor.
SPOR MERKEZİ
18 ay ile 12 yaş arası için yedi farklı grupta hizmet veren Muzipo Kids, çocuklara yönelik bir spor merkezi. 24 ilde 58 şubeyle faaliyet gösteren Muzipo Kids, bu yılın sonuna kadar 42 merkez daha açmayı planlıyor.
Bir şubenin toplam yatırım maliyeti 250 bin ile 300 bin TL arasında değişiklik gösteriyor. Şubeler için aylık 25 bin TL ciro hedefleniyor. Toplam gelir yıllık 150 bin ile 220 bin TL arasında değişiyor.