Türkiye'de spor tutkunlarına 30 yıldır hizmet veren Olgar Şirketler Grubu, yurtdışında da mağazalaşma adımlarını hızlandırıyor. Gürcistan'a açılan şirket, yıl sonuna kadar iki ülkeye daha girecek. Şirketin radarında ise Balkan ülkeleri ve Türk Cumhuriyetleri var.
SİBEL ATİK
[email protected]
Güven Olgar ve eşi Kadriye Olgar'ın spor tutkusundan yola çıkarak 1989 yılında temellerini attıkları ve bugün ikinci kuşak tarafından yönetilen Olgar Şirketler Grubu, Türkiye'deki deneyimini yurtdışına da taşıyacak. Şirket, Salomon, Merrell, Jack Wolf-skin, Quicksilver, Roxy, Burton, Billabong,
Routefield, Babolat, Phenix, Rossignol, Fire+Ice, DC gibi markaların Türkiye distribütörlüğünü yapıyor. Olgar, bir süre önce Gürcistan pazarıyla açıldığı yurtdışında Balkanlar ve Türk Cumhuriyetlerinden yeni ülkelerle daha hızlı büyümeyi hedefliyor. Doğa sporlarında güçlü pazarlar olan ve en fazla harcama yapan Almanya, İsviçre gibi ülkelerin yanı sıra daha bakir pazarlara odaklanan şirket, yıl sonuna kadar iki ülkeye daha açılmayı planlıyor.
Bunun için yurtdışı iş geliştirme ve genişleme direktörü atayacaklarını anlatan Olgar Şirketler Grubu CEO'su Orkun Olgar, bu yeni adımla birlikte yurtdışı pazarlarda hızlı büyüyeceklerini ifade ediyor. Olgar, "Almanya gibi gelişmiş ülkelerde çok ciddi oyuncular yerlerini almış durumda. O nedenle biz yakın ve bakir ülkeleri takibe aldık. İlk adımı Gürcistan'da mağaza açarak attık. Şimdi ise ilk hedef Balkanlar, sonrasında Romanya, Ukrayna ve Türk Cumhuriyetlerini inceliyoruz" diyor.
2010 yılından bu yana doğa bilincinin artması ve pandemi sürecinde doğaya çıkma isteğinin artmasıyla şirketin satışlarında önemli artışlar yaşandı. 2019 yılını 180 milyon TL ciro ile kapatan şirket, birçok sektörün yaşadığı daralmanın aksine, pandemide ciddi bir büyüme başarısı gösterdi.
Her ay yaklaşık yüzde 30 ve üzerinde büyüyen markanın, bu yılı 260 milyon TL ciro ile kapatması öngörülüyor. 2019'un hava şartları nedeniyle outdoor ürün satışı yapan markalar açısından iyi geçmediğini aktaran Orkun Olgar, 2019 son çeyrekte düzelmenin başladığını anlatıyor. Belli markaların satışı düşerken açık havaya yönelik ürünler satan şirketlerin satışlarının patladığını ifade eden Olgar, "Salomon, Jack Wolfskin gibi markalar ve outdoor ayakkabılarda ciddi satış artışları gördük.
Fakat biz de pandemi geldi deyip üretimimizi hiç kısmadık. Öngörülü olduk ve üretimimize ara vermedik. Dolayısıyla oluşan yüksek talebe cevap verebildik" diye konuşuyor.
Türkiye genelinde 45 mağaza ile faaliyetlerini sürdüren şirketin bu süreçte online satışlarda da yüzü güldü. Şirket, geçen yıl 12 milyon TL'lik online satışa imza atarken, bu yıl ise 50 milyon TL'lik satışı online üzerinden gerçekleştirmeyi öngörüyor.
Üretici, lisansör ve distribütör olmanın online satışlar için ve rekabetçilikleri açısından önemli olduğunu söyleyen Orkun Olgar, mobil uygulamayı da devreye alarak bu kanalda satışları daha da yukarılara taşımak istediklerini kaydediyor.
1990'lı yıllarda Türkiye'de spor perakendesi kabuk değiştirirken, adrenalin ve alternatif spor kategorilerini geliştirecek ilk adımları atan Olgar Şirketler Grubu, sporseverler için outdoor kategorisindeki pek çok ürünü kullanıcılarıyla tanıştırdı. 60'ın üzerinde markanın Türkiye distribütörlüğünü yapan Olgar, yeni markalar ve kategorilerde ürünler getirmeye de hazırlanıyor.
Kamp ürünleri kategorisine yatırım yapacaklarını aktaran Orkun Olgar sözlerini şöyle sürdürüyor: "Öncelikle kano ve bisikleti ürün portföyümüze katacağız. Şimdilerde yükselişe geçen kamp ürünlerinde de yerimizi alacağız. Matarasından kamp sandalyesine, ocağından çadırına kadar çok çeşitli kamp ürünlerini mağazalarımızda sunacağız."
SİBEL ATİK
[email protected]
Güven Olgar ve eşi Kadriye Olgar'ın spor tutkusundan yola çıkarak 1989 yılında temellerini attıkları ve bugün ikinci kuşak tarafından yönetilen Olgar Şirketler Grubu, Türkiye'deki deneyimini yurtdışına da taşıyacak. Şirket, Salomon, Merrell, Jack Wolf-skin, Quicksilver, Roxy, Burton, Billabong,
Routefield, Babolat, Phenix, Rossignol, Fire+Ice, DC gibi markaların Türkiye distribütörlüğünü yapıyor. Olgar, bir süre önce Gürcistan pazarıyla açıldığı yurtdışında Balkanlar ve Türk Cumhuriyetlerinden yeni ülkelerle daha hızlı büyümeyi hedefliyor. Doğa sporlarında güçlü pazarlar olan ve en fazla harcama yapan Almanya, İsviçre gibi ülkelerin yanı sıra daha bakir pazarlara odaklanan şirket, yıl sonuna kadar iki ülkeye daha açılmayı planlıyor.
Bunun için yurtdışı iş geliştirme ve genişleme direktörü atayacaklarını anlatan Olgar Şirketler Grubu CEO'su Orkun Olgar, bu yeni adımla birlikte yurtdışı pazarlarda hızlı büyüyeceklerini ifade ediyor. Olgar, "Almanya gibi gelişmiş ülkelerde çok ciddi oyuncular yerlerini almış durumda. O nedenle biz yakın ve bakir ülkeleri takibe aldık. İlk adımı Gürcistan'da mağaza açarak attık. Şimdi ise ilk hedef Balkanlar, sonrasında Romanya, Ukrayna ve Türk Cumhuriyetlerini inceliyoruz" diyor.
CİROYA PANDEMİ DOPİNGİ
2010 yılından bu yana doğa bilincinin artması ve pandemi sürecinde doğaya çıkma isteğinin artmasıyla şirketin satışlarında önemli artışlar yaşandı. 2019 yılını 180 milyon TL ciro ile kapatan şirket, birçok sektörün yaşadığı daralmanın aksine, pandemide ciddi bir büyüme başarısı gösterdi.
Her ay yaklaşık yüzde 30 ve üzerinde büyüyen markanın, bu yılı 260 milyon TL ciro ile kapatması öngörülüyor. 2019'un hava şartları nedeniyle outdoor ürün satışı yapan markalar açısından iyi geçmediğini aktaran Orkun Olgar, 2019 son çeyrekte düzelmenin başladığını anlatıyor. Belli markaların satışı düşerken açık havaya yönelik ürünler satan şirketlerin satışlarının patladığını ifade eden Olgar, "Salomon, Jack Wolfskin gibi markalar ve outdoor ayakkabılarda ciddi satış artışları gördük.
Fakat biz de pandemi geldi deyip üretimimizi hiç kısmadık. Öngörülü olduk ve üretimimize ara vermedik. Dolayısıyla oluşan yüksek talebe cevap verebildik" diye konuşuyor.
MOBİL UYGULAMA GELİYOR
Türkiye genelinde 45 mağaza ile faaliyetlerini sürdüren şirketin bu süreçte online satışlarda da yüzü güldü. Şirket, geçen yıl 12 milyon TL'lik online satışa imza atarken, bu yıl ise 50 milyon TL'lik satışı online üzerinden gerçekleştirmeyi öngörüyor.
Üretici, lisansör ve distribütör olmanın online satışlar için ve rekabetçilikleri açısından önemli olduğunu söyleyen Orkun Olgar, mobil uygulamayı da devreye alarak bu kanalda satışları daha da yukarılara taşımak istediklerini kaydediyor.
KAMP ÜRÜNLERİ SUNACAK
1990'lı yıllarda Türkiye'de spor perakendesi kabuk değiştirirken, adrenalin ve alternatif spor kategorilerini geliştirecek ilk adımları atan Olgar Şirketler Grubu, sporseverler için outdoor kategorisindeki pek çok ürünü kullanıcılarıyla tanıştırdı. 60'ın üzerinde markanın Türkiye distribütörlüğünü yapan Olgar, yeni markalar ve kategorilerde ürünler getirmeye de hazırlanıyor.
Kamp ürünleri kategorisine yatırım yapacaklarını aktaran Orkun Olgar sözlerini şöyle sürdürüyor: "Öncelikle kano ve bisikleti ürün portföyümüze katacağız. Şimdilerde yükselişe geçen kamp ürünlerinde de yerimizi alacağız. Matarasından kamp sandalyesine, ocağından çadırına kadar çok çeşitli kamp ürünlerini mağazalarımızda sunacağız."