Columbia Türkiye’yi ciro ve mağaza sayısı anlamında Columbia’nın Avrupa ve Ortadoğu’daki en başarılı ülkesi haline getiren Gözalan Group, şimdi bu markayla yurtdışında büyümeye hazırlanıyor.
AYŞEGÜL SAKARYA PEHLİVAN
asakarya@ekonomist.com.tr
Bu yıl Gürcistan’da üç, Azerbaycan’da ise iki Columbia mağazası açan grup yeni ülkelere de açılmayı hedefliyor. Columbia, Prana, Sorel, Mountain Hardwear, Montreal, Mustang ve Camicissima gibi dünya markalarını Türkiye’ye getiren Gözalan Group, 2018’de atağa kalkmaya hazırlanıyor.
Çoğu Columbia olmak üzere Türkiye genelinde 90 mağazaya ulaşan grup, 2018 yılında yüzde 30 büyümeyi ve 20 mağaza açmayı hedefliyor. Gözalan Group ayrıca inşaat sektöründe yeni bir projeye de başlıyor. Ferko İnşaat ile ortak yapılan İstanbul Göktürk’teki bu proje için 80 milyon dolarlık yatırım planlanıyor.
YENİ ÜLKELERE GİRECEK
Columbia Türkiye Temsilcisi ve Gözalan Group Yönetici Ortağı Kerem Gözalan, Columbia Türkiye’yi ciro ve mağaza sayısı anlamında Columbia’nın Avrupa ve Ortadoğu’daki en başarılı ülkesi haline getirdiklerini söylüyor. Bu başarı Gözalan Group’un Columbia’nın başka ülkelerdeki haklarını da satın almasını berberinde getirmiş durumda.
Grup bir süre önce Columbia’nın Gürcistan, Azerbaycan, Moldova, Kırgızistan ve Özbekistan haklarını aldı. Bu yıl Gürcistan’da üç, Azerbaycan’da ise iki Columbia mağazası açan grup, markayı yeni ülkelerde de büyütmeye hazırlanıyor.
Kerem Gözalan, Moldova, Kırgızistan, Özbekistan’da çalışmaların sürdüğünü söylüyor. Gözalan, “Bu ülkelerin yanı sıra İran için görüşmeler sürüyor. 2018 yılında yurtdışında iki mağaza daha açmayı planlanıyoruz” diyor.
Gözalan Group’un yurtiçinde de büyüme planları var. 2017-2018 yıllarında yurtiçinde perakendeye 14 milyon TL’lik yatırım planlayan şirket, Columbia markasıyla Mersin, Antalya, Konya, İzmir, Samsun ve İzmit’te büyümeyi hedefliyor.
MUSTANG’İ DE BÜYÜTECEK
Grup bünyesindeki markalar arasında yer alan Mustang’i de yurt-dışında büyütecek. Vadi İstanbul’da açılan Türkiye’nin en büyük Mustang mağazasını açmaya hazırlanan şirket, markayı Yunanistan, Kazakistan, İran ve Azerbaycan’da büyütmeyi planlıyor.
Grubun hedefleri arasında İtalyan markası Camicissima’yı da büyütmek var. Halihazırda Emaar’da mağazası bulunan markanın bu ay içinde Vadi İstanbul’da mağazasının açılması planlanıyor. 2018 yılında bu markanın dört mağazaya ulaşması hedefleniyor.
İNŞAATA 80 MİLYON DOLAR
Gözalan Group'un perakende dışında da yatırımları var. Bunlardan biri Ünisite. Öğrenci rezidansı ve apart olarak hayata geçirilen Ünisite , Edirne'de 500 yatak kapasitesine sahip. Grup Konya, Manisa ve Balıkesir'de Ünisite markasıyla projeler hayata geçirmeye hazırlanıyor.
Grubun diğer projesi ise 2018'de başlayacak olan rezidans konut projesi. Ferko İnşaat ile ortaklığında İstanbul Göktürk'te hayata geçirilecek proje için 80 milyon dolar yatırım yapılacak. Projenin 2021'de bitmesi planlanıyor.
AYŞEGÜL SAKARYA PEHLİVAN
asakarya@ekonomist.com.tr
Bu yıl Gürcistan’da üç, Azerbaycan’da ise iki Columbia mağazası açan grup yeni ülkelere de açılmayı hedefliyor. Columbia, Prana, Sorel, Mountain Hardwear, Montreal, Mustang ve Camicissima gibi dünya markalarını Türkiye’ye getiren Gözalan Group, 2018’de atağa kalkmaya hazırlanıyor.
Çoğu Columbia olmak üzere Türkiye genelinde 90 mağazaya ulaşan grup, 2018 yılında yüzde 30 büyümeyi ve 20 mağaza açmayı hedefliyor. Gözalan Group ayrıca inşaat sektöründe yeni bir projeye de başlıyor. Ferko İnşaat ile ortak yapılan İstanbul Göktürk’teki bu proje için 80 milyon dolarlık yatırım planlanıyor.
YENİ ÜLKELERE GİRECEK
Columbia Türkiye Temsilcisi ve Gözalan Group Yönetici Ortağı Kerem Gözalan, Columbia Türkiye’yi ciro ve mağaza sayısı anlamında Columbia’nın Avrupa ve Ortadoğu’daki en başarılı ülkesi haline getirdiklerini söylüyor. Bu başarı Gözalan Group’un Columbia’nın başka ülkelerdeki haklarını da satın almasını berberinde getirmiş durumda.
Grup bir süre önce Columbia’nın Gürcistan, Azerbaycan, Moldova, Kırgızistan ve Özbekistan haklarını aldı. Bu yıl Gürcistan’da üç, Azerbaycan’da ise iki Columbia mağazası açan grup, markayı yeni ülkelerde de büyütmeye hazırlanıyor.
Kerem Gözalan, Moldova, Kırgızistan, Özbekistan’da çalışmaların sürdüğünü söylüyor. Gözalan, “Bu ülkelerin yanı sıra İran için görüşmeler sürüyor. 2018 yılında yurtdışında iki mağaza daha açmayı planlanıyoruz” diyor.
Gözalan Group’un yurtiçinde de büyüme planları var. 2017-2018 yıllarında yurtiçinde perakendeye 14 milyon TL’lik yatırım planlayan şirket, Columbia markasıyla Mersin, Antalya, Konya, İzmir, Samsun ve İzmit’te büyümeyi hedefliyor.
MUSTANG’İ DE BÜYÜTECEK
Grup bünyesindeki markalar arasında yer alan Mustang’i de yurt-dışında büyütecek. Vadi İstanbul’da açılan Türkiye’nin en büyük Mustang mağazasını açmaya hazırlanan şirket, markayı Yunanistan, Kazakistan, İran ve Azerbaycan’da büyütmeyi planlıyor.
Grubun hedefleri arasında İtalyan markası Camicissima’yı da büyütmek var. Halihazırda Emaar’da mağazası bulunan markanın bu ay içinde Vadi İstanbul’da mağazasının açılması planlanıyor. 2018 yılında bu markanın dört mağazaya ulaşması hedefleniyor.
İNŞAATA 80 MİLYON DOLAR
Gözalan Group'un perakende dışında da yatırımları var. Bunlardan biri Ünisite. Öğrenci rezidansı ve apart olarak hayata geçirilen Ünisite , Edirne'de 500 yatak kapasitesine sahip. Grup Konya, Manisa ve Balıkesir'de Ünisite markasıyla projeler hayata geçirmeye hazırlanıyor.
Grubun diğer projesi ise 2018'de başlayacak olan rezidans konut projesi. Ferko İnşaat ile ortaklığında İstanbul Göktürk'te hayata geçirilecek proje için 80 milyon dolar yatırım yapılacak. Projenin 2021'de bitmesi planlanıyor.