DOLAR
34,88
0,04%
DOLAR
EURO
36,75
0,35%
EURO
GRAM ALTIN
3038,33
-0,25%
GRAM ALTIN
BIST 100
10143,00
0,84%
BIST 100
USD/TRY
Döviz Çevirici
TRY
USD
EUR
Hesapla

Eğitim teknolojisinde yerli girişim rüzgarı

Pandemi ile önem kazanan dijital eğitim teknolojilerinin Türkiye’de 2030 yılına kadar 793 milyon dolarlık bir pazar olacağı tahmin ediliyor. Bu pazarda faaliyet gösteren girişimciler, şimdiden binlerce kullanıcıya ulaşırken, girişimlerin globalde de büyüme planları yapıyor.

14 Ekim 2024 | 11:51
Eğitim teknolojisinde yerli girişim rüzgarı

Pandemi nedeniyle eğitimin giderek dijitalleşmesi, pandemi sonrasında da dijital eğitim teknolojilerinin büyük bir hızla gelişmesine neden oldu. EdTech adı verilen eğitim teknolojisi, eğitimi daha ilgi çekici, kişiselleştirilebilir ve erişilebilir hale getiriyor. Pandemi ile büyük bir önem kazanan bu teknolojiler, pandeminin sona ermesi ile ilgi odağını kısmen yitirmiş olsa da geleneksel eğitim yaklaşımları üzerinde kalıcı bir dönüşüm sağladı.

29 Eylül-12 Ekim tarihli sayıdan

BİLİMSEL TEMELLİ İÇERİKLER

Aynı süreçte, yapay zeka entegrasyonunun yaygınlaşması, büyük veri analizleri ile öğrenme yönetim sistemlerinin gelişimi, müfredat dışı eğitimin artışı, beceri odaklı yetkinliklere odaklanılan kurumsal trendler EdTech ekosisteminin gelişimini artırdı. Grand View Research tarafından yayımlanan ‘Eğitim Teknolojisi Pazarı Boyutu ve Trendleri’ raporuna göre, EdTech pazarının 2024-2030 döneminde yıllık yüzde 13,4 büyüme oranıyla 343 milyar dolar seviyesine ulaşması bekleniyor. Ayrıca Statista’nın raporuna göre ise Türkiye EdTech pazarının aynı süreçte yıllık yüzde 36,13 büyüme oranı ile 793 milyon dolar seviyesine ulaşacağı öngörülüyor. Türkiye’de de EdTech pazarında faaliyet gösteren girişimciler, hızla büyüyerek binlerce kullanıcıya ulaştı. Haberimizde 20 yerli EdTech şirketinin büyüme hedeflerini ve globalleşme planlarını araştırdık.

ESRA ALPASLAN / KIDOKIT KURUCU ORTAĞI

Örneğin Kidokit, eğitim teknolojileri sektöründe özellikle erken çocukluk dönemi olan 0-6 yaş için inovatif çözümler sunuyor. Mobil uygulaması aracılığıyla, ebeveynlere, bakım verenlere ve eğitimcilere çocuk gelişimini destekleyen, bilimsel temellere dayalı içerikler ve aktiviteler sağlıyor. Ebeveynlerin kendi arasında tartışabilecekleri bir forum sağladıklarını söyleyen Kidokit Kurucu Ortağı Esra Alpaslan, 200 bin kullanıcı sayısına ulaştıklarını, önümüzdeki yıl toplam kullanıcı sayısını 400 bine çıkarmayı hedeflediklerini belirtiyor. Avrupa ve Kuzey Amerika pazarlarına odaklandıklarını vurgulayan Alpaslan, “Gelecekte ise Ortadoğu, Güney Amerika ve Asya pazarlarına açılmayı hedefliyoruz” diyor.

ÖĞRENCİLERE BURS OLANAĞI

Eğitim teknolojileri sektöründe, öğrencilere eğitimleri için gerekli finansmana ulaşmalarını sağlayacak farklı çözümler sağlayan Microfon ise platformu aracılığıyla öğrencilere burs, kitle fonlama ve eğitim kredisi gibi çeşitli finansman seçenekleri sunuyor. Microfon, aynı zamanda çeşitli eğitim ve etkinlikler düzenliyor. Platform, şu ana kadar 2 milyondan fazla kullanıcıya ulaştı. Önümüzdeki yıl kullanıcı sayısını 3 milyonun üzerine çıkarmayı hedeflediklerini vurgulayan şirketin kurucusu ve CEO’su Mesut Keskin, “Tech İstanbul sayesinde hem yerel hem de bölgesel düzeyde daha fazla kullanıcıya ulaştık. İngiltere pazarında da faaliyet göstermeye başladık. 2025 yılı itibarıyla başka ülkelerde de faaliyet göstermeyi hedefliyoruz” diye konuşuyor.

EBEVEYN MODU

TellPal, bilinçli ebeveyn-gelişen çocuk felsefesi hedefiyle, çocukları işitsel, görsel, zihinsel geliştirmeyi vadeden psikolog onaylı hikaye, ninni, sesli kitap, meditasyon gibi içerikler sunuyor. ‘Ebeveyn modu’ ile tek uygulamada ebeveyn ve çocuğa ortak bir yaşam döngüsünü mümkün kılıyor. Scous Teknoloji Kurucu Ortağı ve CEO’su Reşat Bilgi, yaklaşık dokuz ayda 80 bini aşan bir indirme sayısına ulaştıklarını belirtiyor. 2025 yılında 300 bini aşan indirme sayısına ulaşacaklarını kaydeden Bilgi, “İstanbul Senin super app’ine TellPal uygulamasını entegre etme noktasında, ilgili görüşmeleri sürdürüyoruz. 2025 yılında, Türkiye’de edindiğimiz kullanıcı tabanını genişletirken, yurt dışında öncelikli hedefimiz olan ABD, Brezilya, Meksika gibi ülkeler için stratejilerimizi hayata geçireceğiz” diyor.

AKILLI TV UYGULAMASI

Teknomektep, TeknoX Akıllı dijital eğitim sistemi ile eğitim alanında dijitalleşmenin önünü açacak yazılımlar ve içerikler geliştiriyor. Tekno Mektep uygulaması ile ilkokul, ortaokul, lise, lgs, TYT-AYT, KPSS, yabancı dil gibi eğitimler geliştirildi. TeknoMektepTV uygulamasının akıllı TV uygulaması ile eğitimin Netflix’i denebilecek yeterliliğe sahip olduğunu ifade eden şirketin kurucusu Kamuran Kanık, 2025’te 600 bin kullanıcıya ulaşmayı hedeflediklerini söylüyor. Kanık, yurt dışında Almanya ve Fransa ile ilgili çalışmalarını sürdüklerini vurguluyor.

Hibrit bir deneyim sunan Twin, ilkokul ve ortaokullarda fen ve bilişim teknolojileri öğretmenleri tarafından kullanılıyor. Öğretmenler müfredatları ile uyumlu yenilikçi içerikleri derslerine entegre ediyor. Twin CEO’su ve Kurucu Ortağı Asude Altıntaş Güray, “40 ülkede 1 milyondan fazla çocuğa ulaştık. 2025 yılı için hedefimiz, eğitimci sayısını hem de ulaştığımız çocuk sayısını iki katına çıkararak 2 milyondan fazla çocuğa ulaşmak. Özellikle Avrupa, Kuzey Amerika, Latin Amerika ve Ortadoğu ve Afrika bölgelerine odaklandık” diyor.

BEYAZ YAKAYA YÖNELİK EĞİTİM

Teedo, beyaz yakalı profesyonellerin kariyerlerine artı katmaları için yenilikçi eğitim programları sunuyor, canlı ve online eğitimlerle, bireylerin kariyerlerini, şirketlerin ise çalışan yatırımlarını destekliyor. Finans, işletme, yönetim, satış, pazarlama, proje ve yazılım gibi farklı alanlarda, C-level yöneticilerden oluşan eğitmen kadrosuyla premium eğitimler kurguluyor. Teedo Genel Müdürü Selçuk Aytekin, “Henüz ilk yılımızda olmamıza rağmen bin mezun baremini aştık. Önümüzdeki yıl, mezun sayımızı en az yüzde 300 artırmayı hedefliyoruz. Azerbaycan ve Türkçe konuşan ülkelere yönelik genişleme planlarımız var” diye konuşuyor.

İNGİLİZCE KONUŞMA PRATİĞİ

BukyTalk, insanların İngilizce konuşma pratiği yapma süreçlerinde karşılaştıkları problemleri ortadan kaldırmayı hedefliyor. BukyTalk, ayrıca, katılımcıların seans sırasında başlayan etkileşimlerini seans sonrasında da sürdürebilmeleri için bir platform sunuyor. Şu ana kadar 15 binden fazla katılımcıya hizmet sunduklarını söyleyen BukyTalk Kurucusu Hasan Can Üretmenoğlu, “Hedefimiz 2025 itibarıyla 100 binden fazla katılımcıya hizmet vermek. Azerbaycan, Almanya ve Hollanda pazarındayız. Azerbaycan’dan çok güzel dönüşler alıyoruz” diyor.

AB’YE OFİS AÇACAK

Artistanbul, kendi ürünü olan OmniKampus çatısı altında özelleştirdiği ve müşterilerin ihtiyaçlarına göre entegre ettiği BigBlueButton, Open edX gibi açık kaynak araçlarla farklı ihtiyaçlara yönelik, uzaktan eğitim çözümleri sunuyor. 500 bin tekil kullanıcıya hizmet verdiklerini ifade eden Artistanbul Kurucu Ortağı Ali Işıngör, Bilişim Vadisi çatısı altında büyüterek geldikleri noktada, önümüzdeki yıl bu sayının 2 milyona ulaşmasını beklediklerini belirtiyor. Çözümlerinin 30 ülkede kullanıldığını vurgulayan Işıngör, hedeflerinin önümüzdeki iki yıl içerisinde bir AB ülkesinde ofis açarak hizmetlerini AB ülkelerinde tanıtmak olduğunu söylüyor.

ARİF KAZANCI / ZTECH KURUCUSU

KODLANABİLİR EĞİTİM ROBOTU

Ztech, 6-16 yaş grubu öğrencilerin teknolojik yetkinliklerini geliştirmeyi hedefleyen online teknoloji eğitimleri sunuyor. Boğaziçi Üniversitesi ile iş birliği içinde geliştirilen teknoloji eğitimleri, öğrencilerin robotik, yapay zeka, kodlama, metaverse, yazılım geliştirme vb. önemli alanlarda bilgi ve becerilerini artırmalarını hedefliyor. Ztech dört yaşından itibaren öğrencilerin kullanabileceği Türkiye’nin ilk yerli üretim kodlanabilir eğitim robotu zBot’u tasarlayıp üretiyor. Ztech Kurucusu Arif Kazancı, “Avrupa ve Ortadoğu’da genişlemeyi ve eğitim teknolojileri alanında küresel bir marka olmayı hedefliyoruz” diye konuşuyor.

YURT DIŞINDA BÜYÜYECEK

İnteraktif ve eğitici çocuk içeriklerini mobil cihazlarda tek bir platformda bir araya getiren Bobu, yazılım bilgisine sahip olmadan içeriklerin, yani tüm hikaye ve ders kitaplarının dijital deneyim olarak sunulabilmesini sağlıyor. Bobu Kurucusu İzzet Boğazlıyanlıoğlu, dört yılda 10 milyondan fazla çocuğa ulaştıklarını söylüyor. Önümüzdeki yıl 5 milyon çocuğa daha ulaşmayı hedeflediklerini anlatan Boğazlıyanlıoğlu, “Letven Capital, Bobu’ya yatırım yaptı. Özellikle Amerika’da belli bir abone sayısına ulaştıktan sonra; ABD’nin en iyi üç EdTech fonundan yatırım almayı planlıyoruz. Amerika ve Kanada pazarında 1 milyon aboneye ulaşmayı hedefliyoruz” diyor.

TEST HAZIRLIK PLATFORMU

İTÜ Çekirdek girişimlerinden Kant Akademi’nin eğitim teknolojileri sektöründe insan odaklı test hazırlık platformu olarak isimlendirdiği bir platformu bulunuyor. Bu platform öğrencinin sınava hazırlık sürecindeki yol haritasını baştan aşağı kurgulamasını sağlıyor. Bin olan kullanıcı sayısını bu yıl 3 bine ulaştırmayı hedeflediklerini söyleyen Kant Akademi Kurucu Ortağı Oğuzhan Doğan, Avrupa ve Ortadoğu pazarlarında da aktif denemeler yaptıklarını belirtiyor.

Türkiye’nin ilk çizgi film karakteri Pepee’yi kuran Düşyeri, 2018 yılında ise dijital dönüşüm başlatarak eğitim teknolojileri şirketi olarak çalışmalarına başladı. 3-10 yaş arası çocukların eğitimini Uppy üzerinden yayınladıklarını söyleyen Uppy CEO’su İbrahim Coşkuner, bugüne kadar toplam 130 mobil oyun yaptıklarını belirtiyor. Öğretmenlerin kod yazmadan oyun yapıp okullardaki içerikleri dijitale dönüştürebilecekleri Game Maker adında bir No Code Game Engine teknolojisine sahip olduklarını vurgulayan Coşkuner, “Uppy üzerinde 500 binin üzerinde kullanıcıya ulaştık. Amerika’ya açılmak için çalışmalarımızı bitirdik” diyor.

AHMET HANÇER / ENOCTA YÖNETİM KURULU ÜYESİ

DRONE TEMELLİ ÖĞRENME

Kurumların ihtiyaç duyduğu tüm eğitimleri sunabilecekleri, çalışanlar, iş ortakları ve bayilerle bilgi paylaşımı yapabilecekleri bir öğrenme ve iletişim platformu olan Enocta Platform, şirketlerin eğitim ve gelişim süreçlerini yönetmelerine olanak tanıyor. Şu anda yaklaşık 500 kurumda, 3 milyon kullanıcıya hizmet verdiklerini söyleyen Enocta Yönetim Kurulu Üyesi Ahmet Hançer, 50’ye yakın ülkede, 200 bin kişiye ulaştıklarını belirtiyor. Hançer, Azerbaycan ve Ortadoğu ülkelerini hedeflediklerini vurguluyor.

Eğitim sektörü için temel kodlama ve robotik çalışmalarına yönelik hizmet veren ve Gazi Teknopark içerisinde faaliyet gösteren SEE Eğitim ve Bilişim Teknolojileri, mini drone temelli geliştirme süreci devam eden robotik eğitim portalı projesiyle kendi dalında ülkedeki ilk çalışmasını yapmaya hazırlanıyor. Öğrencilerin iki boyutlu algoritmik düşünme yapısını üç boyutlu ve 360 derece bir yapıya kavuşturmayı hedeflediklerini belirten şirketin kurucusu Hazar Boz, projeyi hayata geçirerek üretim yapacaklarını vurguluyor.

YAPAY ZEKA TEKNOLOJİSİ

Gazi Teknopark’ta kurulan Designexium, eğitim teknolojileri ile dijital medya alanlarını yapay zeka teknolojisiyle entegre ederek özel içerikler üreten bir oyuncu olarak öne çıkıyor. Axebug Comics, yapay zeka modeli ile farklılaştırılmış bireysel öğrenme deneyimleri sunuyor. Dört bin kullanıcıya ulaşan platformu 2026 yılında 20 bin kullanıcıya ulaştırmayı hedeflediklerini söyleyen Designexium ‑ The Imagination Element Kurucusu Ferhat Kökdemir, şu an sadece İngilizce seçeneği olan Axebug Comics’i 2025 yılının ikinci yarısında yurt dışı pazarlara açacaklarını ifade ediyor.

SİNEMATİK GÖRSEL EFEKTLER

Gazi Teknopark içinde faaliyet gösteren Argedu, ilkokul, ortaokul ve lise öğrencileri için eğitimi ve teknolojiyi bir araya getiren yeni nesil online çözümler sunuyor. Girişim; sunduğu eğitim videoları, soru çözümleri ve canlı derslere ek olarak, ebeveynlerin çocuklarının gelişimini takip etmesini de kolaylaştırıyor. Argedu Eğitim Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Karayel, “Sinematik görsel efektler ve 3D modellemeler ile öğrencilerimizin görsel zekalarına hitap eden ve onları başarıya odaklayan benzersiz yeni nesil bir eğitim platformu inşa ettik” diye konuşuyor.

MUSTAFA KEÇELİ / APY VENTURES FON YÖNETİCİSİ
“Pazarın büyümesinde lokomotif olacağız”
“APY Ventures olarak sürdürülebilir büyüme ve etkili öğrenme çözümleri etrafında şekillenen eğitim teknolojilerine yönelik vizyonumuzu sürdürüyoruz. 2024 ve sonrasında, yapay zeka ve büyük veri entegrasyonunu benimseyen, aynı zamanda ölçeklenebilir ve düşük sermaye gereksinimli EdTech girişimlerine odaklanmayı planlıyoruz. Bu strateji, yalnızca finansal getiri sağlamakla kalmayacak, aynı zamanda eğitimde eşitlik yaratacak çözümler sunarak toplumsal faydayı artıracak. Bu yaklaşımlar ile APY Ventures, uzun vadeli etki yaratacak erken aşama eğitim odaklı teknoloji şirketlerine odaklanarak, EdTech pazarının büyümesinde lokomotif olma vizyonunu sürdürüyor.”

DR. MUHAMMED KASAPOĞLU / ENTERTECH İSTANBUL TEKNOKENT GENEL MÜDÜRÜ
“Girişimlerin büyümesine yardımcı oluyoruz”
“Fiziksel sınırları ortadan kaldıran dijital yenilikler, öğrenci ve eğitimcilerin takvimden kendilerine uygun gün ve saati seçerek, diledikleri yer ve zamanda özel ders almalarını sağladığı gibi, konum seçen öğrencilerin kendilerine en yakın eğitimcilere hızla ulaşabilmelerine de fırsat yaratıyor. Artık günümüzde pek çok girişim sermayesi ve kurumsal yatırım fonu, eğitim teknolojisi girişimlerine yatırım yapıyor. Biz de Entertech İstanbul Teknokent olarak eğitim teknolojileri alanındaki yenilikçi girişimlere destek olup sektörün gelişmesine ve girişimlerin büyümesine yardımcı oluyoruz.”

0


  • ALTIN GRAM - TL 3038,33 -0,25%
  • ALTIN ONS 2709,58 -0,29%
  • BIST 100 10143 0,84%
  • DOLAR/JAPON YENI 152,287 -0,203%
  • DOLAR/KANADA DOLARI 1,41483 -0,10379%
  • DOLAR/RUS RUBLESI 103,91 -1,2753%
  • DOLAR/TURK LIRASI 34,8783 0,0364%
  • EURO/DOLAR 1,0505 0,1144%
  • EURO/TURK LIRASI 36,7473 0,3458%
  • STERLIN/DOLAR 1,27438 -0,02236%
EKONOMİST YENİ SAYI
Ekonomist Dergisini takip etmek için abone olun.
ABONE OL